×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/385/2012

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρχαιότητες – Χορήγηση ή μη άδειας κατοχής ή άδειας εισαγωγής σε ιδιώτη – Κίβδηλα αντικείμενα – Γνώση, άγνοια κατόχου – Διαδικασία – Ενημέρωση ή μη αρμόδιας υπηρεσίας Υπουργείου Πολιτισμού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Σε περίπτωση που ζητείται από ιδιώτη άδεια κατοχής αρχαίων, μεταξύ δε αυτών περιλαμβάνονται και κίβδηλα, ανεξαρτήτως της δηλουμένης άγνοιας του ενδιαφερόμενου, η αρμόδια υπηρεσία οφείλει να κατασχέσει και δημεύσει τα αντικείμενα αυτά και χωρίς χρονοτριβή να ανακοινώσει το γεγονός αυτό στον αρμόδιο εισαγγελέα, ο οποίος εφόσον ασκήσει ποινική δίωξη, τότε, το αρμόδιο Συμβούλιο Πλημμελειοδικών ή η τελειωτική δικαστική απόφαση θα κρίνουν περί της τύχης των κατασχεθέντων και δημευθέντων αντικειμένων και β) η υπηρεσία οφείλει να ενημερώνει, προς τούτο, την αρμόδια Δ/νση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών Αγαθών. (πλειοψ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/42/2019

Χορήγηση άδειας κατοχής αιγυπτιακών κινητών μνημείων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Υπηρεσία που είναι αρμόδια για την έκδοση απόφασης περί χορήγησης ή μη της αιτούμενης άδειας κατοχής αιγυπτιακών κινητών μνημείων, αφού προηγουμένως: α) έχει επιβεβαιώσει τη γνησιότητα των μνημείων αυτών, έτσι ώστε αυτά, ως αρχαία κινητά μνημεία, να υπαχθούν στις προστατευτικές διατάξεις του ν. 3028/2002 και β) εξακριβώσει κατά το δυνατόν ότι το Κράτος της (φερόμενης) προέλευσης των μνημείων αυτών (ή άλλος νόμιμος ιδιοκτήτης ή κάτοχος αυτών στην αλλοδαπή) δεν μπορεί να θεμελιώσει και να τεκμηριώσει δικαιώματα διεκδίκησης και ανάκτησης αυτών, κατά τα οριζόμενα στη Διεθνή Σύμβαση των Παρισίων (ν. 1103/1980), θα αποφασίσει ή μη τη χορήγηση της αιτούμενης άδειας κατοχής επί των εν θέματι κινητών μνημείων και αναλόγως της απαντήσεως, αρνητικής ή καταφατικής, θα καθορίσει τη τηρητέα διαδικασία έκδοσης της σχετικής απόφασης, το περιεχόμενο της απόφασης και την τύχη των μνημείων αυτών.


ΝΣΚ/53/2016

Απόφαση Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, περί μη χορήγησης άδειας σε ιδιώτη για την κατοχή αρχαίου νομίσματος - Η Διοίκηση δύναται να το παραλάβει άμεσα, πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας περί καταβολής ή μη αποζημίωσης στον ενδιαφερόμενο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την έκδοση απόφασης του Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού περί μη χορήγησης άδειας κατοχής του σε ιδιώτη, εξ αιτίας της διαπιστωθείσας εξαιρετικά μεγάλης επιστημονικής και καλλιτεχνικής σπουδαιότητας του αρχαίου νομίσματος, η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα να παραλάβει άμεσα από τον τελευταίο το νόμισμα για να το φυλάξει σε χώρο αρμοδιότητάς της, χωρίς να υποχρεούται να αναμείνει την ολοκλήρωση της διαδικασίας περί καταβολής ή μη αποζημίωσης στον ιδιώτη. Νομίμως προστίθεται στο αιτιολογικό της υπουργικής απόφασης, που πρόκειται να εκδοθεί, το σχετικό κείμενο - προσθήκη που παρατίθεται στο ερώτημα. (ομόφ.)


ΝΣΚ/464/2008

Εισαγωγή Ελλήνων του εξωτερικού από Αλβανία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση το έτος 1999 – Ανάκληση παράνομων πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1. Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει τη διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει τις οικείες παράνομες πράξεις (πίνακα υποψηφίων και πίνακα επιτυχόντων στα Α.Ε.Ι. της ειδικής κατηγορίας Ελλήνων εξωτερικού, κατά το μέρος που αφορούν στα πρόσωπα που σύμφωνα με νεότερα στοιχεία αποδεικνύεται ότι δεν είχαν τις νόμιμες προϋποθέσεις υπαγωγής στην ανωτέρω ειδική κατηγορία), καθόσον η ανάκληση αυτή χωρεί και μετά την πάροδο του ευλόγου χρόνου, δεδομένου ότι η έκδοση των υπό ανάκληση πράξεων προκλήθηκε από δόλιες ενέργειες των ενδιαφερομένων. Περαιτέρω, η ανάκληση των πτυχίων συνιστά αρμοδιότητα του οικείου Α.Ε.Ι., ως αποτελούντος ν.π.δ.δ., πλήρως αυτοδιοικούμενο, το οποίο, όμως, το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, οφείλει να ενημερώσει σχετικά. 2. Η Διοίκηση είναι προφανές ότι έχει την υποχρέωση, αν δεν το έχει ήδη πράξει, εφόσον από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της πιθανολογείται η τέλεση αξιόποινης πράξης, η οποία διώκεται αυτεπαγγέλτως (κατάρτιση πλαστού εγγράφου που μπορεί να έχει έννομες συνέπειες και χρήση αυτού) να την ανακοινώσει χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο Εισαγγελέα, διαβιβάζοντας συγχρόνως και όλα τα στοιχεία που αφορούν την αξιόποινη πράξη.


ΝΣΚ/183/2015

Κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης – Συνέπειες στην ισχύ της άδειας κυκλοφορίας του, από τη μεταβίβαση κατοχής του με παρακράτηση κυριότητας.Ο κύριος από κληρονομιά ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης, που δεν ασκεί τουριστική επιχείρηση τουριστικού γραφείου ή ΤΕΟΜ δεν νομιμοποιείται παρακρατώντας την κυριότητά του να μεταβιβάσει την κατοχή του. Η επανάκτηση της κατοχής δεν χορηγεί στον μεν κύριο δικαίωμα για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας ειδικού τουριστικού λεωφορείου δημόσιας χρήσης στο όνομά του, στον δε πρώην κάτοχό του την αντικατάστασή του με άλλο όχημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/285/2002

Αρμοδιότητα για την ρύθμιση ζητημάτων σχετικών με την πρακτική άσκηση προσαρμογής και την δοκιμασία επάρκειας, που προβλέπονται από την Οδηγία 92/51/ΕΟΚ και το ΠΔ 231/1998.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αποφασιστική αρμοδιότητα, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του ΣΕΑΤΕΚ, για το αν απαιτείται η πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης προσαρμογής ή δοκιμασίας επάρκειας, έχει η αρμόδια αρχή, ήτοι το κατά περίπτωση αρμόδιο Υπουργείο για τη χορήγηση της άδειας άσκησης ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος. Η δοκιμασία επάρκειας και η πρακτική άσκηση προσαρμογής, καθώς και η αξιολόγηση της τελευταίας, διενεργούνται από την οικεία επαγγελματική οργάνωση, εφόσον αυτή είναι οργανωμένη ως ΝΠΔΔ, άλλως, από το αρμόδιο για την χορήγηση της άδειας άσκησης επαγγέλματος Υπουργείο.


ΝΣΚ/17/2020

Αρμοδιότητα ή μη του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Διοικητικού Προσωπικού (Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π.) να γνωμοδοτήσει επί αιτήσεων Διευθυντών και Υποδιευθυντών Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου.Αρμόδιο υπηρεσιακό συμβούλιο για να γνωμοδοτήσει επί αιτήσεων χορήγησης άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου, που υποβάλλουν Διευθυντές και Υποδιευθυντές Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αποσπασμένοι στις εν λόγω εκπαιδευτικές μονάδες, δεν είναι το Κ.Υ.Σ.ΔΙ.Π., αλλά το αρμόδιο βάσει της οργανικής τους θέσης υπηρεσιακό συμβούλιο (ομόφωνα).


ΝΣΚ/25/2017

Αρμοδιότητα έκδοσης απόφασης για τη θέση σε αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ – Ενέργειες της Διοίκησης σχετικά με την υπηρεσιακή κατάσταση της ιατρού, μετά την προσωρινή αναστολή της ισχύος της άδειας άσκησης επαγγέλματος(...) Για την έκδοση απόφασης θέσης σε δυνητική αργία των ιατρών κλάδου ΕΣΥ αρμόδιο όργανο είναι είτε ο Υπουργός Υγείας, είτε ο Διοικητής της Υ.ΠΕ, για όσους από τους ιατρούς υπηρετούν σε δομές της δημόσιας υγείας που υπάγονται στις Δ.Υ.ΠΕ, ή ο Διοικητής του Νοσοκομείου, για όσους υπηρετούν σε νοσοκομεία. Η Διοίκηση οφείλει να διαβιβάσει την απόφαση περί αναστολής της άδειας άσκησης ιατρικού επαγγέλματος άμεσα στην οικεία Δ.Υ.Π.Ε ή νοσοκομείο, προκειμένου να ενημερωθεί ο ιατρός ότι συνεπεία της εν λόγω αναστολής δεν μπορεί πλέον να ασκεί τα καθήκοντά του ως ιατρός ΕΣΥ και να εξετάσει τις προϋποθέσεις περικοπής του μισθού κατ’ άρθρο 43 ΥΚ και, περαιτέρω, να ενεργοποιήσει την πειθαρχική διερεύνηση της τυχόν διάπραξης πειθαρχικών παραπτωμάτων.


ΝΣΚ/33/2012

Α.Ε.Ι. – Αρχή αμεροληψίας – Αίτηση εξαίρεσης – Αρμόδιο όργανο εξέτασης της αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1) Το Εκλεκτορικό Σώμα απαρτίζεται πλέον από δεκαπέντε (15) μέλη, από τα οποία τα πέντε (5) ανήκουν, εφόσον υπάρχουν, στον αντίστοιχο τομέα. Από τα μέλη αυτά προηγούνται εκείνα που ανήκουν στο ίδιο γνωστικό αντικείμενο και έπονται τα υπόλοιπα μέλη του Τομέα. Προκειμένης κρίσης για εκλογή ή εξέλιξη, ή μονιμοποίηση μέλους Δ.Ε.Π., η απόφαση για την συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης. Τα όργανα της Διοίκησης, ατομικά και συλλογικά, όταν ενεργούν στα πλαίσια της άσκησης των καθηκόντων τους, πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις αμερόληπτης κρίσης, ώστε να δημιουργείται στους διοικούμενους η πεποίθηση για το αδιάβλητο των υπηρεσιακών τους ενεργειών. Όταν από συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά προκύπτει αποδεδειγμένα, ότι μεταξύ του διοικητικού οργάνου ή μέλους συλλογικού οργάνου και του ενδιαφερόμενου προσώπου υφίσταται συγγενικός δεσμός είτε άλλος ιδιαίτερος δεσμός ή ιδιάζουσα σχέση φιλίας ή έχθρας είτε προσωπικό συμφέρον από την έκβαση της υπόθεσης, το όργανο αυτό ή το μέλος οφείλει να απέχει προσωπικώς από αυτήν. 2) Αρμόδιο συλλογικό όργανο είναι εκείνο ενώπιον του οποίου φέρεται η αμφισβήτηση αυτή. Το εν λόγω όργανο οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης, να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται κατά τη διαδικασία συγκρότησης του εκλεκτορικού σώματος, αρμόδιο όργανο είναι η Γενική Συνέλευση Ειδικής Σύνθεσης, η οποία οφείλει, πριν επιληφθεί της υπόθεσης του ορισμού εκλεκτορικού σώματος να αποφανθεί αιτιολογημένα επί του τεθέντος ζητήματος απορρίπτοντας ή δεχόμενο την αίτηση εξαίρεσης. Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβάλλεται στο εκλεκτορικό σώμα, αρμόδιο για την εξέταση της εν λόγω αίτησης είναι το εκλεκτορικό σώμα. 3) Εάν η αίτηση εξαίρεσης υποβληθεί κατά την κοινή συνεδρίαση του εκλεκτορικού σώματος και της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος ή επί αυτοτελών Σχολών, αρμόδιο όργανο να αποφασίσει είναι το εκλεκτορικό σώμα, όταν η αίτηση αφορά μέλος του ή η Γενική Συνέλευση του Τμήματος ή της Σχολής, όταν αφορά μέλος αυτής. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/1249/2025

Η απόφαση 1249/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απέρριψε την ενδικοφανή προσφυγή κατά της πράξης διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2025, ύψους 60,74€. Ο προσφεύγων ζητούσε την τροποποίηση της πράξης για να λάβει έκπτωση στον ΕΝΦΙΑ, επικαλούμενος την ασφαλιστική κάλυψη της κατοικίας του για σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 3 παρ. 7Ζ του ν. 4223/2013. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο προσφεύγων δεν ακολούθησε την ορθή διοικητική διαδικασία, καθώς στις περιπτώσεις που η μείωση δεν χορηγείται κεντρικά, οφείλει να υποβάλει αίτηση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. (ή ΚΕΦΟΚ) μέσω της εφαρμογής «Τα αιτήματά μου» στο myAADE, ώστε να εξεταστεί το αίτημά του από το αρμόδιο όργανο.


ΝΣΚ/381/2001

Αρχαιότητες. Αίτημα για νομιμοποίηση κατοχής παλαιολιθικών ευρημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Εάν ο αιτών δεν αναγνωρισθεί, κατά την διαγραφόμενη στον νόμο διαδικασία, νόμιμος κάτοχος των αρχαίων ή νόμιμος συλλογέας τούτων, δεν αποκτά την νόμιμη κατοχή επ αυτών και συνεπώς δεν μπορεί να μεταβιβάσει σε ιδιώτη, με οποιαδήποτε πράξη εν ζωή ή αιτία θανάτου, είτε ολόκληρη την συλλογή είτε μέρος αυτής. Αντιθέτως, υποχρεούται να παραδώσει την συλλογή στο Δημόσιο (ΥΠΠΟ), το οποίο είναι κύριος και νομέας των αρχαίων που την αποτελούν. Αν ο ανωτέρω δεν παραδώσει εκουσίως την παραπάνω συλλογή στο Δημόσιο, αυτό δικαιούται να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή των αρχαίων που την αποτελούν.