×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/381/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αρχαιότητες. Αίτημα για νομιμοποίηση κατοχής παλαιολιθικών ευρημάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Εάν ο αιτών δεν αναγνωρισθεί, κατά την διαγραφόμενη στον νόμο διαδικασία, νόμιμος κάτοχος των αρχαίων ή νόμιμος συλλογέας τούτων, δεν αποκτά την νόμιμη κατοχή επ αυτών και συνεπώς δεν μπορεί να μεταβιβάσει σε ιδιώτη, με οποιαδήποτε πράξη εν ζωή ή αιτία θανάτου, είτε ολόκληρη την συλλογή είτε μέρος αυτής. Αντιθέτως, υποχρεούται να παραδώσει την συλλογή στο Δημόσιο (ΥΠΠΟ), το οποίο είναι κύριος και νομέας των αρχαίων που την αποτελούν. Αν ο ανωτέρω δεν παραδώσει εκουσίως την παραπάνω συλλογή στο Δημόσιο, αυτό δικαιούται να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή των αρχαίων που την αποτελούν.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/276/2002

Υπαρξη ή μη υποχρεώσεως της ΚΒ’ ΕΠΚΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, στην οποία φυλάσσονται κατασχεθέντα αρχαία αντικείμενα, να τα αποδώσει, σε συμμόρφωση προς απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, στον αθωωθέντα κατηγορούμενο.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η ΚΒ’ ΕΠΚΑ του Υπουργείου Πολιτισμού, πρέπει να αποδώσει τα αρχαία αντικείμενα, που φυλάσσονται απ αυτή, στον κατηγορούμενο που αθωώθηκε με απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, η οποία (απόφαση) διέταξε συγχρόνως την άρση της κατασχέσεως των αρχαίων και την απόδοσή τους στον ιδιοκτήμονα τούτων αθωωθέντα κατηγορούμενο. Επειδή, όμως, η διάταξη της ανωτέρω αποφάσεως για την τύχη των αρχαίων που κατασχέθηκαν, έχει προσωρινή ισχύ για το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο δεν ήταν διάδικο στην σχετική ποινική δίκη ούτε υπέβαλε τις αξιώσεις του στο ποινικό δικαστήριο, δικαιούται αυτό (Δημόσιο), μετά την, σε συμμόρφωση προς την ανωτέρω απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, απόδοση των αρχαίων, να διεκδικήσει δικαστικώς την κατοχή τούτων (αρχαίων) με την άσκηση είτε της προσήκουσας τακτικής αγωγής, είτε, εάν υπάρχει κατεπείγουσα περίπτωση ή ανάγκη αποτροπής επικειμένου κινδύνου για τα άνω αρχαία, αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων (προσωρινή ρύθμιση καταστάσεως, μεσεγγύηση κλπ).


ΝΣΚ/84/2021

Εκτίμηση της χρηματικής αξίας αρχαίων κινητών. Αρμοδιότητα τριμελούς επιτροπής ειδικών επιστημόνων κατ’ άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002.(...)Η προβλεπόμενη στο άρθρο 73 παρ. 11 του ν. 3028/2002 τριμελής επιτροπή ειδικών επιστημόνων είναι αρμόδια για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων κινητών που δηλώθηκαν στην αρχαιολογική υπηρεσία και η κατοχή τους περιέρχεται στο Δημόσιο, στις περιπτώσεις που η χρηματική αξία των αρχαίων υπερβαίνει το ποσό των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ. Όταν η χρηματική αξία των αρχαίων είναι κατώτερη του ποσού των χιλίων πεντακοσίων (1.500) ευρώ, αρμόδιος για την εκτίμηση της χρηματικής αξίας των αρχαίων, όπως και για τον προσδιορισμό του ύψους της αμοιβής σε όποιον προέβη στη δήλωσή τους, προκειμένου η κατοχή τους να περιέλθει στο Δημόσιο, είναι ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Περιφερειακής Υπηρεσίας του ΥΠΠΟΑ (ομόφωνα).


ΝΣΚ/2/2022

Αναγνώριση κυριότητας αρχαίων κινητών μνημείων.(...)Δεν μπορεί να γίνει δεκτή η από 2.8.2021 αίτηση της Ε.-Κ. Ι., και να αναγνωριστεί η κυριότητα των 17 αρχαίων αντικειμένων για τα οποία της έχει αναγνωριστεί η κατοχή τόσο με την παλιά, όσο και με τη νέα αρχαιολογική νομοθεσία, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του ν. 3028/2002, όπως κωδικοποιήθηκε και ισχύει με το ν. 4858/2021 (ομόφωνα).


ΑΕΠΠ/1175/2020

Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης, με την οποία εγκρίθηκαν τα πρακτικά περί αποσφράγισης, ελέγχου και αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών της επιτροπής του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η "Προμήθεια και εγκατάσταση προθηκών και λοιπών μουσειακών κατασκευών", συμπεριλαμβανομένων 39 προθηκών έκθεσης αρχαιολογικών ευρημάτων, εσωτερικών και εξωτερικών βάσεων, φωτιστικών σωμάτων LED, συστημάτων ύγρανσης-αφύγρανσης, ειδικών προθηκών-ψυγείων, καθώς και κατασκευών ελεύθερων υποβάσεων γλυπτών και θυλάκων φιλοξενίας αρχαίων και εποπτικού υλικού, στο πλαίσιο του έργου "Αποκατάσταση Κτηρίου και μετατροπή του σε μουσείο" με προϋπολογισμό 467.741,94€ (χωρίς ΦΠΑ).


ΝΣΚ/204/2017

Μνημεία - Έννοια αρχαίων μνημείων - Θρησκευτικές εικόνες - Δήλωση αρχαίων - Δικαίωμα κατοχής αρχαίων - Κυριότητα αρχαίων - Κληρονομική διαδοχή - Δωρεά αιτία θανάτου. α) Η δωρεά αιτία θανάτου της κυριότητας μιας (1) μεταβυζαντινής εικόνας έτους 1685 του ζωγράφου Σ. Ζαγκαρόλα από τον μετέπειτα αποβιώσαντα Μ. Μ. (δωρητής) προς στο Μουσείο Μπενάκη (δωρεοδόχος), για την οποία έχει συνταχθεί η αρ. 8455/2009 συμβολαιογραφική πράξη, είναι άκυρη και ως εκ τούτου, το Μουσείο Μπενάκη, δεν δύναται να θεμελιώσει κατά νόμο οιοδήποτε δικαίωμα επί της ανωτέρω εικόνας με έρεισμα τη σύμβαση αυτή. β) Το Μουσείο Μπενάκη, ως κληρονόμος του αποβιώσαντος Μ. Μ., δυνάμει της αρ. 3136/10.2.2015 δημόσιας διαθήκης αυτού, καθόσον αφορά τις οκτώ (8) μεταβυζαντινές εικόνες, που χρονολογούνται κατά τους 17° και 18° αιώνες, δικαιούται να επικαλεσθεί ότι έχει αποκτήσει το αποδεικνυόμενο δικαίωμα κυριότητας του κληρονομούμενου επ' αυτών (ομόφωνα), γ) Το Μουσείο Μπενάκη, ως κληρονόμος του αποβιώσαντος Μ. Μ., δυνάμει της αρ. 3136/10.2.2015 δημόσιας διαθήκης αυτού, καθόσον αφορά τα οκτώ (8) αρχαία αντικείμενα, που χρονολογούνται προ το έτους 1453, δεν δικαιούται, με την ιδιότητα αυτή (κληρονόμος), να προβάλλει δικαίωμα κατοχής αυτών, διότι τέτοιο δικαίωμα δεν είχε αποκτήσει ο κληρονομούμενος (ομόφωνα), δ) Ο Ιερός Ναός Αγίας Σοφίας Ψυχικού, ως νόμιμος κληρονόμος της αποβιωσάσης Μ.Σ.- Π., δυνάμει της από 17.7.1996 ιδιογράφου και της αρ. 18310/2002 δημόσιας διαθήκης αυτής, καθόσον αφορά τα πέντε (5) αρχαία αντικείμενα, που χρονολογούνται προ του έτους 1453, δεν δικαιούται με την ιδιότητα αυτή (κληρονόμος), να προβάλλει δικαίωμα κατοχής αυτών, διότι τέτοιο δικαίωμα δεν είχε αποκτήσει η κληρονομούμενη (ομόφωνα).


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/29/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών λογιστικής υποστήριξης (σύνταξη οικονομικών καταστάσεων)   κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού, διότι αυτές αποτελούν συνήθεις λογιστικές εργασίες, στερούνται εξειδικευμένου χαρακτήρα και  ανάγονται στην αρμοδιότητα των υπαλλήλων της Διεύθυνσης Οικονομικού, όπου δεν προκύπτει έλλειψη προσωπικού. Επιπλέον, ουδεμία μέριμνα έχει ληφθεί προς την κατεύθυνση της εκπλήρωσης της ως άνω προβλεφθείσας από το νόμο (π.δ. 146/2003)  υποχρέωσης, είτε με  πρόσληψη, είτε με την εκπαίδευση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, είτε με πιστοποίηση των υπαλλήλων από το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος, προκειμένου να αποκτήσουν την απαιτούμενη άδεια (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΝΣΚ/92/2010

Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.). Αρμοδιότητα για την επιβολή διοικητικών κυρώσεων κατά τη διάταξη του άρθρου 11 του Ν 3115/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κυρωτική αρμοδιότητα της Α.Δ.Α.Ε. εξακολουθεί να υφίσταται, όπως αυτή θεμελιώνεται στο άρθρο 11 του Ν 3115/2003 για ενέργειες φυσικών ή νομικών προσώπων, τα οποία δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πλαίσιο του Ν 3674/2008, έστω και αν τυχόν ενεργούν εκ μέρους του παρόχου, δηλαδή είτε ως πάροχος, είτε ως νόμιμος εκπρόσωπός του, υπάλληλος, συνεργάτης του κ.λπ.


ΝΣΚ/154/2021

Εάν, λαμβάνοντας υπόψη τη διάταξη της παραγράφου 10 του άρθρου 5 του ν. 2225/1994, είναι επιτρεπτή –εκ μέρους της Επιτροπής Ανταγωνισμού (Ε.Α.), κατά την ενάσκηση των αρμοδιοτήτων της και προς συναγωγή συμπερασμάτων κατόπιν διενέργειας ελέγχων της– η διατήρηση, επισκόπηση και αξιολόγηση αποδεικτικού υλικού, μέρος του οποίου αποτελεί προϊόν άρσης του απορρήτου και/ή ποινικής δικογραφίας και περιήλθε στη γνώση ή/και κατοχή της Ε.Α., κατά τη διάρκεια των σχετικών ερευνών της.(..)Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τη συναγωγή συμπερασμάτων σχετικά με την παραβίαση ή μη των άρθρων 1 και 2 του ν. 3959/2011 ή/και των άρθρων 101 και 102 ΣΛΕΕ, δύνανται να αξιοποιήσουν και να επεξεργασθούν κάθε είδους στοιχεία, συμπεριλαμβανομένων και στοιχείων της σχετικής ποινικής δικογραφίας ή/και προϊόντων άρσης απορρήτου επικοινωνιών, ανεξάρτητα από το εάν τα σχετικά στοιχεία περιήλθαν στη γνώση ή/και στην κατοχή τους, είτε κατόπιν δικών τους ελέγχων, είτε κατόπιν ενημέρωσης ή/και αποστολής από αρμόδιες δημόσιες αρχές (προανακριτικές, εισαγγελικές κ.ο.κ.), είτε κατόπιν καταγγελίας ιδιώτη (ομόφωνα).


ΝΣΚ/43/2005

Ανώνυμες εταιρείες παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. – Κατοχή κοινών ονομαστικών μετοχών από το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο εκτός του χώρου της υγείας – Διακριτικός τίτλος και επωνυμία – Συμμετοχή ενός ή περισσοτέρων προσώπων στο Δ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Επιτρέπεται από το ίδιο φυσικό ή νομικό πρόσωπο εκτός του χώρου της υγείας, η κατοχή κοινών ονομαστικών μετοχών δύο ή περισσοτέρων ανωνύμων εταιρειών παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ., ενώ δεν είναι νόμιμος διακριτικός τίτλος καθώς και επωνυμία ανώνυμης εταιρείας παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. που περιλαμβάνει διακριτικό τίτλο, ο οποίος είναι ίδιος με διακριτικό τίτλο άλλης εταιρείας με μόνη διαφορά τοπικό προσδιορισμό (ομόφωνα). Επιτρέπεται η συμμετοχή ενός ή περισσοτέρων προσώπων στο Δ.Σ. δύο ή περισσοτέρων ανωνύμων εταιρειών παροχής υπηρεσιών Π.Φ.Υ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/38/2002

Τραυματίες πολέμου και πολεμικών γεγονότων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι τραυματίες πολέμου και πολεμικών γεγονότων καθώς και τα τέκνα των όπως αναφέρονται στην περίπτωση δ της παρ.1 του άρθρου 1 Ν 2643/98 δεν αποτελούν αυτοτελή κατηγορία προστατευομένων προσώπων του Ν 2643/98, αλλά ταυτίζονται με την κατηγορία των αναπήρων πολέμου ή πολεμικών γεγονότων και η ιδιότητα αυτών ως αναπήρων αποδεικνύεται είτε με βεβαίωση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους είτε με υπεύθυνη δήλωση του ΝΔ 105/69 συνοδευόμενη με απόκομμα επιταγής πληρωμής πολεμικής σύνταξης.