Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/39/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2957/1954

Δημόσιες επενδύσεις. Απαλλαγή αμοιβών για την εκπόνηση μελετών έργων χρηματοδοτουμένων από τις πιστώσεις του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων από κράτηση υπέρ του ΕΜΠ. Δυνάμει της υπ αριθμ. 43115/5-11-1952 κοινής αποφάσεως των Υπουργών Συντονισμού και Οικονομικών (ΦΕΚ Β 254), που κυρώθηκε με το άρθρο 1 παρ.4 του ΝΔ 2957/1954, απαλλάσσονται από την προβλεπομένη στις διατάξεις του άρθρου μόνου, παρ.1, περίπτ.α του Ν 546/1943 και 7 παρ.1 περ.ε του ΑΝ 2326/1940 (βλ. και άρθρο 4 παρ.1 του ΑΝ 440/1945) κράτηση υπέρ του ΕΜΠ, οι αμοιβές ιδιωτών για την εκπόνηση μελετών και την εκτέλεση και επίβλεψη έργων, χρηματοδοτουμένων εκ των ειδικών πιστώσεων του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, κατά τις διατάξεις του ΝΔ 2957/1954 και εκτελουμένων υπό του Δημοσίου, ν.π.δ.δ., Δημοσίων Οργανισμών και Επιχειρήσεων και Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως. Η εν λόγω απαλλαγή χωρεί και μετά τη διάταξη του άρθρου 10 του Ν 915/1979, η οποία, κατ άρθρο 14 του ίδιου νόμου, δεν εφαρμόζεται επί των πόρων του ΕΜΠ.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Ν 893/1979

Περί της αληθούς εννοίας της παρ.4 του άρθρου 1 του Ν.Δ.2957/1954 "περί δημοσίων επενδύσεων και συμπληρώσεως των σχετικών προς ταύτας διατάξεων του Δημοσίου Λογιστικού".


ΕΣ/ΤΜ.4/46/1992

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΦΩΤΟΤΥΠΙΚΩΝ:Με τα δεδομένα αυτί και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στην προηγούμενη σκέψη το Τμήμα κρίνει, ότι η επίμαχη δαπάνη προμήθειας  φωτοτυπικών  μηχανήματων, ως εκ της φύσεως της είναι λειτουργική  εξυπηρετούσα τις ανάγκες του Πανεπιστημίου για την την ; εκπλήρωση των σκοπών που επιδιώκονται απ’ αυτό, και ως εκ τούτου δεν δύναται να υπαχθεί σε μία από  τις περιοριστικώς  αναφερόμενες  περιπτώσεις, στην προμνησθείσα διάταξη του άρθρου 1 παρ.1 του ν.2957/1954, δημοσίων επενδύσεων. Μετά ταύτα, ορού η υπό κρίση δαπάνη δεν μπορεί να υπαχθεί στο πρόγραμμα των δημοσίων επενδύσεων, δεν εντέλλεται νόμιμα η  πληρωμή αυτής σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού των δημόσιων επενδύσεων, γ’ αυτό και δεν πρέπει να θεωρηθεί το  επίμαχο χρηματικό ένταλμα, Kατά  παραδοχή τρίτου λόγου διαφωνίας:, του επιτρόπου 


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/20/2001

O υπέρ του ΕΜΠ πόρος, δηλαδή η κράτηση 1%, εξακολουθεί να επιβάλλεται επί των πόρων του ΤΣΜΕΔΕ, όπως αυτοί καθορίζονται κάθε φορά με βάσης τις κείμενες διατάξεις και συνεπώς και επί του ως άνω πόρου, της αμοιβής δηλαδή για την εκπόνηση οποιασδήποτε μελέτης τεχνικής φύσεως και για την εκτέλεση ή επίβλεψη του σχετικού έργου.


ΝΣΚ/173/2001

Εταιρείες ανώνυμες. Απαγόρευση εξόδου από τη χώρα. Είσπραξη δημοσίων εσόδων. Εκκαθαριστές. Προσωπική κράτηση. Ποινική ευθύνη.(..):Ευθύνη αξιωματούχων μελών ΔΣ και εκκαθαριστών ανώνυμης εταιρίας για την καταβολή στο Δημόσιο χρεών της εταιρίας και ληπτέα σε βάρος αυτών μέτρα, υπό το πρίσμα των διατάξεων των άρθρων 17 παρ.1 εδ.α του ΝΔ 3843/1958 (=άρθρο 10 Ν 542/1977), 115 παρ.1 εδ.α του Ν 2238/1994 (περί ευθύνης διοικούντων νομικά πρόσωπα), 9, 63-72 ΝΔ 356/1974 (ΚΕΔΕ), 1 παρ.1 και 2, 4 παρ.1 περ.θ, 10 παρ.1 Ν 1867/1989, 46 παρ.1 Ν 2065/1992 (περί προσωπικής κρατήσεως), 25 παρ.2,3,6 Ν 1882/1990 (περί ποινικής ευθύνης οφειλετών του Δημοσίου), 27 Ν 1882/1990, 1 Ν 395/1976 και 12 Ν 2873/2000 (περί απαγορεύσεως εξόδου από τη χώρα οφειλετών του Δημοσίου).


ΝΣΚ/240/2014

Δικηγόρος - Νομικός Συνεργάτης - Νομιμότητα ή μη αυτοδίκαιης απολύσεως από το Δημόσιο, εξαιτίας συμπληρώσεως 35ετούς πραγματικής υπηρεσίας και του 60ου έτους της ηλικίας του.Η γνωμοδότηση πραγματεύεται τη νομιμότητα αυτοδίκαιης απολύσεως δικηγόρου από το Δημόσιο, που συνδεόταν με αυτό με σχέση έμμισθης εντολής, δηλαδή σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. Η διαπιστωτική πράξη αυτοδίκαιης απολύσεώς του είναι νόμιμη, βασιζόμενη στο άρθρο 63Α παρ.5 του ΝΔ 3026/1954 και ως εκ τούτου ο ανωτέρω δικηγόρος δικαιούται να επιλέξει μεταξύ της προβλεπόμενης κατά την αποχώρησή του εφάπαξ παροχής και της αποζημιώσεως του άρθρου 94 παρ.1 του ΝΔ 3026/1954. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/80/2018

Ζητήματα ερμηνείας σχετικά με την υποχρέωση παρακρατήσεως της υπέρ ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεως, που καταργήθηκε με τον ν. 4254/2014.Η κράτηση του άρθρου 7 παρ.1 περ. β' του α.ν. 2326/1940, καταργήθηκε από 1-1-2015 και δεν επιβάλλεται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β1 και ιη' του α.ν. 2326/1940 κράτηση και εισφορά, οι οποίες διενεργούνταν η μεν πρώτη (περ. β1) σε οποιονδήποτε υποβαλλόμενο λογαριασμό προς καταβολή αμοιβής, η δε δεύτερη (περ. ιη') στα τεκμαρτά κέρδη του εργολάβου, λόγω της εκτέλεσης εργολαβικών εργασιών, καταργήθηκαν από 1-1-2015 και δεν επιβάλλονται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Η κατάργηση της κράτησης του άρθρου 7 παρ. 1 περ. β' του ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται και την κατάργηση των αντιστοίχων προβλέψεων των ν. 546/1943 και 440/1945, με τις οποίες επιβλήθηκε η πρόσθετη υπέρ του ΕΜΠ κράτηση (πλειοψ.). Το τρίτο σκέλος του ερωτήματος παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Σώματος, κατ' άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3086/2002.


ΝΣΚ/443/2011

Η νεότερη διάταξη της περ.γ’ της παρ.8 του άρθρου 5 του Ν 3919/2011, η οποία αντικατέστησε την παρ.3 του άρθρου 96 του ΝΔ 3026/1954, η οποία, ρητώς προβλέπει ότι το Ελληνικό Δημόσιο, ως προς τα δικαστικά προνόμια, απαλλάσσεται από την υποχρέωση προκαταβολής -προείσπραξης της δικηγορικής αμοιβής ως προς την παράσταση των δικηγόρων που το εκπροσωπούν ενώπιον των δικαστηρίων της χώρας, εφαρμόζεται και για το εξομοιούμενο προς αυτό ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)

ΝΣΚ/123/2023

Κράτηση για σύνταξη που επιβάλλεται στην, προβλεπόμενη από το άρθρο 1 του ν. 565/1977, μηνιαία χορηγία του Προέδρου της Δημοκρατίας (Π.τ.Δ.). Αν η εν λόγω κράτηση ευρίσκει ή όχι έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 1 του π.δ/τος 169/2007 ή του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 4387/2016.(...)Η κράτηση για σύνταξη που επιβάλλεται στην, προβλεπόμενη από το άρθρο 1 του ν. 565/1977, μηνιαία χορηγία του Προέδρου της Δημοκρατίας, δεν ευρίσκει έρεισμα στις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 1 και 8 του π.δ. 169/2007 ούτε στις διατάξεις του άρθρου 4 παρ. 1 και του άρθρου 5 παρ. 1 του ν. 4387/2016 (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθμ. 56/2023 γνωμοδότησης του Γ΄ Τμήματος ΝΣΚ.


43115/1952

Περί απαλλαγής παντός φόρου ,κρατήσεως κλπ υπέρ Δημοσίου ,των πάσης φύσεως προμηθειών ,εφοδίων ανασυγκροτήσεως εξωτερικού και εσωτερικού κλπ

(Kυρώθηκε από την παρ. 4 του άρθρου 1 του Ν.Δ. 2957/54-ΦΕΚ 186 Α)


ΒΔ 705/1970

Περί καθορισμού των κατά τας διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 1 του ΝΔ 532/1970 διατηρομένων υπέρ του Υπουργού και των περιφερειακών αρχών Διανομαρχιακού επιπέδου του Υπουργείου Οικονομικών (Γενικό Λογιστήριο Κράτους) αρμοδιοτήτων