×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/392/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΕΘΙΑΓΕ. Υπαγωγή του Ιδρύματος στις διατάξεις του Ν 2741/1999 και του ΠΔ 17/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΕΘΙΑΓΕ έχει την δυνατότητα της οικονομικής – εμπορικής αξιοποιήσεως της επιστημονικής και τεχνολογικής γνώσεως που παράγει, σύμφωνα με τα όσα προβλέπουν οι διατάξεις του Ν 2741/99 (άρθρο 23) και του ΠΔ 17/2001 (άρθρο 1).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/335/2010

Διατάξεις που διέπουν τις μισθώσεις με εκμισθωτή το Ταμείο Εθνικού Στόλου (Τ.Ε.Σ.), οι οποίες συνάπτονται μετά την ισχύ του Ν 2741/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στις μισθώσεις με εκμισθωτή το Τ.Ε.Σ., που συνάφθηκαν μετά την ισχύ του Ν 2741/1999, δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ.19 του άρθρου 7 του ως άνω νόμου. Για την παράταση των εν λόγω μισθώσεων, το καταβλητέο κατ’ αυτήν μίσθωμα και την καταβολή από τον εκμισθωτή στο μισθωτή της αποζημίωσης για αποκατάσταση της άυλης εμπορικής αξίας, θα εφαρμοστούν οι διατάξεις του ΠΔ 34/1995, όπως θα ισχύουν κατά το χρόνο λήξης της συμβατικής τους διάρκειας.


ΝΣΚ/294/2007

Χερσαίοι Συνοριακοί Σταθμοί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι προβλέψεις του άρθρου 17 του ΠΔ 86/1979 εις ότι αφορά την ίδρυση και εγκατάσταση των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), ως ειδικές, κατισχύουν των διατάξεων που προβλέπουν την χωροθέτηση των μη δημοσίων υπηρεσιών στους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς. Η διαδικασία που ακολουθείται για την ίδρυση και αρχική εγκατάσταση του ΚΑΕ θα εφαρμοσθεί και στην περίπτωση επέκτασης ή μετεγκατάστασης.


ΝΣΚ/453/2003

Κατατάξεις προσωπικού σύμφωνα με το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Δ/νση Οικονομικού του ΥΠΕΣΔΔΑ στα πλαίσια «συλλογικής αρμοδιότητας» που συνάγεται από ρητή διάταξη ουσιαστικού νόμου (ΠΔ 402/2001) νομιμοποιείται να ελέγξει τη νομιμότητα της πράξεως διορισμού (κατατάξεως) υπαλλήλου Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/386/2007

Φορολογική μεταχείριση αποζημίωσης εμπορικής μίσθωσης ακινήτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ποσό της αποζημίωσης που καταβάλλεται από 17-11-1999 και εφεξής από τον εκμισθωτή στον μισθωτή σε περίπτωση αναγκαστικής έξωσής του από το μίσθιο λόγω ιδιόχρησης ή ανοικοδόμησης του μισθίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ΠΔ 34/10-2-1995 (πρώην άρθρο 13 παρ.1 Ν 813/1978), υπάγεται σε φορολογία και σε παρακράτηση φόρου είκοσι τοις εκατό (20%) επ’ αυτής, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του τελευταίου εδαφίου της περ.ε’ της παρ.1 του άρθρου 55 Ν 2238/1994.


4859/726/2001

Μέτρα και περιορισμοί για την προστασία του υδατικού περιβάλλοντος από απορρίψεις και ειδικότερα καθορισμός οριακών τιμών ορισμένων επικίνδυνων ουσιών που υπάγονται στον Κατάλογο ΙΙ της οδηγίας 76/464/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 4ης Μαϊου 1976.(Η ΥΑ 4859/726/2001-ΦΕΚ Β 253/9.3.2001 ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ από 23.12.2007, εκτός από το άρθρο 4 αυτής που καταργείται από 8.3.2007, ημερομηνία έναρξης ισχύος του ως άνω προεδρικού διατάγματος από το άρθρο 17 του ΠΔ 51/2007 ΦΕΚ Α 54)

ΝΣΚ/444/2009

Διορισμός στο Δημόσιο. Πρόσθετο προσόν η γνώση ξένης γλώσσας. Πιστοποιητικά γνώσεως αγγλικής με διενέργεια εξετάσεων από τον πιστοποιημένο αρμόδιο φορέα. Προϋποθέσεις αποδοχής ή μη των πιστοποιητικών φορέων άλλων χωρών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Κατά την έννοια του ΠΔ 146/2007 η διενέργεια των εξετάσεων για τη χορήγηση πιστοποιητικών γνώσης της αγγλικής γλώσσας πρέπει να γίνεται από τον φορέα που είναι αρμοδίως πιστοποιημένος ή αναγνωρισμένος για το σκοπό αυτό χωρίς να παρέχεται δυνατότητα συνεργασίας του κατά την εξεταστική διαδικασία ή τμήμα αυτής με άλλο φορέα που δεν διαθέτει τη σχετική πιστοποίηση ή αναγνώριση. (ομοφ.) β) Οι εξετάσεις για τη χορήγηση των προβλεπομένων στις διατάξεις της περίπτωσης Α της παρ. 2 και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 3 του άρθρου 28 του ΠΔ 50/2001, όπως ισχύει, πιστοποιητικών άλλων φορέων (πανεπιστημίων ή μη) ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, οι οποίοι είναι πιστοποιημένοι ή αναγνωρισμένοι από την αρμόδια αρχή της οικείας χώρας για να διενεργούν εξετάσεις και να χορηγούν πιστοποιητικά γνώσης της αγγλικής γλώσσας, πρέπει να περιλαμβάνουν απαραιτήτως αξιολόγηση τουλάχιστο στις τέσσερις βασικές επικοινωνιακές ικανότητες, στις οποίες εξετάζονται οι υποψήφιοι για την απόκτηση του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/39/2009

Εγγυητική ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου επί δανείων του Ν 128/1975.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η μη δημοσίευση της με αριθ. πρωτ. οικ.2/14541/5-3-2001 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών με την οποία παρέχεται η εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου κατά το άρθρο 12 του Ν 2322/1995, καθιστά την απόφαση αυτή ανυπόστατη και ως εκ τούτου ανίσχυρη. (ομοφ.) 2) Η έλλειψη αυτή δύναται στη συγκεκριμένη περίπτωση να αντισταθμιστεί από τη δημοσίευση της με αριθ. πρωτ. 2697/Β.168/26-1-2001 Κανονιστικής Απόφασης του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, η οποία έχει εκδοθεί κατ επίκληση του Ν 128/1975 και παράγει όλες τις νόμιμες συνέπειές της και ως προς την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίου επί των χορηγούμενων δανείων, με δεδομένο ότι η επέλευση των έννομων συνεπειών της εγγύησης του Δημοσίου στηρίζεται στις διατάξεις του Ν 2362/1995, του ΠΔ 16/1989 και του Ν 2322/1995. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/492/2001

Σύμβαση προμήθειας. Μίσθωση ελικοπτέρων δασοπυρόσβεσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Οσον αφορά τα ελικόπτερα βαρέως τύπου της υπ αριθμ. 2/2001 Διακήρυξης του ΑΠΣ: Το Πυροσβεστικό Σώμα πρέπει να μην υπογράψει την σύμβαση αλλά εφόσον είναι απολύτως αναγκαίο λόγω δημοσίου συμφέροντος και εφόσον αποδέχεται τούτο και η υπέρ ης η κατακύρωση εταιρεία, να εντάξει και αναπτύξει τα ελικόπτερα σύμφωνα με το εκπονηθέν επιχειρησιακό σχέδιο αντιμετώπισης δασικών πυρκαϊών καθώς επίσης και να τα χρησιμοποιήσει. 2. Οσον αφορά τα ελικόπτερα της υπ αριθμ. 4/2001 Διακήρυξης του ΑΠΣ: Η χρήση των ελικοπτέρων μεσαίου τύπου από της ανακοινώσεως της κατακυρώσεως (και του γενομένου θετικού αερολιμενικού ελέγχου) μέχρι την υπογραφή της σύμβασης, προ της ολοκληρώσεως του προβλεπομένου από το άρθρο 8 του Ν 2741/99 ελέγχου από κλιμάκιο του ΕΣ, ο οποίος κατά πληροφορίες είναι θετικός, παρά το γεγονός ότι έχει αποσταλεί ο σχετικός φάκελλος από 18-6-2001, την οποία αποδέχεται η υπέρ ης η κατακύρωση εταιρεία, είναι επιτρεπτή για τους αναφερθέντες λόγους εντόνου δημοσίου συμφέροντος, ανεξάρτητα από την ερμηνευτική προσέγγιση της αντίθεσης των ρυθμίσεων του ως άνω άρθρου και του άρθρου 23 παρ.2 του ΠΔ 394/96, δυναμένου και στην περίπτωση αυτή να γίνει δεκτό ότι καταρτίζεται μεν η σύμβαση από την ανακοίνωση της κατακύρωσης του διαγωνισμού υπό την αίρεση όμως να μην αποβεί αρνητικός ο έλεγχος νομιμότητας υπό του ΕΣ μετά την ολοκλήρωση του οποίου θα υπογραφεί η σύμβαση.


ΝΣΚ/76/2022

Ερωτάται εάν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού του Γ.Τ., υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α’ 217), οι οποίες προβλέπουν κώλυμα διορισμού μόνο για την κατηγορία του κλάδου ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης, παρά το ότι στην Προκήρυξη 6Κ/2018 (ΦΕΚ 17 τ. Α.Σ.Ε.Π.) για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας πεντακοσίων ογδόντα οκτώ (588) θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι για τους υποψηφίους των κλάδων ΔΕ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΦΡΟΥΡΗΣΗΣ και ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, ή εάν ενόψει αυτής της ρύθμισης της Προκήρυξης η Υπηρεσία οφείλει να προβεί στον αποκλεισμό του εν λόγω υποψηφίου από την περαιτέρω διαδικασία διορισμού σε θέση του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, ζητώντας από το αρμόδιο Τμήμα του Α.Σ.Ε.Π. την αντικατάστασή του.(...)Δεν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού υποψηφίου του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 8 του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007), σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006 «Κανονισμός Οργάνωσης και Λειτουργίας της Υπηρεσίας Εξωτερικής Φρούρησης Καταστημάτων Κράτησης» (Α΄ 217), εφόσον στην Προκήρυξη για την πλήρωση με σειρά προτεραιότητας θέσεων τακτικού προσωπικού Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη στελέχωση των Καταστημάτων Κράτησης ορίζεται ότι και για τους υποψηφίους του κλάδου ΔΕ ΦΥΛΑΞΗΣ λαμβάνονται υπόψη και τα κωλύματα του άρθρου 5 του π.δ. 215/2006, καθόσον ο ανωτέρω εμπίπτει σε αυτά (ομόφωνα).


ΝΣΚ/279/2007

Προστασία του ελευθέρου ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές. Αρμοδιότητα. Ειδικότερα ζητήματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α. Αποκλειστικά αρμόδια για την προστασία του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού στις θαλάσσιες ενδομεταφορές ήταν μέχρι της καταργήσεώς της η Ρ.Α.Θ.Ε., επιλαμβανομένη στο πλαίσιο των κατά το άρθρο δωδέκατο του Ν 2932/2001 αρμοδιοτήτων της και μετά την κατάργησή της είναι πλέον η Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.), η οποία αποτελεί ανεξάρτητη αρχή (άρθρο 8 Ν 703/1977) και επιλαμβάνεται στο πλαίσιο των διατάξεων του Ν 703/1977. Β. Σε περίπτωση μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ) : 1) Τα Υπουργεία Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δια των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, περιορίζονται στην έκδοση βεβαιώσεως ότι, προκειμένου περί δρομολογημένου πλοίου, η εκτέλεση του πλού με ολική ναύλωση δεν παραβλάπτει τα εγκεκριμένα τακτικά δρομολόγια του πλοίου και ασκούν όλες τις προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις (ΝΔ 187/1973–ΚΔΝΔ, ΠΔ 242/1999 «Οργανισμός Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», ΦΕΚ Α’ 201, και άλλες ειδικές διατάξεις) αρμοδιότητές τους, που αφορούν το πλοίο και τον συγκεκριμένο πλού, χωρίς να μπορούν να επιληφθούν, ελλείψει αρμοδιότητάς τους, ζητημάτων απτομένων της παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού. 2) Η δυνατότητα μεταφοράς δεν τελεί υπό την προϋπόθεση της αδυναμίας εξυπηρετήσεως του συγκεκριμένου μεταφορικού έργου από τα δρομολογημένα, με τακτικά ή έκτακτα δρομολόγια ή με συμβάσεις αναθέσεως δημόσιας υπηρεσίας, πλοία. 3) Από της πλευράς των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων αυτών, δεν μπορούν να τεθούν προϋποθέσεις ως προς τις ώρες απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων, εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, το δε ζήτημα της, συνεπεία των ωρών απόπλου των υπό ολική ναύλωση πλοίων εν σχέσει προς τις ώρες απόπλου των τακτικώς δρομολογημένων πλοίων, παραβάσεως ή μη των κανόνων του ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού, εκφεύγει των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και των αρμοδίων υπηρεσιών και οργάνων τους, ως ανήκον στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 4) Οι προϋποθέσεις του άρθρου τρίτου του Ν 2932/2001 δεν απαιτούνται επί μεταφοράς επιβατών και οχημάτων με ολική ναύλωση, δρομολογημένου ή μη, πλοίου επιβατηγού (Ε/Γ), επιβατηγού–οχηματαγωγού (Ε/Γ–Ο/Γ) και φορτηγού–οχηματαγωγού (Φ/Γ–Ο/Γ). Οίκοθεν νοείται ότι επί των εκτελούντων μεταφορές επιβατών και οχημάτων ή πραγμάτων με ολική ναύλωση πλοίων, έχουν εφαρμογή οι γενικές και ειδικές διατάξεις που αφορούν το πλοίο και την εκτέλεση του συγκεκριμένου πλού. 5) Η αρμόδια υπηρεσία των Υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν μπορεί να απαιτεί από τον ναυλωτή την υποβολή σε αυτήν καταστάσεως ναύλων ανά επιβάτη ή μεταφερόμενο όχημα, προκειμένου να ελέγξει, στο πλαίσιο της υπ’ αριθμ. 04/2003 Διαπιστωτικής Πράξεως της Ρυθμιστικής Αρχής Θαλασσίων Ενδομεταφορών (Ρ.Α.Θ.Ε.), αν το αντίτιμο ανά μεταφερόμενο επιβάτη είναι χαμηλότερο του εισιτηρίου των πλοίων των τακτικών γραμμών, δεδομένου ότι ο έλεγχος αυτός συναρτάται προς την παράβαση ή μη των διατάξεων περί ελευθέρου και υγιούς ανταγωνισμού και ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Επιτροπής Ανταγωνισμού. 6) Ο καταβαλλόμενος ναύλος δεν βαρύνεται με κράτηση υπέρ Λογαριασμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών.