×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/395/2004

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Διαγωνισμός για κατάρτιση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα και για κατάρτιση Αμπελουργικού Μητρώου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο υποχρεούται να πληρώσει τους αναδόχους του έργου που αναφέρεται στο θέμα για εργασίες που εκτέλεσαν κατά διαφορετικό τρόπο από αυτόν που προβλεπόταν στη σχετική διακήρυξη και στις υπογραφείσες σχετικές συμβάσεις (ομοφ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/253/2004

Διαγωνισμός για κατάρτιση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα και για κατάρτιση Αμπελουργικού Μητρώου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Δημόσιο υποχρεούται να πληρώσει τους αναδόχους του έργου που αναφέρεται στο θέμα για εργασίες που εκτέλεσαν κατά διαφορετικό τρόπο από αυτόν που προβλεπόταν στη σχετική διακήρυξη και στις υπογραφείσες σχετικές συμβάσεις.


ΝΣΚ/473/2003

ΟΠΕΚΕΠΕ. Κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών στον εν λόγω Οργανισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως επιβάλλεται κράτηση 3% υπέρ ΜΤΠΥ επί της αξίας των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών (κατάρτιση Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα), τις οποίες συνήψε τόσο το Ελληνικό Δημόσιο, όσο και ο Οργανισμός Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ) μετά την έναρξη λειτουργίας του.


ΝΣΚ/394/2000

Κοινοπραξίες. Προσφορές σε ανοιχτό διαγωνισμό για την παροχή συγκεκριμένων πληροφοριών. Αντίθεση σε ρητό όρο διακήρυξης. Καταστρατήγηση αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υποβολή των συγκεκριμένων προσφορών των Κοινοπραξιών α) ΠΑΣΕΓΕΣ, ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ, ΕΑΣ ΗΛΕΙΑΣ - ΟΛΥΜΠΙΑΣ, β) ΠΑΣΕΓΕΣ, ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ, ΕΑΣ ΠΙΕΡΙΑΣ, ΕΑΣ ΣΤΥΛΙΔΑΣ, ΕΑΣ ΛΑΜΙΑΣ, ΕΑΣ ΑΤΑΛΑΝΤΗΣ, ΕΑΣ ΘΗΒΩΝ, που συμμετέχουν στον ανοιχτό διαγωνισμό για την παροχή υπηρεσιών κατάρτισης του Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα (Σ.Γ.Π.-Ε.Τ.) και του Αμπελουργικού Μητρώου (Α.Μ.), βάσει της υπ αρ.2986/Ε.Σ./99 Διακήρυξης, μολονότι οι Κοινοπραξίες αυτές έχουν αποκτήσει νομική προσωπικότητα, αντιβαίνει εμφανώς στον όρο του άρθρου 3 παρ.2 περ.γ της, ως άνω διακήρυξης, σύμφωνα με τον οποίο "κάθε ένας από τους προσφέροντες δεν έχει το δικαίωμα να συμμετέχει σε άλλο σχήμα συνεργασίας υπό οποιαδήποτε ιδιότητα", εξεταζόμενο υπό το ουσιαστικό κριτήριο και τον πρόδηλο σκοπό του, άλλως οδηγεί σε εμφανή περιγραφή ή καταστρατήγηση αυτού, την οποία η διακήρυξη ήθελε ν αποκλείσει (ομοφ.). Παραπομπή με την υπ' αριθ. 712/1999 Γνωμ. Τμ.Γ΄ ΝΣΚ.


ΝΣΚ/176/2002

Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικών Ερευνών. Διαγωνισμός παροχής υπηρεσιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Εθνικό Ιδρυμα Αγροτικών Ερευνών (ΕΘΙΑΓΕ) δεν δύναται να συμμετάσχει νομίμως σε διαγωνισμό του Υπουργείου Γεωργίας για την παροχή υπηρεσιών καταρτίσεως του Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών στον Ελαιοκομικό Τομέα και στο Αμπελουργικό Μητρώο, διότι κύριο αντικείμενο της δραστηριότητας αυτού δεν είναι η μηχανοργάνωση αρχείων με υλικές ή άλλες πράξεις δημοσίας εξουσίας, αλλά η αγροτική έρευνα και τεχνολογία, όπως αυτή νοείται από το Ν 1845/1989, η προώθηση των οποίων και μόνο μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο παροχής εξειδικευμένων υπηρεσιών προς το Δημόσιο (Υπουργείο Γεωργίας) ή προς άλλο φορέα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/266/2013

Προϋποθέσεις ένταξης και πληρωμής ενισχύσεων δικαιούχων της αγροπεριβαλλοντικής δράσης 4.1. «Προστασία Παραδοσιακού Ελαιώνα Άμφισσας» του Μέτρου 2.1.4. Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2007-2013 ή Μέτρου 3.14 του Άξονα 3 του ΠΑΑ 2000-2006 – Ελλιπή δικαιολογητικά – Συνέπειες – Δυνατότητα μεταγενέστερης συμπλήρωσης και διόρθωσης των στοιχείων των δικαιούχων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στο Μέτρο 3.14 δύναται να ενταχθεί κάθε φυσικό πρόσωπο, το οποίο κατέχει νόμιμα ως κύριος, επικαρπωτής ή μισθωτής, επιλέξιμα ελαιόδεντρα που κείνται εντός του παραδοσιακού ελαιώνα της Άμφισσας σε ελαιοτεμάχιο, που είναι καταχωρισμένο στο Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών- Ελαιοκομικό Τομέα (ελαιοκομικό μητρώο) ή έχει υποβληθεί αίτηση-δήλωση για την καταχώρισή του και είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση της γεωργικής εκμετάλλευσης. Ως δικαιολογητικό ένταξης, μεταξύ άλλων, προβλέπεται, και η υποβολή αντιγράφου της Δήλωσης- Αίτησης του Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου (ΟΣΔΕ). Ο φάκελος που υποβάλλει ο ενδιαφερόμενος για ένταξη στο Πρόγραμμα μπορεί νομίμως να συμπληρωθεί, αν υπάρχουν ελλείψεις, εφόσον βεβαίως τα ελλείποντα στοιχεία υφίσταντο κατά τον χρόνο ένταξης του δικαιούχου ή προέκυπταν από άλλα νόμιμα αποδεικτικά έγγραφα. Ένταξη στο πρόγραμμα υποψηφίου, με αγροτεμάχια που βρίσκονται στην κατοχή τρίτου, προβλέπεται μόνο στην περίπτωση του ενός εκ των συζύγων με αγροτεμάχια που βρίσκονται στη διάθεση του άλλου συζύγου. Δεν τίθεται θέμα απένταξης από το πρόγραμμα ή επιστροφής των καταβληθέντων ποσών, από τους ελεγχθέντες, εγκριθέντες και ενταχθέντες δικαιούχους που τήρησαν όλες τις προϋποθέσεις και υποχρεώσεις του προγράμματος, εάν κατά το στάδιο της πληρωμής η Υπηρεσία ελέγξει και διαπιστώσει, αφενός μεν, ότι αυτοί δεν είχαν δόλο, ούτε επέδειξαν βαρειά αμέλεια, ούτε προσπάθησαν να παραπλανήσουν την υπηρεσία, αφετέρου δε, ότι υπάρχουν τα πραγματικά στοιχεία και μεγέθη τόσο στην αίτηση πληρωμής, όσο και στην ενιαία αίτηση που αποδεικνύονται, είτε από τη δήλωση ΟΣΔΕ, είτε από ισοδύναμα καταχωρισμένα στοιχεία. (ομοφ.)


ΝΣΚ/442/2002

Σύστημα Γεωγραφικών Πληροφοριών στον ελαιοκομικό τομέα και στο Αμπελουργικό Μητρώο. Κοινοπραξία. Μεταβολή στην σύνθεση Κοινοπραξίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 13 παρ.4 της υπογραφείσης Συμβάσεως μεταξύ της αναθέτουσας αρχής και του αναδόχου, η αναθέτουσα αρχή οφείλει να απαντάει εγκαίρως σε κάθε αίτημα του αναδόχου, σχετικά με την εκτέλεση της σύμβασης. Σε περίπτωση που δεν απαντήσει εντός 15 ημερών, το αίτημα θεωρείται δεκτό, και ο ανάδοχος μπορεί να προχωρήσει σύμφωνα με αυτό στην εκτέλεση της Σύμβασης, εκτός εάν η Υπηρεσία απαντήσει ότι το αίτημα χρήζει περαιτέρω διερεύνησης. Όμοια ρύθμιση υφίσταται και για το χρόνο μετάθεσης για την ολοκλήρωση των Εργασιών. Άρα για τα αιτήματα αλλαγής της σύνθεσης της Κοινοπραξίας και του υπεργολάβου, μετά την υπογραφή της σύμβασης, καθώς και για το εμπροθέσμως υποβληθέν αίτημα της μετάθεσης του χρόνου ολοκλήρωσης των εργασιών, υφίσταται το ως άνω τεκμήριο αποδοχής και κατά συνέπεια θεωρείται ότι είναι δεκτά. Προκαταβολή επιτρέπεται να δοθεί (άρθρο 25 παρ.6 ΠΔ 394/96) για την αντιμετώπιση εξόδων που προκύπτουν από την έναρξη εκτέλεσης της σύμβασης με την προϋπόθεση ότι θα κατατεθεί προηγουμένως ισόποση εγγυητική επιστολή. Η πάροδος ικανού χρόνου μετά την υπογραφή της Σύμβασης, χωρίς να έχει ζητηθεί στο διάστημα αυτό προκαταβολή δεν εμποδίζει την ανάδοχο να ζητήσει προκαταβολή, έστω μετά από 22 μήνες, εφόσον το αίτημα τεκμηριωθεί και συσχετιστεί με τα έξοδα έναρξης εκτέλεσης, η δε Υπηρεσία έχει ευρύτατη διακριτική ευχέρεια να εκτιμήσει ανάλογα και να χορηγήσει την προκαταβολή.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/2/2020

Καταβολή διαφοράς μισθοδοσίας υπαλλήλου...Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως διενεργήθηκε η ως άνω υπηρεσιακή μεταβολή της μετάταξης του υπαλλήλου, καθόσον κατείχε τον τίτλο σπουδών που απαιτείτο για τον κλάδο στον οποίο αιτήθηκε να μεταταγεί. Δοθέντος δε ότι  ήταν μεν ο μοναδικός υπάλληλος που υπηρετούσε στον κλάδο των Καθαριστών,  πλην η μοναδική οργανική θέση του Κλάδου ΔΕ Ηλεκτρολόγων ήταν κενή, ανήκει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της υπηρεσίας του η εκτίμηση της προτεραιότητας των υπηρεσιακών αναγκών και συνακόλουθα η σκοπιμότητα της επίμαχης μετακίνησης, πέραν του ότι η σχετική απαγόρευση μετάταξης προβλέπεται κατά τον Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.  μόνο σε περιπτώσεις μετάταξης από Ο.Τ.Α. σε Ο.Τ.Α., η οποία δεν συντρέχει εν προκειμένω. Μειοψήφισε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, κατά την άποψη του οποίου στις περιπτώσεις όπου η μετάταξη του εργαζομένου σε ανώτερη εκπαιδευτική κατηγορία έχει ως συνέπεια και τη μετακίνησή του σε διαφορετικό κλάδο, η υπηρεσιακή αυτή μεταβολή θα πρέπει να διέπεται υπό τις αυτές οργανωτικές αρχές, που δεν επιτρέπουν την υποστελέχωση των δημοσίων υπηρεσιών και τη διενέργεια μετάταξης του μοναδικού υπαλλήλου που υπηρετεί στον κλάδο προέλευσης, σε κάθε δε περίπτωση θα πρέπει να αιτιολογείται ειδικά στη σχετική απόφαση η επιτακτική ανάγκη μετακίνησης του εργαζομένου και η επιλογή της υπηρεσίας να πληρώσει μέσω της διαδικασίας αυτής και όχι με άλλη διαδικασία (π.χ. νέα πρόσληψη) τις υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.


ΣΤΕ/1896/2020

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η ακύρωση α) της .../2019 αποφάσεως της Αρχής Εξετάσεως Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ), με την οποία απορρίφθηκε προδικαστική προσφυγή της αιτούσης κατά της από 5.8.2019 αποφάσεως του Γενικού Διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΔΕΔΔΗΕ) Α.Ε. (εφεξής: "ΔΕΔΔΗΕ" ή "αναθέτων φορέας"), και β) της από 5.8.2019 αποφάσεως του Γενικού Διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών του ΔΕΔΔΗΕ, με την οποία η αιτούσα ένωση εταιρειών αποκλείσθηκε από διαγωνισμό που προκήρυξε ο ΔΕΔΔΗΕ για την ανάθεση συμβάσεως συνολικού προϋπολογισμού 32.370.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με κριτήριο κατακυρώσεως τη χαμηλότερη τιμή, για την ανάδειξη αναδόχου παροχής υπηρεσιών ψηφιοποιήσεως, αποτυπώσεως και καταχωρίσεως γεωγραφικών και περιγραφικών δεδομένων του δικτύου διανομής ηλεκτρικής ενέργειας 57 περιοχών του ΔΕΔΔΗΕ στη βάση δεδομένων γεωγραφικού συστήματος πληροφοριών. Με την ίδια απόφαση του αναθέτοντος φορέα ολοκληρώθηκε το στάδιο ελέγχου των δικαιολογητικών και των τεχνικών προσφορών και κρίθηκε παραδεκτή, μεταξύ των προσφορών των οικονομικών φορέων που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό, μόνο η προσφορά της ενώσεως εταιρειών "... Ι.Κ.Ε." και "... Limited", η οποία παρεμβαίνει στη δίκη υπέρ του κύρους των προσβαλλομένων πράξεων.(....)Δέχεται εν μέρει την αίτηση και την απορρίπτει κατά τα λοιπά.Απορρίπτει εν μέρει την παρέμβαση και δέχεται αυτήν κατά τα λοιπά.Ακυρώνει την .../2019 απόφαση της Αρχής Εξετάσεως Προδικαστικών Προσφυγών και την από 5.8.2019 απόφαση του Γενικού Διευθυντή Επιχειρησιακών Λειτουργιών του Διαχειριστή Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας Α.Ε. κατά το μέρος που αφορούν την αποδοχή της προσφοράς της ενώσεως εταιρειών "... Ι.Κ.Ε." και "... Limited" ως προς τις Διευθύνσεις Περιφερειών Αττικής και Κεντρικής Ελλάδος του ΔΕΔΔΗΕ.


ΝΣΚ/263/2015

Σύμβαση παροχής υπηρεσιών καθαριότητας - Μονομερής παράταση δυνάμει του άρθρου 1 παρ. 2 της σύμβασης - Σημείο έναρξης/εκκίνησης της εν λόγω σύμβασης - Ποιός εξουσιοδοτείται για την υπογραφή της (...)Η προβλεπόμενη στο άρθρο 1 παρ. 2 της σύμβασης παροχής υπηρεσιών καθαριότητας με αριθμό 0005Ρ/2013 μονομερής παράταση ενός έτους, δεν μπορεί να ανατρέξει στο παρελθόν και να έχει ως σημείο έναρξης/εκκίνησης το χρονικό σημείο λήξης του πρώτου συμβατικού έτους, ή την ημερομηνία λήψης της απόφασης από τον έχοντα την οικονομική εξουσία, τυχόν δε υπογραφή της σύμβασης με αναδρομική ισχύ, δηλαδή για χρονικό διάστημα προγενέστερο της ημερομηνίας υπογραφής της, δεν θα είναι νόμιμη γιατί θα προσέκρουε στην αρχή της μη αναδρομικότητας των διοικητικών συμβάσεων (Γνμ 185/2013 Α΄ Τμήματος ΝΣΚ). Σε κάθε περίπτωση όμως, ακόμα και αν γίνει δεκτό ότι μπορεί νόμιμα να ασκηθεί το προβλεπόμενο συμβατικό δικαίωμα μονομερούς παράτασης και να υπογραφεί νέα σύμβαση, παρά το ότι δεν συνέτρεξαν σωρευτικά οι προϋποθέσεις που προβλέπονται στην κατακυρωτική απόφαση και τη σύμβαση και παρά την διαφοροποίηση και μεταβολή ουσιωδών όρων της αρχικής σύμβασης (πρόγραμμα εργατοωρών και τετραγωνικά μέτρα), η σύμβαση αυτή, αφενός μεν, θα έπρεπε να είχε υποβληθεί σε προληπτικό/προσυμβατικό έλεγχο ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου πριν την υπογραφή της και προδήλως πριν την έναρξη της εκτέλεσής της, αφετέρου δε, δεν μπορεί χρονικά να επεκταθεί πέραν της καταληκτικής ημερομηνίας της 2ας Δεκεμβρίου 2015, που ορίστηκε στη Διακήρυξη και στη Σύμβαση ότι είναι το απώτατο χρονικό σημείο λήξης της παροχής υπηρεσιών. Περαιτέρω στην κατακυρωτική απόφαση του διαγωνισμού που προηγήθηκε της σύναψης της σύμβασης που έληξε, προβλεπόταν ότι ο Υφυπουργός Εθνικής ΄Αμυνας, εξουσιοδοτεί τον Διευθυντή της ΑΣΔΥΣ/ΔΠΜ για την υπογραφή της σύμβασης που προηγήθηκε, άρα και σε περίπτωση παράτασης της ισχύος της σύμβασης, για την υπογραφή της νέας σύμβασης απαιτείται νέα εξουσιοδότηση, αφού στην σύμβαση δεν ορίζεται κάτι διαφορετικό. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/42/2019

Καταβολή αποδοχών για παροχή υπηρεσιών σίτισης και εστίασης:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει πως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως προσελήφθη η φερομένη ως δικαιούχος από 5.9.2018 έως 31.12.2018, κατ' εφαρμογή της παρ. 7 του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, η οποία ενόψει όσων ανωτέρω κατά πλειοψηφία έγιναν δεκτά, παρίσταται συνταγματική. Και τούτο καθόσον δεν προκύπτει ότι η ίδια διαθέτει την απαιτούμενη προγενέστερη εμπειρία στις ανωτέρω υπηρεσίες, αφού το μοναδικό σχετικό δικαιολογητικό που υπέβαλε κατά την 98/14.6.2016 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Νοσοκομείο για τη σύναψη δώδεκα (12) συμβάσεων μίσθωσης έργου κατ' εφαρμογή του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 , ήταν η ....2014 βεβαίωση του Δήμου ..., σύμφωνα με την οποία κατά το παρελθόν είχε απασχοληθεί στο Δήμο αυτό με ειδικότητα Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων, χωρίς, συνεπώς, να αποδεικνύεται η εν τοις πράγμασι απασχόλησή της στις ζητούμενες υπηρεσίες, που είναι κρίσιμη κατά το νόμο. Ως εκ τούτου, και αφού στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος δεν διαλαμβάνεται κάτι διαφορετικό από το Γενικό Νοσοκομείο ..., η φερομένη ως δικαιούχος δεν πληρούσε ήδη εξ αυτού του λόγου τις προϋποθέσεις του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 και τους όρους της ως άνω πρόσκλησης, κατ' επέκταση δε δεν εμπίπτει στην έννοια του προσωπικού που είχε «επιλεγεί» οριστικά για την κατάρτιση σύμβασης έργου κατά τη διάταξη παρ. 7 του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, η οποία αποβλέπει ακριβώς στην προηγούμενη εμπειρία του προσλαμβανόμενου προσωπικού για την επιτακτική κάλυψη άμεσων αναγκών των Νοσοκομείων στις επίμαχες υπηρεσίες για ορισμένο μεταβατικό διάσημα και δεν καταλαμβάνει, ως εκ του εξαιρετικού πεδίου εφαρμογής της, πρόσωπα που στερούνται της εμπειρίας αυτής.