ΝΣΚ/398/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/138/2011
Πυροσβεστικό Σώμα – Αξιωματικοί – Παραίτηση – Υποψηφιότητα βουλευτή – Επάνοδος στην Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, ο οποίος παραιτείται, προκειμένου να κατέλθει σε Εθνικές εκλογές ως υποψήφιος βουλευτής, έχει την δυνατότητα να επανέλθει, μετά ταύτα, στην Υπηρεσία του, εφόσον υποβάλει αίτηση εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών μηνών από την ανακήρυξη των βουλευτών. Στην περίπτωση δε κατά την οποία δεν υφίσταται κενή θέση, ο ενδιαφερόμενος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/454/2010
Πειθαρχική ποινή δημοσίου υπαλλήλου – Αυτοδίκαιη αργία – Επάνοδος στην υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου περί της αυτοδίκαιης αργίας, αρκεί για την υποχρεωτική επέλευσή της να υφίσταται η στέρηση της προσωπικής ελευθερίας του δημοσίου υπαλλήλου συνεπεία εντάλματος φυλακίσεως ή δικαστικής απόφασης ή πειθαρχικής περί απολύσεως αυτού απόφασης. Η κατάσταση της αυτοδίκαιης αργίας του υπαλλήλου, λόγω στέρησης της προσωπικής του ελευθερίας, αρχίζει από την έκδοση του εντάλματος φυλακίσεως ή τη δημοσίευση της δικαστικής απόφασης και διαρκεί για όσο χρονικό διάστημα υπάρχει ο λόγος (προφυλάκιση ή φυλάκιση) για τον οποίο ο υπάλληλος μετέπεσε σε αυτή. Αν ο λόγος αυτός εκλείψει, ο υπάλληλος επανέρχεται αυτοδικαίως στην ενεργό υπηρεσία. Ο λόγος αυτός δεν εκλείπει με την απόλυση με εγγύηση. Αν ακολουθήσει αποφυλάκιση αυτού όχι όμως με εγγύηση, αλλά με περιοριστικούς όρους, τότε ο προφυλακισθείς υπάλληλος επανέρχεται στην ενεργό υπηρεσία, αφού πλέον δεν διατελεί σε περιορισμό της προσωπικής του ελευθερίας.
ΝΣΚ/51/2019
Δυνατότητα επανόδου στην υπηρεσία παραιτηθείσας υπαλλήλου, η οποία υπέβαλε σχετικό αίτημα, ισχυριζόμενη ότι η παραίτησή της ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου της στην υπηρεσία, αλλά και νοητικής σύγχυσης, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή της.(...)Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία της εν λόγω υπαλλήλου, με επίκληση του ότι η παραίτησή της ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου της στην υπηρεσία, αλλά και νοητικής σύγχυσής της κατά το χρόνο υποβολής της παραίτησης, λόγω ισχαιμικού εγκεφαλικού επεισοδίου, το οποίο είχε υποστεί (ομόφ.).
ΝΣΚ/207/2018
Δυνατότητα επανόδου στην υπηρεσία παραιτηθέντος υπαλλήλου, ο οποίος υπέβαλε σχετικό αίτημα, επικαλούμενος ότι η παραίτησή του ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου του στην υπηρεσία, αλλά ότι λόγω διάλυσης, κατά την περίοδο αυτή, αρραβώνα και μακροχρόνιας σχέσης του, είχε επέλθει πνευματική διαταραχή του, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή του.(...)Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία παραιτηθέντος υπαλλήλου, με επίκληση του ότι η παραίτησή του ήταν προϊόν πλάνης ως προς τη δυνατότητα επανόδου του στην υπηρεσία, αλλά και ότι, λόγω διάλυσης του αρραβώνα και της μακροχρόνιας σχέσης του, είχε επέλθει πνευματική διαταραχή, η οποία περιόριζε ουσιαστικά τη βούλησή του. (ομόφ.)
ΝΣΚ/469/2012
Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας και κατάταξη μετά από επάνοδο σε ενεργό υπηρεσία τέως Ευρωβουλευτή και Βουλευτή του Ελλ. Κοινοβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τοιαύτη επάνοδος οριοθετείται αυστηρά στην υπηρεσία και στη θέση από την οποία είχε παραιτηθεί ο υπάλληλος, χωρίς να προσμετράται ως πραγματικός χρόνος για την εκ νέου κατάταξή του στην οικεία επετηρίδα, το διάστημα που τυχόν διετέλεσε ο υπάλληλος Βουλευτής και Ευρωβουλευτής. Τούτο συνάγεται εκ του ότι όπου ο νομοθέτης ηθέλησε μια τοιαύτη προσμέτρηση εξεφράσθη ρητώς περί αυτού, ως π.χ. στο άρθρο 51 του Υ.Κ. για τη θητεία υπαλλήλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κ.λπ. Ενόσω λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση του Ν. 3231/2004 δεν υπάρχει τέτοια ρητή πρόβλεψη, δεν μπορεί να γίνει λόγος για την άνω προσμέτρηση. Άλλωστε, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία αφέθηκε στην κρίση του κοινού νομοθέτη (ΣτΕ 1437/08, 2995/05, 921/98, 1008/92, 2609/89 Ολ.) και δε νοείται κατ’ ανάγκη ως πλήρης αποκατάσταση του παραιτηθέντος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/69/2010
Δυνατότητα επανόδου στην ενεργό υπηρεσία, αστυνομικής υπαλλήλου, η οποία παραιτήθηκε προκειμένου να λάβει μέρος σε κοινοβουλευτικές εκλογές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αστυνομική υπάλληλος, εφόσον παραιτήθηκε προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφια βουλευτής κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, δεν μπορεί να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία, διότι είναι στρατιωτικός κατά την έννοια του όρου αυτού στο άρθρο 56 παρ. 1 εδάφιο τρίτο του Συντάγματος και συνεπώς απαγορεύεται η επάνοδός της στην υπηρεσία.
ΝΣΚ/292/2008
Επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία συνεπεία καταδίκης του σε στερητική της ελευθερίας ποινή με απόφαση πρωτοβάθμιου δικαστηρίου, δεν επανέρχεται στην υπηρεσία έστω και αν απολύθηκε με περιοριστικούς όρους, λόγω του ανασταλτικού αποτελέσματος της έφεσής του. β) Η Διοίκηση δεν δύναται, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 155 του Ν 3528/2007, να εκδώσει διαπιστωτική πράξη απόλυσης από την υπηρεσία υπαλλήλου, λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας και τριακονταπενταετίας κατά την διάρκεια της καταστάσεως αργίας.
ΝΣΚ/158/2005
Επάνοδος στην Υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου, κατόπιν απόλυσής του από αυτήν, μετά από επιβολή πειθαρχικής ποινής οριστικής παύσης. Χάρις άρθρου 47 παρ.1 Συντάγματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπάρχει η δυνατότητα επανόδου στην Υπηρεσία δημοσίου υπαλλήλου, ο οποίος έχει απολυθεί από αυτή μετά από επιβολή σε βάρος του της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης, (κατά συγχώνευση), έχει τύχει όμως σε μεταγενέστερο χρόνο χάριτος, κατά την διάταξη του άρθρου 47 παρ.1 του Συντάγματος, μετά από αμετάκλητη ποινική καταδίκη του για υπηρεσιακό αδίκημα.
ΝΣΚ/41/2012
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση ΣτΕ – Αναδρομική προαγωγή και επαναφορά στην ενεργό υπηρεσία υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών – Συμπλήρωση χρόνου συνταξιοδοτήσεως – Ενέργειες Διοικήσεως ως προς τη λύση της υπαλληλικής σχέσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η επιδοθείσα την 23-12-2012 δήλωση παραιτήσεως προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, συνταξιοδοτηθέντος κατ’ άρθρο 80 παρ. 5 του Ν. 2594/1998, στο βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α΄, ο οποίος προήχθη αναδρομικά στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄ και επαναφέρθηκε στην ενεργό υπηρεσία σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 858/2011 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, δεν παράγει έννομες συνέπειες. Περαιτέρω, η Διοίκηση οφείλει να ανακαλέσει την πράξη επαναφοράς του υπαλλήλου στην ενεργό υπηρεσία και να εκδώσει πράξη στην οποία θα αναφέρεται ότι ο ανωτέρω θεωρείται υπάλληλος μέχρι τη συμπλήρωση τριακονταπενταετούς πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή μέχρι την 27-7-2011. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/305/2011
Επάνοδος στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, απολυθέντος μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί απολύσεως μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (λόγω συμπληρώσεως του 60ου έτους της ηλικίας του και 35 ετών πραγματικής και συνταξίμου υπηρεσίας) και επανόδου αυτού στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, ο χρόνος κατά τον οποίο διετέλεσε αυτός εκτός υπηρεσίας, θεωρείται ως τοιούτος πραγματικής υπηρεσίας με όλες τις εκ του χαρακτηρισμού αυτού συνέπειες. (ομοφ.)