ΝΣΚ/69/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα επανόδου στην ενεργό υπηρεσία, αστυνομικής υπαλλήλου, η οποία παραιτήθηκε προκειμένου να λάβει μέρος σε κοινοβουλευτικές εκλογές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αστυνομική υπάλληλος, εφόσον παραιτήθηκε προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφια βουλευτής κατά τις γενικές βουλευτικές εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009, δεν μπορεί να επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία, διότι είναι στρατιωτικός κατά την έννοια του όρου αυτού στο άρθρο 56 παρ. 1 εδάφιο τρίτο του Συντάγματος και συνεπώς απαγορεύεται η επάνοδός της στην υπηρεσία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/29/2012
Πυροσβεστικό Σώμα – Δυνατότητα και προϋποθέσεις επανόδου στην ενεργό υπηρεσία Αξιωματικών του Πυροσβεστικού Σώματος, οι οποίοι υπήρξαν υποψήφιοι σε βουλευτικές εκλογές και δεν εξελέγησαν στο βουλευτικό αξίωμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πυροσβεστικός υπάλληλος, ο οποίος παραιτείται προκειμένου να λάβει μέρος ως υποψήφιος σε βουλευτικές εκλογές, αλλά, τελικώς, δεν εκλέγεται βουλευτής, έχει την δυνατότητα να επανέλθει, μετά ταύτα, στην ενεργό υπηρεσία, εφόσον, όμως, υποβάλει σχετική αίτηση εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών μηνών από την ανακήρυξη των βουλευτών. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΜΕ ΤΗΝ 138/2011 ΓΝΩΜ.
ΝΣΚ/96/2017
Καταβολή υπερβάλλουσας μείωσης σε υπάλληλο που επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία, κατ' εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 5 και 5α του άρθρου 18 του ν.1735/1987. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η υπερβάλλουσα μείωση του άρθρου 29 παρ. 2 του ν.4024/2011 πρέπει να καταβληθεί σε υπάλληλο, ο οποίος παραιτήθηκε προκειμένου να μετάσχει σε γενικές βουλευτικές εκλογές και επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία, καθόσον αυτή περιλαμβάνεται στις τακτικές αποδοχές που λάμβανε ο υπάλληλος πριν την παραίτησή του.
ΝΣΚ/53/2010
Δυνατότητα επανόδου στη θέση που κατείχε, μέλος συλλογικού οργάνου του δημοσίου, το οποίο παραιτήθηκε προκειμένου να λάβει μέρος σε κοινοβουλευτικές εκλογές.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπόκειται στις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 5 του Ν 1735/1987, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, μέλος Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, ενώ σε κάθε περίπτωση, από τις ανωτέρω διατάξεις δεν μπορεί να συναχθεί δικαίωμα επανόδου στα μέλη συλλογικών οργάνων του δημοσίου, όπου συμμετείχαν και παραιτήθηκαν προκειμένου να λάβουν μέρος σε κοινοβουλευτικές εκλογές.
ΝΣΚ/138/2011
Πυροσβεστικό Σώμα – Αξιωματικοί – Παραίτηση – Υποψηφιότητα βουλευτή – Επάνοδος στην Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αξιωματικός του Πυροσβεστικού Σώματος, ο οποίος παραιτείται, προκειμένου να κατέλθει σε Εθνικές εκλογές ως υποψήφιος βουλευτής, έχει την δυνατότητα να επανέλθει, μετά ταύτα, στην Υπηρεσία του, εφόσον υποβάλει αίτηση εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριών μηνών από την ανακήρυξη των βουλευτών. Στην περίπτωση δε κατά την οποία δεν υφίσταται κενή θέση, ο ενδιαφερόμενος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/306/2004
Επάνοδος στην υπηρεσία παραιτηθέντος και μη εκλεγέντος βουλευτή ιατρού Ε.Σ.Υ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ως παραιτούμενοι υπάλληλοι, δυνάμενοι να επανέλθουν στην υπηρεσία τους, σύμφωνα με την παρ.1 του άρθρου 12 του Ν 3231/2004 νοούνται, μόνον όσοι παραιτήθηκαν κατά την εκλογική νομοθεσία (άρθρο 30 του ΠΔ 55/1999) και όχι εκείνοι, οι οποίοι παραιτήθηκαν, κατά τις διατάξεις του Υ.Κ. ή τυχόν ειδικότερες ισχύουσες γι’ αυτούς διατάξεις, έστω και εάν με τη σχετική αίτηση είχαν δηλώσει ότι παραιτούνται, προκειμένου να μην έχουν κώλυμα εκλογιμότητας σε επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. Επομένως ιατρός Ε.Σ.Υ., ο οποίος μετά την, κατά τα άρθρα 36 του Ν 1397/1983 και 149 Υ.Κ. παραίτησή του, ανακηρύχθηκε υποψήφιος βουλευτής, αλλά δεν εξελέγη, δεν δύναται να επανέλθει στην υπηρεσία.
ΝΣΚ/177/2015
Δυνατότητα αποδοχής ή μη αιτήματος επανόδου στην υπηρεσία, ανακαλούμενης της σχετικής διαπιστωτικής πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης, υπαλλήλου που παραιτήθηκε, ενώ ευρίσκετο σε κατάσταση προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή η επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου που παραιτήθηκε ενώ βρισκόταν σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας του άρθρου 33 του Ν. 4024/2011, δεδομένου ότι η λύση της υπαλληλικής σχέσεως αποτελεί συνέπεια των δηλώσεων παραιτήσεώς της, σε ανάκληση των οποίων, και δη αιτιολογημένη, η υπάλληλος δεν έχει προβεί. (ομοφ.)
ΝΣΚ/398/2012
Δυνατότητα ή μη επανόδου στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου, μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι κατά νόμον δυνατή, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία διπλωματικού υπαλλήλου μετά τη λήξη της θητείας του ως βουλευτή, με την προϋπόθεση ότι θα υποβάλλει αίτηση και δη σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από τη λήξη της θητείας του. Αν δεν υπάρχει κενή θέση ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/256/2004
Αυτοδίκαιη επάνοδος στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικού που επανήλθε αυτοδίκαια στην υπηρεσία του, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.(...)Δεν δύναται να επανέλθει αυτοδίκαια στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικός, ο οποίος, παραιτηθείς για να συμμετάσχει στις εθνικές εκλογές, επανήλθε στην υπηρεσία του αυτοδίκαια, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.
ΝΣΚ/469/2012
Προσμέτρηση χρόνου υπηρεσίας και κατάταξη μετά από επάνοδο σε ενεργό υπηρεσία τέως Ευρωβουλευτή και Βουλευτή του Ελλ. Κοινοβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η τοιαύτη επάνοδος οριοθετείται αυστηρά στην υπηρεσία και στη θέση από την οποία είχε παραιτηθεί ο υπάλληλος, χωρίς να προσμετράται ως πραγματικός χρόνος για την εκ νέου κατάταξή του στην οικεία επετηρίδα, το διάστημα που τυχόν διετέλεσε ο υπάλληλος Βουλευτής και Ευρωβουλευτής. Τούτο συνάγεται εκ του ότι όπου ο νομοθέτης ηθέλησε μια τοιαύτη προσμέτρηση εξεφράσθη ρητώς περί αυτού, ως π.χ. στο άρθρο 51 του Υ.Κ. για τη θητεία υπαλλήλων στην Ευρωπαϊκή Ένωση κ.λπ. Ενόσω λοιπόν στην προκειμένη περίπτωση του Ν. 3231/2004 δεν υπάρχει τέτοια ρητή πρόβλεψη, δεν μπορεί να γίνει λόγος για την άνω προσμέτρηση. Άλλωστε, η επάνοδος στην ενεργό υπηρεσία αφέθηκε στην κρίση του κοινού νομοθέτη (ΣτΕ 1437/08, 2995/05, 921/98, 1008/92, 2609/89 Ολ.) και δε νοείται κατ’ ανάγκη ως πλήρης αποκατάσταση του παραιτηθέντος. (ομοφ.)
ΝΣΚ/413/2002
Ιατροί. Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 11 παρ.9 του Ν 2920/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επειδή και ο ιατρός Ν. Οικονομόπουλος και ο ιατρός Ι. Νικολαϊδης, είχαν ήδη επανέλθει στην ενεργό υπηρεσία, βάσει των διατάξεων του άρθρου 18 παρ.5 του Ν 1735/1987, προ της ενάρξεως ισχύος των διατάξεων του Ν 2920/2001, δεν υπάγονται στις ευνοϊκές ρυθμίσεις του άρθρου 11 παρ.9 του νόμου αυτού και δεν είναι δυνατόν να γίνουν δεκτές οι σχετικές αιτήσεις τους και να τοποθετηθούν αυτοί σε άλλο Νοσοκομείο ή Κέντρο Υγείας του ΕΣΥ, εκτός από αυτά όπου ήδη έχουν επανέλθει και που είναι οι Υπηρεσίες, όπου υπηρετούσαν και από όπου παραιτήθηκαν για να ανακηρυχθούν υποψήφιοι βουλευτές.