ΝΣΚ/399/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πιστοποίηση συστημάτων διασφάλισης της ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης βάσει προτύπων AGRO του ΟΠΕΓΕΠ. Αρμόδιοι φορείς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η αρμοδιότητα πιστοποίησης της, χρηματοδοτούμενης βάσει της κυα 506/02, καθιέρωσης συστημάτων διασφάλισης ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης, σύμφωνα με τα πρότυπα AGRO, ούτως ώστε οι χορηγούμενες βεβαιώσεις πιστοποίησης να εκπληρούν τις προϋποθέσεις για την αποπληρωμή των υποβαλλομένων φακέλων, ανήκει, πέραν του ΟΠΕΓΕΠ, ο οποίος τα έχει συντάξει και εκδώσει, και στους ιδιωτικούς φορείς πιστοποίησης, μεταξύ των οποίων και ο συγκεκριμένος οργανισμός TUV HELLAS, οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιητικό διαπίστευσης από την ΕΣΥΔ ΑΕ, από το οποίο προκύπτει ότι είναι τεχνικά ικανοί να ενεργούν πιστοποιήσεις, βάσει των ανωτέρω προτύπων. Η αρμοδιότητα αυτή των εν λόγω ιδιωτικών φορέων πιστοποίησης τους ανήκει, υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί στην κατ’ άρθρο 32 παρ.2 περ.γ’ Ν 2637/98, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 παρ.9 Ν 3147/03, αξιολόγηση, έγκριση και επίβλεψη του ΟΠΕΓΕΠ, για την βάσει αντικειμενικών κριτηρίων διαπίστωση ενός ενιαίου τρόπου λειτουργίας τους και της τήρησης των υποχρεώσεών τους προς ένα ομοιογενές σύστημα πιστοποίησης, προκειμένου να διασφαλίζεται ένα συγκεκριμένο επίπεδο επίδοσής τους για την παραγωγή αξιόπιστων προϊόντων ποιότητας στους τομείς της γεωργίας, κτηνοτροφίας και αλιείας. Η εν λόγω προϋπόθεση, όμως, εξαρτάται από την προηγούμενη έκδοση, σύμφωνα με το άρθρο 40 παρ.2 Ν 2637/98, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 29 παρ.13 Ν 3147/03, των αντίστοιχων κανονισμών αξιολόγησης, έγκρισης και επίβλεψης, στους οποίους θα περιέχονται τα ανωτέρω αντικειμενικά κριτήρια, και την έγκρισή τους με αποφάσεις του Υπουργού Γεωργίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2846/2017
Μεταφορά και κατανομή αρμοδιοτήτων του άρθρου 69Γ του ν. 4270/2014 σε οργανικές μονάδες της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.).
2/28189/ΔΛΓΚ/2019
Άνοιγμα του λογαριασμού «Ε.Δ. - Λογαριασμός αποδοχών ΠΔΕ της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση» στην Τράπεζα της Ελλάδος και καθορισμός της κίνησής του.
ΑΕΠΠ/62/2020
Ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της Απόφασης Διευθύνοντος Συμβούλου και του Πρακτικού Επιτροπής Διαγωνισμού, τα οποία ενέκριναν την προσφορά ενός άλλου οικονομικού φορέα για την ανάδειξη αναδόχου υπηρεσιών φύλαξης κτιρίων-εγκαταστάσεων της συγκεκριμένης εταιρείας για 1 έτος, μεταξύ άλλων για λόγους που σχετίζονται με την τήρηση προτύπων ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης.
ΕΑΔΗΣΥ/204/2022
Με την υπό κρίση προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αρ. … Διακήρυξης (εφεξής «η προσβαλλομένη»), άλλως να ακυρωθούν και να μεταρρυθμιστούν οι όροι 2.2.7 «Πρότυπα διασφάλισης ποιότητας και πρότυπα περιβαλλοντικής διαχείρισης», 2.2.9.2 Β.5 «Αποδεικτικά μέσα» και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ - 1.5 της Διακήρυξης, ώστε να απαλειφθεί η απαίτηση περί κατοχής και προσκόμισης Πιστοποιητικού για την συμμόρφωση συστήματος διαχείρισης προσωπικών δεδομένων, σύμφωνα με το πρότυπο BS10012:2017 και ώστε οι αιτούμενες πιστοποιήσεις να αφορούν στις υπηρεσίες φύλαξης βάσει του CPV της Διακήρυξης … Παροχή Υπηρεσιών Φύλαξης.
ΣτΕ/2325/2023
Ζητήματα ν. 4412/2016: (Α) Το ΕΕΕΣ λειτουργεί ως προκαταρκτική μόνο απόδειξη και όχι ως οριστική απόδειξη. (Β) Aποδεικτικά μέσα συμμόρφωσης με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας - Πιστοποιητικά σύμφωνα με κανονισμό 765/2008.(...)Οι ανωτέρω προϋποθέσεις για τη διαπίστευση ισχύουν, για την ταυτότητα του δικαιολογητικού λόγου, και για τους οργανισμούς οι οποίοι εκδίδουν πιστοποιητικά που βεβαιώνουν τη συμμόρφωση των διαγωνιζόμενων οικονομικών φορέων με πρότυπα διασφάλισης ποιότητας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 309 του ν. 4412/2016 το οποίο απαιτεί πιστοποίηση από διαπιστευμένους οργανισμούς, καίτοι το άρθρο αυτό δεν παραπέμπει ρητώς στον κανονισμό 765/2008. Συνεπώς, οι οικονομικοί φορείς οφείλουν να προσκομίζουν, ως αποδεικτικά μέσα προς απόδειξη της συμμόρφωσής τους με τα απαιτούμενα πρότυπα-συστήματα διασφάλισης ποιότητας, πιστοποιητικά εκδιδόμενα από φορείς διαπιστευμένους σύμφωνα με τον κανονισμό 765/2008.
ΕΑΑΔΗΣΥ/179/2016
Έκδοση προτύπων τευχών διακηρύξεων ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων μελετών άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 (Α΄ 147), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016.
134/2017- ΦΕΚ: 66/Α/2018 -Αναθεώρηση προτύπων τευχών διακηρύξεων ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων μελετών άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 (A΄ 147), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής.
134/2017
Αναθεώρηση προτύπων τευχών διακηρύξεων ανοικτής διαδικασίας για τη σύναψη ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων μελετών άνω των ορίων και κάτω των ορίων του ν. 4412/2016 (A΄ 147), με κριτήριο ανάθεσης την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει βέλτιστης σχέσης ποιότητας - τιμής.
ΑΕΠΠ/6/2021
Προμήθεια και εγκατάσταση οδοντιατρικών συγκροτημάτων....Επειδή, σε κάθε περίπτωση, αβασίμως υποστηρίζει η προσφεύγουσα ότι αυθαίρετα η αναθέτουσα αρχή απαιτεί πιστοποιητικά διασφάλισης ποιότητας από τους προμηθευτές καθώς έχει τη διακριτική ευχέρεια να απαιτεί πρότυπα διασφάλισης ποιότητας τα οποία κρίνονται με βάση το αντικείμενο της σύμβασης και την αρχή της αναλογικότητας, ως κριτήρια επιλογής. Εξάλλου, βασίμως υποστηρίζει η προσφεύγουσα ότι το ISO 9001:2015 είναι γενικότερης εφαρμογής ενώ το ISO 13485:2016 αφορά στα ιατροτεχνολογικά προϊόντα, ωστόσο, είναι δυνατόν να απαιτηθούν και τα δύο (βλ.https://www.iso.org/obp/ui#iso:std:iso:13485:ed-3:v1:en:sec:B). Περαιτέρω, ο ισχυρισμός της προσφεύγουσας ότι εφόσον τα προϊόντα διαθέτουν CE και κριτήριο ανάθεσης αποτελεί η χαμηλότερη τιμή η αναθέτουσα αρχή δεν δύναται να απαιτεί περαιτέρω τεχνικές προδιαγραφές καθώς και ότι μόνο το CE και οι αρχές και κατευθυντήριες γραμμές για την ορθή πρακτική διανομής ιατροτεχνολογικών προίόντων είναι υποχρεωτικές, ερείδεται επί της εσφαλμένης προϋπόθεσης ότι η αναθέτουσα αρχή δεν δύναται βάσει του θεσμικού πλαισίου να απαιτεί πρότυπα διασφάλισης ποιότητας από τον προμηθευτή και κατασκευαστή ιατροτεχνολογικών προϊόντων και, ως εκ τούτου, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος. Σύμφωνα δε με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 82 του Ν.4412/2016, οι αναθέτουσες αρχές δύνανται να απαιτούν πιστοποιητικά διασφάλισης ποιότητας που, ανεξαρτήτως των όσων προβλέπει η Διακήρυξη, αποτελούν κριτήρια επιλογής των οικονομικών φορέων που καταδεικνύουν την τεχνική ικανότητα του οικονομικού φορέα να εκτελέσει τη σύμβαση και όχι επιπλέον τεχνικές προδιαγραφές σχετικά με τα απαιτούμενα είδη (βλ. Δημήτριος Γ. Ράικος, Ευαγγελία Γ. Βλάχου, Ευανθία Κ. Σαββίδη, Δημόσιες Συμβάσεις Ν. 4412/2016 Ερμηνεία κατ΄ άρθρο. Σχετικές διατάξεις – Νομολογία, σελ. 805-506, Ε. Βλάχου και απόφαση ΑΕΠΠ 863/2018).
ΝΣΚ/38/2006
Δικαιούχοι των εσόδων από τα πρόστιμα που εισπράττονται λόγω αυθαίρετης κατάληψης εποικιστικών εκτάσεων.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Τα επιβαλλόμενα κατά το άρθρο 6 του Ν 3147/2003 πρόστιμα λόγω αυθαίρετης κατάληψης εποικιστικών εκτάσεων βεβαιώνονται στο ΚΑΕ 2446 και αποδίδονται κατά 50% στο λογαριασμό στην Αγροτική Τράπεζα «Δημόσιο – Κεφάλαια Δημοσίων Επενδύσεων για χορηγήσεις δανείων και ανέγερση κτιρίων Υπουργείου Γεωργίας, καθώς και για την εκτέλεση προγραμμάτων εποικισμού – αναδασμού» και κατά 50% στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
ΑΕΠΠ/696/2020
Η προσφεύγουσα αίτησε την ακύρωση της απόφασης με αριθμό 92/2020 της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία απορρίπτει την προσφορά της για την Ομάδα Β «ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ», ενός διαγωνισμού με αντικείμενο την προμήθεια διανεμόμενων τροφίμων για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Επισιτιστικής και Βασικής Υλικής Συνδρομής (Τ.Ε.Β.Α.). Ζητήθηκε επίσης η αναστολή της διαδικασίας μέχρι την έκδοση της οριστικής απόφασης. Η προσφυγή επικεντρώθηκε στην απόρριψη της τεχνικής προσφοράς της, ισχυριζόμενη ότι πληρούσε όλες τις απαιτήσεις της διακήρυξης, ενώ κατακρίθηκε η μη κάλυψη συγκεκριμένων προτύπων ποιότητας και περιβαλλοντικής διαχείρισης.