ΝΣΚ/40/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έξοδα κηδείας συνταξιούχου υπαλλήλου του ΟΓΑ με περίθαλψη του Δημοσίου. Υπόχρεως προς καταβολήν των.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο ΟΓΑ τυγχάνει υπόχρεως προς καταβολήν των εξόδων κηδείας υπαλλήλου εν ζωή και εν συνεχεία συνταξιούχου του οργανισμού αυτού, παρά το ότι αυτός μέχρι του θανάτου του δεν υπήγετο στην περίθαλψη του ΟΓΑ, αλλά του Δημοσίου, από το οποίο και μετετάγη (στον ΟΓΑ).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/87/2018
Ζητήματα που προκύπτουν σε σχέση με την άδεια άνευ αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων και συγκεκριμένα α) τη δυνατότητα δικαστικής υπαλλήλου να καταστεί άμεσα ή έμμεσα ασφαλισμένη του Κλάδου Ασθένειας του ΟΠΑΔ, για το χρονικό διάστημα που βρίσκεται σε άδεια άνευ αποδοχών και β) στην περίπτωση θανάτου τακτικής υπαλλήλου νοσοκομείου (ν.π.δ.δ.) του Ε.Σ.Υ. που τελούσε σε άδεια άνευ αποδοχών, ποιος φορέας υποχρεούται στην καταβολή των σχετικών εξόδων κηδείας ο ΟΠΑΔ ή το νοσοκομείο.α) Δικαστική υπάλληλος, που τελεί σε άδεια άνευ αποδοχών, με βάση το άρθρο 46 § 3 του Ν 2812/2000 (ως σύζυγος, δηλαδή, δημοσίου υπαλλήλου υπηρετούντος σε υπηρεσία ή φορέα της Ευρωπαϊκής Ένωσης), δεν μπορεί, μέχρι την έναρξη ισχύος (1-3-2018) του Ν 4529/2018, να συνεχίσει την ασφάλισή της για υγειονομική περίθαλψη στον τ. Ο.Π.Α.Δ. (Ε.Φ.Κ.Α.), με την ιδιότητα της άμεσα, παρά μόνο της έμμεσα ασφαλισμένης του οργανισμού αυτού, ήτοι ως μέλος της οικογένειας του άμεσα δικαιούχου συζύγου της. β) Επί θανάτου τακτικής υπαλλήλου ν.π.δ.δ. (νοσοκομείου του Ε.Σ.Υ), υπόχρεο σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 57 του ισχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα (ν. 3528/2007) προς καταβολή των σχετικών εξόδων κηδείας, είναι το νοσοκομείο και όχι ο Ο.Π.Α.Δ., το οποίο οφείλει να χορηγήσει τα έξοδα αυτά στο προβλεπόμενο από την κοινή υπουργική απόφαση της παραγράφου 4 του ίδιου άρθρου 57 ύψος και μάλιστα χωρίς την έκπτωση από αυτά οποιουδήποτε ποσού.
ΝΣΚ/24/2004
Εφ άπαξ καταβαλλόμενο βοήθημα για έξοδα κηδείας. Παραγραφή. Αποσβεστική προθεσμία. Καταβολή ή μη εξόδων κηδείας σε περίπτωση αποτέφρωσης του νεκρού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το εφ άπαξ καταβαλλόμενο βοήθημα για έξοδα κηδείας δεν αποτελεί παροχή του κλάδου ασθενείας του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, αλλά ιδιαίτερη ασφαλιστική παροχή, η αξίωση για την καταβολή της οποίας παραγράφεται μετά μία 5ετία, αρχομένη από την επομένη του θανάτου του ασφαλισμένου ή συνταξιούχου, ενώ εξάλλου, το σχετικό αίτημα δεν τελεί υπό κάποια αποσβεστική προθεσμία. (ομόφωνα) Το εν λόγω βοήθημα, είναι αποδοτέο στον επιμεληθέντα της κηδείας, είτε αυτή ολοκληρώθηκε με ταφή είτε με αποτέφρωση του νεκρού σε άλλη -πλην της Ελλάδας- Χώρα. (πλειοψ.)
Τ01/652/1/2018
Οδηγίες σχετικά με αιτήσεις απονομής επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου. Λόγω θανάτου συνταξιούχου σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 96 του Ν. 4387/16.(ΑΔΑ:6Β8Φ465ΧΠΙ-3Ξ2) (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)
4/2015
Αύξηση σε 6% του ποσοστού της ασφαλιστικής εισφοράς για υγειονομική περίθαλψη που παρακρατείται από τις κύριες συντάξεις του ΟΓΑ
ΝΣΚ/298/2017
ΕΦΚΑ - Χρόνος επέλευσης λύσης του γάμου συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δίκη διαζυγίου και θάνατος του συνταξιούχου πριν το αμετάκλητο αυτής - Αίτηση συνταξιοδοτήσεως (λόγω θανάτου) της εναγούσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφ’ όσον πρωτόδικη δικαστική απόφαση λύσεως γάμου, λόγω διαζυγίου, δεν είχε καταστεί αμετάκλητος κατά την ημέρα θανάτου του εναγομένου, διότι δεν είχε παρέλθει η προθεσμία αναψηλαφήσεως, η λύση του γάμου επήλθε από και δια του θανάτου και λόγω τούτου.
ΔΙΠΣΥΝ/Φ1/11/1345223/2016
«Συνταξιοδότηση δικαιοδόχων μελών, λόγω θανάτου ασφαλισμένου ή συνταξιούχου του Οργανισμού».(ΑΔΑ:7ΞΒ74691Ω3-ΧΑΨ)
ΟΓΑ/5/52015
Αύξηση του ποσοστού της ασφαλιστικής εισφοράς για υγειονομική περίθαλψη που
παρακρατείται από τις κύριες συντάξεις του ΟΓΑ από 4% σε 6%”. (ΑΔΑ:ΩΘΤΧ4691ΩΔ-9ΥΗ)
ΝΣΚ/301/2009
Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτιών θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ. 20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/224/2007
Διορισμός στο Δημόσιο συγγενούς δημοσίου υπαλλήλου θανόντος κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος και εξαιτίας αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διεξάγων την Ένορκη Διοικητική Εξέταση για τη διαπίστωση των συνθηκών και αιτίων θανάτου υπαλλήλου του Δημοσίου, προκειμένου να διορισθεί στο Δημόσιο συγγενής του θανόντος, κατ’ εφαρμογή της ευεργετικής διατάξεως της παρ.20 του άρθρου 14 του Ν 2266/1994, επιβάλλεται να αναζητήσει κάθε μαρτυρία, κάθε απόδειξη και στοιχείο, ώστε να προκύψει αναμφιβόλως η σχέση μεταξύ της εκτελέσεως των καθηκόντων του υπαλλήλου και αιτίας του θανάτου αυτού, ή η ανυπαρξία τέτοιας σχέσεως, διότι διαφορετικά η αποδοχή ή η απόρριψη της αιτήσεως διορισμού συγγενούς του θανόντος υπαλλήλου δεν είναι νόμιμη. (πλειοψ.)
ΕΦΚΑ/Τ01/652/2/2018
Οδηγίες σχετικά με αιτήσεις απονομής επικουρικής σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 96 του Ν. 4387/16.(ΑΔΑ:677Δ465ΧΠΙ-2ΩΧ)