ΝΣΚ/400/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απόστρατοι αξιωματικοί Πολεμικής Αεροπορίας. Ανάκληση στην ενεργό υπηρεσία μονίμων εξ εφεδρείας αξιωματικών, που είχαν τεθεί σε υπηρεσία εδάφους κατά την διάρκεια της υπηρεσίας τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανάκληση στην ενέργεια μονίμου εξ εφεδρείας αξ/κού πραγματώνεται με την επαναδραστηριοποίησή του στην κατάσταση, που ανήκε πριν την αποστρατεία του, και δεν μπορεί να τελεί σε άλλη κατάσταση πλην εκείνης της ενεργού υπηρεσίας, που σαφώς διαφέρει εκείνης της υπηρεσίας εδάφους. Επομένως δεν μπορεί να ανακληθεί στην ενεργό υπηρεσία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/211/2007
Υποχρεωτική ή προαιρετική η ανάκτηση της μετοχικής σχέσεως με το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, μετόχου ο οποίος μετά την αποστρατεία του επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμος εξ εφεδρείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανάκτηση της μετοχικής σχέσεως με το ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, μετόχου ο οποίος μετά την αποστρατεία του επανήλθε στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμος εξ εφεδρείας είναι υποχρεωτική, έχουν δε εφαρμογή και στην περίπτωσή του οι διατάξεις του άρθρου 10 του ΝΔ 398/1974, περί αναγνωρίσεως χρόνου υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας ως χρόνου μετοχικής σχέσεως, είναι δε ζήτημα πραγματικό και νομικό, προσηκόντως κατά περίπτωση ερευνώμενο, αν ο υπό του ενδιαφερομένου μετόχου αιτούμενος να αναγνωρισθεί χρόνος υπηρεσίας ή προϋπηρεσίας του αποδεικνύεται υπαρκτός και (αν) εμπίπτει στις προαναφερθείσες διατάξεις.
ΝΣΚ/411/2007
Ανάκτηση μετοχικής σχέσεως μετά του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, των επανερχομένων στην ενέργεια ως μονίμων εξ εφεδρείας στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι είχαν εξέλθει των τάξεων του στρατεύματος, επανερχόμενοι στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι εξ εφεδρείας, ανακτούν την μετά του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ μετοχική τους σχέση κατά τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 11 παρ.1 του ΝΔ 398/1974, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του Ν 788/1978.
ΣτΕ/4069/2013
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ-ΕΙΔΙΚΟΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΣ ΑΛΛΗΛΟΒΟΗΘΕΙΑΣ ΣΤΡΑΤΟΥ-ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΦΑΠΑΞ ΒΟΗΘΗΜΑ: (...) Τούτο δε, διότι το προβλεπόμενο από τις διατάξεις αυτές δικαίωμα προς λήψη εφάπαξ βοηθήματος αφορά όσους αποστρατεύθηκαν χωρίς να έχουν λάβει τέτοιο βοήθημα και εφόσον αυτοί πληρούν τις ειδικότερες προϋποθέσεις των διατάξεων αυτών (όπως να έχουν παραμείνει συνεχώς πέντε (5) τουλάχιστον έτη στην ενεργό υπηρεσία από την ημερομηνία ανάκλησής τους), γεγονός που τους διαφοροποιεί από τους μόνιμους εξ εφεδρείας αξιωματικούς, οι οποίοι, κατά την αρχική τους έξοδο από το στράτευμα, είχαν λάβει εφάπαξ βοήθημα, όπως εν προκειμένω ο αναιρεσείων. Εξάλλου, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι και ο λόγος περί εσφαλμένης ερμηνείας της διατάξεως του άρθρου 1 του ν. 1544/1985 σε συνδυασμό με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 8 του ν.δ. 398/1974, διότι, σύμφωνα με τα προεκτεθέντα στην πέμπτη σκέψη, η τελευταία διάταξη αναφέρεται σε κατηγορία αποστρατευθέντων αξιωματικών συνεπεία καταδίκης και οι οποίοι, κατόπιν αποκαταστάσεως, επανέρχονται στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι και θεωρείται ότι ουδέποτε απομακρύνθηκαν από την υπηρεσία τους, οπότε ανακτούν και συνεχίζουν τη μετοχική σχέση τους με το ανωτέρω Ταμείο και ο εκτός ενεργού υπηρεσίας χρόνος λογίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσεως. Αντιθέτως, οι μόνιμοι εξ εφεδρείας αξιωματικοί επανερχόμενοι στην ενεργό υπηρεσία, κατόπιν αιτήσεώς τους, όπως και ο αναιρεσείων, δεν λογίζονται ως μηδέποτε απομακρυθέντες και, ως εκ τούτου, δεν αναβιώνει στην περίπτωση αυτή η διακοπείσα μετοχική σχέση με το αναιρεσίβλητο Ταμείο, όπως αβασίμως προβάλλεται. Δια ταύτα Απορρίπτει την κρινόμενη αίτηση.
ΝΣΚ/18/2008
Ανάκτηση ή μη της μετοχικής σχέσεως μετά του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ, των επανερχομένων στην ενέργεια ως μονίμων εξ εφεδρείας στρατιωτικών των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στρατιωτικοί των Ενόπλων Δυνάμεων και του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι είχαν εξέλθει των τάξεων του στρατεύματος, επανερχόμενοι στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι εξ εφεδρείας, δεν ανακτούν την μετά του ΜΤΝ/ΕΛ-ΤΑΝ μετοχική τους σχέση, με βάση τη διάταξη του άρθρου 11 παρ.1 του ΝΔ 398/1974, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του Ν 788/1978, η οποία δεν εφαρμόζεται σε αυτούς, δικαιούνται δε να λάβουν εφάπαξ βοήθημα μόνον εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 6 παρ.3-4 του Ν 788/1978, που προστέθηκε με το άρθρο 1 του Ν 1544/1985.
ΝΣΚ/501/2002
Αξιωματικοί. Ανάκληση αξιωματικού στην ενεργό υπηρεσία. Συνυπολογισμός του χρόνου υπηρεσίας αυτού ως μετακλητού υπαλλήλου στον ελάχιστο χρόνο παραμονής στο βαθμό για προαγωγή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο διανυθείς σε δημοσία υπηρεσία χρόνος εν αποστρατεία αξιωματικού με ιδιότητα μετακλητού υπαλλήλου, ο οποίος λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας για όλες τις περιπτώσεις, σύμφωνα με το άρθρο 33 Ν 1558/1985, δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως ελάχιστος χρόνος παραμονής στο βαθμό, κατ άρθρο 5 παρ.1 Ν 2439/1996, για τη θεμελίωση δικαιώματος προαγωγής αξιωματικού ανακληθέντος στην ενεργό υπηρεσία, κατά την ειδική διάταξη του άρθρου 23 παρ.7 Ν 2439/96, παρά μόνο αν έχει διανυθεί μετά την ανάκληση στην ενέργεια, (συνυπολογιζομένου και του τυχόν διανυθέντος προ της αποστρατείας του χρόνου στον κατεχόμενο βαθμό).
ΝΣΚ/221/2005
Ανάκληση στην ενέργεια αποστρατευθέντος για λόγους υγείας αξιωματικού. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση σύμφωνα με την γενική αρχή του Διοικητικού Δικαίου περί ανακλήσεως των παράνομων διοικητικών πράξεων έχει διακριτική ευχέρεια να επαναφέρει αναδρομικά στην ενεργό υπηρεσία Αξιωματικό, που έχει ήδη αποστρατευθεί για λόγους υγείας στην περίπτωση που ήθελε κριθεί ως μη νόμιμη η γνωμάτευση της οικείας Υγειονομικής Επιτροπής, βάσει της οποίας εκδόθηκε το σχετικό περί αποστρατείας διάταγμα. Αρμόδια να αποφανθεί για το αν ο ανωτέρω Αξιωματικός, ήταν ικανός για ενεργό υπηρεσία (για τον διανυθέντα εκτός υπηρεσίας χρόνο) είναι η οικεία Υγειονομική Επιτροπή.
ΝΣΚ/71/2001
Ένοπλες Δυνάμεις. Ανάκληση απόφασης απόλυσης ΕΠΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Ν. Μαριόλη, Πάρεδρος. Είναι δυνατή κατόπιν αιτήσεως η ανάκληση απόλυσης και η επαναφορά στην ενεργό υπηρεσία αναδρομικά Εθελοντή Πενταετούς Υπηρεσίας (ΕΠΥ) ο οποίος είχε υποβάλει αίτηση, για την ένταξή του στους Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ), λόγω του ότι όταν υπέβαλε την αίτησή του έπασχε από αγχώδη αντιδραστική κατάθλιψη.
ΝΣΚ/406/2002
Λιμενική Νομοθεσία. Προαγωγές Αξ/κών ΛΣ. Προϋποθέσεις προαγωγής Πλοιάρχου ΛΣ μετά την συμπλήρωση 34 ετών πραγματικής υπηρεσίας, εκτός οργανικών θέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η γνωμοδότηση αναφέρεται σε συγκεκριμένη περίπτωση Πλοιάρχου ΛΣ ο οποίος συμπληρώνει στο ΛΣ, τον Ιούλιο του 2002, πραγματική υπηρεσία 34 ετών και από τις 24-9-2001 έχει συμπληρώσει 22 έτη συνολικής υπηρεσίας Αξ/κού ΛΣ. Η εκτός οργανικών θέσεων προαγωγή του συγκεκριμένου Αξ/κού στον επόμενο βαθμό, κατ εφαρμογήν της διατάξεως του άρθρου 28 παρ.6 α του Ν 2935/2001, τελεί υπό την προϋπόθεση της συνδρομής του στοιχείου της συνολικής υπηρεσίας των 22 ετών ως Αξ/κού ΛΣ, μη απαιτουμένης και της επί εν έτος πραγματικής του υπηρεσίας στον κατεχόμενο βαθμό.
ΝΣΚ/325/2003
Υπαγωγή αξιωματικού, που μεταφέρεται από την ενεργό υπηρεσία στην κατάσταση υπηρεσίας γραφείου, στο ειδικό καθεστώς των αναπήρων στρατιωτικών ειρηνικής περιόδου, ώστε να τύχει του ευεργετήματος της καθ υπέρβαση εισαγωγής του τέκνου του στα ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αξιωματικός, ο οποίος μεταφέρθηκε από την ενεργό υπηρεσία στην κατάσταση υπηρεσίας γραφείου, δύναται να θεωρηθεί, κατ εκτίμηση της βαρύτητας της αναπηρίας του και του συνόλου των περιστάσεων, εφόσον έχει ανάγκη διαρκούς και όχι περιστασιακής περιθάλψεως, ότι πληροί τις προϋποθέσεις του Ν 1370/1944 προκειμένου να εφαρμοσθούν στο τέκνο του οι διατάξεις του άρθρου 1 περ.β του ΝΔ 582/1970, ως προς την καθ υπέρβαση εισαγωγή στα ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ.
ΝΣΚ/251/2005
Ανάκληση νομίμων ατομικών, επωφελών για τον διοικούμενο διοικητικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Όταν ε.α. αξιωματικός επιδιώκει την ανάκληση της πράξεως αποστρατεύσεώς του, που είχε προέλθει από δική του πρωτοβουλία, την επανάκρισή του ως ε.α. αξ/κού και την αποστράτευσή του με μεγαλύτερο αποστρατευτικό βαθμό, από αυτόν που ήδη κατέχει, μια τέτοια ανάκληση θα ήταν αντίθετη προς τις αρχές της εύρυθμης και χρηστής διοικήσεως και, συνεπώς, η Υπηρεσία δεν πρέπει να κάνει δεκτή την σχετική αίτησή του.