ΝΣΚ/251/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ανάκληση νομίμων ατομικών, επωφελών για τον διοικούμενο διοικητικών πράξεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Όταν ε.α. αξιωματικός επιδιώκει την ανάκληση της πράξεως αποστρατεύσεώς του, που είχε προέλθει από δική του πρωτοβουλία, την επανάκρισή του ως ε.α. αξ/κού και την αποστράτευσή του με μεγαλύτερο αποστρατευτικό βαθμό, από αυτόν που ήδη κατέχει, μια τέτοια ανάκληση θα ήταν αντίθετη προς τις αρχές της εύρυθμης και χρηστής διοικήσεως και, συνεπώς, η Υπηρεσία δεν πρέπει να κάνει δεκτή την σχετική αίτησή του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/400/2006
Απόστρατοι αξιωματικοί Πολεμικής Αεροπορίας. Ανάκληση στην ενεργό υπηρεσία μονίμων εξ εφεδρείας αξιωματικών, που είχαν τεθεί σε υπηρεσία εδάφους κατά την διάρκεια της υπηρεσίας τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η ανάκληση στην ενέργεια μονίμου εξ εφεδρείας αξ/κού πραγματώνεται με την επαναδραστηριοποίησή του στην κατάσταση, που ανήκε πριν την αποστρατεία του, και δεν μπορεί να τελεί σε άλλη κατάσταση πλην εκείνης της ενεργού υπηρεσίας, που σαφώς διαφέρει εκείνης της υπηρεσίας εδάφους. Επομένως δεν μπορεί να ανακληθεί στην ενεργό υπηρεσία.
ΝΣΚ/101/2005
Ενέργειες Διοικήσεως για εκτέλεση ακυρωτικής αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου. Προϋποθέσεις παραπομπής αξιωματικών σε Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή από τον ΥΕΘΑ ή Α/ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η Διοίκηση οφείλει σε εκτέλεση της σχετικής ακυρωτικής αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών να αναπέμψει την υπόθεση του υπόψη Αξ/κού στην ΑΥΕΣ προκειμένου αυτή να απαντήσει επί των τεθέντων διευκρινιστικών ερωτημάτων από το Α.Σ.Σ., το οποίο στη συνέχεια -αναλόγως των απαντήσεων αυτής- είναι αρμόδιο να αποφανθεί: ι) εάν ο υπόψη αξιωματικός πρέπει να εξακολουθήσει να παραμείνει στο στράτευμα και να εκτελεί υπηρεσία γραφείου ή ιι) υπέρ της μη παραμονής του στο στράτευμα με ειδική αναφορά στις υπηρεσιακές ανάγκες, οι οποίες δεν επιτρέπουν την παραμονή και την ένταξη τούτου στην υπηρεσία γραφείου, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 14 παρ.6 και 7 του ΝΔ 1400/1973. β) Δεν δύνανται ο ΥΕΘΑ ή ο Α/ΓΕΣ να παραπέμψουν νομίμως εκ νέου τον υπόψη αξιωματικό στην Ανωτάτη Υγειονομική Επιτροπή Στρατού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/24/2007
Ειδικό Ληξιαρχείο. Έκταση ελέγχου των προς καταχώριση ληξιαρχικών πράξεων, οι οποίες έχουν συνταγεί από αλλοδαπή αρχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α. Ο έλεγχος του προϊσταμένου της Δ/νσης του Ειδικού Ληξιαρχείου, κατ’ άρθρο 43 του Ν 344/1976 και 2 του Π. Δ/τος 234/2005, προκειμένου για ληξιαρχικά γεγονότα που έλαβαν χώρα στην αλλοδαπή και για τα οποία η οικεία πράξη συνετάγη από επιχώρια αρχή, εξαντλείται στη διερεύνηση συνδρομής των γενικών (άρθρο 9 Ν 344/1976) και των ειδικών στοιχείων, που πρέπει να εμπεριέχονται στις αντίστοιχες ληξιαρχικές πράξεις, (άρθρο 22, 31 και 34 Ν 344/1976), καθώς και στη διακρίβωση τήρησης της σχετικής διαδικασίας, όπως αυτή οριοθετείται στο άρθρο 42 του αυτού νόμου (344/1976). β. Είναι δυνατόν, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των αρχών, περί ανακλήσεως των παράνομων, επωφελών, για τον διοικούμενο, πράξεων, να προέλθει ο προϊστάμενος της Δ/νσης του Ειδικού Ληξιαρχείου σε ανάκληση καταχώρισης (μεταγραφής) ληξιαρχικής πράξης αλλοδαπής αρχής, η οποία συνεπάγεται τη διαγραφή της, εφόσον η τοιαύτη καταχώριση πάσχει, από πλευράς νομιμότητος, σύμφωνα με την προεκτεθείσα γνώμη και η οποία δεν διαγνώσθηκε κατά τον προηγηθέντα έλεγχο, που προβλέπεται από το άρθρο 43 του Ν 344/1976. Η διαγραφή θα συντελεσθεί με επισημείωση στο περιθώριο της καταχωρισθείσης ληξιαρχικής πράξης στην οποία θα εμπεριέχεται και η σχετική αιτιολογία.
ΝΣΚ/221/2003
Ανάκληση Β. Δ/τος περί διαγραφής από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών διαγραφέντος ιδιώτη κατόπιν αίτησής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει κατ αρχάς δυνατότητα ανακλήσεως Β. Δ/τος περί διαγραφής Εφέδρου Αξ/κού από τα στελέχη της Εφεδρείας κατ εφαρμογή των περί ανακλήσεως διοικητικών πράξεων γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ιδιώτη Γ.Π., ο οποίος είχε διαγραφεί από τις τάξεις των Εφέδρων Αξιωματικών με Β.Δ. από 2-11-1967 και δεν έκανε χρήση των προθεσμιών, που τάχθηκαν με νομοθετικές διατάξεις προς υποβολή αιτήσεως αποκαταστάσεως επί μακρό χρονικό διάστημα, η Διοίκηση, προκειμένου να εξετάσει αν μπορεί να ανακαλέσει σήμερα το Β.Δ. της διαγραφής του, οφείλει να λάβει υπόψη όλα τα στοιχεία της υποθέσεως και κυρίως ότι δεν φαίνεται να συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος για την ανάκληση, ενώ απεναντίας λόγο δημοσίου συμφέροντος συνιστά αναμφισβητήτως η ανάγκη προγραμματισμού και οριστικής εκκαθαρίσεως εκκρεμοτήτων – για την διευθέτηση των οποίων μάλιστα παρασχέθηκε ρητή δυνατότητα με επανειλημμένες νομοθετικές ρυθμίσεις – και της τακτοποιήσεως των αρχείων και των πινάκων συνθέσεως εμψύχου υλικού των Ε.Δ. της χώρας, ως και η αποφυγή αδικαιολόγητης ανατροπής ή μεταβολής αυτών, χάριν της ευρυθμότερης λειτουργίας των Ε.Δ.
ΝΣΚ/120/2010
Πρόσληψη ιδιωτικών εκπαιδευτικών με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαίδευση, βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Η σύμβαση εργασίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών Α.Δ. και Π.Β. που προσελήφθησαν σε ιδιωτικά σχολεία, χωρίς αυτοί να έχουν εγγραφεί στην επετηρίδα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών είναι άκυρη και η Υπηρεσία έχει τη διακριτική ευχέρεια (όχι όμως και την υποχρέωση) να ανακαλέσει τα διοριστήρια αυτών, ως παράνομων διοικητικών πράξεων, επωφελών για τον διοικούμενο. Αρμόδια Υπηρεσία για την ανάκληση είναι η Υπηρεσία που εξέδωσε το διοριστήριο. Αν η τελευταία δεν προβεί στην ανάκληση του διοριστηρίου, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να αρνηθεί την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003 περί πρόσληψης εκπαιδευτικών ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στη δημόσια εκπαίδευση και, κατ’ επέκταση, την προσμέτρηση της υπηρεσίας τους στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 6 παρ.5 του Ν 3255/2004. Ακολούθως, και στην περίπτωση που η αρμόδια Υπηρεσία καθυστερεί ή αδρανεί να πιστοποιήσει εγγράφως τη νομιμότητα των εν λόγω προσλήψεων, η ερωτώσα Υπηρεσία δεν νομιμοποιείται να μην προβεί στην εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, καθόσον θα πρέπει να διεκπεραιώσει τα σχετικά αιτήματα εντός του ευλόγου χρόνου. 2) Στα πλαίσια εφαρμογής του άρθρου 5 του Ν 3194/2003, τα αρμόδια όργανα της Διοικήσεως ελέγχουν αν ο αιτούμενος την πρόσληψη είναι ιδιωτικός εκπαιδευτικός, ήτοι αν υφίσταται πρόσληψη κατόπιν διορισμού με πράξη του ασκούντος την εποπτεία διοικητικού οργάνου, αν έχει συμπληρώσει την απαιτούμενη προϋπηρεσία και αν υπάρχει απόλυση, όπως την ορίζει ο νόμος, για την οποία, επίσης, εκδίδεται πράξη του αρμοδίου διοικητικού οργάνου. Ως εκ τούτου, στα πλαίσια εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων δεν τίθεται ζήτημα ελέγχου πλήρωσης των προϋποθέσεων του άρθρου 20 παρ.5γ του Ν 3475/2006, ήτοι της προηγούμενης συμμετοχής των απολυθέντων ιδιωτικών εκπαιδευτικών, κλάδου ΤΕ 16, σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Έλεγχος συνδρομής των εκ του νόμου απαιτουμένων προσόντων διορισμού μπορεί να γίνει μόνο στα πλαίσια