×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/400/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αναπληρωτές Καθηγητές – Διαδικασία εκλογής στη βαθμίδα του Καθηγητή – Όριο ηλικίας – Αφυπηρέτηση – Έννομο συμφέρον – Επανάληψη διαδικασίας κρίσης των συνυποψηφίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υποψήφιοι για εξέλιξη και μετέπειτα συνταξιοδοτηθέντες Αναπληρωτές Καθηγητές ΑΕΙ διατηρούν τόσο το ηθικό συμφέρον να ανατρέψουν μια άγονη κρίση της υποψηφιότητάς τους ως πανεπιστημιακών Καθηγητών, όσο και το έννομο συμφέρον να εκλεγούν, έστω και αναδρομικά, λόγω των συνταξιοδοτικής φύσεως συνεπειών, που συνεπάγεται μία τέτοια εκλογή.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/393/2014

Χορήγηση ή μη αντιγράφων, σε αιτούντα αποτυχόντα υποψήφιο, των γραπτών δοκιμίων συνυποψηφίων του, σε διαγωνισμό για την κατάταξη Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ. – Έννομο συμφέρον αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση δεν υποχρεούται να χορηγήσει στον αιτούντα τα αντίγραφα των γραπτών δοκιμίων των 11 συνυποψηφίων του στο διαγωνισμό Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ., πτυχιούχων Σχολών και Τμημάτων Πολυτεχνείων ΑΕΙ του Πανεπιστημιακού Τομέα, έτους 2013. (ομοφ.)


ΝΣΚ/252/2010

Δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων, γραπτών δοκιμίων υποψηφίων, πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας και πινάκων ορθών απαντήσεων σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κάθε υποψήφιος σε διαγωνισμό για την πλήρωση κενών θέσεων αμίσθων υποθηκοφυλάκων έχει δικαίωμα γνώσης και λήψης φωτοαντιγράφων με δαπάνη του, υπό την προϋπόθεση ότι δεν βλάπτεται το πρωτότυπο: α) των γραπτών δοκιμίων των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού, εφόσον προβάλλει και έχει το αναφερόμενο στις διατάξεις του άρθρου 5 παρ.2 περίπτ.ε του Ν 2472/1997 έννομο συμφέρον. Πριν την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων. (πλειοψ.) β) Των γραπτών δοκιμίων του ιδίου, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον, σε προθεσμία είκοσι ημερών από την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. γ) Αποσπασμάτων των πινάκων αναλυτικής βαθμολογίας των προηγουμένων αυτού στην κατάταξη συνυποψηφίων, επιτυχόντων και μη, εφόσον προβάλλει και έχει το ως άνω έννομο συμφέρον. Στην περίπτωση αυτή, πριν την άσκηση του δικαιώματος αυτού, η Διοίκηση έχει υποχρέωση, κατά την παρ.3 του άρθρου 1 του Ν 2472/1997, να ενημερώσει σχετικά το υποκείμενο των προσωπικών δεδομένων, και δ) των πινάκων ορθών απαντήσεων, εφόσον προβάλλει και έχει εύλογο ενδιαφέρον. (ομοφ.)


ΝΣΚ/362/2011

ΑΕΙ – Εκλογή μελών ΔΕΠ – Δεύτερη κρίση εξέλιξης – Υπολογισμός τριετίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι Αναπληρωτές Καθηγητές, μετά τη συμπλήρωση τριών ετών στη βαθμίδα που βρίσκονται, έχουν το δικαίωμα να ζητήσουν την προκήρυξη της θέσης τους στη βαθμίδα του Καθηγητή μέχρι δύο φορές, που θα απέχουν τουλάχιστον τρία έτη μεταξύ τους. Το χρονικό διάστημα της τριετίας για τη δεύτερη κρίση εξέλιξης των Επίκουρων Καθηγητών και Αναπληρωτών Καθηγητών υπολογίζεται από την υποβολή της αίτησης υποψηφιότητας για την πρώτη κρίση. Για την υποβολή της δεύτερης αίτησης υποψηφιότητας, πέραν της παρόδου του χρονικού διαστήματος της τριετίας από την υποβολή της αντίστοιχης αίτησης για την πρώτη κρίση, δεν τίθεται από το νόμο άλλη προϋπόθεση, όπως τυχόν ολοκλήρωση της διαδικασίας ελέγχου νομιμότητας από τον Πρύτανη ή τον Υπουργό είτε αυτεπάγγελτα στην οριζόμενη από το νόμο προθεσμία, είτε κατόπιν σχετικής αίτησης κάθε ενδιαφερόμενου που έχει έννομο συμφέρον. Η συμμετοχή του Αναπληρωτή Καθηγητή κ. Κ.Λ. στη δεύτερη εκλογική διαδικασία για την προκηρυχθείσα θέση στο γνωστικό αντικείμενο «Θεωρία Μη Γραμμικής Ελαστικότητας», μετά τη δεύτερη αίτησή του για προκήρυξη της θέσης αυτής, που υποβλήθηκε μετά την πάροδο της προβλεπόμενης προθεσμίας των τριών ετών από την υποβολή της πρώτης αίτησης παρίσταται νόμιμη.


ΝΣΚ/138/2010

Υποχρέωση ή μη της Διοίκησης χορήγησης αντιγράφων διοικητικών εγγράφων - Υπεράσπιση του αιτούντος ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου και της ποινικής δικαστικής αρχής - Προστασία προσωπικών δεδομένων τρίτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση οφείλει να χορηγήσει στον ενδιαφερόμενο, με δαπάνες του, αντίγραφα εγγράφων και βεβαιώσεων που σχετίζονται άμεσα με τις αποδιδόμενες σε βάρος του κατηγορίες και αφορούν τις φερόμενες ως παράνομες πράξεις ή παραλείψεις του για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο ανωτέρω υπηρετούσε στην ΔΕΛ/ΑΕΑ, εκτός αν με νεότερη συμπληρωματική αίτησή του ο ανωτέρω εξειδικεύσει το έννομο συμφέρον του για το μετέπειτα διάστημα. Προηγούμενη ενημέρωση τρίτων για την γνωστοποίηση οικονομικών προσωπικών δεδομένων τους.


ΝΣΚ/71/2020

Αν η Εθνική Αρχή Διαφάνειας δύναται να χορηγήσει: 1) σε αιτούντα υπάλληλο της ΔΕΗ ΑΕ τα στοιχεία τρίτου προσώπου, το οποίο προέβη σε καταγγελία σε βάρος του υπαλλήλου προς τον τότε Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης (ήδη Διοικητή της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας), δεδομένου ότι ο καταγγέλλων είχε ζητήσει κατά την υποβολή της καταγγελίας του και υπό την ισχύ των διατάξεων του άρθρου 4 παρ. 8 του π.δ. 77/2005 τη μη ανακοίνωση των προσωπικών στοιχείων του, και 2) σε ανώνυμη εταιρεία αντίγραφο αίτησης προσώπου που προέβη σε επώνυμη καταγγελία βάσει της οποίας χορηγήθηκε στον τελευταίο, απόσπασμα της έκθεσης επιθεώρησης- ελέγχου, που εκδόθηκε σε συνέχεια της καταγγελίας του σε βάρος της ως άνω εταιρείας.(...)1) Το αίτημα του καταγγελλόμενου δεν μπορεί να ικανοποιηθεί, καθόσον υφίσταται η ειδική διάταξη του άρθρου 4 παρ.8 του π.δ. 77/2005, βάσει της οποίας ο καταγγέλλων είχε ζητήσει τη μη γνωστοποίηση των στοιχείων του και η οποία εμπίπτει στις εξαιρέσεις του άρθρου 5 του Κ.Δ.Διαδ., και 2) η αίτηση με την οποία ο καταγγέλλων ζήτησε από την Υπηρεσία την έκθεση ελέγχου που αφορά την ανωτέρω εταιρεία αποτελεί ιδιωτικό έγγραφο, καθόσον η ως άνω αίτηση δεν επιστήριξε μετέπειτα κάποια κρίση της Διοίκησης. Ως εκ τούτου για τη χορήγησή της απαιτείται να συντρέχει ειδικό έννομο συμφέρον της αιτούσας εταιρείας. Δεδομένου, δε, ότι για την υπαγωγή της εταιρείας στον επενδυτικό νόμο 3299/2004 διενεργήθηκε έλεγχος, κατόπιν της επώνυμης καταγγελίας, και συντάχθηκε η ως άνω έκθεση ελέγχου, που αφορά άμεσα στην αιτούσα εταιρεία, η τελευταία έχει ειδικό έννομο συμφέρον να λάβει γνώση της σχετικής αίτησης του καταγγέλλοντος, ως σχετιζόμενη άμεσα με υπόθεση που την αφορά και επιπροσθέτως συνδέεται με δικαστική διένεξή τους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/396/2011

ΑΕΙ - ΔΕΠ – Χορήγηση στοιχείων συνυποψηφίων μεταγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η χορήγηση αντιγράφων επιτρέπεται μόνο εφόσον πληρούνται οι προϋποθέσεις του άρθρου 5 παρ.2 στοιχ.ε’ του Ν 2472/1997, όταν, δηλαδή, το έννομο συμφέρον του αιτούντος τρίτου υπερέχει προφανώς των δικαιωμάτων και συμφερόντων του προσώπου στο οποίο αναφέρονται τα δεδομένα και ταυτόχρονα δεν θίγονται οι θεμελιώδεις ελευθερίες του τελευταίου. Τέτοια περίπτωση συντρέχει, ιδίως, όταν η χορήγηση προσωπικών δεδομένων είναι αναγκαία για την αναγνώριση, άσκηση ή υπεράσπιση δικαιώματος ενώπιον δικαστηρίου. Για τη χορήγηση αντιγράφων των αιτουμένων εγγράφων εφαρμοστέες τυγχάνουν αρχικά οι διατάξεις του άρθρου 5 του Ν 2690/1999 και εφόσον δεν συντρέχει περίπτωση απαγορεύσεως κατ’ άρθρο 5 παρ.3 του Ν 2690/1999, χωρεί εφαρμογή των διατάξεων του Ν 2472/1997 και ικανοποίηση ή μη του αιτήματος αναλόγως της συνδρομής ή όχι των τασσομένων σ’ αυτές προϋποθέσεων. Η Υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 5 του Ν 2690/1999, μπορεί να ικανοποιήσει το αίτημα της αιτούσας κ. Ε.Π., και να προβεί στη χορήγηση προς αυτή μόνον α) του πορίσματος της Υγειονομικής Επιτροπής που αφορά στην ίδια και β) της ένστασης του κ. Γ.Μ., καθόσον τα έγγραφα αυτά αφορούν σε συγκεκριμένη δική της προσωπική έννομη σχέση συνδεόμενη κατά τρόπο αντικειμενικό με το περιεχόμενο αυτών. Κωλύεται η Υπηρεσία να χορηγήσει το πόρισμα της Υγειονομικής Επιτροπής που αφορά στον κ. Γ.Μ., καθόσον η χορήγηση προσκρούει στις διατάξεις του Ν 2472/1997. Τούτο θα χορηγηθεί μόνον κατόπιν αδείας της Α.Π.Δ.Π.Χ. Δεν δύναται η Υπηρεσία να χορηγήσει τα αντίγραφα των αιτουμένων ιατρικών πιστοποιητικών του συνυποψηφίου της αιτούσας, καθόσον αφορούν σε θέματα υγείας τα οποία αποτελούν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.