×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/403/2009

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Αιγιαλός. Επανακαθορισμός των ορίων της ζώνης παραλίας, υφισταμένου του σχεδίου πόλεως. Εφαρμογή ή μη στην περίπτωση που προηγήθηκε η χάραξη της οριογραμμής της παραλίας και ακολουθεί η ρυμοτομική επέκταση. Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παρ. 6 του άρθρου 7 του Ν 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα επανακαθορισμού των ορίων της παραλίας με την προϋπόθεση ότι η απαλλοτρίωση για την παραλία δεν έχει συντελεσθεί, αφορά αποκλειστικά στο εδάφιο α΄ της παρ. 5 του άρθρου 7 του ίδιου νόμου και δεν επεκτείνεται στο εδάφιο ε΄ της ιδίας παραγράφου του ιδίου άρθρου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/269/2000

Αιγιαλός - Καθορισμός οριογραμμής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η αρμοδιότητα συντάξεως και θεωρήσεως τοπογραφικού και υψομετρικού διαγράμματος καθορισμού οριογραμμών αιγιαλού και παραλίας ανήκει εις την τεχνικήν - κεντρική και περιφερειακή - υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών και δεν δύναται να ασκηθεί υπό της Τ.Υ.Δ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/252/2002

Νόμος 2971/2001 «Αιγιαλός, παραλία και άλλες διατάξεις». Διαχρονικό Δίκαιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εκκρεμείς κατά την έναρξη ισχύος του Ν 2971/2001 υποθέσεις καθορισμού αιγιαλού, παραλίας, εκτέλεσης έργων επί του αιγιαλού και της παραλίας υπάγονται στις μέχρι την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού ισχύουσες διατάξεις. Οι προσχώσεις υπό την ισχύ του Ν 2971/2001 διέπονται από το άρθρο 14 αυτού, με την επιφύλαξη ειδικών ρυθμίσεων.


ΝΣΚ/302/2006

Αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα περιελήφθησαν στα τεμάχια της οριστικής διανομής του αγροκτήματος «Κολύμπια Ρόδου», η οποία (διανομή) κυρώθηκε με την υπ’ αριθμ. 145/1962 Π.Υ.Σ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από την ίδια τη διάταξη του άρθρου 4 του Ν.Δ/τος 4424/1964 προκύπτει με σαφήνεια ότι η αληθής βούληση του κυρωτικού νομοθέτη ήταν να θεραπεύσει εξυπαρχής την παρανομία που είχε εμφιλοχωρήσει κατά τη διαδικασία κύρωσης της οριστικής διανομής του ανωτέρω αγροκτήματος από αναρμόδιο όργανο, (Υπουργικό Συμβούλιο) και όχι ο αποχαρακτηρισμός των εκτάσεων της ενιαίας κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας που εσφαλμένα είχαν περιληφθεί στα επίμαχα τεμάχια της οριστικής διανομής, για τις οποίες θα έπρεπε να χωρήσει κατάργηση του κοινόχρηστου χαρακτήρα τους με ρητή διάταξη νόμου, όπως ακριβώς και η καθιέρωσή τους ως κοινοχρήστων πραγμάτων με τον Κτηματολογικό Κανονισμό Δωδεκανήσου (άρθρο 3 περ.α΄ Κ.Δ. 132/1929), ο οποίος, ως τοπικό δίκαιο, κατισχύει των συναφών διατάξεων περί αιγιαλού και παραλίας. Η μη χάραξη της οριογραμμής της παραλίας κατά τον διοικητικό καθορισμό της οριογραμμής του αιγιαλού στη θέση «Κολύμπια», δεν συνεπάγεται την de facto κατάργησή της ως κοινοχρήστου πράγματος, εφόσον και για την παραλία έπρεπε να χωρήσει ο αποχαρακτηρισμός της με ρητή διάταξη νόμου και δεν αρκεί η επί ικανό χρονικό διάστημα μη χρησιμοποίησή της σύμφωνα με τον προορισμό της.


ΝΣΚ/343/2006

Επανακαθορισμός των οριογραμμών αιγιαλού-παραλίας, λόγω λιμενικών έργων και προσχώσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στη θέση «Όρμο Νούσας» στην περιοχή της ΒΙ.ΠΕ. Θίσβης Ν. Βοιωτίας, όπου έχει καθοριστεί αιγιαλός και παραλία με τις υπ’ αριθμ. 4116/1988 (ΦΕΚ Δ΄ 439/88) και 6883/1989 (ΦΕΚ Δ΄ 733/89) αποφάσεις του Νομάρχη Βοιωτίας, μέσα στον οποίο (αιγιαλό) έχουν κατασκευαστεί από την ΕΤΒΑ Α.Ε. παράνομα έργα (προσχώσεις, προβλήτες κ.λπ.), έχει εφαρμογή η παρ.4 του άρθρου 12 του Ν 2971/2001, σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται η αναχάραξη των οριογραμμών του αιγιαλού και της παραλίας και οι εκτάσεις που έχουν δημιουργηθεί από τις παράνομες προσχώσεις θεωρούνται αιγιαλός.


ΝΣΚ/395/2005

Επανακαθορισμός των ορίων του αιγιαλού, παραλίας και παλαιού αιγιαλού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Επιτροπή καθορισμού των ορίων του αιγιαλού, της παραλίας και του παλαιού αιγιαλού, στην περίπτωση κατά την οποία προσκομίζονται από τον ενδιαφερόμενο στοιχεία, που καταδεικνύουν κατά την άποψή του, εσφαλμένη χάραξη των σχετικών ορίων, οφείλει να τα εξετάσει ακόμη και πριν την υπογραφή της επικυρωτικής απόφασης και την δημοσίευσή της στην Ε.τ.Κ.


ΝΣΚ/165/2000

Δημόσια κτήματα. Δημόσιον κτήμα κοινόχρηστον ή ιδιωτικού δικαίου η ζώνη παραλίας καθ ό τμήμα περιλαμβάνει (και) παλαιόν αιγιαλόν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Αμπλιανίτης, Νομικός Σύμβουλος 1. α) Η δημιουργία και ο καθορισμός οριογραμμής νέου αιγιαλού, μεταφέρει τον έως τότε αιγιαλόν (ήδη παλαιόν) από την κατηγορίαν των δημοσίου δικαίου-κοινοχρήστων εις την ιδιωτικού δικαίου περιουσίαν του Δημοσίου. β) Η περίληψις ακινήτων εις την ζώνην της παραλίας, συνεπάγεται την απαλλοτρίωσιν αυτών περί της οποίας τηρούνται τα κατά τον νόμον, εφόσον βεβαίως πρόκειται περί ιδιωτικού κτήματος και όχι, εφόσον πρόκειται περί δημοσίων εκτάσεων και δη παλαιού αιγιαλού άχρι τούδε κοινοχρήστου, ως εν προκειμένω. 2. Εφ όσον ο παλαιός αιγιαλός έχει οριστικώς καθορισθεί υπό την πρότερον ιδιότητά του του αιγιαλού ήτοι (άρθρο 4 ΑΝ 2344/1940) δημοσίου κτήματος-κοινοχρήστου, περιλαμβάνεται δε ήδη στην παραλία μετά τήρησιν της νομίμου διαδικασίας και δη δια μιας πράξεως καθορισμού αμφοτέρων, μεταφέρεται εκ του λόγου τούτου αμέσως από την ιδιωτικού δικαίου, -μόνον θεωρητικώς ισχύσασαν-, στην κατηγορίαν της δημοσίου δικαίου κτήσεως, κοινοχρήστου, άνευ απαλλοτριώσεως, αναγκαιούσης (όμως) δια τις εις την ζώνη παραλίας περιλαμβανομένας ιδιωτικάς κτήσεις.


ΝΣΚ/61/2005

Προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών (πέργκολες) επί του αιγιαλού και της παραλίας. Έννοια έργων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Οι κατασκευές (προσωρινές λυόμενες κατασκευές ειδικών προδιαγραφών) που περιγράφονται στο υπ αριθ. 4009/23-7-2004 έγγραφο των Ελληνικών Τουριστικών Ακινήτων ΑΕ (ΕΤΑ), δεν εμπίπτουν στην έννοια του έργου εκτελουμένου στον αιγιαλό, η εκτέλεση του οποίου υπόκειται στις προϋποθέσεις του άρθρου 14 Ν 2971/2001, διότι οι κατασκευές αυτές επικάθονται με ειδικά ανοξείδωτα πέλματα στον αιγιαλό ή την παραλία χωρίς καμία πάκτωση σε υπόβαθρο από μπετόν ή άλλου είδους μόνιμο υπόβαθρο και έτσι δεν δημιουργείται σταθερή σύνδεση με το έδαφος. 2. Η παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 αναφέρει ενδεικτικά τις χρήσεις για τις οποίες μπορεί να παραχωρηθεί αιγιαλός και παραλία. Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 335/2005 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/52/2005

Αιγιαλός – Παραλία. Παραχώρηση απλής χρήσης αιγιαλού σε ξενοδοχεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Δεν ισχύει ο περιορισμός των 500 τ.μ., που προβλέπεται στην παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2741/2001, στις παραχωρήσεις της απλής χρήσης αιγιαλού και παραλίας στις όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κατά την παρ.4 του ίδιου άρθρου. β) Το αντάλλαγμα για την παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού σε όμορες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις καθορίζεται με βάση την τιμή του δίκλινου δωματίου όπως αυτή καθορίζεται από τον Ε.Ο.Τ. (Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης) και όχι από την ανώτερη τιμή που δηλώνεται από τον ξενοδοχειακό επιχειρηματία για το συγκεκριμένο ξενοδοχείο. γ) Σε περίπτωση που με την απόφαση του Ε.Ο.Τ. (Υπουργού Τουριστικής Ανάπτυξης) καθορίζονται διαφορετικές τιμές για τη χαμηλή, μέση και υψηλή περίοδο, ο υπολογισμός του ετήσιου μισθώματος γίνεται χωριστά για κάθε περίοδο, ανάλογα με τους μήνες κάθε περιόδου και αθροίζονται τα επί μέρους ποσά των περιόδων (χαμηλής, μέσης, υψηλής). Το ετήσιο μίσθωμα είναι το άθροισμα των μισθωμάτων των περιόδων αυτών. Το άθροισμα δε των ποσών αυτών διαιρούμενο δια του 12 (12 μήνες παραχώρησης) δίδει το μέσο μηνιαίο αντάλλαγμα. Εάν η ξενοδοχειακή μονάδα δεν λειτουργεί για κάποιο χρονικό διάστημα το έτος, η μη λειτουργία της είναι αδιάφορη για τον καθορισμό και την καταβολή του ανταλλάγματος, το οποίο οφείλεται για ολόκληρο το έτος της παραχώρησης της απλής χρήσης του αιγιαλού. (ομοφ.) Εκδόθηκε η υπ' αριθ.609/2005 Γνωμ. Ολομ.ΝΣΚ.