ΝΣΚ/410/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΕΟΤ. Επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι επιχειρήσεις ενοικιαζομένων δωματίων που υπάγονται στη ρύθμιση του άρθρου 21 παρ.6 του Ν 2741/99 περί υποχρεωτικής κατατάξεως σε λειτουργική μορφή και τάξη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων μπορούν να υπαχθούν και στις διατάξεις του άρθρου 13 του Ν 4377/29.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/357/2013
Δημόσια κτήματα – Ανάκληση παραχώρησης δημοσίου κτήματος – Αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος τιμήματος μετά των τόκων – Εκ νέου εκποίηση – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 13 του ν. 4377/1929 – Δυνατότητα συμψηφισμού της απαίτησης καταβολής του τιμήματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Οι αιτούντες - παραχωρησιούχοι θα αποκτήσουν αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος, λόγω εκποίησης του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος, τιμήματος, μετά των τόκων, όχι από την ακύρωση της απόφασης εκποίησης, αλλά από τη μεταγραφή της διοικητικής πράξης, με την οποία διαπιστώνεται η επελθούσα ακύρωση, συνεπεία της οποίας, η κυριότητα του εν λόγω κτήματος επανέρχεται στο Δημόσιο. (ομοφ.) 2. Α. Η ενδεχόμενη εκ νέου εκποίηση του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος μπορεί, κατ’ αρχήν, να υπαχθεί στις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 4377 της 13/16 Αυγ. 1929, αφού θα πρόκειται για παραχώρηση δημοσίου κτήματος, προς το σκοπό επέκτασης, με επιτρεπόμενες χρήσεις γης, ήδη υπάρχουσας επιχείρησης ενοικιαζόμενων δωματίων, με δυναμικότητα άνω των 15 δωματίων, εφόσον αυτή υπάγεται στη ρύθμιση του άρθρου 21 παρ. 6 του ν. 2741/1999, περί υποχρεωτικής κατάταξης των επιχειρήσεων ενοικιαζομένων δωματίων σε λειτουργική μορφή και τάξη κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων. Η κρίση, όμως, περί του εάν η σχεδιαζόμενη επέκταση είναι «αξία λόγου», σύμφωνα με το γράμμα της διάταξης του α’ εδαφίου του άρθρου 13 του ν. 4377 της 13/16 Αυγ. 1929, ανάγεται στην ουσιαστική εκτίμηση της διοίκησης, η οποία απαιτείται, πάντως, να είναι αιτιολογημένη. (πλειοψ.) Β. Είναι δυνατός ο συμψηφισμός της απαίτησης καταβολής του τιμήματος, που θα προκύψει από την ενδεχόμενη εκ νέου εκποίηση του ΑΒΚ 23 Πάρου δημοσίου κτήματος, με την αξίωση επιστροφής του καταβληθέντος τιμήματος της ακυρωθείσας εκποίησης και εφόσον υποβληθεί αίτηση συμψηφισμού από τον οφειλέτη του Δημοσίου είτε και αυτεπαγγέλτως, η αρμόδια για την ταμειακή βεβαίωση Δ.Ο.Υ. έχει υποχρέωση, σε συνεργασία, ενδεχομένως, με την υπηρεσία που διενήργησε τη βεβαίωση με ευρεία έννοια, να διαπιστώσει τη συνδρομή των νομίμων προϋποθέσεων του άρθρου 83 του ΚΕΔΕ και να προβεί στον συμψηφισμό. (ομοφ.)
798/2021
Προθεσμία κατάταξης κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε κτίρια αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.
8273/2019
Προθεσμία κατάταξης κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε κτίρια αρχιτεκτονικής κληρονομιάς.
ΠΔ 43/2002
Κατάταξη των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε κατηγορίες με σύστημα αστέρων και τεχνικές προδιαγραφές αυτών.
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με την 216/2015 (ΦΕΚ 10 Β/09-01-2015) ΑΠΟΦΑΣΗ
Δ1α/ΓΠ.οικ. 19419/2020
Επιβολή του μέτρου της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας των κύριων ξενοδοχειακών καταλυμάτων με την ονομασία «Ξενώνες φιλοξενίας νέων» (Youth Hostels), στο σύνολο της Επικράτειας, για το χρονικό διάστημα από 19.3.2020 έως και 30.4.2020».
ΠΟΛ 1201/2010
Υπολογισμός ποσών καθαρού εισοδήματος που αντιστοιχούν στα εφάπαξ ποσά φόρου που καταβάλουν για τη χρήση 2010 (οικ. έτος 2011) οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων, διαμερισμάτων και κάμπινγκ, πλανόδιων λιανοπωλητών και λιανοπωλητών σε λαϊκές αγορές
ΠΟΛ 1146/2009
Υπολογισμός ποσών καθαρού εισοδήματος που αντιστοιχούν στα εφάπαξ ποσά φόρου που κατέβαλαν για τη χρήση 2009 (οικ. έτος 2010) οι επιχειρήσεις εκμετάλλευσης ενοικιαζομένων επιπλωμένων δωματίων, διαμερισμάτων και κάμπινγκ, πλανόδιων λιανοπωλητών και λιανοπωλητών σε λαϊκές αγορές, καθώς και οι επιχειρήσεις που εκμεταλλεύονται φορτηγά αυτοκίνητα δημοσίας χρήσης.
210803/2024
Καθορισμός της διαδικασίας υποβολής της αίτησης, του περιεχομένου αυτής, της διαδικασίας και του τρόπου καταβολής αποζημίωσης και λοιπών ειδικότερων ζητημάτων για την καταβολή αποζημίωσης εξαιτίας φθορών από τη διαμονή πολιτών τρίτων χωρών, σε επιχειρήσεις ξενοδοχειακών καταλυμάτων που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ» του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
ΝΣΚ/126/2005
Τουριστικές επιχειρήσεις - Επιχείρηση ενοικίασης Ι.Χ. αυτοκινήτων χωρίς οδηγό - Σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τον όρο «δεδομένη δραστηριότητα» του εδαφίου γ της παρ.1 του άρθρου 4 του Ν 393/1976, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, νοείται η δραστηριότητα που ασκήθηκε σε επιχειρήσεις αντίστοιχου κλάδου με την επιχείρηση για την οποία ζητείται η χορήγηση σήματος λειτουργίας και όχι οποιουδήποτε κλάδου από τις τουριστικές επιχειρήσεις του άρθρου 2 του Ν 2160/1993. Η επί εξαετία άσκηση από τον αιτούντα ανεξάρτητης επιχείρησης ενοικιαζομένων δωματίων, δεν καλύπτει την έννοια της δεδομένης δραστηριότητας για τη χορήγηση σήματος λειτουργίας σε επιχείρηση εκμίσθωσης επιβατηγών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης χωρίς οδηγό, γιατί δεν ανήκει στον αντίστοιχο κλάδο.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/499/2021
Ενίσχυση τουριστικών δραστηριοτήτων.Δημοσιονομική διόρθωση...Επίσης, προβάλλεται ότι η προσβαλλομένη στερείται νόμιμου ερείσματος διότι, μη νομίμως εξέλαβε ότι η εκκαλούσα είχε την υποχρέωση να παράγει ικανά έσοδα από την επένδυση για διάστημα πέντε ετών από την πιστοποίηση της ολοκλήρωσής της, ενώ, αντιθέτως, αρκούσε, μετά το στάδιο υλοποίησης του επενδυτικού σχεδίου, μόνο η ετοιμότητα της επιχείρησης για προσφορά υπηρεσιών χωρίς να απαιτείται και κερδοφορία της επιχείρησης για το χρονικό αυτό διάστημα. Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, αφού το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε ο έλεγχος ήταν ότι η επιχείρηση της εκκαλούσας δεν λειτούργησε, ως όφειλε, κατά το χρονικό διάστημα της πενταετίας κατά το οποίο είχε αναλάβει μακροχρόνιες υποχρεώσεις, σύμφωνα με τις προεκτεθείσες διατάξεις και την απόφαση έγκρισης του επενδυτικού σχεδίου. Το συμπέρασμα δε αυτό προέκυψε, μεταξύ άλλων, από την έλλειψη επισκεψιμότητας που αναίρεσε κατ΄ουσιάν τον σκοπό της επένδυσης (βλ. άρθρο 3 παρ.3.2. του οδηγού εφαρμογής), όπως καταδείχθηκε, με πρόσφορο τρόπο από την παντελή έλλειψη εσόδων και την μη έκδοση δελτίων παροχής υπηρεσιών, για το χρονικό διάστημα που τελικώς ελήφθη υπόψη για τον υπολογισμό του ποσού της ανάκτησης (48,5 μήνες από τους 60 μήνες), το οποίο (διάστημα) είναι κατ΄αρχήν αρκούντως επαρκές, προκειμένου να στηρίξει το συμπέρασμα αυτό, λαμβανομένου υπόψη ότι η ύπαρξη πελατών στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι συνυφασμένη με τη λειτουργία τους (Ι Τμ. 263/2018). Εξάλλου, η υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του χρηματοδοτούμενου έργου και η διατήρηση της λειτουργικής ετοιμότητας σηματοδοτεί μεν την έναρξη των μακροχρόνιων υποχρεώσεων αλλά δεν αποτελεί απόδειξη τήρησης αυτών, όπως δεν αποτελεί απόδειξη και η εκπλήρωση άλλων υποχρεώσεων του λήπτη της ενίσχυσης, που προβλέπονται από την φορολογική και τουριστική νομοθεσία (δήλωση έναρξης εργασιών, τήρηση βιβλίων και στοιχείων, λήψη σήματος ΕΟΤ κτλ). Εξάλλου, ο ισχυρισμός της εκκαλούσας ότι το ανωτέρω συμπέρασμα του ελέγχου καταρρίπτεται από την παραδοχή ότι κατά το από 30.9.2011 έως 1.10.2012 χρονικό διάστημα η επιχείρηση βρισκόταν σε λειτουργία, αφού τούτο προϋποθέτει αφενός την ύπαρξη προπαρασκευαστικών ενεργειών (και συνεπώς λειτουργική ετοιμότητα) προ της πρώτης ημερομηνίας, αφετέρου τη συνέχιση της λειτουργίας της για ικανό διάστημα μετά τη δεύτερη ημερομηνία, δεν αρκεί προκειμένου να κλονίσει την αιτιολογία της προσβαλλόμενης πράξης. Και τούτο διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, η προσβαλλόμενη πράξη, προκειμένου να στηρίξει την κρίση της περί μη λειτουργίας της επένδυσης για χρονικό διάστημα 48,5 μηνών συνεκτίμησε, πέραν της παντελούς έλλειψης εσόδων, το γεγονός ότι η έναρξη λειτουργίας αυτής, κατά παράβαση της παρ. Γ του άρθρου 8 της απόφασης έγκρισης, έλαβε χώρα την 1.7.2010, δηλαδή μετά από 1,5 χρόνο περίπου από την έναρξη της πενταετίας των μακροχρόνιων υποχρεώσεών της και ότι εκτός της αναφοράς των δύο προαναφερομένων ΑΠΥ στο Ε3 της επιχείρησης, κανένα άλλο στοιχείο δεν προσκομίστηκε στον έλεγχο, που να αποδεικνύει οποιαδήποτε επιχειρηματική δραστηριότητα κατά το διάστημα αυτό είτε σε επίπεδο εκμίσθωσης δωματίων, είτε σε επίπεδο προπαρασκευαστικών ενεργειών, όπως λ.χ. το βιβλίο πόρτας ή πρόσληψη προσωπικού ή καταβολή εξόδων συντήρησης τουριστικής μονάδας.