ΝΣΚ/410/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Στοιχεία προσδιορισμού ηλικίας δικαστικών λειτουργών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται να γίνει δεκτή αίτηση δικαστικού λειτουργού για τη μεταβολή της ηλικίας του που αναγράφεται στους πίνακες αρχαιότητας, ύστερα από διόρθωση της ηλικίας του στα μητρώα αρρένων με απόφαση Νομάρχη.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.700/115/406122/Σ.367/2019
Υγειονομική περίθαλψη των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων, καθώς και των μελών των οικογενειών των εν ενεργεία και των εν αποστρατεία δικαστικών λειτουργών του Δικαστικού Σώματος των ενόπλων δυνάμεων στα στρατιωτικά νοσοκομεία.
ΝΣΚ/247/2001
Μητρώα αρρένων. Διόρθωση ηλικίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για τη διόρθωση της ηλικίας στα μητρώα αρρένων αποδήμου Ελληνα, που απουσιάζει στο εξωτερικό άνω της 20ετίας και έχει υπερβεί το 50ό έτος της ηλικίας του, τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν. Δ/τος 4239/1962 (ΦΕΚ Α 126), δοθέντος ότι είναι ειδικές έναντι των γενικών του άρθρου 15 του Ν 2510/1997.
ΝΣΚ/429/2004
Χρόνος προαγωγής ανωτέρων δικαστικών λειτουργών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για τον καθορισμό του χρόνου προαγωγής των δικαστικών λειτουργών που αναφέρονται στο άρθρο 49 παρ.2 του οικείου Κώδικα, λαμβάνεται υπόψη το διάταγμα με το οποίο έχουν προαχθεί και όχι ο χρόνος εκδόσεως της αντίστοιχης αποφάσεως του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου.
ΝΣΚ/68/2010
Αυτοδίκαιη λύση υπαλληλικής σχέσης λόγω συμπλήρωσης ορίου ηλικίας. Λήψη υπόψη ή μη δικαστικής απόφασης διόρθωσης ηλικίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δικαστική απόφαση διόρθωσης ηλικίας και η δυνάμει αυτής εγγραφή του υπαλλήλου στα Μητρώα Αρρένων δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη για την αυτοδίκαιη λύση της υπαλληλικής σχέσης λόγω συμπληρώσεως του ορίου ηλικίας.
ΝΣΚ/152/2013
Εγγραφή αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων, νομικού, στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών – Απόσπαση – Παραίτηση – Εφαρμογή ή μη της διάταξης για τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής στο Σώμα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αξιωματικός της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων νομικός, ο οποίος εγγράφεται στην Εθνική Σχολή Δικαστικών Λειτουργών, μετά από επιτυχή συμμετοχή του στο σχετικό διαγωνισμό, θεωρείται αυτοδικαίως εκ του νόμου ότι τελεί σε απόσπαση από την ημερομηνία εγγραφής του και καθόλη τη διάρκεια της κατάρτισής του στη Σχολή, όταν δε περατώσει επιτυχώς την κατάρτισή του και αποδεχθεί τον διορισμό του σε θέση δικαστικού λειτουργού, θεωρείται αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να εφαρμόζονται ως προς αυτόν οι διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 2 του Π.Δ. 373/2002, περί υποχρεωτικού χρόνου παραμονής στο Σώμα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/111/2004
Εφαρμογή του άρθρου 214 Α του Κ.Πολ.Δικ. για την εξώδικη επίλυση διαφοράς, σχετικά με την μεταβολή επωνύμου τέκνου, το οποίο οι γονείς προσδιόρισαν κατά την τέλεση του γάμου με αμετάκλητη δήλωση του άρθρου 1505 ΑΚ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 214 Α του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, περί υποχρεωτικής εξωδίκου επιλύσεως, διαφορά, που ηγέρθη με την άσκηση αγωγής για την ακύρωση της αμετακλήτου δηλώσεως ενώπιον του τελούντος τον γάμο λειτουργού περί προσδιορισμού του επωνύμου των τέκνων, που θα προκύψουν από τον γάμο αυτό. Η ισχύς του πρακτικού εξωδίκου επιλύσεως και διαφοράς δεσμεύει μόνο τα συμβαλλόμενα μέρη και δεν υποχρεώνει τον Νομάρχη για την έκδοση σύμφωνα προς αυτό απόφασης για την μεταβολή του επωνύμου του τέκνου στο μητρώο αρρένων.
ΝΣΚ/127/2018
Νομιμότητα προϋποθέσεων ελληνικής καταγωγής και ανώτατου ηλικιακού ορίου των υποψηφίων, που τέθηκαν σε προκήρυξη διαγωνισµού για την πλήρωση δέκα (10) κενών θέσεων Δικαστικών Λειτουργών του Δικαστικού Σώµατος των Ενόπλων Δυνάµεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η προϋπόθεση που τέθηκε σε προκήρυξη διαγωνισµού, για την πλήρωση κενών θέσεων Δικαστικών Λειτουργών του Δικαστικού Σώµατος των Ενόπλων Δυνάµεων, στο βαθµό του Παρέδρου, να είναι οι υποψήφιοι ελληνικής καταγωγής (Έλληνες το γένος). Αντιθέτως είναι νόμιμος ο όρος της ίδιας προκήρυξης να μην υπερβαίνουν οι υποψήφιοι το ανώτατο ηλικιακό όριο των 35 ετών. (ομόφ.)
ΝΣΚ/89/2006
Καθορισμός ελληνικής ιθαγένειας ομογενών εκ της πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. Απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και δημοτολόγια. Αλλαγή της νομικής βάσεως κτήσεως της ελληνικής ιθαγένειας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την κατάργηση των διατάξεων των άρθρων 6 και 7 του Ν 2130/1993 δεν είναι νόμιμη η από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας έμμεση αναγνώριση της ελληνικής ιθαγένειας από γέννηση προσώπου, με βάση απόφαση Νομάρχη διαπιστωτική της ιθαγένειας προσώπου συγγενικού του αιτούντος, εκδοθείσα υπό το καθεστώς του Ν 2130/1993. Δεν είναι νόμιμη η απ’ ευθείας εγγραφή ομογενών στα μητρώα αρρένων και στα δημοτολόγια. Δεν είναι νόμιμη η ανάκληση πράξεως προσδόσεως της ελληνικής ιθαγένειας, επί σκοπώ αλλαγής της νομικής βάσεως κτήσεως της ιθαγένειας.
ΝΣΚ/273/2010
Άγιο Όρος – Δυνατότητα ή μη προσθήκης του μοναχικού ονόματος των Αγιορειτών μοναχών, στο μητρώο αρρένων, το δημοτολόγιο και το δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, χωρίς δικαστική απόφαση για διόρθωση της ληξιαρχικής πράξης γέννησής τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή Η προσθήκη κυρίου ονόματος συνιστά μεταβολή του κυρίου ονόματος το οποίο έχει καταχωρισθεί στη ληξιαρχική πράξη γέννησης και δύναται να επιτραπεί, μόνον, δικαστικώς, προς το σκοπό διόρθωσης της ληξιαρχικής πράξης, με τελεσίδικη απόφαση πολιτικού δικαστηρίου, η οποία εκδίδεται κατά τη διαδικασία της εκουσίας δικαιοδοσίας. Το δικαστήριο κρίνει εάν δικαιολογείται η μεταβολή και εάν διασφαλίζεται η έλλειψη αμφισβήτησης ή κινδύνου σύγχυσης ως προς την ταυτότητα του προσώπου και η απόφασή του είναι υποχρεωτική για τη Διοίκηση. Μεταβολές των εγγραφών στα μητρώα αρρένων δύνανται να στηρίζονται μόνο σε αποσπάσματα των ληξιαρχικών πράξεων γέννησης, όπως και επί αρχικής εγγραφής. Οι σχετικές αποφάσεις του Νομάρχη εκτελούνται και ως προς τα δημοτολόγια. Τα ζητήματα αυτά διέπονται από το κοινό δίκαιο και όσον αφορά στους μοναχούς του Αγίου Όρους, διότι δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές για αυτό διατάξεις και δεν ανάγονται στο αυτοδιοίκητό του, όπως η έννοια και η έκταση αυτού προσδιορίζεται από το άρθρο 105 του Συντάγματος, το Ν.Δ/γμα της 10/16.9.1926 και τον κυρωθέντα με αυτό Καταστατικό Χάρτη του Αγίου Όρους.
ΣΤΕ/2258/2011
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ: (...)Επειδή, με την προσβαλλόμενη απόφαση της Διευθύντριας της Διευθύνσεως Εσωτερικών της Νομαρχίας Αθηνών (Τμήμα Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης), εκδοθείσα «με εντολή Νομάρχη», ανακλήθηκαν οι αποφάσεις εγγραφής του πρώτου και τέταρτου των αιτούντων στα μητρώα αρρένων του Δήμου Αθηναίων, καθώς και οι αποφάσεις εγγραφής της δεύτερης και τρίτης των αιτούντων στα δημοτολόγια του ίδιου δήμου, που είχαν εκδοθεί από την Τμηματάρχη (Προϊσταμένη) του Τμήματος Αστικής και Δημοτικής Κατάστασης της Διευθύνσεως Εσωτερικών της ίδιας Νομαρχίας Αθηνών, υπογράφουσα επίσης «με εντολή Νομάρχη». Όμως, ούτε στο προοίμιο της ανακλητικής ούτε των ανακαλουμένων αποφάσεων γίνεται επίκληση αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών περί μεταβιβάσεως αρμοδιότητας ή εξουσίας υπογραφής στα όργανα που εξέδωσαν τις εν λόγω αποφάσεις, ούτε, άλλωστε, προκύπτει από τα λοιπά στοιχεία του φακέλου η ύπαρξη υποστατής κανονιστικής αποφάσεως του Νομάρχη Αθηνών, με την οποία να μεταβιβάστηκε στα εν λόγω όργανα το δικαίωμα υπογραφής «με εντολή Νομάρχη». Με τα ανωτέρω δεδομένα, αναρμοδίως, σε κάθε περίπτωση, η προαναφερθείσα Τμηματάρχης είχε προβεί στην έκδοση των πράξεων που ανακλήθηκαν. Απορρίπτει την αίτηση.