ΝΣΚ/419/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αποκατάσταση αποταχθέντων αστυνομικών-αθλητών κατόπιν ευνοϊκής αποφάσεως του επιληφθέντος, δυνάμει της διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 2947/2001, Πειθαρχικού Συμβουλίου. Έκταση αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Από το περιεχόμενο της διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 17 του Ν 2947/2001 συνάγεται ότι αυτή αποβλέπει, προφανώς, στην πλήρη αποκατάσταση των αστυνομικών-αθλητών που αποτάχθηκαν, με συνέπεια να επαναφερθούν στην ενεργό υπηρεσία, ο χρόνος που παρέμειναν εκτός υπηρεσίας λόγω της αποτάξεως θα αναγνωρισθεί ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και ως χρόνος συμμετοχής στους οικείους ασφαλιστικούς φορείς, θα πρέπει να τους καταβληθούν οι αποδοχές όλου του χρονικού διαστήματος που παρέμειναν εκτός υπηρεσίας, θα θεωρηθεί ότι ουδέποτε διεκόπη ο ασφαλιστικός δεσμός με τα ταμεία κύριας και επικουρικής ασφάλισης, θα καταβάλουν τις αντιστοιχούσες κρατήσεις υπέρ των ασφαλιστικών ταμείων, θα πρέπει να επιστρέψουν τα χρηματικά ποσά που έλαβαν ως μέρισμα κατά την έξοδό τους από την υπηρεσία και οι επιβληθείσες ποινές, λόγω του χρόνου επιβολής τους που ανάγεται στην ημερομηνία τελεσιδικίας της αποφάσεως του Πειθαρχικού Συμβουλίου που επέβαλε τις αποτάξεις, πρέπει να θεωρηθεί ότι εκτίθηκαν από το χρονικό διάστημα που αυτοί παρέμειναν εκτός υπηρεσίας λόγω της αποτάξεως. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/305/2011
Επάνοδος στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, απολυθέντος μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Επί απολύσεως μονίμου υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (λόγω συμπληρώσεως του 60ου έτους της ηλικίας του και 35 ετών πραγματικής και συνταξίμου υπηρεσίας) και επανόδου αυτού στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 10 παρ.19 του Ν.3863/2010, ο χρόνος κατά τον οποίο διετέλεσε αυτός εκτός υπηρεσίας, θεωρείται ως τοιούτος πραγματικής υπηρεσίας με όλες τις εκ του χαρακτηρισμού αυτού συνέπειες. (ομοφ.)
ΝΣΚ/447/2005
Χορήγηση της οικονομικής ενισχύσεως του Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ. στους διοικητικώς και συνταξιοδοτικώς αποκατασταθέντες κατά τον Ν 1543/1985 στρατιωτικούς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ρυθμίσεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 12 του Ν 2913/2001 για την χορήγηση μερισμάτων στους διοικητικώς και συνταξιοδοτικώς αποκατασταθέντες στρατιωτικούς κατά τον Ν 1543/1985, καλύπτουν και την καταβολή της οικονομικής ενισχύσεως από τον Ε.Κ.Ο.Ε.Μ.Σ., αφού με αυτές αναγνωρίζεται ο χρόνος που παρέμειναν εκτός ενεργού υπηρεσίας ως χρόνος μετοχικής σχέσεως προς τα Μ.Τ.Σ., Μ.Τ.Ν. και Μ.Τ.Α., η δε οικονομική ενίσχυση του ειδικού κλάδου είναι απότοκος και παρακολουθηματική του μερίσματος και καταβάλλεται από του χρονικού σημείου ενάρξεως καταβολής των μερισμάτων και εντεύθεν. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/247/2008
Χρόνος υπηρεσίας του τακτικού προσωπικού της μη συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής με την επωνυμία «Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων» (Ε.Ε.Τ.Τ.) από το διορισμό του ή τη μετάταξή του στην εν λόγω Αρχή – Αναγνώριση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο προαναφερόμενος χρόνος υπηρεσίας του τακτικού προσωπικού της μη συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής με την επωνυμία «Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων» (Ε.Ε.Τ.Τ.), δεν είναι χρόνος υποχρεωτικής συμμετοχής στην ασφάλιση του Μ.Τ.Π.Υ., αλλά χρόνος προϋπηρεσίας, για την αναγνώριση της οποίας θα εφαρμοσθεί, ως ειδικότερη και μεταγενέστερη της διατάξεως του άρθρου 33 του ΠΔ 422/1981, η διάταξη του άρθρου 3 παρ.8 περ.δ’ του Ν 3234/2004.
2/29452/0026/2005
Εκτός υπηρεσίας χρόνος θεωρείται ως συνέχεια στην υπηρεσία απο την οποία απολύθηκε.
ΝΣΚ/165/2014
Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέτρου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. β) Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 10% των αποδοχών, που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν. 1481/1984. γ) Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ 220/2014.
ΝΣΚ/323/2004
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς απόφαση του ΣτΕ. Συνέπειες από την εφαρμογή της αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση είναι υποχρεωμένη να συμμορφώνεται απροφασίστως και χωρίς οποιαδήποτε καθυστέρηση προς τις αποφάσεις των δικαστηρίων, που το περιεχόμενό τους προσδιορίζει τον τρόπο και την έκταση της συμμορφώσεως. Αν, λοιπόν, η Διοίκηση οφείλει να εντάξει κάποιον στο οικείο Τμήμα της Στρατιωτικής Σχολής Αξιωματικών Σωμάτων (Σ.Σ.Α.Σ.) με τους επιτυχόντες του ακαδημαϊκού έτους 1995 -1996 και όχι του ακαδημαϊκού έτους 1996 –1997, πρέπει να επαναφέρει τα πράγματα στην θέση, που θα βρίσκονταν (από νομικής και πραγματικής απόψεως), αν δεν είχε μεσολαβήσει η παράλειψή της. Ο πλασματικός χρόνος φοιτήσεως κατά το ακαδημαϊκό έτος 1995 -1996 είναι χρόνος πραγματικής υπηρεσίας ως προς τις έννομες συνέπειες, λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό του χρονοεπιδόματος και είναι χρόνος συντάξιμης υπηρεσίας.
ΝΣΚ/287/2003
Εφαρμογή διατάξεων επί προσλήψεως στο δημόσιο τομέα μελών των οικογενειών αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Έννοια του όρου «οικονομικές απαιτήσεις».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 ισχύει παράλληλα προς τη διάταξη του άρθρου 5 παρ.3 του Ν 2452/1996 για τα δικαιούμενα διορισμού συγγενικά πρόσωπα των αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Η κατά την επιλογή του δικαιούχου εφαρμογή μιας από τις ανωτέρω διατάξεις αποκλείει την εφαρμογή της άλλης διατάξεως στο σύνολό της. Επί αστικής ευθύνης του Δημοσίου για τον θάνατο του εργαζομένου, μεταξύ των οικονομικών απαιτήσεων, από τις οποίες υποχρεούται να παραιτηθεί ο διοριζόμενος στο δημόσιο τομέα, βάσει της ως άνω διατάξεως του άρθρου 5 του Ν 2839/2000, περιλαμβάνεται και η κατ’ άρθρο 105 ΕισΝΑΚ αξίωση αποζημιώσεως. (πλειοψ.)
195104/0092/2017
Δίνονται πληροφορίες αναφορικά με το εάν σε αναδρομικό διορισμό. αναγνωρίζεται συντάξιμος ο χρόνος εκτός υπηρεσίας.
ΝΣΚ/220/2014
Διόρθωση της 165/2014 γνωμοδότησης του Τμήματος – Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέσου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 100% των αποδοχών που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν.1481/1984. Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 165/2014 ΓΝΩΜ. ΝΣΚ.
ΝΣΚ/163/2003
Εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. από απολυθέντες επί συμβάσει υπαλλήλους, που επανήλθαν στην υπηρεσία του Δημοσίου (άρθρο 25 παρ.7 Ν 2190/1994).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι ως άνω υπάλληλοι έχουν δυνατότητα αναγνώρισης με εξαγορά του επί συμβάσει και του εκτός υπηρεσίας χρόνου στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ. για εφάπαξ βοήθημα υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) εφόσον έχει αναγνωρισθεί ο χρόνος αυτός ως συντάξιμος, β) το προσωπικό των υπηρεσιών στις οποίες υπηρετούσαν ως επί συμβάσει υπάλληλοι υπάγεται στην ασφάλιση του Τ.Π.Δ.Υ., γ) ο εκτός υπηρεσίας χρόνος να μη συμπίπτει με χρόνο ασφάλισης που διανύθηκε σε οποιονδήποτε άλλο ασφαλιστικό φορέα και δ) να μην έχει παρέλθει η προβλεπομένη από την νομοθεσία του Ταμείου τασσομένη προθεσμία για την υποβολή της αίτησης. Την αυτή δυνατότητα αναγνώρισης έχουν και μετά την 1.1.1983 προσληφθέντες υπάλληλοι, για τους οποίους ο επί συμβάσει χρόνος προσμετράται στον συντάξιμο χρόνο του Δημοσίου, εφ’ όσον τα πρόσωπα αυτά πληρούν επίσης όλες τις ανωτέρω προϋποθέσεις.