ΝΣΚ/287/2003
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εφαρμογή διατάξεων επί προσλήψεως στο δημόσιο τομέα μελών των οικογενειών αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Έννοια του όρου «οικονομικές απαιτήσεις».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 ισχύει παράλληλα προς τη διάταξη του άρθρου 5 παρ.3 του Ν 2452/1996 για τα δικαιούμενα διορισμού συγγενικά πρόσωπα των αστυνομικών και πυροσβεστικών υπαλλήλων, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξαιτίας αυτής. Η κατά την επιλογή του δικαιούχου εφαρμογή μιας από τις ανωτέρω διατάξεις αποκλείει την εφαρμογή της άλλης διατάξεως στο σύνολό της. Επί αστικής ευθύνης του Δημοσίου για τον θάνατο του εργαζομένου, μεταξύ των οικονομικών απαιτήσεων, από τις οποίες υποχρεούται να παραιτηθεί ο διοριζόμενος στο δημόσιο τομέα, βάσει της ως άνω διατάξεως του άρθρου 5 του Ν 2839/2000, περιλαμβάνεται και η κατ’ άρθρο 105 ΕισΝΑΚ αξίωση αποζημιώσεως. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/404/2001
Δημόσιο. Διορισμός συγγενικών ατόμων υπαλλήλων που απεβίωσαν κατά την εκτέλεση υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την πρόσληψη συγγενικών ατόμων των υπαλλήλων, των εποπτευομένων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών δημοσίων επιχειρήσεων ή οργανισμών, που απεβίωσαν κατά και εξαιτίας των υπηρεσιακών των καθηκόντων, θα εφαρμοσθούν οι διατάξεις του Ν 2668/1998 όσον αφορά τη διαδικασία πρόσληψης και οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 όσον αφορά τα πρόσωπα που έχουν δικαίωμα διορισμού, τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες του διορισμού.
ΝΣΚ/407/2002
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός του υιού θανόντος υπαλλήλου, κατ' εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Εφόσον από διεξαχθείσα Ένορκη διοικητική Εξέταση προκύπτει, ότι ο θάνατος δημοσίου υπαλλήλου τελεί σε αιτιώδη συνάφεια προς την εκτέλεση του υπηρεσιακού του καθήκοντος, ως προελθών εξαιτίας τούτου, συντρέχει περίπτωση εφαρμογής του άρθρου 5 παρ.1 του Ν 2839/2000 προς αποδοχή αιτήματος διορισμού του υιού του θανόντος στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/141/2002
Προσλήψεις στο δημόσιο τομέα μελών οικογενειών εργαζομένων στο Δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, οι οποίοι απεβίωσαν κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας και εξ αιτίας αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Στη διάταξη του άρθρου 5 του Ν 2839/2000, η οποία αναφέρεται στο σύστημα προσλήψεων στο δημόσιο τομέα συγγενικών προσώπων των θυμάτων του καθήκοντος υπαλλήλων του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, που θεσπίσθηκε με το άρθρο 14 παρ.20 του Ν 2266/1994, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 παρ.17 του Ν 2349/1995, υπάγονται και τα μέλη των οικογενειών των εργαζομένων στο δημόσιο τομέα με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου. β) Το δικαίωμα διορισμού των ως άνω προσώπων δεν περιορίζεται μόνο στην υπηρεσία, στην οποία ασκούσε τα καθήκοντά του ο θανών, αλλά εκτείνεται σε οποιαδήποτε υπηρεσία του δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/225/2006
Διορισμός τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα σε κενή οργανική θέση του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 – Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υποβολή αίτησης τέκνου αποβιώσαντος κατά και εξαιτίας εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος υπαλλήλου του Δημοσίου ή ευρύτερου δημοσίου τομέα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 του Ν 2839/2000. Πρέπει να συνοδεύεται από αμετάκλητη δήλωση των τυχόν λοιπών δικαιούχων παραιτήσεώς τους από το δικαίωμα διορισμού σε κενή οργανική θέση ή από υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος ότι δεν υπάρχουν άλλοι δικαιούχοι. Διενέργεια ΕΔΕ για τη διαπίστωση του ότι ο αποθανών αποβίωσε κατά και εξαιτίας της εκτελέσεως υπηρεσιακού καθήκοντος, υπό την έννοια ότι ο θάνατος τελεί σε αιτιώδη συνάφεια με την εκτέλεση του υπηρεσιακού καθήκοντος. Τήρηση της ίδιας διαδικασίας που τηρείται για το διορισμό οποιουδήποτε μόνιμου υπαλλήλου σε κενή οργανική θέση, ανάλογη των προσόντων που διαθέτει ο αιτών, εφαρμοζόμενης της ειδικής διάταξης του άρθρου 5 του Ν 2839/2000 μόνο ως προς τις προϋποθέσεις και τις συνέπειες διορισμού. Δεν ισχύει το ανώτατο προς διορισμό όριο ηλικίας, υπό την προϋπόθεση ότι δεν έχει συμπληρωθεί και το ανώτατο για συνταξιοδότηση δημοσίου υπαλλήλου όριο ηλικίας. Ο διοριζόμενος και μόνο αυτός οφείλει να παραιτηθεί από συνταξιοδοτικές ή άλλες οικονομικής φύσης απαιτήσεις σε βάρος του φορέα απασχόλησης ή του φορέα ασφάλισης από την ημερομηνία διορισμού του και εφεξής. Λοιποί δικαιούχοι διατηρούν τα συνταξιοδοτικά τους δικαιώματα.
ΥΠΕΣ/33020/2000
Εφαρμογή διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.2839/2000 (ΦΕΚ 196 Α
ΔΙΔΑΔ/3655/2001
Εγκύκλιος για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15 του ν.2839/2000 (ΦΕΚ 196 τ. Α΄) για τη λειτουργία του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου
ΔΙΠΠ/ΦΔΣ1/4159/2000
Δικαιολογητικά και προϋποθέσεις διορισμού συζύγου ή ενός τέκνου προσώπων που απεβίωσαν εξαιτίας του σεισμού της Σεπτεμβρίου 1999 σε κενές θέσεις φορέων του δημόσιου τομέα.
ΝΣΚ/214/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Εφαρμογή διατάξεων άρθρου 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος α) Το προσωπικό που έχει προσληφθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή με σύμβαση μίσθωσης έργου για την κατασκευή έργων με αυτεπιστασία και απολογιστικά, εξαιρείται, σύμφωνα με το άρθρο 17 παρ.10 περ.ια του Ν 2839/2000, από τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1 έως 9 του ανωτέρω νόμου (2839/2000) και, συνεπώς, δεν μπορεί να καταταγεί σε οργανικές θέσεις με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου. β) Το προσωπικό που έχει προσληφθεί από το ΝΠΙΔ με την επωνυμία Ταμείο Διαχείρισης των Πιστώσεων για την Εκτέλεση Αρχαιολογικών Εργων, αλλά ασχολείται σε έργα και σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, δηλαδή στο Δημόσιο, δεν υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000.
ΝΣΚ/323/2005
Κατάταξη συμβασιούχων σε θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατά το άρθρο 17 του Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η κατάταξη συμβασιούχων οι οποίοι δεν απασχολήθηκαν με βάση νόμιμη (έγγραφη) σύμβαση έργου ή απασχολήθηκαν σε έργα διαφορετικά από εκείνα για τα οποία υπέγραψαν συμβάσεις. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/203/2004
Αξιωματικοί των ΕΔ αποστρατευόμενοι αυτεπαγγέλτως. Μισθολογική προαγωγή. Αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η, κατ’ επέκταση ή αναλογική εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2838/2000, με την οποία προβλέπεται η χορήγηση για τους αξιωματικούς από τον βαθμό του Αντισυνταγματάρχη και άνω και αντιστοίχους, που αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα, μισθολογικής προαγωγής στον αμέσως επόμενο βαθμό από εκείνον με τον οποίο μισθοδοτούνται με πλήρη βασικό μισθό, ένα μήνα πριν από την αποστρατεία τους, και σε άλλη κατηγορία αξιωματικών (πχ. διατηρητέους στον αυτό βαθμό), οι οποίοι παραμένουν και συνεχίζουν την σταδιοδρομία τους στο στράτευμα (ομόφωνα). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 537/2004 Γνωμ. Ολομέλειας ΝΣΚ.