ΝΣΚ/424/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δασοτεχνικά έργα. Πρόσληψη δασολόγων. Συμβάσεις έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή κατά τη διαδικασία του άρθρου 6 Ν 2527/1997 η πρόσληψη δασολόγων με σύμβαση έργου για σύνταξη εισηγήσεων εκδόσεων πράξεων χαρακτηρισμού κατά το άρθρο 14 Ν 998/1979 και έκδοση γνωμοδοτήσεων, προκειμένου να εκδοθεί η περιβαλλοντική άδεια και να ενσωματωθεί η σχετική έγκριση επέμβασης στη δημόσια δασική έκταση, όσον αφορά τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), καθόσον η σύμβαση αυτή υποκρύπτει σύμβαση εξηρτημένης εργασίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/305/2008
Εγκυρότητα συμβάσεως εξηρτημένης εργασίας εγκύου επικουρικής ιατρού – Καταγγελία της συμβάσεως αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μεταξύ νοσοκομείου και επικουρικού ιατρού σύμβαση εξηρτημένης εργασίας επιφέρει έννομα αποτελέσματα, ακόμη και εάν η ιατρός δεν προσέρχεται, προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες της, εφόσον η αδυναμία της οφείλεται στην κατάσταση της εγκυμοσύνης της, δεν συντρέχει δε σπουδαίος λόγος καταγγελίας της συμβάσεως αυτής.
ΝΣΚ/4/2000
Μίσθωση έργου. Παροχή βεβαίωσης, σύμφωνα με το άρθρο 6 παρ.2 Ν.2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Χ.Παπαχρίστου, Νομικός Σύμβουλος Δύναται να παρασχεθεί η αιτουμένη νέα βεβαίωση, κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν.2527/1997, για την πρόσληψη ενός χειριστή μηχανών κινηματογραφικών προβολών για ένα έτος, εφόσον όμως το πρόσωπο αυτό δεν θα είναι το ίδιο με το οποίο το Δημόσιο είχε συμβληθεί κατά το προηγούμενο έτος για την εκτέλεση του αυτού έργου, καθόσον η πρόσληψη του αυτού προσώπου και δια το τρέχον έτος μπορεί να θεωρηθεί ότι υποκρύπτει σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με τις εντεύθεν συνέπειες και κυρώσεις του άρθρου 6 Ν.2527/1997.
ΝΣΚ/248/2009
Σύναψη συμβάσεως μίσθωσης έργου. Παροχή της προβλεπόμενης βεβαίωσης από την παρ. 2 του άρθρου 6 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση μίσθωσης έργου ανάπτυξης ψηφιακών διηγήσεων από μετανάστες της περιοχής Βέροιας είναι γνήσια σύμβαση μίσθωσης έργου και δεν υποκρύπτει μίσθωση εξαρτημένης εργασίας.
ΝΣΚ/60/2006
Απασχόληση προσωπικού με σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση «βεβαίωσης» κατ’ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ’ αριθ. πρωτ. 99294/19-12-2005 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας αποτελεί ενόψει των δεδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/503/2005
Συμβάσεις μισθώσεως έργου στο Κ.Ε.Π. Αποδήμων Ελλήνων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παροχή υπηρεσιών από 21 άτομα για τη λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) Αποδήμων Ελλήνων είναι γνήσια σύμβαση έργου και δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/358/2004
Σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ’ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση που πρόκειται να συναφθεί για την δραστηριοποίηση επικοινωνιολόγου για το σκοπό της προβολής της χώρας μας στα ελληνικά και διεθνή μαζικά μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της τέλεσης των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων είναι γνήσια σύμβαση έργου και δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
ΝΣΚ/386/2004
Σύμβαση μίσθωσης έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ’ άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η σύμβαση που πρόκειται να συναφθεί για την δραστηριοποίηση επικοινωνιολόγου για το σκοπό της προβολής της χώρας μας στα ελληνικά και διεθνή μαζικά μέσα ενημέρωσης κατά τη διάρκεια της τέλεσης των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων είναι γνήσια σύμβαση έργου και δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
ΝΣΚ/162/2003
Σύμβαση έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προϋποθέσεις υπό τις οποίες παρέχεται βεβαίωση / γνωμοδότηση του ΝΣΚ κατ άρθρο 6 παρ.2 Ν 2527/1997. Η σύμβαση που μνημονεύεται στο υπ αριθ. πρωτ. 433/11-4-2003 έγγραφο της Δ/νσης Προσωπικού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων αποτελεί ενόψει των διδομένων πραγματικών περιστατικών, γνήσια σύμβαση έργου, που δεν υποκρύπτει εξαρτημένη εργασία.
ΕλΣυν.Τμ.7/70/2016
Πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου:..ζητείται η ανάκληση της 284/2016 πράξης του Κλιμακίου προληπτικού ελέγχου δαπανών..Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως ανατέθηκαν στον φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος οι ως άνω υπηρεσίες επιστημονικής υποστήριξης και απορρίπτονται τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα, διότι, οι υπηρεσίες αυτές εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της δημοτικής επιχείρησης και κατατείνουν στην εκπλήρωση των βασικών καταστατικών σκοπών της, όπως η καταγραφή και τεκμηρίωση των συλλογών των μουσείων και η εν γένει ανάδειξη και προβολή του πολιτιστικού αποθέματος της πόλης, η κατάρτιση υλοποίησης του ετήσιου εκπαιδευτικού προγράμματος και η ευθύνη της καλής λειτουργίας και υποστήριξης των μουσείων. Εξάλλου, αβασίμως προβάλλεται ότι η υπό κρίση σύμβαση δεν υποκρύπτει σχέση εξαρτημένης εργασίας, καθόσον, όπως ορθά αποφάνθηκε το Κλιμάκιο, ούτε στην τεχνική περιγραφή, τη συγγραφή υποχρεώσεων, την από 25.2.2016 σύμβαση ή την από 11.4.2015 βεβαίωση υλοποίησης υπηρεσιών προσδιορίζονται ειδικότερα οι παρασχεθείσες από τον ανάδοχο υπηρεσίες και τα παραδοτέα, ενώ ακόμη δύο (2) συμβάσεις με παρόμοιο αντικείμενο και αμοιβή (υπολογιζόμενη σε 1.300 ευρώ περίπου το μήνα) είχαν ήδη συναφθεί μεταξύ των ιδίων συμβαλλομένων μερών σε σχεδόν διαδοχικά χρονικά διαστήματα, αρχής γενομένης από την 1η.6.2014. Επομένως, η επίμαχη ανάθεση υπηρεσιών υποκρύπτει κατ’ ουσία πρόσληψη προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, η οποία έλαβε χώρα κατά καταστρατήγηση των ως άνω τεθέντων στους ν. 3833/2010 και 4093/2012, περιορισμών.(..)Ωστόσο, το Τμήμα, αφού έλαβε υπόψη ότι τα ως άνω αναφερόμενα χρηματικά εντάλματα που αφορούσαν την αμοιβή του αναδόχου για προγενέστερες συμβάσεις όμοιου περιεχομένου είχαν θεωρηθεί από την αρμόδια Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά διότι συγγνωστώς υπέλαβαν ότι η ανάγκη για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης συνιστά νόμιμο λόγο που δικαιολογεί τη σύναψη της σχετικής σύμβασης .(...) Κατ’ ακολουθία, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η 284/2016 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VII Τμήμα και το υπ’ αριθμ. 6/2016 χρηματικό ένταλμα πληρωμής της Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολλαπλής Ανάπτυξης (Κ.Ε.Π.Α.) Δήμου ... καθώς και όσα θα εκδοθούν μέχρι τη λήξη της επίμαχης σύμβασης, πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΝΣΚ/102/2014
Νομιμότητα και ισχύς διοικητικών πράξεων εγκρίσεων επέμβασης σε δημόσιες δασικές εκτάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπ’ αριθ. 1407/25-11-1999 και 1408/25-11-1999 αποφάσεις του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου αντικαταστάθηκαν από την υπ’ αριθ. οικ. 133877/23-12-2010 Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και έπαψαν από την έκδοση αυτής να ισχύουν, χωρίς να χρειάζεται η έκδοση διαπιστωτικής πράξης από τη Διοίκηση. Η Διοίκηση πρέπει να προσδιορίσει τα τμήματα των δασικών εκτάσεων που καταλείπονται μετά την έκδοση της υπ’ αριθ. οικ. 133877/23-12-2010 Υπουργικής Απόφασης χωρίς να καταλαμβάνονται απ’ αυτήν, λόγω των περιορισμένων τροποποιήσεων του αρχικού σχεδιασμού του ΑΣΠΗΕ, και τα οποία καταλάμβαναν οι υπ’ αριθ. 1407 και 1408/25-11-1999 εγκρίσεις επέμβασης του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου και να κηρύξει αυτά αναδασωτέα, προστατεύοντάς τα και από οιαδήποτε επέμβαση επ’ αυτών στο μέλλον σύμφωνα με τη δασική νομοθεσία. Πρωτόκολλο διοικητικής αποβολής θα πρέπει να εκδοθεί κατά των εκμεταλλευομένων το έργο, εφόσον μετά την έκδοση της άνω Υ.Α., εξακολουθούν να κατέχουν εκτάσεις μη περιεχόμενες σ’ αυτήν και δεν τις αποδίδουν στο Δημόσιο (ομοφ.).