ΝΣΚ/425/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Φροντιστήρια. Εγκατάσταση κατασκευών κεραιών κινητής τηλεφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα κατά την έννοια του ΑΝ 2545/1940 φροντιστήρια δεν εμπίπτουν στην έννοια των σχολείων, στις κτιριακές εγκαταστάσεις των οποίων, σύμφωνα με το άρθρο 31 παρ.21 του Ν 3431/2006, απαγορεύεται η εγκατάσταση κατασκευών κεραιών κινητής τηλεφωνίας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣΤΕ/2756/2020
Εγκατάσταση κεραίας σταθμού κινητής τηλεφωνίας:Επειδή, από την συνδυασμένη ερμηνεία των προαναφερομένων διατάξεων συνάγεται ότι για την εγκατάσταση κεραίας σταθμού κινητής τηλεφωνίας στην ξηρά απαιτείται αφενός μεν η λήψη άδειας από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), αφετέρου δε η έγκριση των δομικών κατασκευών που είναι απαραίτητες για την τοποθέτηση των κεραιών, η οποία χορηγείται από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία και ισοδυναμεί με οικοδομική άδεια. Οι διατάξεις, όμως αυτές δεν παρέχουν αρμοδιότητα στους δήμους, και ειδικότερα στο οικείο δημοτικό συμβούλιο, για τη χορήγηση άδειας εγκαταστάσεως συγκεκριμένης κεραίας κινητής τηλεφωνίας στην περιφέρεια του δήμου τους. Εξ άλλου, τέτοια αρμοδιότητα δεν προβλέπεται ούτε από τις παραπάνω διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα ή από κάποια άλλη διάταξη της κείμενης νομοθεσίας(....)Επειδή, όπως προκύπτει από το περιεχόμενο της 91/2016 πράξης, το ΔΣ …, ενεργώντας στο πλαίσιο της αρμοδιότητάς του για την προστασία της δημόσιας υγείας, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, εξέφρασε, κατ’ουσίαν, την αντίθεσή του για την εγκατάσταση κεραίας κινητής τηλεφωνίας σε κατοικημένη περιοχή του Δήμου. Ενόψει αυτού και λαμβανομένου υπόψη ότι από τις προπαρατεθείσες διατάξεις δεν αναγνωρίζεται αρμοδιότητα στα όργανα των ΟΤΑ για την εγκατάσταση των κεραιών (βλ ΣτΕ 475/2019) η ανωτέρω πράξη του ΔΣ … δεν επιφέρει οποιαδήποτε έννομη συνέπεια, και ως εκ τούτου, στερείται εκτελεστότητας και, επομένως, προσβάλλεται απαραδέκτως.Απορρίπτει την αίτηση.
485/2012
Εξουσιοδότηση προς την ΔΟΚΚ για έγκριση τοποθέτησης κεραιών ραδιοεπικοινωνίας και κινητής τηλεφωνίας στις παραμεθόριες περιοχές
11926/261/2011
Ειδική διαδικασία αδειοδότησης στην οποία υπάγεται η εγκατάσταση Τυποποιηµένων Κατασκευών Κεραιών.
ΝΣΚ/171/2005
Πώληση βιβλίων από τα φροντιστήρια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η έκδοση βιβλίων από τα φροντιστήρια και η πώληση αυτών στους μαθητές τους δεν αντίκεινται στις ρυθμίζουσες την ίδρυση και λειτουργία των φροντιστηρίων διατάξεις του Ν 2545/1940, ούτε αποτελούν ασυμβίβαστον ή κώλυμα για την ίδρυση και λειτουργία αυτών, εφόσον εντάσσονται στην κατ’ άρθρο 63 του ως άνω νόμου εκπλήρωση του διδακτικού σκοπού αυτών. Επομένως επιτρέπεται η πώληση βιβλίων από τα φροντιστήρια.
ΝΣΚ/79/2000
Φροντιστήρια. Ισχύς των περιορισμών της παρ.4 του άρθρου 68 του ΑΝ 2545/1940 για τους διευθυντές των κέντρων (φροντιστηρίων) ξένων γλωσσών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Πέραν από το ασυμβίβαστο της ιδιότητας του Διευθυντή με την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, οι λοιπές διατάξεις του ΑΝ 2545/1940 δεν θεσπίζουν ιδιαίτερα κωλύματα ή ασυμβίβαστα στο πρόσωπο του Δ/ντή. Ως εκ τούτου τα λοιπά κωλύματα, ασυμβίβαστα και περιορισμοί, που τίθενται για τον ιδιοκτήτη και ιδρυτή ιδιωτικού σχολείου ή φροντιστηρίου, δεν ισχύουν στο πρόσωπο του Διευθυντή αυτού.
57/2021
Καθορισμός της ειδικής διαδικασίας αδειοδότησης για την εγκατάσταση τυποποιημένων κατασκευών κεραιών σύμφωνα με την παρ. 2γ του άρθρου 29 του ν. 4635/2019.
ΝΣΚ/125/2012
Έννοια της λέξης «πόλις» στο πλαίσιο του Ν.2545/1940 – Χορήγηση άδειας ίδρυσης φροντιστηρίου και άδειας κατ’ οίκον διδασκαλίας – Ανανέωση των εν λόγω αδειών, μετά την θέση σε ισχύ του Ν.3852/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η έννοια της λέξης «πόλις» στο πλαίσιο του Ν.2545/1940, προκειμένου οι αρμόδιες Διευθύνσεις και Γραφεία να προβούν σε χορήγηση της άδειας ίδρυσης φροντιστηρίου και της άδειας κατ’ οίκον διδασκαλίας, καθώς και σε ανανέωση των εν λόγω αδειών, μετά την θέση σε ισχύ του Ν.3852/2010, ταυτίζεται εν προκειμένω πλέον με την εδαφική περιφέρεια (δημοτική ενότητα), που φέρει το όνομα του συνενούμενου πρώην δήμου ή κοινότητας, που καταργείται. Περαιτέρω οι όροι «περιφέρεια» και «πόλις» της παρ.2 του άρθρου 11 του Ν.2545/1940, όπως και «πόλις» της παρ.4 του άρθρου 68 του ιδίου νόμου, είναι ταυτόσημοι, καθόσον προσδιορίζουν χωρικά την περιοχή μέσα στην οποία θα λειτουργήσει το ιδιωτικό σχολείο και φροντιστήριο ή θα παρασχεθεί η κατ’ οίκον διδασκαλία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/91/2001
Φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών. Προσωνυμία. Σύγκρουση με σήμα. Χρήση από φροντιστήρια franchising του αυτού σήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Από τις διατάξεις των άρθρων 7 ΑΝ 2545/1940, 2,18,32 εδ.2 Ν 2239/1994, και τις αποφάσεις 22250,22251/1999 του Μον.Πρωτ. Αθηνών, οι οποίες (αποφάσεις) παράγουν (προσωρινό) δεδικασμένο δεσμεύον και τη Διοίκηση, γεννάται υποχρέωση της τελευταίας να ανακαλέσει την απόφασή της, με την οποία χορηγήθηκε σε επιχείρηση κέντρου ξένων γλωσσών προσωνυμία, που συμπίπτει με προγενέστερο σήμα άλλων επιχειρήσεων που παρέχουν τις αυτές υπηρεσίες. 2) Η χρήση από κέντρα ξένων γλωσσών ενός δικτύου franchising, που λειτουργούν στην ίδια εκπαιδευτική περιφέρεια, του αυτού σήματος δεν αντίκειται στη διάταξη του άρθρου 10 παρ.4 Ν 682/1977, και επειδή δεν συντρέχει κίνδυνος παραπλανήσεως του καταναλωτή.
ΝΣΚ/203/2005
Ίδρυση φροντιστηρίου μέσω διαδικτύου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εμπορική εκμετάλλευση στο διαδίκτυο ιστοσελίδας IQ PLUS, απευθυνόμενη σε μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, δεν εμπίπτει στην έννοια του φροντιστηρίου των άρθρων 63 κ.ε. του ΑΝ 2545/1940, και συνεπώς δεν επιτρέπεται η χορήγηση για τη δραστηριότητα αυτή άδειας φροντιστηρίου από το ΥΠΕΠΘ.
ΝΣΚ/180/2013
Υπεκμίσθωση από το νέο μισθωτή της βραχυχρόνιας μίσθωσης (δωδεκαμήνου) του δώματος του ξενοδοχείου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ Α.Ε. σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο νέος μισθωτής, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «WHITE AND BLACK Ε.Π.Ε.» έχει την δυνατότητα να υπεκμισθώσει χώρους του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» και συγκεκριμένα στο δώμα αυτού, σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, υπό την προϋπόθεση ότι η υπεκμίσθωση αυτή θα τύχει της προηγούμενης έγγραφης έγκρισης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ήτοι από το Διοικητικό του Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, παρά το γεγονός ότι τόσο στη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού βραχυχρόνιας μίσθωσης όσο και στην υπογραφείσα στη συνέχεια σύμβαση μίσθωσης δεν υπήρξε σχετική ειδική πρόβλεψη, επειδή την έλλειψη της ειδικής πρόβλεψης για το σκοπό αυτό αναπληρώνει ο νόμος (άρθρο 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), σε συνδυασμό με το περιεχόμενο του από 1-3-2013 ιδιωτικού συμφωνητικού βραχυχρόνιας (ενός έτους) εκμίσθωσης, όπου συμπεριλαμβάνεται στη μίσθωση και το δώμα του ξενοδοχείου και στον όρο 11 αυτού επαναλαμβάνεται αυτούσια η διάταξη του άρθρου 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Άλλωστε, το ίδιο συνέβη σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατά το παρελθόν με υπεκμισθώσεις εγκαταστάσεων, βάσεων και κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο δώμα του ξενοδοχείου της προηγούμενης, πάλι με βραχυχρόνια μίσθωση ενός έτους, μισθώτριας εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΞΤΕ», οι οποίες ωστόσο χωρίς να προϋφίσταται σχετική ειδική πρόβλεψη εγκρίθηκαν νομίμως και νομοτύπως από το Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.