×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/43/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Χορήγηση ή μη καταλόγου μεταπτυχιακών σπουδαστών του Κολλεγίου «NEW YORK COLLEGE A.E.» σε σπουδαστή του μεταπτυχιακού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Υπουργείο δεν υποχρεούται να χορηγήσει κατάλογο σπουδαστών μεταπτυχιακού προγράμματος του Κολλεγίου «NEW YORK COLLEGE A.E.» προς χρήση σπουδαστού του προγράμματος αυτού, σε δίκη μεταξύ αυτού και του ως άνω Κολλεγίου. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/118/2021

Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 ανάληψη μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ, ως προϋπόθεση για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ).(...)Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 προϋπόθεση της ανάληψης μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), αφορά στην ανάληψη του έργου αυτού σ’ αυτό καθαυτό το ΠΜΣ, στο οποίο αφορά η συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής και όχι σε άλλα ΠΜΣ που διοργανώνει ή συνδιοργανώνει το Τμήμα.


ΕΣ/Τ1/87/2006

Οι σπουδαστές των Τ.Ε.Ι. που απασχολούνται σε διάφορους τομείς αυτών, δικαιούνται οικονομικής ενίσχυσης, το ποσό της οποίας δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 1.174 ευρώ ετησίως ανά σπουδαστή, με αναπροσαρμογή του ποσού αυτού κατά τον επίσημο δείκτη του ετήσιου πληθωρισμού. Κριτήρια επιλογής σπουδαστών και ώρες απασχόλησης αυτών ανά εβδομάδα (Κ.Υ.Α. 8228/Ε5/2002, φ. 123Β΄).


ΝΣΚ/47/2011

Υπουργείο Εξωτερικών – Υπάλληλοι Διπλωματικοί – Επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών – Συνάφεια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Από το άρθρο 8 του Ν 3205/2003 και ως εκ της αδιαστίκτου διατυπώσεως αυτού, σαφώς προκύπτει ότι το επίδομα μεταπτυχιακών σπουδών χορηγείται σε όλους τους υπαλλήλους για τους οποίους το υπηρεσιακό συμβούλιο έχει αποφανθεί για τη συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, ανεξαρτήτως με το αν ο σχετικός τίτλος ήταν ή όχι προϋπόθεση για το διορισμό τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/19/2015

Δυνατότητα ή μη Αναπληρωτή Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας να είναι μέλος της Προσωρινής Γενικής Συνέλευσης της Σχολής Οικονομίας, Διοίκησης και Νομικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας και Διευθυντής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του ιδίου Πανεπιστημίου.
Δεν υφίσταται ασυμβίβαστο μεταξύ της θέσης του Καθηγητή Ε.Σ. ως Αναπληρωτή Πρύτανη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και της συμμετοχής αυτού ως μέλους της Προσωρινής Γενικής Συνέλευσης της Σχολής Οικονομίας, Διοίκησης και Νομικών Επιστημών του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος, και της θέσης αυτού ως Διευθυντή του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Βιώσιμη Ανάπτυξη» του ιδίου Πανεπιστημίου.


ΝΣΚ/25/2010

Επιλογή διευθυντή σχολικής μονάδας. Αποτίμηση ή μη στη μοριοδότηση αμφότερων των τίτλων της μετεκπαίδευσης στο Διδασκαλείο Εκπαιδευτικών και του μεταπτυχιακού τίτλου του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμη η φοίτηση εκπαιδευτικού στο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης παράλληλα με την παρακολούθηση εξ αποστάσεως μεταπτυχιακού προγράμματος στο Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Πατρών. Αμφότεροι οι σχετικοί τίτλοι λαμβάνονται υπόψη για τη μοριοδότηση υποψηφίου κατά τη διαδικασία επιλογής αυτού σε θέση διευθυντή σχολικής μονάδας.


ΝΣΚ/129/2010

Δυνατότητα χορήγησης εκπαιδευτικής άδειας σε μέλος ΕΤΕΠ ΑΕΙ, στο πλαίσιο μεταπτυχιακού προγράμματος στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι επιτρεπτή η χορήγηση, σε μόνιμα μέλη Ε.Τ.Ε.Π., που είναι μεταπτυχιακοί φοιτητές του Ε.Α.Π., εκπαιδευτικής άδειας για παρακολούθηση θεματικών ενοτήτων αυτού προς απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου, ενόψει του χαρακτήρα και της φύσεως του Ε.Α.Π. και του τρόπου διδασκαλίας των μαθημάτων του, διότι η χορήγηση της ως άνω άδειας προϋποθέτει, σε κάθε περίπτωση, συστηματική εκπαίδευση, παρουσία και παρακολούθηση στους χώρους εκπαίδευσης.


ΕλΣυνΚλ.1/93/2016

ΑΝΑΓΝ.ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις (ΙΙ και ΙΙΙ) που προηγήθηκαν, το Τμήμα κρίνει ότι η απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου που γνωμοδότησε θετικά για τη συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου με το αντικείμενο της υπηρεσίας της φερόμενης ως δικαιούχου παρίσταται νομίμως αιτιολογημένη, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας. Συγκεκριμένα, στην απόφαση αυτή παρατίθεται αναλυτικά το πρόγραμμα των μεταπτυχιακών σπουδών της υπαλλήλου στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και θεμελιώνεται η εγγύτητα του γνωστικού αντικειμένου με τον κλάδο ΠΕ Χημικών, στον οποίο εντάσσεται οργανικά, με τις αρμοδιότητες του Τμήματος Ηλεκτρομηχανολογικών Έργων και Ενεργειακών Εφαρμογών, στο οποίο έχει τοποθετηθεί, με τα καθήκοντα της αναπληρώτριας Προϊσταμένης του Τμήματος αυτού, που της έχουν ανατεθεί, καθώς και με το ευρύτερο πεδίο αρμοδιοτήτων του Δήμου ..., στον οποίο υπηρετεί.


ΝΣΚ/95/2012

Υποχρέωση ή μη χορήγησης σε ενδιαφερόμενο αντιγράφου γραπτού δοκιμίου του με αιτιολόγηση της αρνητικής κρίσης του βαθμολογούντος Καθηγητή, αντιγράφων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και ιδίως των τυχόν αξιολογήσεων διδασκόντων για το πρόσωπό του και δυνατότητα ή μη αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο ενδιαφερόμενος έχει δικαίωμα να λάβει αντίγραφο του γραπτού του δοκιμίου σε μάθημα στο οποίο εξετάσθηκε και όλων των τηρούμενων στο φάκελό του εγγράφων και τυχόν αξιολογήσεων αυτού, καθώς και των αποφάσεων περί ορισμού διδασκόντων στο Π.Μ.Σ., δεν είναι όμως νόμιμο το αίτημά του για αιτιολόγηση της βαθμολογίας του βαθμολογούντος Καθηγητή στο εξετασθέν μάθημα. β) Από τις κείμενες περί μεταπτυχιακών σπουδών διατάξεις του Ν. 3685/2008 και τον κανονισμό του Π.Μ.Σ. του Τμήματος Β.Σ.Α.Σ., δεν προβλέπεται η δυνατότητα αναβαθμολόγησης γραπτού δοκιμίου μεταπτυχιακού φοιτητή και συνεπώς το σχετικό αίτημα του ενδιαφερόμενου παρίσταται μη νόμιμο, εκτός εάν προβάλλεται και αποδεικνύεται ότι η βαθμολόγηση αποτελεί προϊόν πλάνης περί τα πράγματα ή αν προκύπτει ότι έγινε από τον βαθμολογητή κατά παράβαση του υπηρεσιακού του καθήκοντος της αμερόληπτης βαθμολόγησης και της εξασφάλισης ίσης μεταχείρισης για όλους τους συμμετέχοντες στην εξεταστική διαδικασία.


ΝΣΚ/21/2019

Όροι και κριτήρια απαλλαγής από τέλη φοίτησης σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) Α.Ε.Ι. - Νομοθετική εξουσιοδότηση - Εγκυρότητα της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Ο ορισμός, με το άρθρο 2 παρ.3 περ. β της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, της έννοιας του «εξαρτώμενου τέκνου» και της ηλικίας των 24 ετών ως προσδιοριστικού στοιχείου αυτής, έγινε με έρεισμα την επιτρεπτή, κατ’ άρθρο 43 παρ. 2 του Συντάγματος, νομοθετική εξουσιοδότηση του πέμπτου εδαφίου της παραγράφου 2 του άρθρου 35 του ν. 4485/2017, και εντός της παρασχεθείσας αυτής εξουσιοδότησης. β) Κατά την εξέταση των προϋποθέσεων και κριτηρίων απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης των Π.Μ.Σ., η ιδιότητα μεταπτυχιακού φοιτητή ως «εξαρτώμενου τέκνου» ή μη, προσδιορίζεται αποκλειστικά με το άρθρο 2 παρ.3 περ. β της με αριθ. 131757/Ζ1/2-8-2018 απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ανεξαρτήτως της ενηλικίωσης αυτού, της υποβολής αυτοτελούς φορολογικής δήλωσης ή της ασφάλισής του. γ) Κατ’ εφαρμογή των ανωτέρω, δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τη χορήγηση στον αιτούντα μεταπτυχιακό φοιτητή απαλλαγής από τα τέλη φοίτησης στο Δ.Π.Μ.Σ. «Δίκαιο και Οικονομικά» (πλειοψ.).


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/153/2018

Παροχή υπηρεσιών συντήρησης - υποστήριξης του λογισμικού συστήματος(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενες σκέψεις (ΙΙΙΓ),το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας οι ανωτέρω υπηρεσίες, η ετήσια αξία των οποίων υπερβαίνει το νόμιμο όριο της απευθείας ανάθεσης, στην εταιρεία..A.E. δεδομένου ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν αποδεικνύεται επαρκώς ότι συντρέχουν οι προβλεπόμενες στις διατάξεις του άρθρου 32 παρ.2β περ. γγ του ν.4412/2016 προϋποθέσεις. Και τούτο διότι, δεν προκύπτει με σαφήνεια εάν οι επίμαχες υπηρεσίες συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης προϋποθέτουν πρόσβαση στον προστατευόμενο από τις διατάξεις του  ν.2121/1993 πηγαίο κώδικα του λογισμικού Info Health, ώστε το Κλιμάκιο να συνάγει ασφαλή κρίση ότι δεν εμπίπτουν στις μη προστατευόμενες από το δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας διατάξεις περί προσαρμογής του λογισμικού προϊόντος Info Health, ή των σημείων διαλειτουργικής σύνδεσης αυτού (βλ. αρ. 42 παρ. 1 και αρ.43 παρ.1 του ν.2121/1993). Άλλωστε, στην από 27.12.2000 αρχική σύμβαση προμήθειας του επίμαχου λογισμικού (βλ. και την 7071/24.10.2018 βεβαίωση του Αν. Διοικητή με την οποία βεβαιώνεται ότι με την από 1.1.2001 σύμβαση εγκαταστάθηκε το πληροφοριακό σύστημα «Infohealth») δεν περιλαμβάνεται ουδείς όρος σχετικά με την διατήρηση της κυριότητας του πηγαίου κώδικά και των δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας επ’ αυτού από την προαναφερόμενη εταιρεία, Siba Soft A.E., ούτως ώστε να καθίσταται νομίμως κατά τα προβλεπόμενα στην παρ.2β περ. γγ του άρθρου 32 του ν.4412/2016 ως δημιουργός αυτού, η μοναδική που μπορεί να παρέχει τις υπηρεσίες συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης. Το γεγονός δε ότι στο άρθρο 9 της επίμαχης σύμβασης συντήρησης και τεχνικής υποστήριξης προβλέπεται ρητά ότι η εν λόγω εταιρεία έχει το αποκλειστικό δικαίωμα πρόσβασης στον πηγαίο κώδικα των εφαρμογών που απαρτίζουν το συγκεκριμένο λογισμικό δεν επαρκεί δεδομένου ότι, όπως προαναφέρθηκε, ο όρος αυτός θα πρέπει να περιλαμβάνεται στους όρους της οικείας σύμβασης ανάθεσης της δημιουργίας του εν λόγω προγράμματος. Επομένως, ελλείψει της απαιτούμενης αιτιολογίας περί της συνδρομής των προϋποθέσεων της παρ. 2β περ. γγ του άρθρου 32 του ν.4412/2016, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το 56/2018  χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη ποσού 2.362,71 ευρώ δεν είναι νόμιμη. Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι το σύστημα Info Health, εξυπηρετεί το σύνολο των αρμοδιοτήτων του Γενικού Νοσοκομείου ....- Ν. Μ. ...., το Κλιμάκιο κρίνει ότι πρέπει να αναγνωριστεί εν προκειμένω συγγνωστή πλάνη των οργάνων του Νοσοκομείου και ότι το ελεγχόμενο ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί λόγω αυτής.