ΝΣΚ/430/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Δυνατότητα επιβολής του στην ανώνυμη εταιρεία στην οποία ανετέθη η κατασκευή και εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν παρέχεται δυνατότητα επιβολής τέλους ακίνητης περιουσίας, κατ’ άρθρο 24 παρ.7 του Ν 2130/1993, στην ανώνυμη εταιρεία στην οποία έχει παραχωρηθεί, από το Δημόσιο, η εκμετάλλευση για 42 έτη, της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/67/2002
Επιβολή τέλους ακίνητης περιουσίας, του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993, σε ιδιοκτησίες εταιρειών που εμπίπτουν στις διατάξεις του μεταλλευτικού κώδικα (ΝΔ 210/1973).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιβάλλεται τέλος ακίνητης περιουσίας δυνάμει του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993, στις ιδιοκτησίες μεταλλευτικής επιχειρήσεως, δηλαδή σε εγκαταστάσεις και έργα που εξυπηρετούν διαρκώς την μεταλλειοκτησία, σύμφωνα με τον μεταλλευτικό κώδικα και ιδίως το άρθρο 65 αυτού. (ομοφ)
27904/1993
Kαθορισμός τύπου δήλωσης ακινήτων για το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας Ν. 2130/93.
81941/2024
Κατανομή ποσού 25.000.000,00€, εσόδων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στους Δήμους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 19 του άρθρου 24 του ν.2130/93. ΑΔΑ:6ΡΣΚ46ΜΤΛ6-ΡΛΔ
ΝΣΚ/44/2007
Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ). Περιεχόμενο βεβαίωσης ανυπαρξίας σχετικής οφειλής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι χορηγούμενες από τους πρωτοβάθμιους Ο.Τ.Α. βεβαιώσεις, κατ’ άρθρο 24 παρ.18 του Ν 2130/1993, πρέπει να διαλαμβάνουν, αποκλειστικώς, την ανυπαρξία οφειλής για το Τέλος της Ακίνητης Περιουσίας. Η χορήγηση των ανωτέρω βεβαιώσεων, εφόσον δεν υφίσταται ληξιπρόθεσμη αντίστοιχη οφειλή, συνιστά δέσμια αρμοδιότητα. Τυχόν διατυπούμενη, στην αυτή βεβαίωση, επιφύλαξη μη σχετιζόμενη, ευθέως, με την προειρημένη οφειλή, δεν επάγεται οποιαδήποτε έννομη συνέπεια.
ΥΠΕΣ/104749/2023
ΘΕΜΑ: Κατανομή ποσού 21.000.000,00€, εσόδων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στους Δήμους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 19 του άρθρου 24 του ν.2130/93. ΑΔΑ:ΨΑΒ746ΜΤΛ6-0Β8
ΥΠ.ΕΣ/94376/2021
Κατανομή ποσού 18.000.000,00 €, εσόδων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στους Δήμους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 19 του άρθρου 24 του ν.2130/93. ΑΔΑ: 6Δ3Μ46ΜΤΛ6-ΚΜΛ
ΥΠ.ΕΣ/8966/2020
Κατανομή ποσού 16.000.000,00 €, εσόδων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στους Δήμους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 19 του άρθρου 24 του ν.2130/93. ΑΔΑ: 6ΡΨ146ΜΤΛ6-ΟΙΜ
ΕλΣυν/Τμ.7/88/2011
Δεν είναι λειτουργική κατά τα ανωτέρω δαπάνη, η οποία εξυπηρετεί την αξιοποίηση ή βελτίωση αλλότριας περιουσίας, ήτοι, μεταξύ άλλων, περιουσίας κινητής ή ακίνητης που ανήκει κατά κυριότητα σε άλλο ν.π.δ.δ., καθόσον η δαπάνη αυτή επάγεται ωφέλεια μόνο στο τελευταίο (πρβλ. Ελ.Συν. VII Τμ. πραξ. 207, 141/2010, 105, 129, 179/2009, 2, 207/2008, 338, 257, 39/2006). Δύναται, όμως, να θεωρηθεί λειτουργική εκείνη η δαπάνη που συντελεί στη βελτίωση μεν αλλότριας περιουσίας, συνεπάγεται, όμως, ωφέλεια για το Δήμο, στον οποίον έχει παραχωρηθεί η χρήση και εκμετάλλευση της περιουσίας αυτής, κινητής ή ακίνητης, για μακρό χρονικό διάστημα και συντελεί άμεσα ή έμμεσα στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη η εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή του έργου «προσθήκη κατ’ επέκταση Η/Χ και αντικατάσταση στέγης στο δημοτικό αναψυκτήριο ...», παρόλο που αφορά ακίνητο ιδιοκτησίας της Ιεράς Μητρόπολης Ιερισσού, Αγίου Όρους και Αρδαμερίου, εξυπηρετεί την αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου ..., καθόσον επάγεται ωφέλεια για το Δήμο, στον οποίο έχει νομίμως παραχωρηθεί η χρήση και εκμετάλλευση του ακινήτου αυτού και μάλιστα για μακρό χρονικό διάστημα (είκοσι έτη), ο οποίος άλλωστε ήδη εκμεταλλεύεται το ως άνω Δημοτικό Αναψυκτήριο εκμισθώνοντας το. Επιπλέον, ο Δήμος ….. προβαίνοντας στην προαναφερόμενη μελέτη εκπληρώνει αναληφθείσα υποχρέωσή του προς την ως άνω Ιερά Μητρόπολη, σχετικά με τους όρους παραχώρησης του ακινήτου αυτού, καθόσον η παραχώρηση πραγματοποιήθηκε με σκοπό την ανάπλαση και αξιοποίηση του χώρου, ο δε όρος αυτός συντελεί αποτελεσματικά στην εκπλήρωση των σκοπών του Δήμου.
ΥΠ.ΕΣ/87000/2022
Κατανομή ποσού 21.000.000,00 €, εσόδων από το Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) στους Δήμους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 19 του άρθρου 24 του ν.2130/93 ΑΔΑ: 9ΕΤΕ46ΜΤΛ6-ΦΩ8
ΝΣΚ/268/2002
Επιβολή δημοτικών τελών στη ΔΕΗ και στον ΟΛΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά τη μετατροπή της ΔΕΗ (με το ΠΔ 333/2000) σε ανώνυμη εταιρεία, έπαυσε να απολαμβάνει της απαλλαγής από την καταβολή του τέλους καταλήψεως κοινοχρήστων χώρων καθώς και του τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (πλειοψ.) β) Ο ΟΛΠ εξακολουθεί και μετά τη μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρεία, να μην υποχρεούται στην καταβολή τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (ομόφωνα)