ΝΣΚ/268/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Επιβολή δημοτικών τελών στη ΔΕΗ και στον ΟΛΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Μετά τη μετατροπή της ΔΕΗ (με το ΠΔ 333/2000) σε ανώνυμη εταιρεία, έπαυσε να απολαμβάνει της απαλλαγής από την καταβολή του τέλους καταλήψεως κοινοχρήστων χώρων καθώς και του τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (πλειοψ.) β) Ο ΟΛΠ εξακολουθεί και μετά τη μετατροπή του σε ανώνυμη εταιρεία, να μην υποχρεούται στην καταβολή τέλους επί της αξίας ακίνητης περιουσίας. (ομόφωνα)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/34154/0020/2008
«Επιστροφή στα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού του αχρεωστήτως καταβαλλόμενου, μέσω λογαριασμών ΔΕΗ, Τέλους Ακίνητης Περιουσίας, από φορείς του Δημοσίου που μισθώνουν ακίνητα τρίτων».
ΝΣΚ/430/2004
Τέλος Ακίνητης Περιουσίας. Δυνατότητα επιβολής του στην ανώνυμη εταιρεία στην οποία ανετέθη η κατασκευή και εκμετάλλευση της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν παρέχεται δυνατότητα επιβολής τέλους ακίνητης περιουσίας, κατ’ άρθρο 24 παρ.7 του Ν 2130/1993, στην ανώνυμη εταιρεία στην οποία έχει παραχωρηθεί, από το Δημόσιο, η εκμετάλλευση για 42 έτη, της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου.
ΝΣΚ/67/2002
Επιβολή τέλους ακίνητης περιουσίας, του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993, σε ιδιοκτησίες εταιρειών που εμπίπτουν στις διατάξεις του μεταλλευτικού κώδικα (ΝΔ 210/1973).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιβάλλεται τέλος ακίνητης περιουσίας δυνάμει του άρθρου 24 του Ν. 2130/1993, στις ιδιοκτησίες μεταλλευτικής επιχειρήσεως, δηλαδή σε εγκαταστάσεις και έργα που εξυπηρετούν διαρκώς την μεταλλειοκτησία, σύμφωνα με τον μεταλλευτικό κώδικα και ιδίως το άρθρο 65 αυτού. (ομοφ)
ΠΟΛ 1132/2013
Καθορισμός Συντελεστή Αξιοποίησης Οικοπέδου για τον προσδιορισμό αξίας ακινήτων κατά τον υπολογισμό του Φόρου Ακίνητης Περιουσίας φυσικών προσώπων ετών 2011, 2012 και 2013.
ΝΣΚ/135/2017
Επιβολή τέλους ακίνητης περιουσίας (Τ.Α.Π.) σε δικαιώματα αποκλειστικής χρήσεως ανοικτής θέσης στάθμευσης σε κοινόχρηστη και κοινόκτητη πιλοτή ή σε μέρος αυτής (...)Τα παραχωρηθέντα δικαιώματα αποκλειστικής χρήσεως ανοικτής θέσης σταθμεύσεως σε κοινόχρηστη και κοινόκτητη πιλοτή ή σε μέρος αυτής, δεν υπόκεινται στο τέλος ακίνητης περιουσίας (Τ.Α.Π.) του άρθρου 24 του ν. 2130/1993, που επιβάλλεται υπέρ των δήμων και εις βάρος των ιδιοκτητών, επικαρπωτών ή νομέων ορόφων ή διαμερισμάτων της ιδίας οικοδομής.-
ΝΣΚ/4/2015
Φόρος ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων – Νέος καθορισμός αξίας οικοπέδων σε περιοχή, όπου δεν εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα, μετά την έκδοση ακυρωτικής αποφάσεως του ΣτΕ.
Η γνωμοδότηση πραγματεύεται το ζήτημα των ληπτέων υπόψη στοιχείων για τον καθορισμό της τιμής ανά τετραγωνικό μέτρο των οικοπέδων της περιφέρειας του πρώην Δήμου Νέας Μάκρης, στην οποία δεν εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα, αποκλειστικά για τον προσδιορισμό του φόρου ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων για τα έτη 2011, 2012 και 2013, ενόψει των όσων έγιναν δεκτά με την υπ’ αριθμ. 3833/2014 ακυρωτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ).
ΝΣΚ/154/2003
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Καταβολή από το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο ή από Ανώνυμη Εταιρεία που συνεστήθη κατά το ΝΔ 1297/1972, ανταποδοτικού τέλους υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η ίδρυση (σύσταση) της Α.Ε. «Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο», δυνάμει του Ν 3082/2002, δεν απαλλάσσεται της καταβολής ανταποδοτικού τέλους της παρ.8 του άρθρου 1 του Ν 2837/2000, υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού. (πλειοψ.) β) Η ίδρυση (σύσταση) της επίμαχης Α.Ε. κατά μετατροπή της από ατομική επιχείρηση, σύμφωνα με το ΝΔ 1297/1972, κατά το μέρος του μετοχικού της κεφαλαίου, που συντίθεται από περιουσιακά στοιχεία εισφερόμενα το πρώτον με την ίδρυσή της, μη αποτελούντα εταιρική περιουσία της μετατρεπομένης ατομικής επιχειρήσεως, δεν απαλλάσσεται από το ανταποδοτικό τέλος της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 2837/2000, υπέρ της Επιτροπής Ανταγωνισμού. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/408/2007
Διαθήκη ιδιόγραφη. Διαθήκης εκτελεστές. Κοινωφελείς σκοποί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα κατονομαζόμενα στην από 30-8-2001 ιδιόγραφη διαθήκη του Θ.Μ. έξι φυσικά πρόσωπα, τα οποία ορίστηκαν να εκποιήσουν το σύνολο της ακίνητης περιουσίας του και να διανείμουν το προϊόν της εκποιήσεως κατά τα σ’ αυτήν οριζόμενα, εγκαταστάθηκαν ως κληρονόμοι επί του κοινού μεριδίου του 25% της ακίνητης περιουσίας του διαθέτη και έκαστος εξ αυτών ατομικά επί ποσοστού 4,16% αυτής, συμμετέχοντας κατά το πιο πάνω ποσοστό της κληρονομικής τους μερίδας επί του προϊόντος της εκποίησης της ακίνητης περιουσίας κατά τον καθορισθέντα με τη διαθήκη τρόπο διανομής αυτής μεταξύ των συγκληρονόμων. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και εκτελεστές της εν λόγω διανεμητικής διατάξεως της διαθήκης περί εκποιήσεως των ακινήτων και διανομής του τιμήματος μεταξύ των συγκληρονόμων κατά το ποσοστό της κληρονομικής μερίδας εκάστου, κατά τα στη διαθήκη οριζόμενα, υπαγόμενοι ως προς τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις τους στον ΑΝ 2039/1939 και όχι στον ΑΚ. Η αποποίηση της κληρονομίας από τα έξι πιο πάνω φυσικά πρόσωπα με δήλωση στον Γραμματέα του Πρωτοδικείου της κληρονομίας, δεν συνεπάγεται και την αποποίηση του λειτουργήματός τους ως εκτελεστών της διατάξεως της διαθήκης για τον τρόπο διανομής της καταλειπομένης ακίνητης περιουσίας μεταξύ των συγκληρονόμων, με την εκποίησή της εκ μέρους τους και την, εν συνεχεία, διανομή του προϊόντος της εκποιήσεως μεταξύ τους κατά το λόγο της κληρονομικής μερίδας εκάστου. Μετά την αποποίηση της κληρονομίας από τα πιο πάνω κατονομαζόμενα στην από 30-8-2001 ιδιόγραφη διαθήκη του Θ.Μ. έξι φυσικά πρόσωπα, η κληρονομική τους μερίδα επί του 25% της ακίνητης περιουσίας του διαθέτη και η αντίστοιχη συμμετοχή τους κατά το ποσοστό αυτό στη διανομή του προϊόντος της εκποιήσεως κατά την πιο πάνω διανεμητική διάταξη της διαθήκης, θα προσαυξήσει τις μερίδες των λοιπών συγκληρονόμων επί της ακίνητης περιουσίας κατά το λόγο της κληρονομικής τους μερίδας, οι οποίοι ούτω θα λάβουν το σύνολο του προϊόντος της εκποιήσεως κατά την εκτέλεση της πιο πάνω διανεμητικής διατάξεως της διαθήκης και ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν συντρέχει περίπτωση διορισμού κηδεμόνα ως προς τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας, εφόσον η εξουσία διαχειρίσεως της κληρονομουμένης ακίνητης περιουσίας ανήκει στους κατά τα άνω διορισθέντες εκτελεστές της διαθήκης. Εφόσον, επομένως, μετά την αποποίηση εκ μέρους των πιο πάνω έξι φυσικών προσώπων της επαχθείσης σ’ αυτά κληρονομίας και την εγκατάσταση λόγω προσαυξήσεως, κατά τα ήδη πιο πάνω αναπτυχθέντα, επί του συνόλου της ακίνητης περιουσίας του διαθέτη των λοιπών νομικών προσώπων, τα οποία με την διαθήκη είχαν εγκατασταθεί επί του 75% αυτής, κατά τα σ’ αυτήν προσδιοριζόμενα ποσοστά και αιτίες διαθέσεως, τα πιο πάνω νομικά πρόσωπα θα υπεισέλθουν, κατά το αντίστοιχο ποσοστό της κληρονομικής μερίδας εκάστου επί της ακίνητης περιουσίας, και στις τυχόν υφιστάμενες μισθωτικές σχέσεις επί των ακινήτων αυτής και μέχρι την εκποίηση αυτών προς διανομή του προϊόντος της εκποιήσεως, σύμφωνα με τη διανεμητική διάταξη της διαθήκης και αυτά θα έχουν την αντίστοιχη υποχρέωση προς καταβολή των χρεών από την τοιαύτη διαχείριση των εν λόγω ακινήτων, εφόσον αυτά βαρύνουν τον εκμισθωτή και όχι τον μισθωτή επί τη βάσει της μισθωτικής σχέσεως.
ΝΣΚ/164/2000
Φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας. Ζητήματα δήλωσης και καταβολής ΦΜΑΠ ως και πλειστηριασμού ακινήτων πτωχευσάντων, οφειλετών ΦΜΑΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η καταβολή της πρώτης δόσης του ΦΜΑΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση του παραδεκτού της υποβαλλόμενης δήλωσης, πλην όμως οι πτωχοί δεν εξαιρούνται της υποχρέωσης καταβολής του εν λόγω φόρου. β) Η απαγόρευση σύνταξης συμβολαιογραφικών εγγράφων, κατά το άρθρο 32 του ν.2459/97, δεν εκτείνεται και στις περιπτώσεις αναγκαστικού πλειστηριασμού ακινήτων της πτωχευτικής περιουσίας.
ΝΣΚ/202/2020
Επαύξηση ή μη του ήδη αναλογούντος τέλους ακίνητης περιουσίας του άρθρου 24 του ν. 2130/1994 για ακάλυπτο χώρο οικοπέδου ή κτίριο και δημιουργία το πρώτον υποχρεώσεως καταβολής του εν λόγω τέλους για τον κύριο, επικαρπωτή ή νομέα γηπέδου, εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού, από την εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκού σταθμού στα ακίνητα αυτά προς παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Προσμέτρηση ή μη της επιφάνειας του χώρου επί του οποίου εγκαθίσταται και λειτουργεί φωτοβολταϊκό σύστημα προς παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας στον υπολογισμό του ενιαίου τέλους καθαριότητας και φωτισμού και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων για τη χρήση του χώρου αυτού, κατ’ άρθρα 1 παρ. 1 του ν. 25/1975 και 10 του ν. 1080/1980.(...)α) H εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων επί κτιρίου ή στον ακάλυπτο χώρο οικοπέδων σε περιοχή εντός σχεδίου πόλεως ή εντός οικισμού, καθώς και επί κτιρίου που βρίσκεται σε περιοχή εκτός σχεδίου πόλεως ή οικισμού, δεν δημιουργεί επί πλέον υποχρέωση ως προς το οφειλόμενο για το ακίνητο αυτό τέλος ακίνητης περιουσίας. H εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων σε αδόμητο γήπεδο σε περιοχή εκτός σχεδίου ή εκτός οικισμού δεν δημιουργεί υποχρέωση καταβολής τέλους ακίνητης περιουσίας, το αυτό δε ισχύει και για τα συνοδά έργα της φωτοβολταϊκής εγκατάστασης υπό την προϋπόθεση ότι δεν πρόκειται για κατασκευές που αποτελούν κτίσματα κατά την πολεοδομική νομοθεσία (ομόφωνα). β) Ακίνητο επί του οποίου λειτουργεί σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκά προς διάθεση της παραγόμενης ενέργειας στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας αιτιολογεί την επιβολή ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων (ομόφωνα). γ) Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας με το πρόγραμμα της 12323/ΓΓ175/2009 κ.υ.α. (Φ/Β στη στέγη), καθώς και με τις μορφές του ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού σε χώρο ακινήτου, όπου βρίσκεται και λειτουργεί και εγκατάσταση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, στην παροχή της οποίας συνδέεται ή στο μετρητή της οποίας αντιστοιχίζεται ο φωτοβολταϊκός σταθμός, δεν επάγεται επιπρόσθετη υποχρέωση καταβολής ενιαίου ανταποδοτικού τέλους καθαριότητας και φωτισμού, καθώς και του αντιστοιχούντος φόρου ηλεκτροδοτούμενων χώρων, έναντι της ήδη υφισταμένης υποχρεώσεως για τη χρήση του ακινήτου (ομόφωνα) και δ) Όταν φωτοβολταϊκός σταθμός για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, με τις μορφές του ενεργειακού συμψηφισμού και εικονικού ενεργειακού συμψηφισμού, εγκαθίσταται σε ακίνητο (όμορος χώρος ή και μη όμορος επί εικονικού συμψηφισμού) που δεν λειτουργεί εγκατάσταση κατανάλωσης που συμμετέχει στο συμψηφισμό, οφείλεται ενιαίο ανταποδοτικό τέλος καθαριότητας και φωτισμού για το χώρο εγκατάστασης του φωτοβολταϊκού σταθμού, καθώς και ο αντίστοιχος φόρος ηλεκτροδοτούμενων χώρων,