ΝΣΚ/436/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στεγαστικά δάνεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο δεν έχει την δυνατότητα να χορηγήσει στεγαστικό δάνειο σε υπάλληλο του ν.π.ι.δ. με την επωνυμία ΕΔΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΕ, καθόσον δεν συντρέχουν (σωρευτικά) οι νόμιμες προϋποθέσεις, δηλαδή α) σύσταση του ν.π.ι.δ. από το Κράτος ή Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, β) επιδίωξη σκοπού δημοσίου συμφέροντος και γ) διορισμός της διοικήσεώς του από το Κράτος ή τον Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/233/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στεγαστικά δάνεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο δεν έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει στεγαστικό δάνειο σε υπαλλήλους της ΑΕ COSMOTE, καθόσον δεν πρόκειται περί Δημόσιας Επιχείρησης ή Οργανισμού Κοινής Ωφέλειας ή κοινωφελούς ΝΠΙΔ, που έχουν συσταθεί από το κράτος.
ΝΣΚ/232/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στεγαστικά δάνεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έχει τη δυνατότητα να χορηγήσει στεγαστικό δάνειο σε μόνιμη υπάλληλο του ΕΟΤ, αποσπασμένη στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΤΕΓΑΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΑΕ, αφού το χρονικό διάστημα της απόσπασης θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας στην οργανική θέση της υπαλλήλου.
ΝΣΚ/308/2001
Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο. Στεγαστικά δάνεια.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Καπετανάκη, Πάρεδρος. Το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο έχει την δυνατότητα να χορηγήσει στεγαστικό δάνειο σε απασχολούμενο με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου στην Επιχείρηση Ραδιοφωνίας Αθήνα 9,84 του Δήμου Αθηναίων, καθόσον πρόκειται περί μη κερδοσκοπικού νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, που έχει συσταθεί από τον Δήμο Αθηναίων και διοικείται από συμβούλιο τα μέλη του οποίου διορίζονται από τον Δήμο αυτό, με την προϋπόθεση ότι καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες του συγκεκριμένου ραδιοφωνικού σταθμού, ο οποίος λειτουργεί χάριν της ενημέρωσης, ψυχαγωγίας κλπ των δημοτών της περιφέρειας του Δήμου Αθηναίων.
ΙΚΑ/Μ07/19/2016
ΘΕΜΑ: «Μισθολογικές ρυθμίσεις των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), καθώς και των Δ.Ε.Κ.Ο. του κεφ. Α’ του ν.3429/2005 (Α’314) και άλλες μισθολογικές διατάξεις» ΙΚΑ/ΕΓΚ/3/2016
14023/2025
Καθορισμός της διαδικασίας, των δικαιολογητικών και των τίτλων πληρωμής για την είσπραξη της εύλογης αμοιβής που οφείλουν φορείς ανήκοντες, εποπτευόμενοι ή επιχορηγούμενοι από το Κράτος ή Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) για τον δημόσιο δανεισμό νομίμως δημοσιευμένων έργων κατά το άρθρο 5Α του ν. 2121/1993 (Α’ 25).
ΣΤΕ/ΕΑ/184/2017
Ανάθεση εργασιών καθαριότητας...Επειδή, στο άρθρο 1 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 Α΄ 45), όπως το άρθρο αυτό τροποποιήθηκε με τα άρθρα 1 παρ. 1 του ν. 4250/2014 (Α΄ 74) και 7 παρ. 1 του ν. 4325/2015 (Α΄ 47), ορίζονται τα εξής: «Οι διατάξεις του Κώδικα αυτού εφαρμόζονται στο Δημόσιο, στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και στα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, εκτός αν άλλως ορίζεται σε επιμέρους διατάξεις. Ειδικά οι διατάξεις των άρθρων 4 έως 7 και του άρθρου 12 του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως στα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) που ανήκουν στο κράτος ή επιχορηγούνται τακτικώς, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις από κρατικούς πόρους κατά 50% τουλάχιστον του ετήσιου προϋπολογισμού τους, στα Ν.Π.Ι.Δ. και τις Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ) του Κεφαλαίου Α΄ του Ν. 3429/2005, καθώς και στα νομικά πρόσωπα και τις επιχειρήσεις των Ο.Τ.Α., εντός ή εκτός της Γενικής Κυβέρνησης». Συνεπώς, δεν πιθανολογείται σοβαρά ότι είναι βάσιμος ο λόγος που αναφέρεται στην προηγούμενη σκέψη, διότι η διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρο 15 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας, την οποία επικαλείται η αιτούσα, διέπει το Δημόσιο, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, όχι όμως και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που αναφέρονται στο δεύτερο εδάφιο του άρθρου 1 του ίδιου Κώδικα (πρβλ. ΣτΕ 1168, 1169/2017, 1879/2016, ΕΑ 175/2016). Τούτο δε ανεξαρτήτως του ζητήματος αν ο .... περιλαμβάνεται στα ως άνω νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου.
2/1015/ΔΕΠ/2016
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 4354/2015 (176 /Α΄) «Μισθολογικές ρυθμίσεις των υπαλλήλων του Δημοσίου, των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) πρώτου και δεύτερου βαθμού, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.), καθώς και των Δ.Ε.Κ.Ο. του κεφ. Α΄ του ν. 3429/2005 (Α΄ 314) και άλλες μισθολογικές διατάξεις.(ΑΔΑ:ΨΑΕΦΗ-ΠΟ7) (ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΘΜ.2/31029/ΔΕΠ)
ΝΣΚ/330/2011
Πειθαρχική δίωξη ή μη ιατροδικαστού για πράξη τελεσθείσα πριν το διορισμό της στο δημόσιο τομέα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να ασκηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος ιατροδικαστού για την πράξη της ηθικής αυτουργίας σε παράβαση καθήκοντος, τελεσθείσα πριν το διορισμό της και σε διάστημα που δεν υπηρετούσε σε άλλη δημόσια υπηρεσία, οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης ή άλλο νομικό πρόσωπο δημοσίου τομέα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/66/2002
ΟΤΑ. Ιατροί. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας στις εκλογές προς ανάδειξη των αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης β΄ βαθμού και για τους γιατρούς που έχουν υπηρετήσει στην οικεία Περιφέρεια, κατά το έτος της διενέργειας των εκλογών, ως Γενικοί Διευθυντές ή Διευθυντές οργανικής μονάδος, όπως αυτή ορίζεται από τον οργανισμό ή κανονισμό του Νοσοκομείου, κατά περίπτωση. (ομοφ.)
ΔΕΚ/C-91/2008
1) Όταν τροποποιήσεις διατάξεων συμβάσεως για την παραχώρηση υπηρεσιών φέρουν ουσιωδώς διαφορετικά χαρακτηριστικά από εκείνα που δικαιολόγησαν την αρχική ανάθεση της συμβάσεως παραχωρήσεως και υποδηλώνουν, κατά συνέπεια, τη βούληση των συμβαλλομένων να αναδιαπραγματευθούν τους ουσιώδεις όρους της συμβάσεως αυτής, θα πρέπει να λαμβάνεται, σύμφωνα με την εσωτερική έννομη τάξη του οικείου κράτους μέλους, κάθε αναγκαίο μέτρο προκειμένου να αποκατασταθεί η διαφάνεια στη διαδικασία, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας διαδικασίας αναθέσεως. Η νέα διαδικασία αναθέσεως θα πρέπει, ενδεχομένως, να οργανωθεί κατά τρόπο προσαρμοσμένο στις ιδιαιτερότητες της κρίσιμης παραχωρήσεως υπηρεσιών και να επιτρέπει σε επιχειρήσεις εγκατεστημένες σε άλλα κράτη μέλη να έχουν πρόσβαση σε κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη παραχώρηση, πριν αυτή ανατεθεί. 2) Όταν παραχωρησιούχος επιχείρηση συνάπτει σύμβαση σχετικά με υπηρεσίες εμπίπτουσες στο πεδίο παραχωρήσεως που της ανατέθηκε από οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης, δεν εφαρμόζονται η απορρέουσα από τα άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ υποχρέωση διαφάνειας καθώς και οι αρχές ίσης μεταχειρίσεως και απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ιθαγένειας, εφόσον η επιχείρηση αυτή: – ιδρύθηκε από τον οργανισμό αυτό τοπικής αυτοδιοίκησης με σκοπό τη διάθεση αποβλήτων και τον καθαρισμό των οδών, δραστηριοποιείται όμως επίσης στην ελεύθερη αγορά, – ανήκει κατά ποσοστό 51 % στον εν λόγω οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης, οι σχετικές όμως με τη διαχείριση αποφάσεις μπορούν να λαμβάνονται μόνον με πλειοψηφία τριών τετάρτων της γενικής συνελεύσεως της επιχειρήσεως αυτής, – έχει μόνον το ένα τέταρτο των μελών του εποπτικού συμβουλίου, συμπεριλαμβανομένου του προέδρου αυτού, που διορίζονται από τον ίδιο ως άνω οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης, και – πραγματοποιεί πλέον του ημίσεος του κύκλου εργασιών της από αμφοτεροβαρείς συμβάσεις με αντικείμενο τη διάθεση αποβλήτων και τον καθαρισμό των οδών εντός των διοικητικών ορίων του εν λόγω οργανισμού τοπικής αυτοδιοικήσεως, οι δε εργασίες χρηματοδοτούνται από τον οργανισμό αυτό με πόρους προερχόμενους από τα δημοτικά τέλη που καταβάλλουν οι πολίτες του. 3) Οι κατοχυρωμένες στα άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ αρχές της ίσης μεταχειρίσεως και απαγορεύσεως των διακρίσεων λόγω ιθαγένειας, καθώς και η εξ αυτών απορρέουσα υποχρέωση διαφάνειας δεν επιβάλλουν στις δημόσιες αρχές να καταγγέλλουν σύμβαση, ούτε στα εθνικά δικαστήρια να λαμβάνουν μέτρα σε κάθε περίπτωση προβαλλόμενης αθετήσεως της υποχρεώσεως αυτής κατά τη διαδικασία παραχωρήσεως υπηρεσιών. Εναπόκειται στην εσωτερική έννομη τάξη να ρυθμίσει τα μέσα έννομης προστασίας προς προάσπιση των δικαιωμάτων που συνεπάγεται για τους πολίτες η εν λόγω υποχρέωση, κατά τέτοιο τρόπο ώστε τα μέσα αυτά να μην είναι λιγότερο ευνοϊκά από παρόμοιες διαδικασίες εσωτερικής έννομης τάξεως, ούτε να καθιστούν πρακτικώς αδύνατη ή υπερβολικά δυσχερή την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών. Η υποχρέωση διαφάνειας απορρέει άμεσα από τα άρθρα 43 ΕΚ και 49 ΕΚ, τα οποία παράγουν άμεσα αποτελέσματα στις εσωτερικές έννομες τάξεις των κρατών μελών και υπερέχουν κάθε αντίθετης διατάξεως του εθνικού δικαίου.