×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/437/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κρατικές ενισχύσεις. Ανάκληση παρανόμων. Υποχρέωση αποζημίωσης.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Όρος σε σύμβαση πώλησης και μεταβίβασης σε ιδιώτη δημόσιας επιχείρησης δυνάμει του οποίου ο πωλητής (Δημόσιο, ή άλλος φορέας του δημόσιου τομέα) οφείλει να αποζημιώσει τον αγοραστή σε περίπτωση που υποχρεωθεί η δημόσια επιχείρηση να επιστρέψει κρατική ενίσχυση που είχε λάβει πριν τη μεταβίβασή της και η οποία κρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως παράνομη, δεν αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο και ειδικότερα στα άρθρα 87 και 88 (πρώην 92 και 93) της Συνθ. Ευρ. Κοιν., ούτε συνιστά καταστρατήγηση αυτών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/120/2009

Ένοπλες Δυνάμεις – Λόγοι συμβατικής ή μη υποχρέωσης ανώνυμης εταιρείας, όσον αφορά στην αφαίρεση αντιεκρηκτικού υλικού με προσωπικό, μέσα και έξοδά της, στο πλαίσιο συμβάσεων οι οποίες έχουν καταγγελθεί από το ΓΕΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν τίθεται θέμα συμβατικής ή μη ευθύνης της «…..….ΑΒΕ» για αφαίρεση με δικά της έξοδα του ήδη τοποθετηθέντος υλικού DETO STOP, αλλά ζήτημα συνολικής αποζημιωτικής ευθύνης της άνω εταιρείας έναντι του Δημοσίου και η οποία δύναται να επιτευχθεί είτε δια της αναστροφής (υπαναχώρησης) της πωλήσεως, ώστε να υποχρεωθεί ο πωλητής να επιστρέψει εντόκως το μέχρι σήμερα καταβληθέν τίμημα, τα έξοδα πωλήσεως, καθώς και όσα το Δημόσιο δαπάνησε για το αγορασθέν πράγμα, στις τοιαύτες δε δαπάνες εμπίπτει και η υπό του Δημοσίου αφαίρεση του άνω αντιεκρηκτικού υλικού, είτε εφόσον κριθεί ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, δια της επιδιώξεως αποζημιώσεως. Η άνω ενδοσυμβατική ευθύνη συρρέει με εξωσυμβατική ευθύνη. Το Τμήμα έχει τη γνώμη ότι προτιμητέα τυγχάνει η αναστροφή (υπαναχώρηση) της πωλήσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/142/2009

Νομικός χαρακτήρας της ρύθμισης για την ακύρωση συμβατικής εγγύησης αποζημίωσης του αγοραστή των Ελληνικών Ναυπηγείων από την ΕΤΒΑ, σε συμμόρφωση με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Ο όρος 4.9 της από 11-10-2001 σύμβασης πώλησης των μετοχών της ΕΝΑΕ, που προστέθηκε με το από 11-5-2002 πρόσθετο σύμφωνο (addendum), εφόσον κρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι συνιστά παράνομη κρατική ενίσχυση, είναι αυτοδίκαια άκυρη κατά το ελληνικό δίκαιο και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα (άρθρα 174 και 180 Α.Κ.), χωρίς να απαιτείται η κήρυξη της εν λόγω ακυρότητας από το δικαστήριο ή η άσκηση ενδίκου βοηθήματος για την αναγνώρισή της ούτε η έκδοση οποιασδήποτε πράξης για την απαγγελία της ακυρότητας αυτής. Το Ελληνικό Δημόσιο, σε συμμόρφωση με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θα προβάλει την ακυρότητα του εν λόγω όρου σε εξώδικες ή δικαστικές ενέργειες, στις οποίες γίνεται από οποιονδήποτε επίκληση αυτού. 2. Ο όρος 8.2 της από 18-12-2001 σύμβασης πώλησης μετοχών της ΕΤΒΑ, όπως τροποποιήθηκε με την από 20-3-2002 πρώτη τροποποιητική πράξη, στο μέτρο που κρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι συνδέεται αναπόσπαστα με τον ως άνω όρο 4.9 της σύμβασης ΕΝΑΕ ως προς την υποχρέωση του Ελληνικού Δημοσίου να αποκαταστήσει τυχόν ζημία της Τράπεζας Πειραιώς, σε περίπτωση που η τελευταία υποχρεωθεί να αποζημιώσει την ΕΝΑΕΧ λόγω επιστροφής από την ΕΝΑΕ παράνομων κρατικών ενισχύσεων, έχει καταστεί ανενεργός και δεν δύναται να τύχει εφαρμογής. 3. Όλα τα ανωτέρω ισχύουν στο πλαίσιο της συμμόρφωσης του Ελληνικού Δημοσίου προς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και με την επιφύλαξη της απόφασης που θα εκδοθεί από τα δικαστήρια των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, σχετικά με το κύρος της ως άνω εγγύησης αποζημίωσης στη σύμβαση πώλησης της ΕΝΑΕ. (πλειοψ.)