ΝΣΚ/438/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δημόσια κτήματα. Εκτιμητική αρμοδιότητα Σ.Ο.Ε. επί εκποιήσεως δημοσίων κτημάτων. Δαπάνη εκτιμήσεως.α) Και μετά την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 22 του Ν.2753/1999, η υποχρεωτική εκτιμητική αρμοδιότητα του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.) καταλαμβάνει όλες τις με δημόσιο διαγωνισμό διενεργούμενες από την Κ.Ε.Δ. εκποιήσεις δημοσίων κτημάτων, εκτός αν η αξία του ακινήτου δεν υπερβαίνει τα 35.000.000 δρχ. Δεν καταλαμβάνει τις βάσει ειδικών διατάξεων διενεργούμενες από τη διοίκηση ή την Κ.Ε.Δ. απ ευθείας εκποιήσεις ή παραχωρήσεις δημοσίων κτημάτων καθώς και τις αγοραπωλησίες μεταξύ φορέων του δημοσίου τομέα. β) Όσον αφορά το ζήτημα της δαπάνης εκτιμήσεως σε περίπτωση που το Δημόσιο ή η Κ.Ε.Δ., υποχρεωτικά ή προαιρετικά, προσφεύγουν στο Σ.Ο.Ε., ισχύει βάσει της ειδικής διατάξεως της παρ.6 του άρθρου 39 του Ν.1041/1980, απαλλαγή από την ως άνω δαπάνη τόσο για τις εκποιήσεις ακινήτων εκ μέρους του Δημοσίου όσο και για τις εκποιήσεις δημοσίων ακινήτων από την Κ.Ε.Δ.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ε.2043/2024
Παροχή οδηγιών για τις διενεργούμενες τελωνειακές διατυπώσεις, κατά τη διακίνηση ή χρήση εμπορευμάτων, με χρήση εντύπων 302, στο πλαίσιο στρατιωτικών δραστηριοτήτων.
ΝΣΚ/68/2009
Εκτίμηση της αγοραίας αξίας εκποιουμένων ακινήτων του Τ.Π. & Δανείων από το Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών ή από μηχανικούς του ανωτέρω Ν.Π.Δ.Δ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 22 του Ν 2753/1999 διεύρυνε τον κύκλο των υπαγομένων στην υποχρεωτική εκτιμητική αρμοδιότητα του Σ.Ο.Ε. προσώπων χωρίς να καταργήσει τις εξαιρούμενες από αυτήν περιπτώσεις και δη την διάταξη της παρ.1 του άρθρου 4 του Π.Δ/τος 140/1990, με την οποία δεν απαιτείται έκθεση εκτίμησης του Σ.Ο.Ε. α) όταν η αγοραπωλησία γίνεται μεταξύ φορέων του Δημοσίου Τομέα και β) όταν η αξία του κάθε ακινήτου δεν υπερβαίνει τα 35.000.000 δραχμές (όπως η περίπτωση β ισχύει μετά την αντικατάστασή της με την περίπτ.α της παρ.12 του άρθρου 31 του Ν 2579/1998, καθώς και όταν συμβάλλονται Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α και β βαθμίδας και η αξία των μεταβιβαζόμενων ακινήτων δεν υπερβαίνει τα 20.000.000 δραχμές (όπως το εδάφιο αυτό προστέθηκε με την παρ.2 του άρθρου 23 του Ν 2873/2000 στην περίπτ.α της παρ.12 του άρθρου 31 του Ν 2579/1998, και κατά συνέπεια στις περιπτώσεις αγοραπωλησιών μεταξύ φορέων του Δημοσίου για την εκτίμηση της αγοραίας αξίας των μεταβιβαζομένων ακινήτων, θα τύχουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 59 του Π.Δ/τος 715/1979 δηλαδή η εκτίμηση θα γίνει από μηχανικό του Ν.Π.Δ.Δ. ή του Δημοσίου (πλειοψ.). Κατά την άποψη της μειοψηφίας μετά την αντικατάσταση του β εδαφίου της παρ.3 του άρθρου 39 του Ν 1041/1980 από την παρ.2 του άρθρου 22 του Ν 2753/1999, οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 59 του Π.Δ/τος 715/1979, πρέπει να θεωρηθούν καταργηθείσες, όπως καταργηθείσα πρέπει να θεωρηθεί και η διάταξη του β εδαφίου της παρ.1 του άρθρου 4 του Π.Δ/τος 140/1990 και συνεπώς καθίσταται υποχρεωτική η εκτιμητική αρμοδιότητα του Σ.Ο.Ε. σε κάθε περίπτωση κατάρτισης σύμβασης μεταβίβασης κυριότητας ακινήτου, στην οποία συμβάλλονται τα αναφερόμενα στη διάταξη του άρθρου 22 του Ν 2753/1999 πρόσωπα.
ΝΣΚ/192/2001
Μίσθωση εμπορική. Δημόσια κτήματα. Υπαγωγή και εκμίσθωσης δημόσιου κτήματος στο ΠΔ 34/1995.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι συμβάσεις μισθώσεως των δημόσιων κτημάτων, διέπονται κατ αρχήν από τις οικείες διατάξεις (άρθρα 30-58) του ΠΔ της 11/12 Νοεμβρίου 1929 περί διοικήσεως δημοσίων κτημάτων, εφ όσον όμως πρόκειται περί εμπορικής μισθώσεως και η μίσθωση αυτή υπάγεται στις διατάξεις του Ν 813/1978 περί εμπορικών και ετέρων κατηγοριών μισθώσεων (ΠΔ 34/1995) είναι αδιάφορη η ιδιότητα του εκμισθωτή ως Δημοσίου ή ΝΠΔΔ.
ΝΣΚ/156/2014
Παραχωρητήρια – Αυτοδίκαιη διάλυση αγοραπωλησίας – Διοικητικά έγγραφα – Εξάλειψη υποθήκης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παρ.7 του άρθρου 75 του από 11/12 Νοεμβρίου 1929 Δ/τος δεν καταλαμβάνει τις παραχωρήσεις δημοσίων κτημάτων που πραγματοποιήθηκαν κατόπιν δηλώσεως του ν. ΥΛΑ΄/1871. Τα παραχωρητήρια-πωλητήρια που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με το ν. ΥΛΑ΄/1871 και το Δ/γμα 11/12.11.1929 εντάσσονται στην κατηγορία των διοικητικών εγγράφων του άρθρου 5 του ν. 2690/1999. Η εγγραφείσα από το Δημόσιο υποθήκη επί δημοσίου κτήματος εξαλείφεται είτε κατόπιν συναίνεσης του Δημοσίου, η οποία θα πρέπει να υποβληθεί τον τύπο συμβολαιογραφικού εγγράφου, είτε κατόπιν δικαστικής απόφασης. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/52/2000
Δημόσια κτήματα. Καταγραφή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η αρμόδια υπηρεσία, επειδή δεσμεύεται από την 23/1987 γνωμοδότηση του Γ.Σ.Δ.Κ. (και τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις), δεν έχει τη δυνατότητα, παραλείποντας τον κατ αυτή τίτλο κτήσεως του Δημοσίου, να καταχωρήσει στα βιβλία δημοσίων κτημάτων το φερόμενο ως κληρονομιαίο τμήμα εκάστης των στο ερώτημα δύο εδαφικών εκτάσεων (του κτήματος Βεϊκου) με μοναδικό λόγο κτήσεώς του την κληρονομική διαδοχή. 2) Είναι δυνατόν να προστεθεί στην, βάσει της άνω γνωμοδοτήσεως, καταγραφή των ανωτέρω εδαφικών εκτάσεων στα βιβλία δημοσίων κτημάτων και ο τίτλος της κληρονομικής διαδοχής.
ΝΣΚ/56/2007
Αρμόδια όργανα αστυνόμευσης αμμοληψίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδιες υπηρεσίες για την αστυνόμευση, όσον αφορά την εξόρυξη, αμμοληψία κ.λπ. εντός ή εκτός της κοίτης χειμάρρων, ποταμών κ.λπ. ή σε ιδιωτικό χώρο, είναι οι κατά τόπους αστυνομικές και λιμενικές αρχές, καθώς και η Διεύθυνση Δημοσίων Κτημάτων του Υπουργείου Οικονομικών.
ΝΣΚ/352/2014
Χορήγηση αντιγράφων στοιχείων από υποθέσεις που έχουν εισαχθεί στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας μπορεί να χορηγήσει αντίγραφα διοικητικών εγγράφων που βρίσκονται σε φάκελο, ο οποίος έχει εισαχθεί σε αυτό, ανεξαρτήτως αν τα έγγραφα αυτά έχουν εξετασθεί από το Συμβούλιο, εκτός εάν κρίνει αιτιολογημένα ότι η χορήγησή των θα δυσχεράνει την δικαστική ή διοικητική έρευνα (ομοφ.). Η χορήγηση των ανωτέρω εγγράφων μπορεί να γίνει από κάθε διοικητική αρχή ή υπηρεσία, τόσο αυτή που εξέδωσε το έγγραφο, όσο και αυτή που το κατέχει (πλειοψ.). Για το πρώτο σκέλος του ερωτήματος εκκρεμεί η αποδοχή από την Υφυπουργό Οικονομικών. Το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος παραπέμφθηκε στην Α΄ Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ και εκδόθηκε η υπ' αριθ. 225/2017 Γνωμοδότηση.
Π.Δ.279/1979
Περί του τρόπου διοικήσεως και λειτουργίας του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών.
Ν. 4152/2013, ΦΕΚ-107 Α/9-5-2013, υποπαρ. Γ11 άρθρο . 1ο “1. Το άρθρο 15 του ν. 820/1978 (Α΄ 174), το π.δ. 279/1979 (Α΄ 81), καθώς και το άρθρο 2 του ν. 2515/1997 (Α΄ 154) όπως ισχύουν, καταργούνται.2. Όπου στην κείμενη νομοθεσία, αναφέρεται το Ειδικό Σώμα Ορκωτών Εκτιμητών (Σ.Ο.Ε.), νοείται εφεξής το σύνολο των πιστοποιημένων εκτιμητών του παρόντος νόμου.3. Καταργείται οποιαδήποτε άλλη γενική ή ειδική διάταξη, απόφαση ή πράξη που είναι αντίθετη ή ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα που ρυθμίζονται με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.4. Εκκρεμείς υποθέσεις εκτιμήσεων, που έχει αναλάβει το Σ.Ο.Ε. διεκπεραιώνονται μέσα σε χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, το Σ.Ο.Ε. παύει να αναλαμβάνει νέες υποθέσεις εκτιμήσεων”
3131.1/7/95/1995
Έγκριση του Γενικού Κανονισμού Λιμένα με αριθ. 9 "Για τα μέτρα ασφαλείας κατά τις διενεργούμενες στις εγκαταστάσεις εργασίας φόρτωσης ή εκφόρτωσης πετρελαιοειδών, επικίνδυνων υγρών χημικών χύμα και υγροποιημένων αερίων χύμα που μεταφέρονται με δεξαμενόπλοια."
Καταργήθηκε με την Υ.Α. 3131.1/01/1999 - ΦΕΚ 12/β/18-1-1999
ΝΣΚ/225/2017
Χορήγηση σε ενδιαφερομένους πολίτες, κατόπιν αιτήσεώς τους, αντιγράφων στοιχείων εκ του φακέλου, ο οποίος έχει εισαχθεί και εκκρεμεί στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας, προκειμένου να αποφανθεί σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς ακινήτου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Αρμόδια υπηρεσία για τη χορήγηση αντιγράφων στοιχείων και ειδικότερα τεχνικών και διοικητικών εκθέσεων, καθώς και των διαγραμμάτων που τις συνοδεύουν, εκ του φακέλου αιτήσεως η οποία έχει εισαχθεί και εκκρεμεί στο Γνωμοδοτικό Συμβούλιο Δημοσίων Κτημάτων και Ανταλλάξιμης Περιουσίας, είναι η Διεύθυνση Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών, ενώ το ως άνω Γνωμοδοτικό Συμβούλιο δεν υπέχει τέτοια υποχρέωση. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ το δεύτερο σκέλος του ερωτήματος της υπ' αριθ. 352/2014 Γνωμοδότησης του Α΄ Τμήματος.
