×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/439/2005

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κωλύματα εκλογιμότητας βουλευτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συμβολαιογράφοι και άμισθοι φύλακες μεταγραφών και υποθηκών δεν έχουν κώλυμα εκλογιμότητας υπό την ισχύ του άρθρου 56 παρ.1 του ισχύοντος Συντάγματος μετά την αναθεώρηση του έτους 2001.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/393/2010

Κώλυμα εκλογιμότητας βουλευτή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Γενικός Διευθυντής δημοτικής επιχείρησης εμπίπτει στο κατ’ άρθρο 56 παρ.3 του Συντάγματος κώλυμα εκλογιμότητας για την εκλογική περιφέρεια που υπάγεται στη δικαιοδοσία του, υπό την προϋπόθεση αφ’ ενός ότι θα διατηρήσει την ιδιότητά του αυτή κατά το τελευταίο δεκαοκτάμηνο πριν τη διενέργεια των επόμενων βουλευτικών εκλογών και αφ’ ετέρου ότι θα έχει εξαντληθεί τετραετής περίοδος της Βουλής.


ΝΣΚ/72/2002

ΟΤΑ. Κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα για τους ειδικούς συμβούλους και ειδικούς συνεργάτες δημάρχων, καθώς και για τους γενικούς γραμματείς δήμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν συντρέχει, κατά τις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 47 του ΔΚΚ, κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο για τους ειδικούς συμβούλους και ειδικούς συνεργάτες δημάρχων, καθώς και για τους γενικούς γραμματείς δήμων.


ΝΣΚ/290/2002

Δημόσιοι υπάλληλοι. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατοχή θέσης προϊσταμένου Δ/νσης της Περιφέρειας, κατ ανάθεση καθηκόντων, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 82 του Υπαλληλικού Κώδικα, δεν δημιουργεί κώλυμα εκλογιμότητας για το αξίωμα του Νομάρχη, σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.1 εδαφ.β’ του Π. Δ/τος 30/1996.


ΝΣΚ/66/2002

ΟΤΑ. Ιατροί. Κωλύματα και ασυμβίβαστα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υφίσταται κώλυμα εκλογιμότητας στις εκλογές προς ανάδειξη των αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης β΄ βαθμού και για τους γιατρούς που έχουν υπηρετήσει στην οικεία Περιφέρεια, κατά το έτος της διενέργειας των εκλογών, ως Γενικοί Διευθυντές ή Διευθυντές οργανικής μονάδος, όπως αυτή ορίζεται από τον οργανισμό ή κανονισμό του Νοσοκομείου, κατά περίπτωση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/46/2002

Δημοτικοί Σύμβουλοι. Κώλυμα εκλογιμότητας. Ασυμβίβαστο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Στο κώλυμα εκλογιμότητας και στο ασυμβίβαστο, που προβλέπεται από το άρθρο 47 παρ.1 του ΔΚΚ (ΠΔ 410/1995) εμπίπτουν και οι υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ. (πλειοψ.) β) Το ασυμβίβαστο που απορρέει, από την ανωτέρω διάταξη, δεν καταλαμβάνει εκείνους που κατέστησαν υπάλληλοι νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου των ΟΤΑ, κατ εφαρμογή της πρόβλεψης του άρθρου 14 του Ν 2880/2001, ήτοι, σε χρόνο μεταγενέστερο της εκλογής τους στο αιρετό αξίωμα. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/386/2011

Υποχρέωση ή μη καταγγελίας της σύμβασης των ιατρών που υπηρετούν στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, σε περίπτωση που δεν έχουν υποβάλει σχετική αίτηση παραίτησης πριν την ανακήρυξή τους ως υποψηφίων βουλευτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μη υποβολή, από μέρους των ιατρών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που συνδέονται με σύμβαση του άρθρου 24 του Ν 3232/2004, σχετικής αίτησης παραίτησης πριν από την ανακήρυξή τους ως υποψηφίων βουλευτών, ενεργοποιεί το κώλυμα εκλογιμότητας στο πρόσωπό τους, με συνέπεια, η ανάληψη των βουλευτικών τους καθηκόντων, η οποία άρχεται από την ημερομηνία της ορκωμοσίας τους να συνιστά «σιωπηρή» παραίτηση-καταγγελία από μέρους των εν λόγω ιατρών της εν λόγω σύμβασής τους με το Ίδρυμα, χωρίς μηνιαία προειδοποίηση, και χωρίς περαιτέρω υποχρέωση σχετικής καταγγελίας και από πλευράς του Ιδρύματος. (ομοφ.)


ΝΣΚ/269/2002

Κωλύματα εκλογιμότητος ιατρών ΕΣΥ, στις εκλογές για την ανάδειξη των αρχών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εμπίπτουν στο κώλυμα ή ασυμβίβαστο του άρθρου 21 παρ.1 εδ.β’ του ΠΔ 30/1996, οι διευθυντές ιατροί της Ιατρικής και Νοσηλευτικής Υπηρεσίας των Νοσοκομείων ΠΕΣΥ, στους οποίους ανατίθενται και διοικητικά καθήκοντα σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 και 8 του νόμου 2889/2001, για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό του Εθνικού Συστήματος Υγείας. (ομοφ.)


ΝΣΚ/342/2010

Επαναφορά εκπαιδευτικών στην υπηρεσία, λόγω μη εκλογής τους ως βουλευτών και διατήρησης των θέσεων διευθυντών σχολικών μονάδων, που κατείχαν πριν την υποψηφιότητά τους.(...)Εκπαιδευτικοί που κατείχαν τη θέση διευθυντή σχολικής μονάδας και παραιτήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Συντάγματος και του άρθρου 30 του ΠΔ 96/2007 και δεν εξελέγησαν βουλευτές σε βουλευτικές εκλογές, επανέρχονται νομίμως στην ενεργό υπηρεσία, όχι όμως και στη θέση του διευθυντή σχολικής μονάδας. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/484/2012

Δημόσιοι υπάλληλοι – Καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας – Ανακήρυξη υποψηφίων βουλευτών – Υποχρέωση ή μη παραίτησης του δημοσίου υπαλλήλου πριν την ανακήρυξή του ως υποψηφίου βουλευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί του ερωτήματος, αν δημόσιος υπάλληλος, που έχει τεθεί σε καθεστώς προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, υποχρεούται να παραιτηθεί προκειμένου να ανακηρυχθεί υποψήφιος βουλευτής, διατυπώθηκαν δύο (2) γνώμες, που έλαβαν τον αυτό αριθμό ψήφων με συνέπεια το ερώτημα να παραπεμφθεί στην Ολομέλεια. Σύμφωνα με την πρώτη γνώμη, υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου, η οποία διατηρείται υπό το καθεστώς της προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας, συνιστά κώλυμα εκλογιμότητας, το οποίο αίρεται με την παραίτηση. Κατά τη δεύτερη γνώμη, δεν υπάρχει υποχρέωση παραίτησης, διότι ο υπάλληλος, που έχει υπαχθεί στο παραπάνω καθεστώς, δεν έχει, στην ουσία, την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου. ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ, ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η 541/2012.


ΕΣ/Ζ Κλ/174/2009

Οι συμβάσεις του άρθρου 25 του ν. 3649/2008 έχουν ένα ειδικό αντικείμενο, που συνίσταται στην υλοποίηση των υποχρεώσεων του Υπουργείου Εσωτερικών από την ανάληψη της Προεδρίας του 3ου Παγκόσμιου Φόρουμ για τη Μετανάστευση και την Ανάπτυξη (Global Forum on Migration and Development - GFMD). Η ως άνω κατηγορία συμβάσεων υπάγεται, κατ’ αρχάς, σε προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, δεδομένου ότι από τη διάταξη του άρθρου 98 παρ. 1 εδ. β΄ του ισχύοντος Συντάγματος θεσπίζεται, πλέον, γενική αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου για όλες τις συμβάσεις που συνάπτουν, μεταξύ άλλων, οι Ο.Τ.Α., ανεξάρτητα από το ιδιαίτερο αντικείμενό τους και την ειδικότερη κατηγορία στην οποία εντάσσονται. Πλην όμως, ο έλεγχος αυτός δεν δύναται να ενεργοποιηθεί πριν από την έκδοση του εκτελεστικού της διάταξης αυτής του Συντάγματος τυπικού νόμου, με τον οποίο ρητά θα υπάγεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο η συγκεκριμένη κατηγορία συμβάσεων (πρβλ. Πράξη Ζ΄ Κλιμακίου 140/2009). Εξάλλου, οι υπό κρίση συμβάσεις δεν υπάγονται σε όσα ρυθμίζονται στο άρθρο 2 του ν. 3060/2002 (ΦΕΚ 242 Α΄/11.10.2002), όπως αυτό ισχύει, το οποίο έχει μεν εκδοθεί μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος και την ισχύ του αναθεωρημένου άρθρου 98 παρ. 1 εδ. β΄ αυτού (17-4-2001), συνιστά δε ρύθμιση, με την οποία τροποποιείται υφιστάμενο και πριν από την αναθεώρηση του Συντάγματος νομοθετικό πλαίσιο, με το οποίο ανατέθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο ο έλεγχος νομιμότητας συγκεκριμένων τριών κατηγοριών συμβάσεων και ορισμένου καθ’ ύψος οικονομικού αντικειμένου. Συνεπώς, το Κλιμάκιο πρέπει να απέχει από τον έλεγχο νομιμότητας των ως άνω σχεδίων συμβάσεων.