ΝΣΚ/443/2002
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΤΕΙ. Εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου. Λευκοί ψήφοι. Έλεγχος νομιμότητας πράξεων Εφορευτικής Επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την ψηφοφορία της 13ης Ιουνίου 2002 για την εκλογή Προέδρου και Αντιπροέδρου του ΤΕΙ Σερρών ο συνδυασμός «Μουρατίδης Ερρίκος – Μπαλουκτσής Αναστάσιος» έλαβε την απόλυτη πλειοψηφία των ψηφισάντων μελών του εκλεκτορικού σώματος χωρίς τον υπολογισμό των λευκών ψήφων και, επομένως, δεν είναι νόμιμη η απόφαση της Εφορευτικής Επιτροπής για επανάληψη της ψηφοφορίας. Ο Υπουργός Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων δεν θα εκδώσει διαπιστωτική πράξη για την εκλογή, αλλά θα αναπέμψει την υπόθεση στην Εφορευτική Επιτροπή για να ενεργήσει τα νόμιμα.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/28/2013
Διαδικασία Εκλογής Προέδρου Τμήματος Α.Ε.Ι. - Προσμέτρηση ή μη των λευκών ψήφων για το σχηματισμό της απαιτούμενης απόλυτης πλειοψηφίας - Προθεσμία υποβολής και εξέτασης ενστάσεων - Αρμόδιο όργανο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μέχρι την έκδοση του Οργανισμού του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, για τη διαδικασία εκλογής Προέδρου Τμήματος, εφαρμόζονται οι προϊσχύουσες διατάξεις του Ν. 1268/1982 και Π.Δ. 160/2008. Για την εκλογή απαιτείται η συγκέντρωση της απόλυτης πλειοψηφίας των εγκύρων ψήφων των ψηφισάντων μελών του εκλογικού σώματος, μη συνυπολογιζομένων των λευκών ψήφων και των αποχών. Ενστάσεις υποβάλλονται μέχρι το χρόνο σύνταξης του τελικού πρακτικού εκλογής, μέχρι τη σύνταξη του οποίου, υφίσταται αρμοδιότητα της (Κεντρικής) Εφορευτικής Επιτροπής για την εξέτασή τους.
ΝΣΚ/16/2017
Ζητήματα νομιμότητας της συγκρότησης της Εφορευτικής Επιτροπής για την εκλογή αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων, στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Βουλής - Νομιμότητα απόφασης της Εφορευτικής Επιτροπής επί ενστάσεως σχετικά με ασυμβίβαστο μέλους της Επιτροπής. (..) α) Στην τοιχοκολληθείσα στις 12-12-2016 ανακοίνωση της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης της Βουλής, σχετικά με τα κληρωθέντα δημοσίως μέλη της Εφορευτικής Επιτροπής, για την εκλογή αιρετών εκπροσώπων των υπαλλήλων, στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο της Βουλής, έπρεπε να έχουν περιληφθεί τα ονόματα των δύο μελών του Δ. Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων Βουλής (Σ.Υ.Β.), που συμμετέχουν στην Εφορευτική Επιτροπή ως παρατηρητές (και χωρίς δικαίωμα ψήφου), και, επομένως, όφειλε η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης να ζητήσει εγκαίρως, από το Δ.Σ. του Σ.Υ.Β. τον ορισμό των εν λόγω μελών του. β) Η μη συμμετοχή μέλους του Δ.Σ. του Σ.Υ.Β., στη συνεδρίαση της Εφορευτικής Επιτροπής κατά την οποία εξετάσθηκε η υπ΄αριθ. πρωτ. 18290/25.11.2016 ένσταση του Ι. Σ., επιφέρει ακυρότητα της σχετικής απόφασης της Επιτροπής. γ) Η υπ΄αριθ. πρωτ. 18290/25.11.2016 ένσταση του Ι. Σ., με αίτημα να συμπεριληφθεί ως υποψήφιος στον σχετικό πίνακα ασκήθηκε μη παραδεκτά και χωρίς έννομο συμφέρον και μη ορθώς διαβιβάσθηκε από τη Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Επιμόρφωσης στην Εφορευτική Επιτροπή. δ) Δεν αποτελεί ασυμβίβαστο, κατά την παράγραφο 4 της υπ’ αριθ. 3590/2862/4.8.1998 απόφασης του Προέδρου της Βουλής, η προσωρινή ιδιότητα του προέδρου της Εφορευτικής Επιτροπής, για τη θέση υποψηφιότητας (με τον συνδυασμό του υποψήφιου που αποκλείσθηκε από τον σχετικό πίνακα), χωρίς να αποκλείεται όμως να προκύπτει λόγος εξαίρεσης αυτού, εν συνδυασμώ με τη λοιπή συμπεριφορά του, η οποία δύναται ενδεχομένως να δημιουργήσει εύλογη υπόνοια μεροληψίας. ε) Η απάντηση επί του υποερωτήματος με στοιχ. Ε) παρέλκει, ενόψει της απαντήσεως που δόθηκε στο υπό Γ) υποερώτημα. (ομόφ)
ΝΣΚ/47/2006
Εκλογή Γενικού Γραμματέα ΤΕΙ – Πλειοψηφία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ψήφος του μέλους της Γενικής Συνέλευσης του ΤΕΙ Σερρών που ήταν αρνητική και για όλους τους υποψηφίους για τη θέση του Γενικού Γραμματέα στο ΤΕΙ ισοδυναμεί με αποχή από την υπέρ ενός των συνυποψηφίων ψηφοφορία με αποτέλεσμα, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν 2690/1999 η ψήφος του μέλους αυτού να μην υπολογίζεται στο αποτέλεσμα της ψηφοφορίας και να έχουμε εκλογή κατ’ απόλυτη πλειοψηφία στην ανωτέρω θέση εκείνου εκ των υποψηφίων ο οποίος έλαβε 10 ψήφους υπέρ αυτού έναντι των 9 ψήφων που έλαβε ο συνυποψήφιός του μεταξύ των 19 μελών που συμμετείχαν στη σχετική ψηφοφορία.
ΝΣΚ/442/2009
Εκλογή μέλους ΔΕΠ ΑΕΙ. Επίδραση επί της εκλογής τυχόν αναιτιολόγητων ψήφων εκλεκτόρων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την -τρίτη κατά σειρά- κοινή συνεδρίαση της Γ.Σ. και του Ε.Σ. εκλέγεται, κατ’ άρθρον 6 περίπτωση Δ΄ παρ. 7 του Ν 2083/1982, ο υποψήφιος που θα συγκεντρώσει υπέρ αυτού την απόλυτη πλειοψηφία των κατά τη συνεδρίαση αυτή παρόντων μελών του εκλεκτορικού σώματος, ενώ περαιτέρω ψήφοι εκλεκτόρων -πέραν της απόλυτης πλειοψηφίας- δεν επηρεάζουν τη νομιμότητα της εκλογής αυτής, ακόμα και αν έχουν πρόβλημα αιτιολογίας.
ΝΣΚ/372/2011
Ζήτημα αναπλήρωσης επί προαγωγής του αναπληρωτή προέδρου του τριμελούς συμβουλίου διεύθυνσης δικαστηρίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επί προαγωγής του αναπληρωτή προέδρου του τριμελούς συμβουλίου διεύθυνσης δικαστηρίου, αυτός μετακινείται για ν’ αναλάβει τα νέα καθήκοντα που συναρτώνται με την προαγωγή του και τη θέση του, ως αναπληρωτή προέδρου του ως άνω συμβουλίου, καταλαμβάνει ο επόμενος αυτού κατά σειρά ψήφων δικαστής στο ψηφοδέλτιο για την ανάδειξη προέδρου του συμβουλίου, σε περίπτωση δε που έχει εξαντληθεί, λόγω προαγωγής, όλη η λίστα των υποψηφίων, διενεργείται νέα εκλογή για την ανάδειξη αναπληρωτή προέδρου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/391/2008
Εκλογική διαδικασία στο Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας – Πρακτικό – Έλεγχος νομιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το πρώτο χρονολογικά πρακτικό, το οποίο φέρει την υπογραφή του Προέδρου της Εφορευτικής Επιτροπής και με το οποίο ανακηρύσσεται ο επιτυχών συνδυασμός, από το περιεχόμενό του δε προκύπτει ότι περαιώνεται όλη η σχετική διαδικασία, ανταποκρίνεται σε πληρότητα στις απαιτήσεις του νόμου για τη σύνταξη τέτοιων πρακτικών, άρα έχει νόμιμη υπόσταση ως πρακτικό και γι’ αυτό μπορεί και πρέπει να ληφθεί υπόψη κατά την άσκηση από τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας του ελέγχου νομιμότητας και την έκδοση της σχετικής διαπιστωτικής πράξης.
ΝΣΚ/8/2021
Ποιά είναι η απαιτούμενη πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), για την εκλογή Προέδρου της, μετά από δύο άκαρπες ψηφοφορίες, σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.1 του ν.2232/1994.(...)Μετά από δύο άκαρπες ψηφοφορίες, Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής (Ο.Κ.Ε.), σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ.1 του ν.2232/1994, εκλέγεται αυτός που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων από όλους τους άλλους, ήτοι τη σχετική πλειοψηφία του όλου αριθμού των μελών της Ολομέλειας, στη συγκεκριμένη δε περίπτωση ο Ι.Π. που συγκέντρωσε τον μεγαλύτερο αριθμό ψήφων κατά τη Συνεδρίαση της Ολομέλειάς της την 18η Ιανουαρίου 2021, εκλέγεται Πρόεδρος αυτής (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/170/2007
Ανάδειξη Πρυτανικών Αρχών στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η εκλογή του Προέδρου και Αντιπροέδρου του Τμήματος Εικαστικών Τεχνών της Α.Σ.Κ.Τ. νομίμως διεξήχθη, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 4 του Ν 2083/1992, χωρίς τη συμμετοχή μελών Δ.Ε.Π., φοιτητών κ.λπ. του μη αυτοδύναμου Τμήματος Θεωρητικών Σπουδών Τέχνης, οι δε εκλεγέντες νομίμως, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 7 του ΠΔ 486/1991, ασκούν καθήκοντα Πρυτάνεως και Αντιπρυτάνεως της Σχολής. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/38/2025
Έννομη επιρροή επί του παραδεκτού της υποψηφιότητας του τελικώς επιλεγέντος υποψηφίου μέλους ΔΕΠ σε εκλογή για την πλήρωση θέσεως στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή της ηλεκτρονικής αναρτήσεως στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», εντός της ταχθείσας από την προκήρυξη αποκλειστικής προθεσμίας, του διδακτορικού διπλώματος του εν λόγω υποψήφιου, το οποίο έχει εκδοθεί από αλλοδαπό ΑΕΙ, συνοδευόμενου από αντίστοιχη πράξη του Προέδρου του Δ.Σ. του Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. περί αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας του ως τίτλου σπουδών με αντίστοιχο τίτλο που χορηγείται από ΑΕΙ της ημεδαπής, χωρίς το εν λόγω δίπλωμα να φέρει τις νόμιμες θεωρήσεις και να συνοδεύεται από επίσημη μετάφρασή του στην ελληνική γλώσσα, όπως προβλεπόταν στην σχετική προκήρυξη για την εν λόγω θέση. Σε αποφατική δε περίπτωση, εάν ιδρύεται δέσμια αρμοδιότητα του Πρύτανη για αναπομπή του συγκεκριμένου φακέλου εκλογής για τον πιο πάνω λόγο που καθιστά απαράδεκτη την υποψηφιότητα του τελικώς επιλεγέντος υποψήφιου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά την διαδικασία εκλογής για την πλήρωση κενής θέσεως μέλους ΔΕΠ, στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή, στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, η οποία είχε προκηρυχθεί δυνάμει της νομίμως δημοσιευθείσας αποφάσεως του Πρύτανη του ΑΠΘ, μη νόμιμα λήφθηκε υπόψη ως προσήκον κατά την προκήρυξη δικαιολογητικό για την απόδειξη του τυπικού προσόντος της κατοχής διδακτορικού διπλώματος εκ μέρους του τελικώς επιλεγέντος υποψήφιου μέλους ΔΕΠ το αναρτηθέν από το τελευταίο στο πληροφοριακό σύστημα “AΠΕΛΛΑ”, εντός της ταχθείσας από την προκήρυξη αποκλειστικής προθεσμίας, διδακτορικό δίπλωμα που είχε εκδοθεί από πανεπιστημιακό ίδρυμα του Ηνωμένου Βασιλείου, χωρίς να φέρει νόμιμη θεώρηση για την απόδειξη της γνησιότητας του, ήτοι επισημείωση της σφραγίδας της Χάγης (“Apostille”), παρά το ότι στην σχετική για την εκλογή δημοσιευθείσα προκήρυξη ρητά οριζόταν ότι, μεταξύ των αναγκαίων δικαιολογητικών που πρέπει να υποβληθούν ηλεκτρονικά από τους υποψήφιους με ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα “ΑΠΕΛΛΑ”, ήταν αντίγραφα των τίτλων σπουδών τους που όταν έχουν χορηγηθεί από ΑΕΙ εξωτερικού θα πρέπει να φέρουν τις νόμιμες θεωρήσεις και, ακολούθως, πλημμελώς έγινε αποδεκτή ως νομίμως υποβληθείσα η σχετική υποψηφιότητα. Ο Πρύτανης, που διαπίστωσε την πιο πάνω πλημμέλεια, κατά τον έλεγχο νομιμότητας της εν λόγω διαδικασίας, οφείλει να αναπέμψει το σχετικό φάκελο στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ ώστε να επαναληφθεί η διαδικασία εκλογής χωρίς την διαπιστωθείσα πιο πάνω πλημμέλεια.
ΝΣΚ/87/2023
Ερωτάται ποιές είναι οι εφαρμοστέες διατάξεις (του προϊσχύοντος ή του ισχύοντος-τροποποιημένου) καταστατικού του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Υπαλλήλων Φαρμακευτικών Εργασιών (ΤΕΑΥΦΕ), αναφορικά α) με τη σύνθεση του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.), καθώς και β) της Ελεγκτικής Επιτροπής του ΤΕΑΥΦΕ, δεδομένου ότι η κατά εξάμηνο παραταθείσα θητεία του απερχόμενου Δ.Σ. λήγει στις 07.07.2023, μη δυνάμενη να παραταθεί έτι περαιτέρω κατ’ εφαρμογή της διάταξης της παρ. 3 του άρθρου 12 του καταστατικού του Ταμείου.(...)Α) Όσον αφορά στη σύνθεση και στη συγκρότηση του Δ.Σ. του ΤΕAΥΦΕ, εφαρμοστέες είναι οι διατάξεις του καταστατικού του [Φ.51020/5352/121/13 (Β’ 412/22.02.2013) απόφαση του (τότε) Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας], όπως αυτές ίσχυαν πριν την τροποποίησή τους στις 23.05.2023 με το ισχύον καταστατικό [Φ.51020/51088/23 (Β’ 3449/23.05.2023) απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων]. Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων αυτών (άρθρο 13 του καταστατικού και άρθρο 1 σημείο 1.1.γ.γ. του Κεφαλαίου Δ΄ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΤΕAΥΦΕ, η συγκρότηση του Δ.Σ. αυτού ολοκληρώθηκε αφενός με το πέρας των αρχαιρεσιών στις 05.05.2023 και την ανακοίνωση στις 16.05.2023 της ανάδειξης των αιρετών μελών του (πέντε τακτικών και ισάριθμων αναπληρωματικών) και αφετέρου με τον ορισμό των υπολοίπων τεσσάρων μελών του Δ.Σ. όπως αυτά προτάθηκαν (υποδείχτηκαν) από τις οικείες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Ο απερχόμενος Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΤΕΑΥΦΕ οφείλει να συγκαλέσει εγγράφως σε πρώτη συνεδρίαση το συγκροτηθέν, κατά τα άνω, νέο Δ.Σ. (με την προβλεπόμενη -στις αρχικές και πριν την τροποποίησή τους στις 23.05.2023- διατάξεις του καταστατικού του Ταμείου, σύνθεσή του), προκειμένου το εν λόγω Δ.Σ. να εκλέξει με μυστική ψηφοφορία και απλή πλειοψηφία του συνόλου των μελών του τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο αυτού, κατά τα διαλαμβανόμενα στη διάταξη της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του προϊσχύοντος καταστατικού του Ταμείου. Στην περίπτωση αυτή είναι εφαρμοστέα και η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 13 του καταστατικού αυτού, σύμφωνα με την οποία στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα (εννοείται από την συγκρότησή του ως συλλογικού οργάνου με την εκλογή των αιρετών μελών και την υπόδειξη των λοιπών μελών του Δ.Σ.), μέχρι τη συ¬γκρότηση του νέου Δ.Σ. του Ταμείου σε σώμα με την εκλογή του Προέδρου και Αντιπροέδρου του και την παράδοση σε αυτό της διοίκησης και της διαχείρισης, παρατείνεται αυτοδίκαια η θητεία του απερχόμενου Δ.Σ. όχι πάντως για περισσότερο από δέκα (10) ημέρες. Έτσι, η θητεία του απερχόμενου Δ.Σ. θα λήξει πλέον, αντί για τις 07.07.2023, δέκα ημέρες αργότερα, στις 17.07.2023 (ομόφωνα). Β) Όσον αφορά στην Ελεγκτική Επιτροπή, εφαρμοστέες, ως προς την συγκρότησή της, είναι οι διατάξεις του άρθρου 19 του προϊσχύοντος καταστατικού του ΤΕΥΑΦΕ (δεδομένου ότι οι ρυθμίσεις του ισχύοντος καταστατικού δεν έχουν αναδρομική ισχύ), καθώς και του άρθρου 1 σημεία 1.1.γ.α και 1.1.ε. του Κεφαλαίου Δ΄ του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΤΕAΥΦΕ. Συνεπώς και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, η συγκρότηση του οργάνου αυτού πρέπει να θεωρηθεί ότι ολοκληρώθηκε με το πέρας ως άνω αρχαιρεσιών στις 05.05.2023 και την ανακοίνωση στις 16.05.2023 της ανάδειξης των δύο αιρετών μελών (και του ενός αναπληρωματικού μέλους) και αφετέρου με τον ορισμό του ενός μέλους (και του αναπληρωματικού του) από την οικεία εργοδοτική οργάνωση (ομόφωνα).