×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/444/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Σύνδεσμος Δήμων και Κοινοτήτων. Διάλυση. Εξόφληση υποχρεώσεών του σε ιδιώτες συνεπεία σύμβασης προμήθειας και επιδίκαση του ποσού του τιμήματος από το Δικαστήριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Κατά την έννοια της παρ.3 του άρθρου 16 του Ν 2539/1997, ο Σύνδεσμος ΟΤΑ καταργείται αυτοδικαίως στην περίπτωση που οι δήμοι και οι κοινότητες που συνενώνονται και αποτελούν ένα νέο ΟΤΑ συμμετέχουν όλοι τους ή μερικοί από αυτούς στον Σύνδεσμο και επομένως η ανωτέρω διάταξη δεν έχει την έννοια ότι οι Σύνδεσμοι ΟΤΑ που έχουν συσταθεί προ της ισχύος του νόμου αυτού διαλύονται υποχρεωτικά. β) Οι ΟΤΑ που αποτελούν μέλη μη διαλυθέντος Συνδέσμου δεν ευθύνονται ο καθένας χωριστά και εις ολόκληρον για οφειλές του Συνδέσμου. γ) Δεν δικαιούται ένας ιδιώτης να ζητήσει από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης υποχρεωτική ρύθμιση των χρεών κατά τις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2744/99 και των οικείων κ.υ.α. των Υπουργών ΕΣΔΔΑ και Οικονομικών, δεδομένου ότι για την σ αυτή προβλεπόμενη δανειοδότηση από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων απαιτείται απόφαση του ΔΣ και σχετική αίτηση του ιδίου του ΟΤΑ. δ) Οταν Σύνδεσμος ΟΤΑ δεν έχει διαλυθεί αλλά είναι ανενεργός και δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, το Δημόσιο (Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Περιφέρεια) δεν έχει υποχρέωση να εξοφλήσει τις οφειλές του Συνδέσμου αυτού. Μπορεί, όμως, ο ενδιαφερόμενος να ζητήσει την ενεργοποίηση της σχετικής διαδικασίας που προβλέπει η διάταξη της παρ.2 εδάφια δεύτερο και τρίτο του άρθρου 211 του ΠΔ/τος 410/95.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/279/2004

Έξοδα κινήσεως εντός έδρας του προσωπικού των ΟΤΑ. Φορολογική μεταχείριση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα κατ’ αποκοπήν καταβαλλόμενα με βάση κοινές υπουργικές αποφάσεις έξοδα κινήσεως εντός έδρας στο προσωπικό των ΟΤΑ, δεν αποτελούν εισόδημα των λαμβανόντων αυτού, οι δε σχετικές υπουργικές αποφάσεις καθορίζουν αυτά με βάση τα εκάστοτε δεδομένα διενεργείας δαπανών και δεν αποτελούν αυτά πρόσθετη αμοιβή του προσωπικού των ΟΤΑ.


ΝΣΚ/256/2010

Υποχρέωση ή μη καταβολής από τους Συνδέσμους Ο.Τ.Α. της ετήσιας εργοδοτικής εισφοράς της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
α) Οι Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. δεν υποχρεούνται στην καταβολή της ετήσιας εισφοράς 2%, επί των πραγματοποιηθέντων την προηγούμενη χρήση τακτικών εσόδων τους. β) Ο Δήμος Λαχανά, ως μέλος του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, δεν υποχρεούται να καταβάλλει στο Τ.Α.Δ.Κ.Υ. την παραπάνω εισφορά (2%) από το ποσό που του αποδίδει ο Σύνδεσμος ως αντισταθμιστικό όφελος και που αναλογεί σε ποσοστό 1% επί των πραγματοποιούμενων τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης κάθε Ο.Τ.Α.-μέλους του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Β' ΕΡΩΤΗΜΑ.


ΝΣΚ/491/2008

Ειδική αθλητική αναγνώριση Συνδέσμου Διαιτητών Αντισφαίρισης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το σωματείο «ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΔΙΑΙΤΗΤΩΝ ΑΝΤΙΣΦΑΙΡΙΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ», ως σύνδεσμος πανελλήνιας εμβέλειας και ο μοναδικός που δραστηριοποιείται στο χώρο της διαιτησίας για το άθλημα της αντισφαίρισης, συγκεντρώνει όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις για την κατ’ αρχήν, αθλητική αναγνώρισή του ως συνδέσμου, προκειμένου εν συνεχεία, να αναγνωρισθεί και ως Ομοσπονδία.


ΝΣΚ/117/2000

Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών (ΕΣΑΠΕ). Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι δυνατή ούτε επιτρεπτή, από τις κείμενες διατάξεις (ν.2725/1999) η εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού οικονομική επιχορήγηση του Ελληνικού Συνδέσμου Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των γηπεδικών εγκαταστάσεων στις οποίες διεξάγονται ποδοσφαιρικοί αγώνες των επαγγελματικών πρωταθλημάτων.


ΝΣΚ/577/1993

Δήμοι - Κοινότητες. Οφειλές. Εκχώρηση απαιτήσεων..Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) μπορούν να προβούν σε εκχώρηση των απαιτήσεών τους προς εξόφληση νομίμως ανειλημμένης οφειλής.


ΥΠΕΣ/4631/2014

Ληξιπρόθεσμες οφειλές ΟΤΑ και νομικών τους προσώπων προς τη ΔΕΗ.

ΥΠΕΣ 24945/2013

Ληξιπρόθεσμες οφειλές ΟΤΑ και νομικών τους προσώπων προς τη ΔΕΗ.

ΝΣΚ/217/2006

Υποχρέωση ή μη καταβολής από τους συνδέσμους Ο.Τ.Α. της ετήσιας εργοδοτικής εισφοράς της περ.δ’ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υποχρεούνται οι Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. τα έσοδα των οποίων δεν προέρχονται από κρατικές επιχορηγήσεις να καταβάλλουν την ετήσια εργοδοτική εισφορά της περ.δ’ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944, εφόσον οι εργαζόμενοί τους ήταν εργαζόμενοι του Δήμου Λαχανά και ο Δήμος δεν είχε καταβάλει για αυτούς την ασφαλιστική εισφορά της κρίσιμης περιόδου. β) Ο Δήμος Λαχανά δεν υποχρεούται να καταβάλει στο Τ.Α.Δ.Κ.Υ. την εισφορά 2% από το ποσό που του αποδίδει ο Σύνδεσμος ως αντισταθμιστικό όφελος και που αναλογεί σε ποσοστό 1% επί των πραγματοποιουμένων τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης κάθε Ο.Τ.Α. – μέλους του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, διότι το ποσό αυτό υπερακοντίζει τη νόμιμη υποχρέωση του Δήμου προς το Τ.Α.Δ.Κ.Υ., η οποία ικανοποιείται από τη στιγμή που έχει άπαξ καταβληθεί η εισφορά αυτή από τον ίδιο το Δήμο.


34504/2007

Συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων στα διοικητικά συμβούλια των διαδημοτικών Λιμενικών Ταμείων των ΟΤΑ και διαδικασία ανάδειξης εκπροσώπου του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο Συνδέσμου ΟΤΑ, ο οποίος προέρχεται από τη μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου.


ΕΣ/ΤΜ.7/18/2019

Προμήθεια ειδών σιδήρου και χαρτοπωλείου...ζητείται εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς η ανάκληση της 63/2019 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Έλεγχου Δαπανών στο VII Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα, μετά από νέα έρευνα της υπόθεσης, κρίνει ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα ανωτέρω δέχθηκε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη του. Οι πράξεις δε και οι αποφάσεις που  ο αιτών Σύνδεσμος επικαλείται και προσκομίζει με την κρινόμενη αίτηση και ειδικότερα α) η αρ. πρωτ. 25516/31.12.2018 εξουσιοδότηση της προϊσταμένης  των οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου ...., με την οποία ο .... εξουσιοδοτήθηκε να υπογράφει τις αναλήψεις υποχρεώσεων του Συνδέσμου για το οικονομικό έτος 2019, β) η αρ. πρωτ. 1877/10.12.2018 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου καθώς και η αρ. πρωτ. 23959/14.12.2018 απόφαση του Δημάρχου ..., με τις οποίες εγκρίθηκε και ανατέθηκε  στον ανωτέρω υπάλληλο, αντιστοίχως, η αρμοδιότητα της έκδοσης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής του Συνδέσμου και γ) η αρ. πρωτ. 317/4.2.2019 απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου καθώς και η αρ. πρωτ. 3291/6.2.2019 απόφαση του Δημάρχου ..., με τις οποίες εγκρίθηκε και ανατέθηκε  στον ίδιο ως άνω υπάλληλο η αρμοδιότητα έκδοσης των χρηματικών ενταλμάτων πληρωμής του Συνδέσμου, δεν δύνανται να θεραπεύσουν τις ανωτέρω επισημανθείσες με την προσβαλλόμενη πράξη πλημμέλειες. Τούτο, καθόσον η ανωτέρω αναφερόμενη υπό στοιχ. α΄ εξουσιοδότηση της Προϊσταμένης Οικονομικής Υπηρεσίας  του Δήμου ...., εκδοθείσα στις 31.12.2018, ήτοι μεταγενεστέρως της υπογραφείσας από τον .... επίμαχης πράξης ανάληψης υποχρέωσης, αφενός δεν δύναται να αναδράμει στο χρόνο έκδοσης της πράξης αυτής (3.1.2018), αφετέρου ρητώς αφορά στις πράξεις ανάληψης υποχρέωσης του Συνδέσμου που επρόκειτο να εκδοθούν το οικονομικό έτος 2019 και όχι σε εκείνες, όπως η επίμαχη, που εκδόθηκαν το 2018. Περαιτέρω, και οι ανωτέρω αναφερόμενες υπό στοιχ. β΄ και γ΄ αποφάσεις της Εκτελεστικής Επιτροπής του Συνδέσμου και του Δημάρχου ..., ενόψει του χρόνου έκδοσης και του περιεχομένου τους, το μεν δεν δύναται να ανατρέξουν σε χρόνο πριν από την ημερομηνία έκδοσης του επίμαχου χρηματικού εντάλματος, το δε, σε ό,τι αφορά την μεταβίβαση της σχετικής αρμοδιότητας έκδοσης από τον .... των χρηματικών ενταλμάτων του Συνδέσμου με την ιδιότητα του διατάκτη και συντάκτη αυτών, έχουν εκδοθεί από αναρμόδια όργανα (Εκτελεστική Επιτροπή του Συνδέσμου και Δήμαρχο ....), αφού αποκλειστικά αρμόδια για την ανάθεση της ανωτέρω αρμοδιότητας μετά την ισχύ του ν. 4555/2018 είναι  η έχουσα πλέον την ιδιότητα του διατάκτη προϊσταμένη οικονομικών υπηρεσιών του Δήμου .....η υπό κρίση αίτηση πρέπει να απορριφθεί.