×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/217/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υποχρέωση ή μη καταβολής από τους συνδέσμους Ο.Τ.Α. της ετήσιας εργοδοτικής εισφοράς της περ.δ’ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Υποχρεούνται οι Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. τα έσοδα των οποίων δεν προέρχονται από κρατικές επιχορηγήσεις να καταβάλλουν την ετήσια εργοδοτική εισφορά της περ.δ’ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944, εφόσον οι εργαζόμενοί τους ήταν εργαζόμενοι του Δήμου Λαχανά και ο Δήμος δεν είχε καταβάλει για αυτούς την ασφαλιστική εισφορά της κρίσιμης περιόδου. β) Ο Δήμος Λαχανά δεν υποχρεούται να καταβάλει στο Τ.Α.Δ.Κ.Υ. την εισφορά 2% από το ποσό που του αποδίδει ο Σύνδεσμος ως αντισταθμιστικό όφελος και που αναλογεί σε ποσοστό 1% επί των πραγματοποιουμένων τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης κάθε Ο.Τ.Α. – μέλους του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, διότι το ποσό αυτό υπερακοντίζει τη νόμιμη υποχρέωση του Δήμου προς το Τ.Α.Δ.Κ.Υ., η οποία ικανοποιείται από τη στιγμή που έχει άπαξ καταβληθεί η εισφορά αυτή από τον ίδιο το Δήμο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/256/2010

Υποχρέωση ή μη καταβολής από τους Συνδέσμους Ο.Τ.Α. της ετήσιας εργοδοτικής εισφοράς της περ.δ της παρ.1 του άρθρου 3 του Ν 1726/1944.(..)Κατάσταση : Εν μέρει αποδεκτή 
α) Οι Σύνδεσμοι Ο.Τ.Α. δεν υποχρεούνται στην καταβολή της ετήσιας εισφοράς 2%, επί των πραγματοποιηθέντων την προηγούμενη χρήση τακτικών εσόδων τους. β) Ο Δήμος Λαχανά, ως μέλος του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης, δεν υποχρεούται να καταβάλλει στο Τ.Α.Δ.Κ.Υ. την παραπάνω εισφορά (2%) από το ποσό που του αποδίδει ο Σύνδεσμος ως αντισταθμιστικό όφελος και που αναλογεί σε ποσοστό 1% επί των πραγματοποιούμενων τακτικών εσόδων της προηγούμενης χρήσης κάθε Ο.Τ.Α.-μέλους του Συνδέσμου Ο.Τ.Α. Μείζονος Θεσσαλονίκης. ΑΠΟΔΕΚΤΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ Β' ΕΡΩΤΗΜΑ.


ΝΣΚ/113/2007

Απαλλαγές δανείων Ο.Τ.Α. Οι συμβάσεις συνομολόγησης δανείων των Δήμων, Κοινοτήτων, Ν.Π.Δ.Δ., Συνδέσμων, αμιγών επιχειρήσεων αυτών και των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, απαλλάσσονται από την εισφορά του Ν 128/1975, όπως κάθε φορά αυτή ισχύει.


ΔΒ4Α/οικ.34016/2016

«Σχετικά με την απαλλαγή από την καταβολή συμμετοχής στην φαρμακευτική δαπάνη ως αντισταθμιστικό μέτρο για την κατάργηση του ΕΚΑΣ »(ΑΔΑ:Ψ74ΚΟΞ7Μ-ΛΜΓ)


ΝΣΚ/152/2014

Χρεωστικά ανοίγματα των Ο.Τ.Α. προς το Τ.Π. & Δανείων – Τόκος υπερημερίας – Ποσοστό – Έναρξη τοκοφορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι Ο.Τ.Α. «Δήμος Ν….», «Δήμος Φ….» και «Δήμος Α….», οι οποίοι δεν έχουν ρυθμίσει εντός της προβλεπομένης από τη διάταξη της παρ.1 του άρθρου 49 του ν. 3943/2011 προθεσμίας, όπως αυτή ισχύει μετά την τροποποίησή της με τις διατάξεις της παρ.5 του άρθρου 2 του ν. 4038/2012 και του εδ.3 της υποπαρ.Γ.5 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, τα χρεωστικά τους ανοίγματα προς το Τ.Π. & Δανείων, επιβαρύνονται με τον ισχύοντα για τα ν.π.δ.δ. τόκο υπερημερίας (6% ετησίως), αρχής γενομένης από της απράκτου παρελεύσεως της ορισθείσης με την τελευταία από τις ανωτέρω διατάξεις δήλης ημέρας πληρωμής (30.6.2013). Ο Ο.Τ.Α. «Δήμος Μ….» απαλλάσσεται της επιβαρύνσεως με τόκους υπερημερίας, εφόσον προέβη σε εξόφληση των χρεωστικών του ανοιγμάτων, εντός της ορισθείσης από τον ανωτέρω νόμο (όπως ισχύει) προθεσμίας. (πλειοψ.)


ΕλΣυν/Τμ.Μ.Ε.Σ/682/2012

Σχέδιο σύμβασης για την  υλοποίηση του διετούς προγράμματος δράσεως μεταξύ του Δήμου ..και αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας.Αναθεώρηση της 3367/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη (ΙΙΙ) νομική σκέψη, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι ο Δήμος ….δύναται μεν επιτρεπτώς να καταβάλει την κατ’ έτος οφειλόμενη εισφορά του στην εν λόγω αστική μη κερδοσκοπική εταιρία, που εξακολουθεί να λειτουργεί νομίμως εφόσον διαχειρίζεται ευρωπαϊκό πρόγραμμα και για όσο διαρκεί αυτό, πλην όμως δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει διετές πρόγραμμα δράσεων της εταιρίας αυτής, καθόσον δεν προβλέπεται χρηματοδότηση αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας μέσω κατάρτισης διετούς προγράμματος, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών του αιτούντος Δήμου.


ΥΠ.ΕΣ/46491/2022

Κατανομή ποσού συνολικού ύψους 5.423.728,20 €, στους δικαιούχους Δήμους της περ. β της παρ. 3 του άρθρου 10 του ν.4404/2016, ως αντισταθμιστικό όφελος από τη λιμενική και εμπορευματική δραστηριότητα της ΟΛΠ Α.Ε.  


ΝΣΚ/503/2011

Εγκυρότητα ή μη κατάσχεσης εις χείρας τρίτου στηριζόμενης σε απόγραφο τελεσίδικης απόφασης, η οποία στη συνέχεια αναιρέθηκε. Ύψος και ποσοστό τόκου που καταβάλλεται στον επισπεύδοντα την κατάσχεση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιβληθείσα κατάσχεση εις χείρας του Ελληνικού Δημοσίου ως τρίτου δυνάμει απογράφου τελεσίδικης απόφασης, η οποία στη συνέχεια αναιρέθηκε, παραμένει τυπικά ισχυρή, αφού δεν έχει απαγγελθεί με δικαστική απόφαση η ακυρότητά της, όμως η αρμόδια υπηρεσία του Ελληνικού Δημοσίου δεν μπορεί να καταβάλει το ποσόν για το οποίο έχει εκδοθεί το ανωτέρω απόγραφο στον επισπεύδοντα την κατάσχεση, αλλά ούτε και στον καθ’ ού η εκτέλεση. Υποχρεούται να καταβάλει τα ποσά για τα οποία έχουν εκδοθεί άλλα απόγραφα. Οι τόκοι αυτών πρέπει να υπολογισθούν μέχρι την ημέρα της πληρωμής με το οριζόμενο από το νόμο γα τον τόκο υπερημερίας ποσοστό (345 Α.Κ.) και όχι με το προβλεπόμενο από το άρθρο 21 του ΝΔ 26/1944 τόκο υπερημερίας για τις οφειλές του Δημοσίου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/164/2018

Ζητήματα εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 76 του ν. 4443/2016 και του άρθρου 15 του ν. 4483/2017, μετά την έκδοση απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου, περί αναδοχής από το Δήμο χρέους, υπό εκκαθάριση Α.Ε. τουριστικής ανάπτυξης Ο.Τ.Α., προς το Ελληνικό Δημόσιο. Περίληψη   :  Με δεδομένο ότι η λύση της Α.Ε. τουριστικής ανάπτυξης Ο.Τ.Α. υπό την επωνυμία «Εταιρεία Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Νάουσας– Ανώνυμη Εταιρεία Ο.Τ.Α. (Ε.Τ.Α.)» και η θέση αυτής υπό εκκαθάριση επήλθε διά της καταχωρίσεως, στις 7-8-2017, στο ΓΕ.ΜΗ. σχετικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου της Ηρωικής Πόλεως Νάουσας περί λύσης της, ενώ, επίσης, το Δημοτικό Συμβούλιο είχε λάβει την απόφαση περί αναδοχής του χρέους της παραπάνω Α.Ε. προς το Ελληνικό Δημόσιο, στις 27-12-2017, οπότε είχε ήδη τεθεί σε ισχύ το άρθρο 15 του ν. 4483/2017, δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 76 του ν. 4443/2016, αλλά εφαρμοστέες, ως ειδικότερες, τυγχάνουν οι διατάξεις της παραγράφου 2 περ. γ’ του άρθρου 15 του ν. 4483/2017. Μετά την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου περί αναδοχής του χρέους, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 4483/2017, ο Δήμος αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει το χρέος της ως άνω ανώνυμης εταιρείας, χωρίς να διαγράφεται αυτό από την εταιρεία, η όποια διαγραφή θα χωρεί μόνο μετά την εκάστοτε καταβολή από το Δήμο. (ομόφ.).Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή


ΝΣΚ/231/2003

Υπαγωγή Αξιωματικού πολεμικής διαθεσιμότητας στις διατάξεις του Ν 1370/1944, ώστε στα τέκνα του να εφαρμοσθούν οι διατάξεις της περιπτ.β’ του άρθρου 1 του ΝΔ 582/1970.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο αναφερόμενος στο ερώτημα Αξιωματικός πολεμικής διαθεσιμότητας δύναται να θεωρηθεί ότι εκπληρώνει τις τιθέμενες από τις διατάξεις του Ν 1370/1944 προϋποθέσεις, ώστε να εφαρμοσθούν στα τέκνα του οι διατάξεις της περιπτ.β’ του άρθρου 1 του ΝΔ 582/1970, περί καθ’ υπέρβαση εισαγωγής τέκνων αναπήρων και θυμάτων πολέμου στα ΑΣΕΙ – ΑΣΣΥ.


ΝΣΚ/350/2010

Δυνατότητα απονομής του τίτλου του Ομότιμου Καθηγητή Τ.Ε.Ι. σε εξελθόντες της Υπηρεσίας πριν από τον Ν 2916/2001 – Αναλογική εφαρμογή της διάταξης των παρ.3 και 5 της περ.Δ΄ του άρθρου 4 του Ν 2916/2001.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν μπορεί να εφαρμοσθεί αναλογικά η διάταξη των παρ.3 και 5 της περ.Δ΄ του άρθρου 4 του Ν 2916/2001 και να απονεμηθεί ο τίτλος του Ομότιμου Καθηγητή Τ.Ε.Ι. σε όσα μέλη της βαθμίδας Καθηγητή εξήλθαν της Υπηρεσίας πριν από την ισχύ του νόμου αυτού.