ΝΣΚ/447/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αιγιαλός. Παραχώρηση χρήσεως αιγιαλού σε Δήμο. Εκμίσθωση αιγιαλού από παραχωρησιούχο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Δήμος είτε υπό την εκδοχή ότι ενήργησε καθ υπέρβαση της κατ άρθρο 49 παρ.3 Ν.1416/1984 εκδοθείσας απόφασης του Νομάρχη περί παραχωρήσεως σ αυτόν της χρήσεως αιγιαλού είτε υπό την εκδοχή ότι ουδέν δικαίωμα εκμεταλλεύσεως του αιγιαλού απέκτησε δυνάμει της κατ αρχήν ανυπόστατης αλλά και μη νόμιμης παραχωρήσεως, δεν εδικαιούτο να εκμισθώσει σε τρίτο την ως άνω παραχωρηθείσα σ αυτόν κατά χρήση έκταση αιγιαλού.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/333/2000
Αιγιαλός. Παραχώρηση της χρήσεως αυτού. Ανανέωση ή παράταση της παραχωρήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παραχώρηση χρήσεως αιγιαλού αποτελεί διοικητικής φύσεως παραχώρηση άδειας χρήσεως του αιγιαλού κατά τους όρους της παραχωρητηρίου πράξεως. Ανανέωση ή παράταση της εν λόγω παραχωρήσεως είναι δυνατή μόνον όταν τούτο προβλέπεται δια ειδικής διατάξεως.
ΝΣΚ/489/2002
Αιγιαλός. Απευθείας παραχώρηση της απλής χρήσης αιγιαλού στους έχοντες παρακείμενο οικόπεδο χωρίς κτιριακή υποδομή και για χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η, κατ' εφαρμογή της διατάξεως της παρ.4 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001, δυνατότητα παραχώρησης δικαιώματος χρήσεως αιγιαλού σε ιδιώτες, άνευ δημοπρασίας, προς εξυπηρέτηση του κοινού, δεν αναιρείται σε περίπτωση μη υπάρξεως κτιριακής υποδομής στο όμορο του αιγιαλού ακίνητο μόνον εφόσον η αρμόδια για την παραχώρηση αρχή διαπιστώσει προϋφιστάμενη κατά την υποβολή της αιτήσεως παραχωρήσεως άσκηση από τον παραχωρησιούχο προσωπικώς επί του ομόρου ακινήτου νόμιμης οικονομικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητας που μπορεί να ενταχθεί στην έννοια του κέντρου αναψυχής. Η απευθείας αυτή παραχώρηση γίνεται κατά νόμο για ένα έτος και δεν μπορεί να ισχύσει για μικρότερο χρονικό διάστημα.
ΝΣΚ/548/1993
Αιγιαλός. Απευθείας παραχώρηση. Παρεμβολή οδών. (..) Είναι δυνατή η κατ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 60 παρ.2 ΠΔ/τος 11/12-11-1929 παραχώρηση της απλής χρήσεως τμήματος του αιγιαλού στον έχοντα γειτονική ιδιοκτησία ή κατάστημα, όταν μεταξύ ιδιοκτησίας και αιγιαλού μεσολαβεί δρόμος. Η παραχώρηση είναι δυνητική και όχι υποχρεωτική
ΝΣΚ/185/2012
Αιγιαλός – Παραχώρηση δικαιώματος χρήσεως αιγιαλού προς εκτέλεση ναυταθλητικών έργων, βάσει μελετών εγκριθεισών από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κατ’ άρθρ. 14 παρ. 3β του Ν. 2971/2001 – Εφαρμογή ή μη της διάταξης σε υφιστάμενες εγκαταστάσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η παράγραφος 3β του άρθρου 14 του Ν. 2971/2001 δεν εφαρμόζεται στις εγκαταστάσεις, που οικοδομήθηκαν πριν από την ισχύ του. (ομοφ.)
ΝΣΚ/73/2006
Δικαιώματα Οργανισμού Λιμένος απορρέοντα εκ της δυνάμει συμβάσεως παραχωρήσεως σε αυτόν υπό του Δημοσίου, του δικαιώματος χρήσεως και εκμεταλλεύσεως χώρων της χερσαίας ζώνης του λιμένος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο «Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας ΑΕ» (Ο.Λ.Ε. Α.Ε.), στο πλαίσιο του δικαιώματος αποκλειστικής χρήσεως και εκμεταλλεύσεως των γηπέδων, των κτιρίων και των εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ελευσίνος, το οποίο παραχωρήθηκε σε αυτόν δυνάμει συμβάσεως συναφθείσης μετά του Ελληνικού Δημοσίου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου εικοστού τετάρτου, παρ.1 του Ν 2932/2001: α) δεν δύναται να προβαίνει στην έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής, καθ’ υποκατάσταση της αρμοδίας Κτηματικής Υπηρεσίας, σε βάρος αυθαιρέτων κατόχων ακινήτων ευρισκομένων εντός κοινοχρήστου χώρου (χερσαίας λιμενικής ζώνης του Λιμένος Ελευσίνος), και β) δεν υποκαθίσταται σε όλα τα δικαιώματα που είχε το Ελληνικό Δημόσιο ή και στην αρμοδιότητα των υπηρεσιών και των οργάνων αυτού για την άσκησή τους, αλλά ασκεί τα δικαιώματα που προσιδιάζουν στην χρήση και εκμετάλλευση, όπως το περιεχόμενό τους, ο τρόπος και οι όροι ασκήσεώς τους εξειδικεύονται στην συναφθείσα σύμβαση, ως και τα δικαιώματα που απονέμονται από τις κείμενες διατάξεις εν σχέσει προς την χρήση και εκμετάλλευση, στα δικαιώματα δε αυτά περιλαμβάνεται και η δια των προβλεπομένων νομίμων τρόπων και ενδίκων βοηθημάτων προστασία.
ΝΣΚ/128/2012
Εκποίηση δημοσίου κτήματος σε εταιρεία εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής μονάδας – Αρμοδιότητα διοικητικών οργάνων – Συμψηφισμός απαιτήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η ΔΟΥ Θήρας, είχε αρμοδιότητα, είτε κατόπιν της υποβολής αιτήσεως εκ μέρους της παραχωρησιούχου είτε και αυτεπαγγέλτως να προβεί στο συμψηφισμό του ποσού των 199.000 (περίπου) ευρώ (ήτοι 23.000.000 δρχ. + 130.000 ευρώ), ζητώντας τη συνεργασία της Κτηματικής Υπηρεσίας Ν. Κυκλάδων, η οποία διενήργησε την εν ευρεία εννοία βεβαίωση του αρχικού τιμήματος και είναι αρμόδια για την έκδοση Α.Φ.ΕΚ. διαγραφής του αρχικού τιμήματος, καθώς και της δαπάνης κατασκευής των επικειμένων, η οποία αποδεικνύεται με δημόσιο έγγραφο, ήτοι την υπουργική απόφαση επανεκποιήσεως του ακινήτου και τα δημόσια έγγραφα στα οποία αναφέρεται και λαμβάνει υπόψη. 2) Η απαίτηση της παραχωρησιούχου εταιρείας κατά του Δημοσίου για την επιστροφή του καταβληθέντος το έτος 1999 τιμήματος της αρχικής παραχωρήσεως δεν έχει υποπέσει σε παραγραφή. 3) Η επιβολή αποζημιώσεως αυθαίρετης χρήσεως στην παραχωρησιούχο για τη χρήση του ακινήτου εκ μέρους της δεν είναι νόμιμη. (ομοφ.)
ΝΣΚ/468/2007
Αιγιαλός. Παραχώρηση απλής χρήσης σε Ο.Τ.Α. και αμιγείς δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις. Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στο πεδίο εφαρμογής της θεσπιζόμενης με το τρίτο εδάφιο της παρ.3 του άρθρου 13 του Ν 2971/2001 ρυθμίσεως εμπίπτουν και οι Ο.Τ.Α. καθώς και οι αμιγείς δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, προς τις οποίες συμφώνως προς το άρθρο 15 παρ.5 του Ν 2971/2001, ήθελε παραχωρηθεί εκ μέρους του οικείου Ο.Τ.Α. το δικαίωμα χρήσεως αιγιαλού για την εκμίσθωση καθισμάτων και ομπρελών.
ΝΣΚ/214/2008
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες ακυρώθηκε απόφαση καθορισμού ορίων παλαιού αιγιαλού, λόγω ανεπαρκούς αιτιολογίας και αναπέμφθηκε η υπόθεση στη Διοίκηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση συμμορφούμενη προς τις με αριθμούς 2087 και 2089/2007 αποφάσεις του ΣτΕ, βάσει της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου περί οικονομίας της δράσεως της Διοικήσεως και του ότι, εκ των αποφάσεων αυτών και του αντικειμένου των κριθέντων διαφορών, προκύπτει ότι προηγείται ως υποχρέωση χρονικώς η επανάκριση της υποθέσεως από τη Διοίκηση, δεν υποχρεούται να προβεί αμέσως στη σχετική διόρθωση της εγγραφής στο Βιβλίο Δημοσίων Κτημάτων, του εμβαδού του ακινήτου του Δημοσίου που εγγράφηκε ως παλαιός αιγιαλός. Υποχρεούται όμως αμελλητί και απροφασίστως να επισπεύσει την, κατόπιν αναπομπής, επανεξέταση του ζητήματος της χαράξεως γραμμής παλαιού αιγιαλού, κατά το μέρος που ακυρώθηκε απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, και, αναλόγως του αποτελέσματος της διοικητικής διαδικασίας, είτε να τροποποιήσει την εγγραφή στο ανωτέρω Βιβλίο, είτε να διατηρήσει αμείωτο το εμβαδόν του ακινήτου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/381/2005
Δυνατότητα ανάληψης από τον μισθωτή δικαιώματος εκμεταλλεύσεως λατομείου μαρμάρων του δικαιώματος αυτού, όταν αποχωρεί από την εταιρεία, στην οποία έχει εισφέρει το εν λόγω δικαίωμα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση αποχώρησης από εταιρεία εταίρου, ο οποίος έχει εισφέρει σ’ αυτήν το μισθωτικό του δικαίωμα εκμετάλλευσης λατομείου μαρμάρων, αναλαμβάνεται από αυτόν το εν λόγω δικαίωμα και συνεχίζεται επ’ ονόματί του η αρχική μίσθωση, μόνο όταν αυτό προβλέπεται από το εταιρικό δίκαιο και τις συμβατές με αυτό τυχόν εταιρικές συμφωνίες (σχετική και η Ολ.ΝΣΚ 459/2002). (ομοφ.)
ΝΣΚ/105/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Κτηνοτροφία. Συμψηφισμός πριμοδοτήσεως παραγωγού αιγοπροβείου κρέατος, με πρόστιμο που επιβάλλεται σ' αυτόν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Γ.Κανελλόπουλος, Πάρεδρος Είναι δυνατός ο συμψηφισμός της κοινοτικής οικονομικής ενισχύσεως (πριμοδοτήσεως), που χορηγείται σε παραγωγό αιγοπροβείου κρέατος, στα πλαίσια των Κανονισμών 3508/92 και 2467/98, με διοικητική ποινή (πρόστιμο), που επιβάλλεται σ αυτόν, κατ άρθρο 23 ν.248/1914, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 παρ.2 ν.2538/1997, για την μη συμμόρφωσή του προς την Κτηνιατρική νομοθεσία, σχετικά με την υποχρέωση τηρήσεως μητρώου εκμεταλλεύσεως, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται παγίως σε γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ., όπως έχουν αποκρυσταλλωθεί στην γνωμοδότηση 465/99 της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. σχετικά με το είδος και την φύση της εκάστοτε κρινομένης πριμοδοτήσεως, ενόψει του ότι η επίμαχη πριμοδότηση χορηγείται προς άμεση ενίσχυση του εισοδήματος του δικαιούχου, και χάριν επιτευχθείσης ήδη υπ αυτού συγκεκριμένης επενδύσεως, έργου ή αποτελέσματος.