×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/105/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Κοινοτικό Δίκαιο. Κτηνοτροφία. Συμψηφισμός πριμοδοτήσεως παραγωγού αιγοπροβείου κρέατος, με πρόστιμο που επιβάλλεται σ' αυτόν.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Γ.Κανελλόπουλος, Πάρεδρος Είναι δυνατός ο συμψηφισμός της κοινοτικής οικονομικής ενισχύσεως (πριμοδοτήσεως), που χορηγείται σε παραγωγό αιγοπροβείου κρέατος, στα πλαίσια των Κανονισμών 3508/92 και 2467/98, με διοικητική ποινή (πρόστιμο), που επιβάλλεται σ αυτόν, κατ άρθρο 23 ν.248/1914, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 13 παρ.2 ν.2538/1997, για την μη συμμόρφωσή του προς την Κτηνιατρική νομοθεσία, σχετικά με την υποχρέωση τηρήσεως μητρώου εκμεταλλεύσεως, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις που τίθενται παγίως σε γνωμοδοτήσεις του Ν.Σ.Κ., όπως έχουν αποκρυσταλλωθεί στην γνωμοδότηση 465/99 της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. σχετικά με το είδος και την φύση της εκάστοτε κρινομένης πριμοδοτήσεως, ενόψει του ότι η επίμαχη πριμοδότηση χορηγείται προς άμεση ενίσχυση του εισοδήματος του δικαιούχου, και χάριν επιτευχθείσης ήδη υπ αυτού συγκεκριμένης επενδύσεως, έργου ή αποτελέσματος.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/307/2004

Αποσυστέγαση λόγω συνταξιοδοτήσεως φαρμακοποιού για λόγους υγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διάταξη της παρ.6 του άρθρου 7 του Ν 1963/1991 εφαρμόζεται και στις περιπτώσεις αποσυστέγασης, λόγω συνταξιοδοτήσεως για λόγους υγείας του αποχωρούντος φαρμακοποιού, ακόμη κι αν σ’ αυτόν δεν χορηγείται ισόβια σύνταξη.


ΣΤΕ/31/2022

Επειδή, ενόψει των ανωτέρω, η Διοίκηση όφειλε, μετά και την αποδοχή της από 17.11.2009 γνωμοδοτήσεως του Ν.Σ.Κ., καθώς και την επανασύσταση στις 27.4.2010 του Κ.Ο.Ε. για επανέλεγχο της επενδύσεως, να αποσαφηνίσει τη δημιουργηθείσα νομική κατάσταση και να άρει την υφιστάμενη εκκρεμότητα με την έκδοση ρητής αποφάσεως (πρβλ. ΣτΕ 92/2016), κρίνοντας αν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, κατά τις διατάξεις που παρατίθενται στη σκέψη 3, για την πιστοποίηση της ολοκληρώσεως και παραγωγικής λειτουργίας της επενδύσεως, καθώς και για τον καθορισμό του ύψους και την καταβολή της επίμαχης επιχορηγήσεως, όπως αυτή θα είχε διαμορφωθεί, κατά τα προβλεπόμενα στάδια και στο σύνολό της, από την έναρξη υλοποιήσεως της επενδύσεως έως την ολοκλήρωση και την έναρξη της παραγωγικής της λειτουργίας. Ως εκ τούτου, η σιωπηρή απόρριψη της από 19.4.2011 αιτήσεως της αιτούσης εταιρείας συνιστά, κατά το άρθρο 45 παρ. 4 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8), παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας της Διοικήσεως να αποφανθεί επί της εν λόγω αιτήσεως. Για τον λόγο αυτόν, βασίμως προβαλλόμενο, η αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, να ακυρωθεί η ανωτέρω σιωπηρή απόρριψη και η υπόθεση να αναπεμφθεί στη Διοίκηση, προκειμένου να επιληφθεί της ανωτέρω αιτήσεως και να αποφανθεί επ' αυτής με την έκδοση ρητής πράξεως, παρέλκει δε κατόπιν αυτού ως αλυσιτελής η έρευνα των λοιπών λόγων ακυρώσεως.


ΝΣΚ/459/2000

Κοινοτικό Δίκαιο - Κτηνοτροφία. Πριμοδότηση στον τομέα του αιγοπροβείου κρέατος. Ανωτέρα βία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την συνδρομή περιστατικού ανωτέρας βίας, ικανού να θεραπεύσει την μη τήρηση της υποχρεώσεως διατηρήσεως των επιλεξίμων ζώων για 100 ημέρες, και να επιτρέψει την παρά την έλλειψή της, καταβολή στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος της σχετικής πριμοδοτήσεως, δεν αρκεί η επίκληση περιστατικού ασυνήθους (αντικειμενικό στοιχείο) που παρά την επιδειχθείσα επιμέλεια (υποκειμενικό στοιχείο) είχε αναπότρεπτες συνέπειες, αλλά επί πλέον απαιτείται το περιστατικό αυτό και οι σχετικές αποδείξεις του να γνωστοποιούνται εγγράφως από τον κάτοχο της εκμετάλλευσης στην αρμόδια υπηρεσία, εντός 10 εργάσιμων ημερών, αφ ότου είναι σε θέση να το κάνει. Η γνωστοποίηση του περιστατικού και των αποδείξεών του δεν είναι απαραίτητο να γίνουν συγχρόνως και αναποσπάστως, η υπέρβαση όμως της 10ημέρου προθεσμίας πρέπει να δικαιολογείται και αποδεικνύεται δεόντως. Εξέταση τεσσάρων περιπτώσεων με επίκληση λόγων ανωτέρας βίας.


ΝΣΚ/378/2003

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Υποχρεωτική σφαγή λόγω επιζωοτίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προκειμένου να δικαιολογηθεί η αδυναμία διατήρησης των επιλέξιμων ζώων για τον απαιτούμενο χρόνο και να επιτραπεί η καταβολή της σχετικής πριμοδότησης, η υποχρεωτική, λόγω μεταδοτικής σπογγώδους εγκεφαλοπάθειας, σφαγή τους θεωρείται περιστατικό ανωτέρας βίας, εφόσον ο ενδιαφερόμενος επέδειξε τη δέουσα επιμέλεια, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις της σχετικής εγκυκλίου (αριθ. 84815/27-3-03 σελ. 28) του ΟΠΕΚΕΠΕ.


ΝΣΚ/59/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση στον τομέα αιγοπροβείου κρέατος. Φορέας πληρωμής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Για την πληρωμή της πριμοδότησης περιόδου 2000 στους παραγωγούς αιγοπροβείου κρέατος του νομού Αργολίδας, η Διοίκηση έχει την ευχέρεια να επιλέξει τον τρόπο και την διαδικασία της πληρωμής, στα πλαίσια του άρθρου 6 παρ.4 και 5 της κ.υ.α. 321477/97, είτε μέσω της Ενώσεως Αγροτικών Γαλακτοκομικών Συνεταιρισμών Αργολίδας, είτε απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, για λόγους προστασίας των παραγωγών, εφόσον το κρίνει αναγκαίο ο Υπουργός Γεωργίας, με απόφασή του, δημοσιευτέα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στην πρώτη περίπτωση, θα πρέπει να ανακαλέσει την απόφαση 179466/00 του Υπ.Γεωργίας, δυνάμει της οποίας έγινε η πληρωμή της ως άνω πριμοδότησης περιόδου 1999 στους ανωτέρω παραγωγούς απ ευθείας από την Αγροτική Τράπεζα, ενώ στη δεύτερη θα πρέπει να εκδώσει νέα (τροποποιητική ή συμπληρωματική της πρώτης) αιτιολογημένη απόφαση του Υπ.Γεωργίας, στην οποία να εξειδικεύονται οι λόγοι της ανάγκης προστασίας των παραγωγών του νομού Αργολίδας που επιβάλλουν την λήψη αυτού του εξαιρετικού μέτρου, και να αναφέρεται ο χρόνος ισχύος αυτής της εξαιρετικής ρύθμισης.


ΝΣΚ/316/2011

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα συμψηφισμού οφειλής ΑΕ από ασφαλιστικές εισφορές, α) με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως και β) κατά δόσεις με τμήμα της μηνιαίας συντάξεως συνταξιούχου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ευθυνομένου δια την καταβολή της οφειλής, ως διατελέσαντος προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δια χρέη ΑΕ έναντι του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από ασφαλιστικές εισφορές, δια τα οποία υπέχει προσωπική και αλληλέγγυο (εις ολόκληρον) προς καταβολή αυτών ευθύνη, διατελέσας πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος αυτής και ήδη συνταξιούχος του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, δεν είναι δυνατός, α) ο συμψηφισμός αυτών με απαίτηση αναδρομικών ποσών (διαφοράς) συντάξεως, οφειλομένων εις αυτόν συνεπεία τροποποιητικής συνταξιοδοτικής αποφάσεως, β) ο συμψηφισμός αυτών κατά δόσεις με τμήμα της χορηγουμένης εις αυτόν κατά μήνα συντάξεως.


ΥΑ/424/1998

Ορισμός του Προϊστάμενου της Υπηρεσίας Δημοσιονομικού Ελέγχου εκάστου Νομού της Χώρας δευτερεύοντα διατάκτη των μεταβιβαζομένων σ' αυτούς με επιτροπικά εντάλματα πιστώσεων του Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/335/2001

Δημόσιοι υπάλληλοι. Αυτοδίκαιη επάνοδος υπαλλήλου σε ενέργεια και απόδοση σε αυτόν των παρακρατηθέντων αποδοχών κατά τη διάρκεια της αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Γ. Καρακώστας, Πάρεδρος. Μετά την ακύρωση για τυπικούς λόγους από το ΣτΕ της απόφασης του ΠΥΣΔΕ, με την οποία επιβάλλεται σε υπάλληλο η ποινή της οριστικής παύσης, επανέρχεται μεν ο υπάλληλος αυτός στην υπηρεσία, για την απόδοση όμως σ αυτόν του παρακρατηθέντος κατά τη διάρκεια της αργίας τμήματος των αποδοχών του, πρέπει να υποβάλλει στην υπηρεσία του σχετική αίτηση, να διαβιβαστεί αυτή υπηρεσιακά στο ΠΥΣΔΕ και αυτό να αποφανθεί σχετικά.


ΝΣΚ/99/2004

Ανωτέρα βία. Πριμοδότηση παραγωγών βοείου κρέατος. Υποχρεωτική, λόγω ατυχήματος, σφαγή επιλέξιμου ζώου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν συνιστά περίπτωση ανωτέρας βίας κατ’ άρθρο 48 Καν. 2419/01 ικανή να απαλλάξει την ενδιαφερομένη παραγωγό από τις συνέπειες της μη τήρησης των υποχρεώσεών της, αλλά απώλεια οφειλομένη σε ατύχημα και σχετιζομένη με τις φυσικές περιστάσεις της ζωής του κοπαδιού, κατ’ άρθρο 41 Καν. 2419/01, η υποχρεωτική σφαγή επιλεξίμου ταύρου, λόγω αδυναμίας ανέγερσής του από πιθανό κάταγμα. Ανεξαρτήτως αυτού, η γνωστοποίηση τόσο του περιστατικού, όσο και της περί αυτού απόδειξης προς την αρμόδια αρχή έγινε αδικαιολόγητα εκπρόθεσμα, ενώ από την προσκομισθείσα κτηνιατρική βεβαίωση δεν προκύπτει αν το ζώο εσφάγη και η σφαγή επεβάλλετο κτηνιατρικώς.


ΝΣΚ/222/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Πριμοδότηση αιγοπροβείου κρέατος. Παραγωγοί ορεινών και μειονεκτικών περιοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα, εκτείνεται σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Η έννοια της ανωτέρας βίας, αποτελούσα ειδική έκφραση της αρχής της αναλογικότητας, πρέπει να ερμηνεύεται συσταλτικά. Συνιστά δεόντως αιτιολογημένη περίπτωση ανωτέρας βίας, η μη μετακίνηση κοπαδιού του δικαιούχου σε θερινό βοσκότοπο λόγω θέσης σε καραντίνα του Νομού Χαλκιδικής κατά την περίοδο έτους 2000, στον οποίο ήταν εγκαταστημένο το κοπάδι.