ΝΣΚ/448/2010
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συντρέχουσα αρμοδιότητα οργάνων Ελληνικής και Δημοτικής Αστυνομίας για βεβαίωση ποινικών παραβάσεων – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σε περίπτωση που αστυνομικοί της Ελληνικής Αστυνομίας, ως γενικοί προανακριτικοί υπάλληλοι, βεβαιώσουν ποινικές παραβάσεις σε σχέση με τις αρμοδιότητες που μεταβιβάστηκαν στη Δημοτική Αστυνομία κατ’ εφαρμογή της παρ.3 ή της παρ.4 του άρθρου 1 του Ν 3731/2008 οι παραβάσεις αυτές γνωστοποιούνται και στους οικείους ΟΤΑ, οι οποίοι στα πλαίσια του διοικητικού ελέγχου υποχρεούνται να λάβουν υπόψη τους τα γεγονότα που περιγράφονται στη σχετική αναφορά των αστυνομικών της ΕΛ.ΑΣ., τα οποία συνιστούν και διοικητικές παραβάσεις.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
7000/1/18/1-ε/2018
Ανάκληση πιστώσεων του Κ.Α.Ε 1511 του Ε.Φ 07-410 «Ελληνική Αστυνομία», που μεταβιβάστηκαν στους δευτερεύοντες διατάκτες της Ελληνικής Αστυνομίας, με την αριθμ. 7000/1/7/18-β από 05/12/2017 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών.
7011/7/59-ιδ’/2023
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τη χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος από βιβλία - έντυπα της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), την υποβολή καταγγελιών οικονομικών εγκλημάτων και την υποβολή ένστασης επί πράξεων βεβαίωσης παράβασης.
ΝΣΚ/165/2014
Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέτρου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. β) Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 10% των αποδοχών, που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν. 1481/1984. γ) Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ 220/2014.
ΝΣΚ/220/2014
Διόρθωση της 165/2014 γνωμοδότησης του Τμήματος – Αστυνομικοί υπάλληλοι – Κατάσταση αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ σε περίπτωση προσωπικής του κράτησης σε εκτέλεση αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου – Αποδοχές αυτού για το χρονικό διάστημα που δεν εκτέλεσε υπηρεσία ένεκα της προσωπικής κράτησής του – Συντάξιμος και πραγματικός χρόνος υπηρεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σε περίπτωση επιβολής του αναγκαστικού μέσου της προσωπικής κρατήσεως δυνάμει αποφάσεως πολιτικού δικαστηρίου, λόγω τελέσεως αδικοπραξίας εκτός υπηρεσίας, δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 15 του π.δ. 120/2008 η θέση αξιωματικού της Ελληνικής Αστυνομίας σε κατάσταση υποχρεωτικής διαθεσιμότητας. Οι αποδοχές του αστυνομικού πρέπει να μειωθούν κατά 100% των αποδοχών που αντιστοιχούν στο χρόνο της παράνομης απουσίας από την υπηρεσία κατά την προσωπική κράτησή του για χρέη από αδικοπραξία, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.2 α του άρθρου 36 του ν.1481/1984. Ο χρόνος που ο αστυνομικός τελούσε σε προσωπική κράτηση, δύναται να μην υπολογισθεί ως συντάξιμος, κατά τη διάταξη της παρ.5 του άρθρου 36 του π.δ. 169/2007, υπό την επιφύλαξη της κρίσης της αρμόδιας για τον κανονισμό της σύνταξης υπηρεσίας. (ομοφ.) ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 165/2014 ΓΝΩΜ. ΝΣΚ.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.V/4/2014
ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν η δαπάνη σίτισης των υπηκόων τρίτων χωρών που κρατούνται σε αυτοτελείς χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας μέχρι την απέλαση ή απομάκρυνσή τους δεν επιτρέπεται να βαρύνει τον ΚΑΕ 2739 της πάγιας προκαταβολής της ΕΛ.ΑΣ. και ως εκ τούτου μη νομίμως καταβλήθηκε σε βάρος των πιστώσεών της. Συνακόλουθα είναι μη νόμιμη και η δαπάνη για την αποκατάσταση των πιστώσεων της πάγιας προκαταβολής που αναλώθηκαν για την εξόφληση της ανωτέρω δαπάνης διατροφής. Ενόψει όμως του ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη ως δαπάνη σίτισης κρατουμένων γνώριζαν μόνο τη δαπάνη τροφοδοσίας των προσωρινά κρατουμένων σε αστυνομικά κρατητήρια μέχρι τη μεταγωγή τους σε άλλα κέντρα κράτησης, συγγνωστώς υπέλαβαν ότι και η δαπάνη σίτισης των κρατουμένων υπηκόων τρίτων χωρών στους αυτοτελείς χώρους κράτησης της Ελληνικής Αστυνομίας διέπεται από το ίδιο νομοθετικό καθεστώς και κατέβαλαν τη δαπάνη σίτισής τους με την προβλεπόμενη στην 506/7/13β από 6.2.1975 απόφαση του Υπουργού Δημόσιας Τάξης διαδικασία και σε βάρος των πιστώσεων της πάγιας προκαταβολής που αφορούσε μόνο στη δαπάνη τροφοδοσίας των κρατουμένων στα κρατητήρια. Ως εκ τούτου το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα όπως και όλα όσα τυχόν θα εκδοθούν για την αποκατάσταση της παγίας προκαταβολής της ΕΛ.ΑΣ. για την ίδια αιτία (παροχή υπηρεσιών σίτισης στους κρατούμενους υπηκόων τρίτων χωρών του Προαναχωρησιακού Κέντρου Κράτησης Αλλοδαπών .....) και για αξιώσεις που γεννήθηκαν μέχρι την κοινοποίηση της παρούσας πράξης μπορούν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΝΣΚ/448/2011
Επιτρεπτό ή μη λειτουργίας ιδιωτικού ατομικού ιατρείου, από αξιωματικό ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας κατηγορίας εγκληματολογικών εργαστηρίων, ειδικότητας Βιολόγου, κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι επιτρεπτή η λειτουργία ιδιωτικού ατομικού ιατρείου, από αξιωματικό ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας κατηγορίας εγκληματολογικών εργαστηρίων, ειδικότητας Βιολόγου, κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες, η οποία ως πτυχιούχος της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, κατέχει νομίμως άδεια ασκήσεως του ιατρικού επαγγέλματος και τυγχάνει μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών. Προς τούτο, όμως, απαιτείται η προηγούμενη έκδοση σχετικής άδειας του Αρχηγού της ΕΛ.ΑΣ., ο οποίος κατά την ουσιαστική κρίση του θα εκτιμήσει, εάν η δραστηριότητα που θα αναπτύξει η ενδιαφερόμενη συμβιβάζεται προς τα καθήκοντα της θέσης της, ότι δεν προκαλεί σύγκρουση του ιδιωτικού συμφέροντος αυτής προς το συμφέρον της Υπηρεσίας της, δεν μειώνει ούτε το δικό της κύρος ούτε του Σώματος, δεν παρεμποδίζεται η ομαλή άσκηση των καθηκόντων της από απόψεως χρονικής απασχόλησης, τυχόν σύμπτωσης με τον χρόνο της Υπηρεσίας της ή άλλων δυσχερειών, και τέλος ότι η ικανοποίηση του αιτήματός της δεν θα δημιουργήσει υπηρεσιακό πρόβλημα. (ομοφ.)
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/451/2024
Με την υπό κρίση αίτηση του Γενικού Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η οποία ασκείται κατόπιν του .... εγγράφου του Διευθυντή Οικονομικών του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), ζητείται κατ’ άρθρο 68 του κυρωθέντος με το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013 (Α΄ 52) Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, ο υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου καταλογισμός του καθ’ ου, Υπαρχιφύλακα κατά τον κρίσιμο χρόνο στο πρώην Αστυνομικό Τμήμα Πολίχνης – Ευκαρπίας, με το ποσό των 1.160,64 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε εκτεταμένες υλικές ζημιές, οι οποίες φέρεται ότι προκλήθηκαν στην ΕΑ 7039 υπηρεσιακή μοτοσικλέτα, συνεπεία τροχαίου ατυχήματος από βαρεία αμέλεια και αποκλειστική υπαιτιότητα του καθ’ ου.
ΝΣΚ/496/2008
Νομιμότητα απευθείας ανάθεσης προμήθειας από το Δημόσιο σε συγκεκριμένο προμηθευτή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η ανάθεση της προμήθειας της απαιτούμενης ποσότητας αναλωσίμων διπλής εκτύπωσης και η κατασκευή μήτρας ολογραφικής μεμβράνης για την εκτύπωση 1.000.000 τεμαχίων νέων αδειών οδήγησης, από την Δ/νση Διαβατηρίων της Ελληνικής Αστυνομίας -στην οποία με νόμο ανατέθηκε η εν λόγω εκτύπωση-, απευθείας σε συγκεκριμένο προμηθευτή, από τον οποίο η Ελληνική Αστυνομία έχει, ήδη προμηθευτεί πλήρες εκτυπωτικό σύστημα εκδόσεως πιστοποιητικών με την υπ’ αριθμ. 3/2006 σύμβαση, η οποία χαρακτηρίστηκε με πράξη ως απόρρητη, διότι πρόκειται για επέκταση της αρχικής συμβάσεως, άλλως συμπληρωματική αυτής, αλλά και για τεχνικούς λόγους, προκειμένου τα υλικά που θα απαιτηθούν να είναι συμβατά με το κατεχόμενο από την ΕΛ.ΑΣ. εκτυπωτικό σύστημα.
ΝΣΚ/232/2010
Δυνατότητα διορισμού πολύτεκνου αστυνομικού ως εκπαιδευτικού στο Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι διατάξεις του άρθρου 1 παρ.3 εδαφ.5 και 6 του Ν 1256/1982 έχουν έδαφος εφαρμογής, τόσο επί του αστυνομικού προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ. όσο και επί των ιδιαιτέρων κατηγοριών των συνοριακών φυλάκων και ειδικών φρουρών, κατισχύουσες ως ειδικότερες της διάταξης του άρθρου 5 εδαφ.α’ του ΠΔ 538/1989. Για τον διορισμό του πολυτέκνου αστυνομικού σε άλλη θέση του δημόσιου τομέα, απαιτείται η έκδοση της προβλεπομένης από την διάταξη του εδαφ.β’ του παραπάνω άρθρου αδείας του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, για την έκδοση της οποίας πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψη η προστατευτική και ευεργετική αντίληψη της νομοθεσίας προς τις πολύτεκνες οικογένειες, έτσι ώστε να περιορίζεται η τυχόν άρνηση της Διοίκησης σε όλως εξαιρετικές περιπτώσεις προς προστασία δημοσίου συμφέροντος. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/164/2005
Προσόντα και δικαιολογητικά για την πρόσληψη αστυνομικού προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας ειδικών καθηκόντων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την πρόσληψη οικονομικού αξιωματικού της ΕΛ.ΑΣ. με ειδικότητα στην Διοίκηση Επιχειρήσεων πρέπει να γίνονται δεκτοί, ως προσόντα διορισμού, αποκλειστικά και μόνο τίτλοι σπουδών Οικονομικού Πανεπιστημίου ή Τμήματος Πανεπιστημίου με το γνωστικό αντικείμενο της Διοίκησης Επιχειρήσεων (της ημεδαπής ή ισότιμοι και αντίστοιχοι της αλλοδαπής) και να απορριφθούν οι μη ομώνυμοι τίτλοι σπουδών των υποψηφίων, ανεξαρτήτως της υποβολής ή μη σχετικής βεβαίωσης του αρμοδίου οργάνου του Α.Ε.Ι. στο οποίο ανήκει το Τμήμα που χορήγησε αυτούς, περί της πλήρους επάρκειας στο γνωστικό αντικείμενο του πτυχίου που ζητείται με την προκήρυξη. Περαιτέρω, για την πρόσληψη πτυχιούχου βιοχημικού πρέπει να συμμετέχουν ως υποψήφιοι, πτυχιούχοι βιοχημικοί (ήτοι κάτοχοι ομώνυμου της ειδικότητας αυτής πτυχίου) και όχι πτυχιούχοι χημικοί, ασχέτως αν κατέχουν μεταπτυχιακό τίτλο με επιστημονική εξειδίκευση στη βιοχημεία, καθόσον ο ζητούμενος με την προκήρυξη βασικός τίτλος σπουδών είναι το πτυχίο βιοχημείας, η δε μεταπτυχιακή εξειδίκευση είναι περαιτέρω αιτούμενο προσόν.