ΝΣΚ/45/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Άσκηση ή μη ποινικής και πειθαρχικής δίωξης κατά φοιτητή επί πτυχίω του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο οποίος υπέβαλε υποψηφιότητα για διορισμό σε δημόσιο διαγωνισμό πρόσληψης ειδικών φρουρών, χρησιμοποιώντας πλαστό πτυχίο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Φοιτητής, ο οποίος υπέβαλε υποψηφιότητα για διορισμό του χρησιμοποιώντας πλαστό πτυχίο, επέδειξε πειθαρχικώς ελεγκτέα συμπεριφορά, για την οποία απαιτείται η κίνηση της κατ’ αυτού νόμιμης πειθαρχικής διαδικασίας. Περαιτέρω δε ανακύπτει και υποχρέωση των αρμόδιων οργάνων του Πανεπιστημίου, να ανακοινώσουν γραπτώς στον αρμόδιο Εισαγγελέα το σύνολο των στοιχείων που διαθέτουν ή θα προκύψουν από την εξέλιξη της πειθαρχικής διαδικασίας και σχετίζονται με διάπραξη ποινικών αδικημάτων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/183/2011
Αναγνώριση τίτλου πτυχιούχου νομικής σχολής πανεπιστημίου ΗΠΑ, δικηγόρου ΗΠΑ, ελληνικής ιθαγένειας, για το διορισμό του σε δικηγορικό σύλλογο της Ελλάδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για το διορισμό, σε δικηγορικό σύλλογο της Ελλάδας, δικηγόρου ΗΠΑ, ελληνικής ιθαγένειας, πτυχιούχου νομικής πανεπιστημίου ΗΠΑ, απαιτείται η αναγνώριση της ισοτιμίας και της αντιστοιχίας του ως άνω τίτλου με το πτυχίο τμήματος νομικής σχολής ελληνικού πανεπιστημίου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3328/2005. (ομοφ.)
ΝΣΚ/64/2025
Παραδεκτό ή μη υποψηφιότητας για θέση μέλους Δ.Ε.Π. στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. υποψηφίου: α) ο οποίος δεν είναι κάτοχος πτυχίου ΑΕΙ αλλά διπλώματος της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κ.Θ.Β.Ε. Δυνατότητα ή μη αναπλήρωσης της έλλειψης πτυχίου Α.Ε.Ι. από μεταπτυχιακό δίπλωμα αλλοδαπού πανεπιστημίου, β) ο οποίος έχει την ιδιότητα του φοιτητή του Τμήματος Θεάτρου και γ) ο οποίος κατέχει πτυχίο Τ.Ε.Ι.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α. Δεν είναι παραδεκτή υποψηφιότητα για την πλήρωση θέσης επίκουρου καθηγητή στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης προσώπου, το οποίο δεν είναι κάτοχος του απαιτούμενου από το άρθρο 2 παρ. 1 του π.δ. 390/1995 πτυχίου ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή ισότιμου τίτλου ομοταγούς Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος του εξωτερικού, κλάδου σχετικού με το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, αλλά είναι κάτοχος διπλώματος του Τμήματος Υποκριτικής της Ανώτερης Σχολής Δραματικής Τέχνης του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (πλειοψ.). β. Δεν δύναται να αναπληρωθεί η έλλειψη του απαιτούμενου από το άρθρο 2 παρ. 1 του π.δ. 390/1995 πτυχίου ελληνικού Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος ή ισότιμου τίτλου ομοταγούς Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος του εξωτερικού από μεταπτυχιακό δίπλωμα αλλοδαπού πανεπιστημίου (ομοφ.). γ. Ενόψει των παραπάνω απαντήσεων, παρέλκει η εξέταση του ερωτήματος περί του παραδεκτού της υποψηφιότητας του αυτού ως άνω υποψηφίου, λόγω της ταυτόχρονης ιδιότητάς του ως ενεργού φοιτητή του Τμήματος Θεάτρου (ομοφ.). δ. Είναι παραδεκτή η υποψηφιότητα προσώπου, το οποίο ανάρτησε στο πληροφοριακό σύστημα «ΑΠΕΛΛΑ», ως τυπικό προσόν, πτυχίο ελληνικού Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος, που του απονεμήθηκε τον μήνα Μάιο του έτους 2011 (ομοφ).
ΝΣΚ/377/2000
Ιατροί - μέλη Δ.Ε.Π. Υποψηφιότητα σε βουλευτικές εκλογές. Παραίτηση από θέση. Πειθαρχική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ.Αυγερινού, Πάρεδρος Ιατρός μέλος Δ.Ε.Π., επειδή δεν επέλεξε, βάσει της διατάξεως του άρθρου 24 παρ.6 του Ν.2530/1997 μία εκ των δύο θέσεων που κατείχε, θεωρείται από τον νόμο, κατά πλάσμα δικαίου, παραιτηθείς από το Ε.Σ.Υ., από 24-10-1999 και επομένως, κατά τις βουλευτικές εκλογές της 9ης-4-2000, που υπέβαλε υποψηφιότητα, δεν είχε υποχρέωση υποβολής παραιτήσεως ούτε, βεβαίως, τίθεται θέμα πειθαρχικής διώξεως αυτού.
ΝΣΚ/47/2017
Αρμόδιο όργανο για την άσκηση της πειθαρχικής δικαιοδοσίας επί υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.Κατά των υπαλλήλων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης μπορούν να ασκήσουν πειθαρχική δίωξη, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι, ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, από τον διορισμό του, ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης και ο προϊστάμενος Διεύθυνσης, για τους υπαλλήλους που ανήκουν στην αρμοδιότητά τους. Οι υπάλληλοι της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κατά των οποίων έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος, λόγω παράνομης τοποθέτησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης κωλύονται να ασκήσουν πειθαρχική δικαιοδοσία, ως πειθαρχικώς προϊστάμενοι των υπαλλήλων που διώκονται ποινικά στο πλαίσιο της ίδιας υπόθεσης, για πειθαρχικά παραπτώματα, που στηρίζονται στα ίδια πραγματικά περιστατικά με τα ποινικά αδικήματα για τα οποία έχει ασκηθεί ποινική δίωξη. Ανεξαρτήτως της συνδρομής του ανωτέρω κωλύματος, πειθαρχική δίωξη των ανωτέρω υπαλλήλων δύναται να ασκήσει ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης.
ΝΣΚ/33/2004
Ειδικότερα τυπικά προσόντα υποψηφίου για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Για την επιλογή και διορισμό στη θέση Συμβούλου Δημοτικής Εκπαιδεύσεως του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ο κατ’ άρθρο 25 Ν 1566/85 παρ.4, περ.β’ περ.1, εδ.γγ’ τίτλος αλλοδαπού ομοταγούς με ελληνικό ΑΕΙ πανεπιστημίου, πρέπει να είναι όχι μόνο ισότιμος αλλά και αντίστοιχος των χορηγουμένων από τα ελληνικά ΑΕΙ. Πτυχίο αλλοδαπής Παιδαγωγικής Ακαδημίας δεν θεωρείται κατά τις διατάξεις αυτές τυπικό προσόν παρέχον δικαίωμα επιλογής και διορισμού στην ανωτέρω θέση.
ΝΣΚ/131/2020
Ακολουθητέα πορεία και νόμιμες ενέργειες από πλευράς του Πανεπιστημίου Πειραιώς α) προς διερεύνηση τυχόν ευθυνών μέλους ΔΕΠ, για προσφορά σεμιναρίων έναντι διδάκτρων, εκτός του Πανεπιστημίου και β) προς προστασία της φήμης του Πανεπιστημίου.(...)Τα αρμόδια προς πειθαρχική δίωξη όργανα οφείλουν να προβούν άμεσα σε διερεύνηση πιθανών πειθαρχικών παραπτωμάτων. Προς τούτο, εφόσον η πρυτανική αρχή έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος, πρέπει να διαταχθεί η διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης. Αναλόγως δε του πορίσματος και της βαρύτητας του πειθαρχικού παραπτώματος που τυχόν διαπιστωθεί, είναι δυνατή, είτε η επιβολή πειθαρχικής ποινής από τον Πρύτανη ή τον Πρόεδρο, είτε η παραπομπή του πειθαρχικά ελεγχόμενου στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο. Ειδικότερα στην περίπτωση που, από τα στοιχεία προκύπτει παραβίαση του ασυμβιβάστου, η παραπομπή είναι υποχρεωτική κατ’ άρθρο 24 παρ.3 του ν. 4009/2011. Τέλος, αναλόγως των στοιχείων και ευρημάτων θα πρέπει να εκτιμηθεί, αν θα ασκηθούν εκ μέρους του Πανεπιστημίου τα, εκ των άρθρων 57 και 59 Α.Κ., δικαιώματα για άρση της προσβολής της φήμης του και για αποζημίωση.
ΝΣΚ/166/2021
α) Αν o Γ.Σ., ο οποίος είναι φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν μετεγγραφής του από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών στο οποίο είχε εισαχθεί το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το δικαίωμα πρόσβασης του 10%, δικαιούται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, μαθήματα, τα οποία είχε διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία είχε αρχικά εισαχθεί με πανελλαδικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και β) αν η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης» σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.(...)α) H Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται, κατά νόμο, να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης», παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και β) ο Γ.Σ., προπτυχιακός φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δύναται να ζητήσει από την ανωτέρω Σχολή την αναγνώριση εκείνων των μαθημάτων, που διδάχθηκε και εξετάστηκε επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ίδιου Ιδρύματος, για την οποία θα αποφασίσει τελικά η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, ως αποκλειστικά αρμόδιο όργανο (ομόφωνα).
ΝΣΚ/113/2019
Νομιμότητα της απόφασης διορισμού πτυχιούχου δοκίμου υπαλλήλου σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού– Οικονομικού του ΥΠΠΟΑ και δυνατότητα μετάταξής του σε θέση του κλάδου ΠΕ Αρχαιολόγων.α) Το πτυχίο του Τμήματος Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών, θεματικού κύκλου Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, περιλαμβάνεται στους οριζόμενους από το άρθρο 79 παρ. 3 του π.δ. 4/2018 τίτλους σπουδών που απαιτούνται για το διορισμό σε θέση του κλάδου/ειδικότητας ΠΕ Αρχαιολόγων του Υπουργείου Πολιτισμού (ομόφ.). β) Είναι νόμιμη η απόφαση διορισμού πτυχιούχου του ανωτέρω Τμήματος του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, σε θέση του κλάδου ΠΕ Διοικητικού- Οικονομικού του Υπουργείου Πολιτισμού και υπάρχει δυνατότητα μετάταξής του σε θέση ΠΕ Αρχαιολόγων, σύμφωνα με το άρθρο 69 του Υπαλληλικού Κώδικα είτε με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας είτε μετά από αίτησή του (ομόφ.).
ΝΣΚ/365/2014
Δυνατότητα ή μη εξέλιξης Αναπληρωτή Καθηγητή-μέλους ΔΕΠ σε θέση Καθηγητή, μετά την αυτοδίκαιη αποχώρησή του από την υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Π., ο οποίος, καθ’ ον χρόνο υπηρετούσε στο ΕΚΠΑ, είχε ζητήσει την εξέλιξή του σε Καθηγητή, με προκήρυξη της θέσης του και ακολούθως υπέβαλε υποψηφιότητα για την εξέλιξή του στην προκηρυχθείσα θέση Καθηγητή, αλλά, πριν ολοκληρωθεί σχετική διαδικασία εξέλιξης, αποχώρησε αυτοδίκαια από την υπηρεσία, την 31-8-2013, αποκλείεται της διαδικασίας εξέλιξης. Συνεπώς, και η από 8-5-2014 απόφαση της Επταμελούς Ειδικής Επιτροπής Επιλογής και Εξέλιξης του ανωτέρω αφυπηρετήσαντος μέλους ΔΕΠ, η οποία έκρινε ομοίως, είναι νόμιμη. (ομοφ).
ΝΣΚ/404/2011
ΑΕΙ – Μέλη ΔΕΠ – Πειθαρχική διαδικασία – Ένορκη Διοικητική Εξέταση – Αναστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) διατάσσεται κάθε φορά που η Υπηρεσία έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος. Η Ε.Δ.Ε. ολοκληρώνεται διαδικαστικά με τη σύνταξη και υποβολή αιτιολογημένης έκθεσης στο όργανο που διέταξε τη διενέργεια αυτής και συνοδεύεται υποχρεωτικά από όλα τα στοιχεία (καταθέσεις μαρτύρων, έγγραφα κ.λπ.), τα οποία θεμελιώνουν το περιεχόμενό της. Με το άρθρο 114 του Υ.Κ. όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, ρυθμίζονται οι σχέσεις μεταξύ της πειθαρχικής διαδικασίας και της ποινικής δίκης. Ειδικότερα στην παράγραφο 1 αυτού θεσπίζεται, ως κανόνας, η αυτοτέλεια και ανεξαρτησία της πειθαρχικής διαδικασίας από την ποινική δίκη, υπό την έννοια ότι δεν ταυτίζεται με αυτή ούτε και επηρεάζεται κατ’ αρχήν από τις συνέπειες αυτής. Αυτοτελής και ανεξάρτητη επίσης είναι η πειθαρχική διαδικασία και από «άλλη δίκη», ήτοι από την αστική ή τη διοικητική δίκη. Δεν επιτρέπεται η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας, στην οποία εντάσσεται συστηματικά και η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.) (Τμήμα Β’ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – Κεφάλαιο Β’ – Άρθρο 126 Υ.Κ.), με αφορμή την εκκρεμοδικία προς επίλυση των αυτών πραγματικών περιστατικών ή συναφούς υπόθεσης ενώπιον των πολιτικών (αστικών) ή των διοικητικών δικαστηρίων, αφού το ζήτημα της αναστολής ρυθμίζεται κατά τρόπο ειδικό και εξαντλητικό από τις διατάξεις αυτές, που επιτρέπουν την αναστολή μόνον ένεκα ποινικής δίκης. Ο Πρύτανης του Ε.Μ.Π., υπό την ιδιότητά του ως πειθαρχικώς προϊστάμενος, δεν δύναται κατά νόμο να διατάξει την αναστολή της διαταχθείσας Ε.Δ.Ε., το μεν διότι τα εκτιθέμενα αορίστως στο έγγραφο του κ. Ι.Γ., ως περιεχόμενο της αγωγής, και αληθή υποτιθέμενα, δεν συνιστούν τους «εξαιρετικούς λόγους» της παραγράφου 2 του άρθρου 114 Υ.Κ., το δε διότι, ελλείψει οιασδήποτε διαφορετικής ειδικότερης ρύθμισης για το συγκεκριμένο ζήτημα, η πολιτική δίκη δεν αναστέλλει την πειθαρχική διαδικασία.