Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/454/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2683/1999, 435/1976

Πεδίο Βολής Κρήτης. Προσωπικό. Αμοιβή υπερωριακής απασχόλησης.(...) Δεν είναι σύμφωνη με το νόμο η αμοιβή της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου που υπηρετούν στο Πεδίο Βολής Κρήτης με παροχή ελεύθερου χρόνου εργασίας (ΡΕΠΟ) αντίστοιχου της απασχόλησής τους, αντί πληρωμής χρηματικού αντιτίμου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/177/2016

Αποζημίωση απόλυσης σε υπάλληλο με σχέση Ιδιωτικού Δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ) του Πεδίου Βολής Κρήτης, λόγω λύσης της εργασιακής του σχέσης.(...) Μετά την έκδοση της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) με αριθμό 6/2012, η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (Σ.Σ.Ε) του προσωπικού με σύμβαση Ιδιωτικού Δικαίου, που υπηρετούσε στο Πεδίο Βολής Κρήτης, μετά τις 14-2-2013 δεν ισχύει και επομένως η προβλεπόμενη στην Σ.Σ.Ε. αποζημίωση λόγω συνταξιοδότησης δεν καταβάλλεται. Συνεπώς οι εργαζόμενοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μετά την 14-2-2013 δικαιούνται μόνο την αποζημίωση του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988 ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους.


ΝΣΚ/78/2007

Δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, με ίδια νομικής φύσεως εργασία σε φορείς όπως η ΑΤΕ Α.Ε. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η επιβαλλόμενη από τις συνταγματικές (άρθρο 104 Σ1975/1986/2001) και νομοθετικές διατάξεις (άρθρα 1 παρ.1 Ν 1256/1982 και 35 Υ.Κ.) απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης ή απασχόλησης στις υπηρεσίες του Δημοσίου και του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται κάθε φορά από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, καταλαμβάνει και το προσωπικό καθαριότητας και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων μερικής ή περιοδικής απασχόλησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 περ.α’ εδ.β’, 6 και 14 παρ.1 του Π.Δ/τος 410/1988. Είναι όμως επιτρεπτή και για το προσωπικό αυτό η δεύτερη απασχόληση σε υπηρεσίες του Δημοσίου και σε φορείς του δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται για μειωμένη απασχόληση και η καταβαλλόμενη ακαθάριστη αμοιβή δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν 1400/1983. Η σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένης απασχόλησης του προσωπικού αυτού σε φορείς που έχουν εξέλθει από τον δημόσιο τομέα, όπως η ΑΤΕ Α.Ε., δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση, αλλά άσκηση εκ μέρους τους ιδιωτικής εργασίας, για την οποία θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 31 του Υ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/223/2012

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Ειδικοί συνεργάτες Διοικητή και Υποδιοικητών – Ρύθμιση της υπερωριακής τους απασχόλησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ 2/8554/0022/30-1-2012 Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών «Καθιέρωσης υπερωριακής κ.λπ. εργασίας» εμπίπτουν οι υπάλληλοι που υπηρετούν στα Γραφεία του Διοικητή και των Υποδιοικητών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και κατέχουν οργανικές θέσεις ειδικών συνεργατών.


ΝΣΚ/436/2012

Χορήγηση ή μη σε δημόσιους υπαλλήλους άδειας, προκειμένου να ασκήσουν ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 3528/2007.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος εμπίπτει στην, κατά το άρθρο 31 του Ν. 3528/2007 (Υ.Κ.), έννοια του ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, για την οποία, υπό τις τιθέμενες στο άρθρο αυτό προϋποθέσεις, δύναται να χορηγηθεί, μετά από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, σχετική άδεια σε δημόσιους υπαλλήλους. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ 397/2012.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/271/2015

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΔΑΠΑΝΗΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΩΡΙΑΚΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ:.Στην υπό κρίση υπόθεση, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον στα στοιχεία που συνοδεύουν το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, με το οποίο εκκαθαρίζεται αμοιβή για παροχή εργασίας πέραν των ωρών υποχρεωτικής απασχόλησης του προσωπικού καθαριότητας κατά το μήνα Μάρτιο έτους 2014 του Δήμου ..., δεν περιλαμβάνεται η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. 1 του ν. 4024/2011 (Φ.Ε.Κ. Α ́, 226) απόφαση του Δημάρχου περί καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας η οποία αποτελεί προϋπόθεση για τη νόμιμη εκτέλεση υπερωριακής εργασίας από δημοτικούς υπαλλήλους. Κατόπιν αυτών, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί. 


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/189/2017

Υπερωρίες.Καταβολή αποζημίωσης για την υπερωριακή απασχόληση λοιπού προσωπικού – διοικητικού, οικονομικού, γραφείου κίνησης, θυρωρείου, ανθρώπινου δυναμικού, γραφείου Διοικητή, πληροφορικής -  (πλην ιατρικού)  Νοσοκομείου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι α) δεν επισυνάπτεται η απόφαση έγκρισης υπερωριακής, νυκτερινής και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας του μόνιμου προσωπικού και του προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου της Οικονομικής, Τεχνικής και Διοικητικής Υπηρεσίας από 1.11.2016 έως 31.12.2016 δημοσιευμένη στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως,  η δε ως άνω απόφαση του Δ.Σ. του Νοσοκομείου έγκρισης της υπερωριακής απασχόλησης, που αφορά την εργασία εισαγωγής στο πρόγραμμα e-ΔΑΠΥ ανοικτής περίθαλψης των παραπεμπτικών παρακλινικών εξετάσεων,  πέραν του ότι δεν συγκεκριμενοποιεί την παροχή της εν λόγω εργασίας (αριθμός απασχολούμενου προσωπικού, χρονικό διάστημα και αριθμός ωρών απασχόλησης), δεν προκύπτει, ούτε το Νοσοκομείο ισχυρίζεται το αντίθετο, ότι δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, κατά παράβαση του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 4354/2015, β) δεν επισυνάπτεται στα δικαιολογητικά του χρηματικού εντάλματος απόφαση συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης, η οποία να έχει αναρτηθεί στο διαδίκτυο, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 2, 3 και 4 του ν. ν. 3861/2010, όπως αυτός ισχύει, γ) για την καταβολή της εντελλόμενης δαπάνης προβλέφθηκε επιβάρυνση του ΚΑΕ 263 «Αμοιβή για εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυχτερινές ώρες» και όχι ο ΚΑΕ 0261 «Αποζημίωση για υπερωριακή εργασία», κατά παράβαση της αρχής της ειδίκευσης των πιστώσεων, καθόσον εν προκειμένω η πλειονότητα των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων παρείχε υπερωριακή απογευματινή εργασία και όχι εργασία κατά τις εξαιρέσιμες ημέρες και νυκτερινές ώρες (βλ. σχετ. τις επισυναπτόμενες στο χρηματικό ένταλμα καταστάσεις υπερωριακής απασχόλησής τους, μηνών Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου έτους 2016), κατ΄ αποδοχή ως βάσιμων των σχετικών λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου


ΝΣΚ/397/2012

Χορήγηση ή μη σε δημόσιους υπαλλήλους άδειας, προκειμένου να ασκήσουν ιδιωτικό έργο ή εργασία με αμοιβή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 του Ν. 3528/2007.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εμπίπτει ή όχι η άσκηση ελεύθερου επαγγέλματος στην κατά το άρθρο 31 του Ν. 3528/2007 (Υ.Κ.) έννοια του ιδιωτικού έργου ή εργασίας με αμοιβή, για την οποία, υπό τις τιθέμενες στο άρθρο αυτό προϋποθέσεις, δύναται να χορηγηθεί, μετά από σύμφωνη και αιτιολογημένη γνώμη του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου, σχετική άδεια σε δημόσιους υπαλλήλους (ισοψηφία). Παραπομπή του υπό κρίση ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ., ως νομικό ζήτημα μείζονος σημασίας.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/262/2017

Υπερωριακή απασχόληση.(..)Κατά τα βασίμως δε προβαλλόμενα από την Επίτροπο, στο σώμα της ανωτέρω απόφασης, δεν γίνεται επιμερισμός των κατ’ ανώτατο όριο προτεινόμενων ωρών που προβλέπονται ανά μήνα και για όλο το έτος για τους υπηρετούντες στα Τμήματα υπαλλήλους που παρείχαν την επίμαχη υπερωριακή εργασία, για την αμοιβή της οποίας εκδόθηκε ο ελεγχόμενος τίτλος. Ειδικότερα, αν και υπάρχει στο σώμα αυτής η πρόβλεψη για την ανώτατη πρόσθετη απασχόληση του προσωπικού, με ορισμό των ωρών που δύναται να πραγματοποιεί κάθε Τμήμα ανάλογα με τις ανάγκες του μηνιαία και ετήσια, δεν έλαβε χώρα επιμερισμός τους για την παρασχεθείσα εργασία σε Κυριακές, εξαιρέσιμες και τη νύχτα, για τα Τμήματα που αφορά η ελεγχόμενη δαπάνη. Εντούτοις, η ως άνω απόφαση συμπληρούμενη νομίμως από την σε Ορθή Επανάληψη Δ/83/1.3.2017  αναρτηθείσα στο διαδίκτυο απόφαση του Διοικητή του για τη συγκρότηση συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για τον επίμαχο μήνα, συγκρότηση που έλαβε χώρα πριν την πραγματοποίηση της υπερωριακής εργασίας και στην οποία γίνεται επιμερισμός του αριθμού των ωρών της υπερωριακής εργασίας και όσον αφορά στην παροχή της Κυριακές, εξαιρέσιμες και νύχτες ανά Τμήμα και υπάλληλο, φέρει, αναφορικά με την προβαλλόμενη αιτίαση της Επιτρόπου, το αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο. Όμως, τόσο η πρόβλεψη του αριθμού των ωρών υπερωριακής απασχόλησης (Υπερωρίες, Κυριακές και Εξαιρέσιμα) των υπαλλήλων των επιμέρους Τμημάτων της Διοικητικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου για τον μήνα Μάρτιο του 2017  στην ανωτέρω απόφαση συγκρότησης του συνεργείου (550 ώρες), όσο και ο αριθμός των  πραγματοποιηθέντων τελικά υπερωριών ανά υπάλληλο της Διοικητικής Υπηρεσίας αυτού τον ίδιο κρίσιμο μήνα (Μάρτιο) στην προαναφερόμενη αναλυτική κατάσταση  (ήτοι, 320 ώρες υπερωριακής απασχόλησης και 206 ώρες υπερωριακής απασχόλησης σε Κυριακές και εξαιρέσιμες, δηλ. συνολικά 526 ώρες υπερωριακής απασχόλησης) κείνται εκτός του ανώτατου μηνιαίου ορίου (284 ώρες) που τέθηκε με την 2/23.1.2017 (θ.2ο)/17 απόφαση καθιέρωσης υπερωριακής εργασίας του προσωπικού της Διοικητικής Υπηρεσίας του άνω Νοσοκομείου. Τούτο δε, χωρίς να έχει λάβει χώρα τροποποίηση ή συμπλήρωση αυτής με νεότερη απόφαση, στην οποία να αιτιολογείται η αναγκαιότητα της αύξησης των ωρών υπερωριακής απασχόλησης στην Υπηρεσία αυτή και χωρίς από τα στοιχεία της υπόθεσης, όπως αυτά συμπληρώθηκαν, να προκύπτει οποιαδήποτε αιτιολογία για την υπέρβαση αυτή και τις ανάγκες που κάλυψε, ενώ, ούτε και ο φορέας επικαλείται οτιδήποτε σχετικό, ούτε αντιλέγει στον βασίμως αυτό προβαλλόμενο από την Επίτροπο λόγο μη νομιμότητας της εντελλόμενης δαπάνης. Ως εκ τούτου, το κρινόμενο χρηματικό ένταλμα, περιέχον δαπάνη, που κατά το μέρος που υπερβαίνει -για τους υπαλλήλους της Διοικητικής Υπηρεσίας του άνω Νοσοκομείου- τις ώρες υπερωριακής απασχόλησης που προβλέφθηκαν στην 2/23.1.2017 (θ.2ο)/17 απόφαση καθιέρωσης, είναι μη νόμιμη, δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/243/2017

Αμοιβές μελών Δ.Σ. Καταβολή αμοιβής στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου αυτής, λόγω της πλήρους απασχόλησής της στην Επιχείρηση,     για τον Απρίλιο του έτους 2017. Κατ’ εκτίμηση, η Επίτροπος προέβαλε ως αιτιολογία της άρνησής της ότι α) δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την πλήρη απασχόληση με αμοιβή της Αντιπροέδρου της Δ.Ε.Υ.Α.Ω., καθόσον εάν οι αρμοδιότητές της ταυτιστούν με αυτές των υπολοίπων μελών του Δ.Σ. της επιχείρησης και καταλάβει και θέση πλήρους απασχόλησης με αμοιβή, στη σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου θα υπολείπεται η θέση του Αντιπροέδρου και β) για την κάλυψη θέσης πλήρους απασχόλησης με αμοιβή θα έπρεπε   να τηρηθεί η προβλεπόμενη από τις διατάξεις του ν. 2190/1994 διαδικασία πρόσληψης με διαγωνισμό ή επιλογή σύμφωνα με προκαθορισμένα και αντικειμενικά κριτήρια. Με δεδομένα αυτά η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, καθόσον αφενός και ο Αντιπρόεδρος …., ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της, μπορεί να οριστεί ως πλήρους απασχόλησης με αμοιβή και αφετέρου στο άρθρο 3 του ν. 1069/1980 προβλέπεται ρητά η διαδικασία που πρέπει να τηρηθεί για τον ως άνω ορισμό, που προϋποθέτει απόφαση του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ύστερα από εισήγηση του εκάστοτε Δ.Σ. της Δ.Ε.Υ.Α., χωρίς να καταλείπεται κανένα πεδίο εφαρμογής του ν. 2190/1994. V. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/12/2018

Υπερωριακή απασχόληση.(..) Κατά τα βασίμως δε προβαλλόμενα από την Επίτροπο, στο σώμα της ανωτέρω απόφασης, δεν γίνεται επιμερισμός των κατ’ ανώτατο όριο προτεινόμενων ωρών που προβλέπονται ανά μήνα και για όλο το έτος για τις Κυριακές, εξαιρέσιμες και νυχτερινές ώρες αναφορικά με τους υπηρετούντες στα Τμήματα υπαλλήλους που παρείχαν την επίμαχη υπερωριακή εργασία, για την αμοιβή της οποίας εκδόθηκε ο ελεγχόμενος τίτλος..Εντούτοις, η ως άνω απόφαση συμπληρούμενη νομίμως από την προαναφερόμενη (Δ/118/30.3.2017) αναρτηθείσα στο διαδίκτυο απόφαση συγκρότησης συνεργείου υπερωριακής απασχόλησης για το μήνα Απρίλιο 2017, συγκρότηση που έλαβε χώρα πριν την πραγματοποίηση της υπερωριακής εργασίας και στην οποία γίνεται επιμερισμός του αριθμού των ωρών της υπερωριακής εργασίας και όσον αφορά στην παροχή της Κυριακές, εξαιρέσιμες και νύχτες ανά Τμήμα και υπάλληλο, φέρει, αναφορικά με την προβαλλόμενη αιτίαση της Επιτρόπου, το αναγκαίο κατά νόμο περιεχόμενο... Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη..