ΝΣΚ/461/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ε.Μ.Π. – Προσωπικό μητρώο υπαλλήλων – Παροχή ή μη νομικής δυνατότητας πρόσβασης στον αιτούντα Προϊστάμενο της Δ/νσης Τ.Υ., στο φάκελο υπαλλήλου του Ιδρύματος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν παρέχεται νομική δυνατότητα στον αιτούντα Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, να έχει πρόσβαση στο φάκελο του προσωπικού μητρώου της υπαλλήλου του Ιδρύματος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/301/2013
Ε.Μ.Π. - Αρμόδιο κατά νόμο όργανο του Ε.Μ.Π για τις μετακινήσεις του διοικητικού προσωπικού εντός του Ιδρύματος – Αρμοδιότητα ή μη της Συγκλήτου η εξέταση της ένστασης κατά της απόφασης μετακίνησης διοικητικού προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Η αρμοδιότητα μετακίνησης διοικητικού υπαλλήλου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανήκει στον Πρύτανη του Ιδρύματος, η δε εκδοθείσα, από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, απόφαση μετακίνησης, είναι μη νόμιμη και, συνακόλουθα, ανακλητέα από τον Πρύτανη. (ομοφ.) Β) Η εξέταση της ένστασης-αίτησης του ερωτήματος εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Πρύτανη και όχι της Συγκλήτου του Ε.Μ.Π. (ομοφ.)
10ης/2025
Έγκριση Σχεδίου Ισότιμης Πρόσβασης Ατόμων με Αναπηρία και Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
ΝΣΚ/166/2021
α) Αν o Γ.Σ., ο οποίος είναι φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν μετεγγραφής του από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών στο οποίο είχε εισαχθεί το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το δικαίωμα πρόσβασης του 10%, δικαιούται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, μαθήματα, τα οποία είχε διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία είχε αρχικά εισαχθεί με πανελλαδικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και β) αν η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης» σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.(...)α) H Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται, κατά νόμο, να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης», παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και β) ο Γ.Σ., προπτυχιακός φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δύναται να ζητήσει από την ανωτέρω Σχολή την αναγνώριση εκείνων των μαθημάτων, που διδάχθηκε και εξετάστηκε επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ίδιου Ιδρύματος, για την οποία θα αποφασίσει τελικά η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, ως αποκλειστικά αρμόδιο όργανο (ομόφωνα).
ΝΣΚ/298/2012
Α.Ε.Ι. – Αναπλήρωση Πρύτανη – Λήξη θητεία Υπηρεσιακού Υπουργού – Επαναφορά Πρύτανη στα καθήκοντά του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Μετά το διορισμό του κ. Σ.Ε.Σ. στη θέση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων και καθ’ όλη τη διάρκεια άσκησης των καθηκόντων του, ως Υπουργού, τα καθήκοντα του Πρύτανη στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, νόμιμα ασκούνται κατά σειρά από τον Αντιπρύτανη Οικονομικού Προγραμματισμού και Ανάπτυξης του Ιδρύματος και σε περίπτωση που αυτός κωλύεται ή απουσιάζει, από τον Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού, κατά τους ορισμούς της με αριθμό 25547/2010 απόφασης του Πρυτανικού Συμβουλίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.). 2) Μετά τη λήξη της θητείας του, ως Υπηρεσιακού Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων ο κ. Σ.Ε.Σ. θα επανέλθει αυτοδίκαια στα καθήκοντα του Πρύτανη στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο (Ε.Μ.Π.).
ΝΣΚ/112/2022
Eρωτάται αν η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται να χορηγήσει στον Ε.Μ., Επίκουρο Καθηγητή της ως άνω Σχολής, αντίγραφο του δελτίου βαθμολογίας του μαθήματος «Ιστορία και Θεωρία 3ου εξαμήνου: Μεσαιωνική Δύση, Αναγέννηση, Μπαρόκ», το οποίο κατατέθηκε στη Γραμματεία της Σχολής από Τριμελή Επιτροπή που ορίστηκε με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής.(...)Η Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου νομιμοποιείται να χορηγήσει στον αιτούντα το αντίγραφο του δελτίου βαθμολογίας του μαθήματος «Ιστορία και Θεωρία 3ου εξαμήνου: Μεσαιωνική Δύση, Αναγέννηση, Μπαρόκ», το οποίο κατέθεσε στη Γραμματεία της Σχολής η ορισθείσα, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της Σχολής, Τριμελής Επιτροπή, αφού προηγουμένως ενημερώσει τα πρόσωπα που αυτό αφορά (κατά πλειοψηφία).
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/87/2025
Η Πράξη 87/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 4, 6 και 7 της προμήθειας με τίτλο «Προμήθεια Ερευνητικού, Εργαστηριακού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), μέσω του ΕΛΚΕ/Ε.Μ.Π. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ανέρχεται σε 6.997.149,71 ευρώ πλέον ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Κριτήριο ανάθεσης ορίστηκε η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα σχετικά στοιχεία, έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία. Ως εκ τούτου, αποφασίζεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με τους οριστικούς αναδόχους των τμημάτων αυτών.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/77/2025
Η Πράξη 77/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 12 έως 18 της προμήθειας «Ερευνητικού, Εργαστηριακού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού» του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΛΚΕ/Ε.Μ.Π.). Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολική συμβατική δαπάνη για τα ελεγχόμενα Τμήματα (12, 13, 16, 17, 18) ύψους 4.664.840,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με τους αναδόχους για τα Τμήματα αυτά.
ΝΣΚ/141/2021
Αν είναι νόμιμες: α) η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.3 του ν. 4485/2017, των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή/και ειδικές κατηγορίες δεδομένων οι δε δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους και β) η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ από το Τμήμα Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΜΠ των ανωτέρω αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, οι οποίες κατά νόμο (άρθρο 14 παρ.3 του ν. 4485/2017) αναρτώνται από το Πρυτανικό Συμβούλιο στον διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος(...)α) Είναι νόμιμη η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΕΜΠ, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, ακόμη και στην περίπτωση που οι δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους, διότι η ανάρτηση είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας καθώς και για τη συμμόρφωσή του με έννομη υποχρέωσή του και β) δεν είναι νόμιμη η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, στις οποίες περιλαμβάνονται οι συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, ενώ η ανάρτηση των αποφάσεων αυτών στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είναι νόμιμη με την ειδικότερη, επιπλέον, προϋπόθεση ότι οι ειδικές κατηγορίες δεδομένων θα απαλειφθούν, καθόσον δεν δικαιολογείται παρέκκλιση από την απαγόρευση επεξεργασίας αυτών των κατηγοριών δεδομένων (ομόφωνα).
ΝΣΚ/218/2017
Υποχρέωση συμμόρφωσης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) σε απόφαση του Υπουργού Παιδείας, σχετικά με τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας κρίσης μέλους Δ.Ε.Π. – Αρμόδιο όργανο για την κρίση επί αιτήσεως εξαιρέσεως κατά την επανάληψη της διαδικασίας κρίσης μέλους Δ.Ε.Π.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Υφίσταται υποχρέωση συμμόρφωσης του Ε.Μ.Π. σε απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδόθηκε στο πλαίσιο του ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας κρίσης μέλους Δ.Ε.Π., καθ’ υπέρβαση των χρονικών ορίων άσκησης της αρμοδιότητάς του, εφ’ όσον δεν ακυρώθηκε και δεν έχει ανακληθεί. Το Εκλεκτορικό Σώμα είναι το αρμόδιο κατά νόμο όργανο, το οποίο θα εξετάσει υποβληθείσα αίτηση εξαιρέσεως μελών αυτού, προτού προβεί - συμμορφούμενο προς την ανωτέρω απόφαση - στον ορισμό νέας εισηγητικής επιτροπής κατά την επανάληψη της διαδικασίας κρίσης μέλους Δ.Ε.Π.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/278/2018
Προγραμματική σύμβαση:Με δεδομένα αυτά, από το περιεχόμενο της επίμαχης φερόμενης ως προγραμματικής σύμβασης, προκύπτει ότι οι ουσιαστικές, ήτοι καθορίζουσες την αληθινή φύση της συμβατικής σχέσης, υποχρεώσεις των μερών, εξαντλούνται α) στην παροχή εκ μέρους του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου - Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Ερευνών (Ε.Μ.Π./Ε.Λ.Κ.Ε.) υπηρεσιών αξιολόγησης και εκτίμησης πλημμυρικού κινδύνου σε δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Τρικάλων της Περιφέρειας Θεσσαλίας, επί τη βάσει του ήδη εκπονηθέντος γενικού σχεδίου διαχείρισης κινδύνου πλημμύρας στο σύνολο της Περιφέρειας και β) στην καταβολή από καθέναν από τους ανωτέρω Δήμους της, προϋπολο-γισθείσας για τις εν λόγω υπηρεσίες, δαπάνης [76.000 ευρώ (19.000 ευρώ Χ 4 Δήμοι), πλέον Φ.Π.Α. (24%) ποσού 18.240 ευρώ, ήτοι συνολικά 94.240 ευρώ), δηλαδή στην πληρωμή στο Ε.Μ.Π./Ε.Λ.Κ.Ε. ισόποσης αμοιβής. Με το περιεχό-μενο αυτό, η επίμαχη σύμβαση δεν αποτελεί γνήσια προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010 αλλά συνιστά, κατ’ ουσία, σύμβαση απευθείας ανάθεσης υπηρεσιών μεταξύ του καθενός εκ των τεσσάρων (4) Δήμων αφενός και του Ε.Μ.Π./Ε.Λ.Κ.Ε. αφετέρου. Η σύμβαση όμως αυτή μεταξύ του Δήμου .....-... και του Ε.Μ.Π./Ε.Λ.Κ.Ε., νομίμως συνήφθη σύμφωνα με το άρθρο 118 παρ. 1 του ν. 4412/2016 καθώς η εκτιμώμενη αξία της δεν υπερβαίνει το ποσό των 20.000 ευρώ, σύμφωνα δε με τον Οργανισμό της Εσωτερικής του Υπηρεσίας (Β΄ 2276/2011) ο Δήμος δεν διαθέτει εξειδικευμένο προσωπικό για την παροχή των εν λόγω υπηρεσιών. Τέλος, από πλάνη και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων που αφορούν στην κανονικότητα της δαπάνης, ο Δήμος εξέδωσε την απόφαση ανάληψης του ποσού της σύμβασης (δημοσιονομική δέσμευση) μετά την απόφαση έγκρισης σύναψης της σύμβασης (νομική δέσμευση).