ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/87/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 87/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 4, 6 και 7 της προμήθειας με τίτλο «Προμήθεια Ερευνητικού, Εργαστηριακού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού» του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.), μέσω του ΕΛΚΕ/Ε.Μ.Π. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ανέρχεται σε 6.997.149,71 ευρώ πλέον ΦΠΑ και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Κριτήριο ανάθεσης ορίστηκε η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει τιμής. Το Κλιμάκιο, αφού εξέτασε τα σχετικά στοιχεία, έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία. Ως εκ τούτου, αποφασίζεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με τους οριστικούς αναδόχους των τμημάτων αυτών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/77/2025
Η Πράξη 77/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 12 έως 18 της προμήθειας «Ερευνητικού, Εργαστηριακού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού» του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΛΚΕ/Ε.Μ.Π.). Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με συνολική συμβατική δαπάνη για τα ελεγχόμενα Τμήματα (12, 13, 16, 17, 18) ύψους 4.664.840,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία και αποφάσισε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων με τους αναδόχους για τα Τμήματα αυτά.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/228/2025
Η Πράξη 228/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας επαναπροκήρυξης άγονων ειδών/τμημάτων του διαγωνισμού Νο 9/2024 του ΕΛΚΕ/ΕΜΠ, για την προμήθεια ερευνητικού, εργαστηριακού και εκπαιδευτικού εξοπλισμού. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της επαναπροκήρυξης ανήλθε σε 492.140,96 ευρώ πλέον ΦΠΑ, και το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Μετά τον έλεγχο, το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία για τα Τμήματα 1, 8 και 14. Συνεπώς, αποφασίζεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των πέντε (5) σχεδίων συμβάσεων με τους επιλεγέντες οικονομικούς φορείς για την υλοποίηση της προμήθειας.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/156/2025
Η Πράξη 156/2025 του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων είκοσι ενός (21) συμβάσεων για την Προμήθεια Ερευνητικού, Εργαστηριακού και Εκπαιδευτικού Εξοπλισμού (Τμήμα 1), το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η ανάθεση έγινε από τον ΕΛΚΕ/Ε.Μ.Π. για 72 εκ των 102 ειδών του Τμήματος 1, με συνολική συμβατική δαπάνη 907.876,48 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Ως εκ τούτου, αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων υπό την προϋπόθεση αναριθμητισμού ενός όρου του προοιμίου και την συμπλήρωση του ποσού της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης (4% της εκτιμώμενης δαπάνης χωρίς ΦΠΑ).
ΝΣΚ/301/2013
Ε.Μ.Π. - Αρμόδιο κατά νόμο όργανο του Ε.Μ.Π για τις μετακινήσεις του διοικητικού προσωπικού εντός του Ιδρύματος – Αρμοδιότητα ή μη της Συγκλήτου η εξέταση της ένστασης κατά της απόφασης μετακίνησης διοικητικού προσωπικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Α) Η αρμοδιότητα μετακίνησης διοικητικού υπαλλήλου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου ανήκει στον Πρύτανη του Ιδρύματος, η δε εκδοθείσα, από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών, απόφαση μετακίνησης, είναι μη νόμιμη και, συνακόλουθα, ανακλητέα από τον Πρύτανη. (ομοφ.) Β) Η εξέταση της ένστασης-αίτησης του ερωτήματος εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Πρύτανη και όχι της Συγκλήτου του Ε.Μ.Π. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/229/2025
Η Πράξη 229/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την Προμήθεια Ηλεκτρολογικού Υλικού του Δήμου Πατρέων. Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας (Τμήματα 1-10 και 12) που ελέγχθηκε, ανήλθε σε 3.719.032,26 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου δικαιώματος προαίρεσης 50% και πλέον ΦΠΑ). Η διαδικασία κατακυρώθηκε σε τρεις οικονομικούς φορείς (για τα τμήματα 1-10 και 12), με συνολικό ποσό 1.629.239,55 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Σημειώνεται ότι για το τμήμα 13 εκκρεμεί προσφυγή ενώπιον της Ενιαίας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία για τα τμήματα 1-10 και 12 και αποφάνθηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των τριών σχεδίων συμβάσεων.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/141/2025
Η Πράξη 141/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίων συμβάσεων για την «Προμήθεια εργαστηριακού εξοπλισμού για την Σχολή Θετικών Επιστημών», την οποία προκηρύσσει ο ΕΛΚΕ/Ε.Κ.Π.Α. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι η προμήθεια συγχρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Δεδομένου ότι η προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ανέρχεται σε 1.866.041,65 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), το ποσό αυτό υπολείπεται καταφανώς του ορίου των 5.000.000 ευρώ, το οποίο απαιτείται για τον υποχρεωτικό προσυμβατικό έλεγχο συγχρηματοδοτούμενων συμβάσεων. Ως εκ τούτου, έκρινε ότι απαραδέκτως υποβλήθηκαν τα σχέδια συμβάσεων για έλεγχο νομιμότητας.
ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/44/2025
Το ΣΤ΄ Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου συνεδρίασε στις 6 Φεβρουαρίου 2025 για να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για τα Τμήματα 9 και 14 της προμήθειας «Αγορά μηχανών πυρόσβεσης και άλλων οχημάτων απόκρισης για το Πυροσβεστικό Σώμα» και «Αγορά οχημάτων για την ΓΓΠΠ, περιφερειακά-τοπικά κέντρα πολιτικής προστασίας και εθελοντικούς οργανισμούς». Η συνολική προϋπολογιζόμενη δαπάνη της προμήθειας ήταν 64.588.709,75 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Η διαδικασία έγινε από την Ε.Ε.ΣΥ.Π. Α.Ε., η οποία είχε απορροφήσει το Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ. Η προμήθεια χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το Κλιμάκιο αποφάνθηκε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία, ως προς τα Τμήματα 9 και 14, και συνεπώς δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και των αναδόχων.
ΝΣΚ/461/2013
Ε.Μ.Π. – Προσωπικό μητρώο υπαλλήλων – Παροχή ή μη νομικής δυνατότητας πρόσβασης στον αιτούντα Προϊστάμενο της Δ/νσης Τ.Υ., στο φάκελο υπαλλήλου του Ιδρύματος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν παρέχεται νομική δυνατότητα στον αιτούντα Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, να έχει πρόσβαση στο φάκελο του προσωπικού μητρώου της υπαλλήλου του Ιδρύματος.
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤ/153/2025
Η Πράξη 153/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια «Εξειδικευμένου Επιστημονικού Εξοπλισμού για την παρακολούθηση μετεωρολογικών, πυρομετεωρολογικών, ακτινομετρικών και υδρολογικών παραμέτρων» από το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Η συνολική συμβατική δαπάνη ανήλθε σε 4.530.201,00 ευρώ πλέον ΦΠΑ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν υφίστανται ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες στη διεξαχθείσα διαγωνιστική διαδικασία. Κατά συνέπεια, αποφασίστηκε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των δεκαέξι (16) σχεδίων συμβάσεων, με την επισήμανση ότι η ρήτρα αναπροσαρμογής τιμής μπορεί να εφαρμοστεί μόνο εάν η διάρκεια των συμβάσεων υπερβεί τους δώδεκα (12) μήνες.
ΝΣΚ/166/2021
α) Αν o Γ.Σ., ο οποίος είναι φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν μετεγγραφής του από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών στο οποίο είχε εισαχθεί το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το δικαίωμα πρόσβασης του 10%, δικαιούται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, μαθήματα, τα οποία είχε διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία είχε αρχικά εισαχθεί με πανελλαδικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και β) αν η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης» σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.(...)α) H Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται, κατά νόμο, να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης», παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και β) ο Γ.Σ., προπτυχιακός φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δύναται να ζητήσει από την ανωτέρω Σχολή την αναγνώριση εκείνων των μαθημάτων, που διδάχθηκε και εξετάστηκε επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ίδιου Ιδρύματος, για την οποία θα αποφασίσει τελικά η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, ως αποκλειστικά αρμόδιο όργανο (ομόφωνα).