ΝΣΚ/470/2001
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Αθλητικά Σωματεία. Νομική μορφή των Τμημάτων Αμειβομένων Αθλητών (ΤΑΑ). Επιχορήγηση. Μετατροπή τους σε Ανώνυμες Αθλητικές Εταιρίες (ΑΑΕ). Τύχη των ενοχικών υποχρεώσεών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα Τμήματα Αμειβομένων Αθλητών (ΤΑΑ) έχουν αυτοτέλεια διοικητική, οικονομική και διαχειριστική και ικανότητα δικαιοπρακτική για θέματα της δραστηριότητάς τους. Δεν δικαιούνται επιχορήγησης και οι κατ αυτών απαιτήσεις τρίτων περιέρχονται αυτοδικαίως στις Ανώνυμες Αθλητικές Εταιρίες στις οποίες μετατρέπονται και δεν αναβιώνουν σε περίπτωση λύσεως των εταιριών αυτών.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ε.2026/2020
Φορολογική μεταχείριση εισοδημάτων που αποκτούν από 1.1.2020 και μετά οι αμειβόμενοι αθλητές από τις αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, τα τμήματα αμειβόμενων αθλητών ή τα αναγνωρισμένα αθλητικά σωματεία εξαιτίας υπογραφής συμβολαίου μετεγγραφής ή την ανανέωση ή τη λύση συμβολαίου συνεργασίας, βάσει των νέων διατάξεων του άρθρου 76 του ν.4646/2019 (ΦΕΚ 201 Α΄).ΑΔΑ:6ΚΓΕ46ΜΠ3Ζ-ΑΧ4
ΝΣΚ/13/2003
Ευθύνη Αθλητικής Ανώνυμης Εταιρείας (ΑΑΕ) για την καταβολή φόρων που έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα Τμήματος Αμοιβομένων Αθλητών (ΤΑΑ), από τη μετατροπή του οποίου συνεστήθη η ΑΑΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Τα ποσά φόρου τα οποία έχουν βεβαιωθεί σε βάρος Αθλητικού Σωματείου και αφορούν δραστηριότητα ΤΑΑ, μπορούν να εξατομικευτούν από τα λοιπά ποσά βεβαιωμένων φόρων σε βάρος του Αθλητικού Σωματείου και στη συνέχεια να καταβληθούν καθ υποκατάσταση από την ΑΑΕ, που συστήθηκε από τη μετατροπή του Τμήματος αυτού κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 64 παρ.2 και 73 παρ.1 του Ν 2725/1999.
ΔΕΑΦ Β 1075697 ΕΞ 2018
Χρόνος απόδοσης του φόρου που παρακρατείται στο «πάγιο μέρισμα» που λαμβάνουν τα αθλητικά σωματεία από τις αθλητικές ανώνυμες εταιρείες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν. 2725/1999.(ΑΔΑ:7Ν8746ΜΠ3Ζ-Θ71)
ΝΣΚ/601/2002
Θέματα ευθύνης φυσικών και νομικών προσώπων για χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργήθηκαν από την δραστηριότητα Τμήματος Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών Αθλητικού Σωματείου μετά την μετατροπή αυτού σε αθλητική ανώνυμη εταιρία.(...)Η Καλαθοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία (ΚΑΕ) στην οποία μετατράπηκε Τμήμα Αμειβομένων Καλαθοσφαιριστών (ΤΑΚ) αθλητικού σωματείου κατά το άρθρο 6 του Ν 1958/91, καθίσταται σύμφωνα με το άρθρο 16 του ίδιου νόμου μόνη υπεύθυνη έναντι του Δημοσίου και τρίτων για τις οφειλές του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου οι οποίες είχαν δημιουργηθεί από τη δραστηριότητα του ως άνω ΤΑΚ (πριν από τη σύσταση της ΚΑΕ), σε περίπτωση δε λύσεως της ΚΑΕ για οποιοδήποτε λόγο οι οφειλές αυτές, όπως και εκείνες που δημιουργήθηκαν από την ίδια την ΚΑΕ κατά τη λειτουργία της, δεν περιέρχονται στο ιδρυτικό αυτής αθλητικό σωματείο. Για τις παραπάνω οφειλές προ το Δημόσιο μπορούν να προσωποκρατηθούν οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου, καθώς και τα μέλη του προσωρινού διοικητικού συμβουλίου της ΚΑΕ που απέκτησαν τις αντίστοιχες ιδιότητες σε χρόνο που ήταν βεβαιωμένα τα ως άνω χρέη ή που είχαν τις ιδιότητες αυτές κατά το χρόνο βεβαιώσεώς τους, ανεξαρτήτως αν μετέπειτα απέβαλαν την ιδιότητα του εκπροσώπου. Υπό τις ίδιες προϋποθέσεις οι εκπρόσωποι του ιδρυτικού αθλητικού σωματείου υπέχουν επίσης και ποινική ευθύνη κατά το άρθρο 25 του Ν 1882/90, όπως ισχύει. Αντίθετα, δεν υπέχουν καμία ευθύνη τα μέλη της κατά το άρθρο 2 παρ.4 του Ν 1958/91 τριμελούς επιτροπής διοίκησης του ΤΑΚ αθλητικού σωματείου, δεδομένου ότι για τα χρέη προς το Δημόσιο που δημιουργούνται από τη δραστηριότητα του ΤΑΚ ευθύνεται έναντι του Δημοσίου μόνο το νομικό πρόσωπο του αθλητικού σωματείου.
ΝΣΚ/125/2000
ΕΟΤ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Ο ΕΟΤ, μετά την αναδιοργάνωσή του με το νόμο 2636/98 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, η οποία είχε ως αναγκαίο επακόλουθο τη μεταφορά προσωπικού του Οργανισμού στην ανώνυμη αυτή εταιρία, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/96. Επιχείρημα υπέρ της απόψεως αυτής συνάγεται και από το άρθρο 2 παρ.1 του νόμου αυτού, κατά το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στις δημόσιες επιχειρήσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του να μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες και να καταρτίζουν ή να προσαρμόζουν αναλόγως τα καταστατικά τους, χωρίς να καθιερώνεται η μετατροπή ή η προσαρμογή αυτή ως αναγκαία προϋπόθεση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του. Επομένως, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 18 παρ.1 περ.ια του ν.2738/99, το προσωπικό που έχει παραμείνει στον ΕΟΤ μετά την ως άνω αναδιοργάνωσή του δεν υπάγεται στις διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου περί μονιμοποιήσεων (πλειοψ.).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/56/2015
Επιχορήγηση σε αθλητικά σωματεία:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επιχορήγηση του ανωτέρω σωματείου από το Δήμο ....., καθόσον, αφενός από το καταστατικό του προκύπτει καταρχήν ότι αποτελεί αθλητικό, κατά την έννοια του νόμου, σωματείο, αφετέρου δε, όπως αποδεικνύεται από τα κρίσιμα για την υπόθεση στοιχεία του φακέλου και, συγκεκριμένα, τόσο από την από 4.4.2014 αίτηση του σωματείου προς το Δήμο για επιχορήγηση όσο και από το 7/14.4.2014 Πρακτικό του Διοικητικού του Συμβουλίου του σωματείου περί αποδοχής της αιτούμενης επιχορήγησης, το συνολικό ποσό αυτής θα διατεθεί αποκλειστικά για την επιτυχή συμμετοχή των μελών του σωματείου στις ανωτέρω αθλητικές εκδηλώσεις (50 αθλητές στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα στην Χαλκίδα και 35 αθλητές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στην Ισπανία) και όχι για την κάλυψη διοικητικής φύσεως δαπανών λειτουργίας του σωματείου. Μάλιστα, το συνολικό ποσό των εξόδων του σωματείου για τη συμμετοχή στα προαναφερόμενα Πρωταθλήματα, ήταν πολύ μεγαλύτερο από το ανωτέρω αιτηθέν ποσό της επιχορήγησης για την κάλυψη των απολύτως αναγκαίων δαπανών που αφορούσαν στα μετάλλια και τη διαμονή των αθλητών. Και τούτο διότι, όπως προκύπτει από το από 25.6.2014 έγγραφο της Προέδρου του ανωτέρω σωματείου, χρειάστηκαν επιπλέον δαπάνες άνω των 2.000 ευρώ (για ψυκτικά σπρέι, επικαλαμίδες, φαρμακευτικό υλικό, αφίσες - προσκλήσεις, νερά - αναψυκτικά, έξοδα μετακίνησης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό κλπ.) οι οποίες όμως καλύφθηκαν από ίδια έσοδα του σωματείου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Κλιμάκιο τούτο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2014, σε βάρος των πιστώσεων του οποίου εκδόθηκε.