ΝΣΚ/125/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
ΕΟΤ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Ο ΕΟΤ, μετά την αναδιοργάνωσή του με το νόμο 2636/98 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, η οποία είχε ως αναγκαίο επακόλουθο τη μεταφορά προσωπικού του Οργανισμού στην ανώνυμη αυτή εταιρία, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/96. Επιχείρημα υπέρ της απόψεως αυτής συνάγεται και από το άρθρο 2 παρ.1 του νόμου αυτού, κατά το οποίο παρέχεται η δυνατότητα στις δημόσιες επιχειρήσεις που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του να μετατρέπονται σε ανώνυμες εταιρίες και να καταρτίζουν ή να προσαρμόζουν αναλόγως τα καταστατικά τους, χωρίς να καθιερώνεται η μετατροπή ή η προσαρμογή αυτή ως αναγκαία προϋπόθεση υπαγωγής στις ρυθμίσεις του. Επομένως, κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 18 παρ.1 περ.ια του ν.2738/99, το προσωπικό που έχει παραμείνει στον ΕΟΤ μετά την ως άνω αναδιοργάνωσή του δεν υπάγεται στις διατάξεις του τελευταίου αυτού νόμου περί μονιμοποιήσεων (πλειοψ.).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/284/2000
Ε.Ο.Τ. Μονιμοποιήσεις υπαλλήλων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το προσωπικό με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ν.π.δ.δ. με την επωνυμία "Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού" δεν υπάγεται στις διατάξεις του ν.2738/1999 περί μονιμοποιήσεως, καθόσον ο Οργανισμός αυτός, μετά την αναδιοργάνωσή του με το ν.2636/1998 και την κατάργηση ορισμένων υπηρεσιών του, τη δημιουργία νέων και την προβλεπομένη ανάθεση της διοίκησης και της διαχείρισης των επιχειρηματικών του μονάδων στην "ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΕΟΤ" που συνεστήθη με το νόμο αυτό, εξακολουθεί να υφίσταται ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και να υπάγεται στις ρυθμίσεις του ν.2414/1996. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ η γνώμη της πλειοψηφίας.
ΝΣΚ/73/2000
Ε.Ο.Τ. Ξενοδοχεία. Ειδικό σήμα λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Γ.Πουλάκος, Αντιπρόεδρος, Εισηγήτρια: Α.Γρηγορίου, Πάρεδρος. Κατ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 3 παρ.3, 4 και 5 του ν.2160/1993 και της σε εκτέλεση της παρ.3 αυτού εκδοθείσας υπ αριθ. 530266/1994 αποφάσεως Γ.Γ. ΕΟΤ, σε περίπτωση ολοκλήρωσης κατά τα εγκριθέντα σχέδια των εργασιών επέκτασης τουριστικού καταλύματος κατά αριθμό κλινών, η διοίκηση υποχρεούται να ακυρώσει το παλαιό ειδικό σήμα δυνάμει του οποίου λειτουργούσε η ξενοδοχειακή επιχείρηση υπό την αρχική της μορφή και να εκδώσει νέο που να καλύπτει το σύνολο της δυναμικότητας. Το νέο ειδικό σήμα θα χορηγηθεί σε εκείνον που θα υποβάλλει σχετική αίτηση κατά τα οριζόμενα στην 530265/1994 απόφαση Γ.Γ. ΕΟΤ και ο οποίος θα έχει δικαίωμα εκμεταλλεύσεως ολόκληρης της μονάδας, αρχικού τμήματος και επεκτάσεως.
ΝΣΚ/116/2000
Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών. Υπαγωγή στις ρυθμίσεις της διατάξεως του άρθρου 2 παρ.2 του α.ν.173/1967.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών υπάγεται στις ρυθμίσεις της διατάξεως του άρθρου 2 παρ.2 α.ν.173/1967, η οποία είναι δημοσίας τάξεως. Για τον λόγο αυτό, η επανειλημμένη παραβίασή της (εξ οιουδήποτε λόγου) δεν είναι δυνατόν να δημιουργήσει έθιμο αντίθετου περιεχομένου και να την καταργήσει. (ομόφ.)
ΝΣΚ/151/2012
Υπαγωγή Ιατροδικαστού στις ρυθμίσεις περί προσυνταξιοδοτικής διαθεσιμότητας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο Ιατροδικαστής Α΄ Φ.Κ. υπάγεται στις ρυθμίσεις του άρθρου 33 του Ν.4024/2011 περί θέσεως υπαλλήλων σε διαθεσιμότητα, λόγω επικείμενης συνταξιοδότησης (προσυνταξιοδοτική διαθεσιμότητα), δεδομένου ότι δεν εμπίπτει στις εξαιρέσεις της παρ.7 του άρθρου αυτού. (ομοφ.)
ΝΣΚ/454/2003
Κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο υπαλλήλου του ΕΟΤ ο οποίος μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας σε προσωποπαγή θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Κατά την κατάταξη σε μισθολογικό κλιμάκιο υπαλλήλου του ΕΟΤ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ο οποίος μεταφέρθηκε στη Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας σε προσωποπαγή θέση με την ίδια σχέση εργασίας, πρέπει να ληφθεί υπόψη ως χρόνος υπηρεσίας του στον ΕΟΤ διάστημα τριών μηνών, για το οποίο ο εν λόγω υπάλληλος δεν έλαβε μισθό, ούτε επικολλήθηκαν ένσημα ΙΚΑ, ενώ η σύμβαση εργασίας που τον συνέδεε με τον ΕΟΤ και που είχε καταγγελθεί από τον τελευταίο θεωρήθηκε στη συνέχεια με απόφασή του (ΕΟΤ) μηδέποτε λυθείσα. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/480/2004
Οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων. Αναφορά των ωρών έναρξης και λήξης εργασίας τους στις οικείες καταστάσεις προσωπικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι εργοδότες των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων υποχρεούνται να καταρτίζουν για τους οδηγούς που απασχολούν, και να καταθέτουν στην αρμόδια Υπηρεσία του Σ.ΕΠ.Ε. – Τμήμα Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας πίνακες (καταστάσεις) προσωπικού, στους οποίους πρέπει να περιλαμβάνονται οι ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών αυτών, ανεξάρτητα από την υποχρέωση των τελευταίων να σημειώνουν τα ίδια ως άνω στοιχεία στο βιβλίο δρομολογίων.
ΝΣΚ/224/2002
Νομιμότητα χρηματοδοτικής μίσθωσης. Ελεγχος πράξεων Γεν.Γραμματέα ΕΟΤ περί έγκρισης μεταβίβασης τουριστικών λεωφορείων από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η σύμβαση πώλησης τουριστικού λεωφορείου ως πράγματος σε χρηματοδοτικό φορέα, στην οποία χαρακτηρίζεται το τουριστικό λεωφορείο ως δημόσιας χρήσης. Η έννοια του ρήματος «παραμένει» στη διάταξη της περ.δ της παρ.2 του άρθρου 6 του Ν 2446/96 είναι «πρέπει να εκδίδεται». Ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν οφείλει να ελέγχει την νομιμότητα των αποφάσεων του Γεν.Γραμματέα του ΕΟΤ.
ΝΣΚ/86/2000(ΟΛΟΜ)
Διοικητικές συμβάσεις. Έννοια. Δημοπρασία. Συμμετοχή ενός υποψηφίου. Κακή σύνθεση Επιτροπής. Χρόνος καταρτίσεως συμβάσεως. Προσύμφωνο. Ανάκληση κατακυρώσεως μετά τη σύμβαση. α) Υπήρξε κακή σύνθεση της Επιτροπής του διενεργηθέντος στις 30-6-1997 διαγωνισμού για την τουριστική αξιοποίηση έκτασης του ΕΟΤ στο Παλιούρι Χαλκιδικής, εφόσον δεν αποδεικνύεται κατά νόμιμο τρόπο η έγκαιρη πρόσκληση ενός απουσιάσαντος μέλους της Επιτροπής αυτής. (ομόφωνα) β) Η έννοια του δημόσιου πλειοδοτικού διαγωνισμού δεν αναιρείται από το γεγονός ότι στο διαγωνισμό μετέσχε μόνο μία κοινοπραξία. (πλειοψ.) γ) Η συμβατική δέσμευση του ΕΟΤ με τον πλειοδότη του διαγωνισμού επήλθε, σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού, με την ανακοίνωση στον πλειοδότη της κατακυρωτικής απόφασης, νομίμως δε στη συνέχεια υπογράφηκε μεταξύ των μερών προσύμφωνο, με το οποίο συμφωνήθηκε η αζήμια για τους συμβαλλομένους λύση της συμβάσεως σε περίπτωση εκδόσεως δυσμενών αποφάσεων του ΣτΕ σε εκκρεμούσες αιτήσεις ακυρώσεως. (ομόφωνα) δ) Ο ΕΟΤ έχει την ευχέρεια, παρά τη συμβατική του δέσμευση, να ανακαλέσει ως παράνομη εξαιτίας της κακής σύνθεσης της Επιτροπής Διαγωνισμού την κατακυρωτική απόφαση και να επαναλάβει τον διαγωνισμό από το στάδιο παραλαβής και ελέγχου των προσφορών χωρίς δυνατότητα καταθέσεως νέων προσφορών. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/115/2000
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Μεταφραστές. Μονιμοποίηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ. Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος. Οι θέσεις του προσωπικού μεταφραστών - διερμηνέων του άρθρου 19 παρ.9γ του Ν.2594/1998 που υπηρετεί κατά τη δημοσίευση του νόμου 2738/1999 σε θέσεις προσωποπαγείς με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μπορούν να μετατρέπονται μεν σε οργανικές θέσεις μονίμου προσωπικού διατηρούν όμως τον προσωποπαγή τους χαρακτήρα και μετά την αποχώρηση του προσωπικού αυτού, μετατρέπονται σε θέσεις οργανικές ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου όπως ειδικώς τις προέβλεψε ο νόμος 2594/98, άρθρο 19 παρ.9γ, κατά την οργάνωση της μεταφραστικής υπηρεσίας.
ΝΣΚ/481/2008
Αναγνώριση προϋπηρεσίας διανυθείσας στον ιδιωτικό τομέα Ηλεκτρολόγου, ο οποίος απασχολείται στο ΥΠΠΟ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, βάσει των διατάξεων της 32/2006 Διαιτητικής Απόφασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επειδή η ειδικότητα του Ηλεκτρολόγου ΔΕ, με την οποία ο Σ.Γ. κατατάχθηκε σε θέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του ΥΠΠΟ, δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της 32/2006 Διαιτητικής Απόφασης, ο εν λόγω υπάλληλος δεν δύναται να ενταχθεί στις ρυθμίσεις της ίδιας απόφασης.