ΝΣΚ/472/2008
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα δωρεάν παραχώρησης χρήσης αθλητικών εγκαταστάσεων από ΟΤΑ Α΄ βαθμού, προς ποδοσφαιρική ανώνυμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η δωρεάν παραχώρηση προς ποδοσφαιρική ανώνυμη εταιρεία περιουσιακών στοιχείων των ΟΤΑ, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 185 του ισχύοντος Κώδικα περί Δήμων και Κοινοτήτων, καθόσον δεν μπορεί να θεωρηθεί η δραστηριότητά τους αποκλειστικά κοινωφελής ή κατευθυνόμενη στην προαγωγή των τοπικών συμφερόντων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ 1111/2008
Κατά το μετασχηματισμό επιχειρήσεων με τις διατάξεις του ν.δ.1297/1972, η αποτίμηση της αξίας των εισφερομένων περιουσιακών στοιχείων σε ανώνυμη εταιρεία ή εταιρεία περιορισμένης ευθύνης, μπορεί να ενεργείται και από ορκωτούς ελεγκτές - λογιστές ή ορκωτούς εκτιμητές.
574/2018
Ορισμός της ΟΤΔ «Αναπτυξιακή Εταιρεία Σερρών - Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ» ως Ενδιάμεσου Φορέα του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κεντρική Μακεδονία» 2014- 2020. Ανάθεση Καθηκόντων / Αρμοδιοτήτων για την διαχείριση πράξεων.
222/2012
Mεταφορά στην Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.» περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου κατά τις διατάξεις του ν. 3986/2011 (Α΄ 152).
ΝΣΚ/493/2002
Αγροτικός κλήρος. Παραχώρηση εποικιστικής εκτάσεως σε ανώνυμη εταιρεία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι επιτρεπτή, κατά το άρθρο 123 παρ.10 του Αγρ.Κ., ως ισχύει μετά την αντικατάστασή του από το άρθρο 6 του Ν 994/1979, η παραχώρηση εποικιστικής, κατά την εν γένει Αγροτική Νομοθεσία, εκτάσεως (διαθέσιμης ή κοινόχρηστης) προς εταιρεία της οποίας ο σκοπός, κατά την καταστατική του περιγραφή (δημιουργία Τεχνόπολης, για την ανάπτυξη, αξιοποίηση της Τεχνολογικής Βιομηχανικής έρευνας, την εφαρμογή των αποτελεσμάτων της στους τομείς της Εθνικής Οικονομίας κλπ) δύναται να χαρακτηρισθεί κοινωφελής.
ΝΣΚ/6/2025
Ερωτάται : α) εάν πληρούνται οι προϋποθέσεις του ν. 4354/2015, περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» για τη μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου του Φορέα και β) σε αρνητική περίπτωση, εάν τίθεται θέμα ανάκλησης της προγενέστερης θετικής απόφασης του Υπηρεσιακού Συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ και επιστροφής των καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών, λόγω της μισθολογικής εξέλιξης της υπαλλήλου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της παραγράφου 1, περ. στ΄ του άρθρου 7 του ν. 4354/2015, για την αναγνώριση του χρόνου προϋπηρεσίας της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, στην οποία αφορά το ερώτημα, στην Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ, με την επωνυμία «ΤΡΙΧΩΝΙΔΑ Α.Ε. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΟΤΑ» (ομόφωνα). β) Είναι δυνατή η ανάκληση από τη Διοίκηση των προγενέστερων, μη νόμιμων, πράξεων του υπηρεσιακού συμβουλίου του e-ΕΦΚΑ, με τις οποίες αναγνωρίστηκε ο χρόνος προϋπηρεσίας της ανωτέρω υπαλλήλου στην ως άνω Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία ΟΤΑ. Το ζήτημα της αναζήτησης ή μη των επιπλέον αποδοχών που έλαβε αχρεωστήτως η εν λόγω υπάλληλος, εναπόκειται στην ουσιαστική κρίση της Διοίκησης, η οποία θα πρέπει να εξετάσει εάν συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) το στοιχείο του δόλου στο πρόσωπο της υπαλλήλου, ως προς την είσπραξη από αυτήν των αχρεωστήτως καταβληθεισών επιπλέον αποδοχών και β) επιπροσθέτως, εάν από την επιστροφή των ποσών αυτών και ενόψει της προσωπικής, οικογενειακής και οικονομικής κατάστασης της υπαλλήλου, υφίσταται κίνδυνος δημιουργίας σε αυτήν ανυπέρβλητων οικονομικών δυσχερειών, με άμεση διακινδύνευση των μέσων διαβίωσης της ίδιας και της οικογένειάς της (ομόφωνα).
ΣΤΕ/1645/2019
Παραχώρηση ακινήτου:..Επειδή, ενόψει της προεκτεθείσης ερμηνείας των διατάξεων, ο ισχυρισμός του αιτούντος Δήμου, σύμφωνα με τον οποίο η παράγραφος 2 του άρθρου 185 επιτρέπει, υπό προϋποθέσεις, την παραχώρηση και ακινήτων που δεν ανήκουν στην ιδιοκτησία των Δήμων, είναι απορριπτέος ως νόμω αβάσιμος. Η αναληφθείσα δε από τον αιτούντα Δήμο υποχρέωση να εξασφαλίσει ακίνητο για τη λειτουργία από τον φορέα “...” υπνωτηρίου, όπως περιγράφεται στη σχετική συμφωνία συνεργασίας, δεν νοείται ότι δύναται να εκπληρωθεί κατά παράβαση των διατάξεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα που ρυθμίζουν τη δράση των ΟΤΑ, ήτοι του άρθρου 185 παρ. 2 του ν. 3463/2006, εν προκειμένω, ούτε δύναται, άλλωστε, μόνη η συμφωνία αυτή να αποτελέσει αυτοτελή βάση για την παραχώρηση του ακινήτου, ώστε η “εγκατάσταση” δια της .../2013 αποφάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου να συνιστά απλή υλική ενέργεια, όπως ισχυρίζεται ο αιτών Δήμος. Τέλος, η ανάθεση της λειτουργίας του υπνωτηρίου και του χώρου σίτισης σε τρίτα νομικά πρόσωπα αρκεί για τον χαρακτηρισμό αυτής ως παραχώρησης κατά τις διατάξεις του προαναφερθέντος άρθρου 185, ενώ το γεγονός ότι δια των δομών αυτών εξυπηρετείται κοινωφελής σκοπός, ο οποίος ενδιαφέρει άμεσα τον αιτούντα Δήμο, δεν επηρεάζει την εφαρμογή της εν λόγω διατάξεως, αντιθέτως δε, συνιστά προϋπόθεση για την παραχώρηση ακινήτου κατά την παράγραφο 2 αυτής. Κατόπιν αυτών, είναι απορριπτέοι οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αιτούντος Δήμου, όπως και η κρινόμενη αίτηση στο σύνολό της.
ΟΙΚ.01/2014
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΟΙΚ. 02/11.6.2013 κοινής απόφασης του Υφυπουργού στον Πρωθυπουργό και του Υπουργού Οικονομικών (Β΄ 1414) «Κατάργηση της δημόσιας επιχείρησης «Ελληνική Ραδιοφωνία–Τηλεόραση, Ανώνυμη Εταιρεία (ΕΡΤ – Α.Ε.), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με τις υπ’αριθμ. ΟΙΚ. 03/12.6.2013 (Β΄ 1423), ΟΙΚ. 05/19.6.2013 (Β΄ 1483), ΟΙΚ. 06/ 8.7.2013 (Β΄ 1675) κοινές υπουργικές αποφάσεις, την παράγραφο 3.α του άρθρου 92 του ν. 4182/2013 (Α΄ 185), τις παραγράφους 3-6 του άρθρου 24 του ν. 4203/2013 (Α΄ 235) και την παράγραφο 3 του άρθρου 38 του ν. 4223/2013 (Α΄ 287/31.12.2013).
2/97892/0025/2012
«Καθορίζουμε τον ειδικότερο τρόπο προσδιορισμού και λογιστικής αποτύπωσης των λειτουργικών εξόδων και των διοικητικών δαπανών που αφαιρούνται από το τίμημα σύμφωνα με την παράγραφο 14 του άρθρου 2 του Ν.3986/2011 (ΦΕΚ Α' 152), λογιστικής αποτύπωσης των εσόδων από την αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων, της ειδικότερης διαδικασίας μεταφοράς του τιμήματος στον ειδικό λογαριασμό, της ειδικότερης διαδικασίας και του τρόπου μεταφοράς του τιμήματος, όταν αυτό προέρχεται από αξιοποίηση περιουσιακού στοιχείου δημόσιας επιχείρησης ή εταιρείας της οποίας το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.»,
ΕΣ/Τ7/192/2008
Παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης.Όταν το αντικείμενο της απευθείας ανάθεσης αφορά στην παροχή υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης των εργασιών της διεπιστημονικής ομάδας έργου που συντάσσει το επιχειρησιακό πρόγραμμα Ο.Τ.Α., εφαρμόζονται και στις προαναφερόμενες αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρείες Ο.Τ.Α. οι διατάξεις του άρθρου 1 του π.δ. 185/2007, αναφορικά με το επιτρεπόμενο όριο της απευθείας ανάθεσης, ως μεταγενέστερες και ειδικότερες των διατάξεων του άρθρου 268 του νόμου 3463/2006. Ακολούθως, η απευθείας ανάθεση σε αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία Ο.Τ.Α., υπηρεσιών συμβουλευτικής υποστήριξης για την κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος επιτρέπεται μέχρι του ποσού των 15.000 ευρώ, άνω δε του ως άνω ορίου και μέχρι του ποσού των 45.000 ευρώ διενεργείται πρόχειρος διαγωνισμός.
ΝΣΚ/209/2000
Δήμοι - Κοινότητες. Μεταφορά με υπηρεσιακό λεωφορείο Δήμου άλλων προσώπων πέραν του προσωπικού του. Μεταβίβαση αυτοκινήτου σε Α.Ε. κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ Ν.251/76.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Κ.Βολτής, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Ι.Τρίαντος, Πάρεδρος 1. Με το υπηρεσιακό λεωφορείο του Δήμου Β.Κυνουρίας Αρκαδίας είναι δυνατή η μεταφορά, πέραν του προσωπικού του, των δημοτικών συμβούλων, εφόσον αυτοί πρόκειται να εκτελέσουν εργασία αναγόμενη στα καθήκοντά τους, καθώς και των μελών χορευτικών συγκροτημάτων, των πολιτιστικών συλλόγων, της Φιλαρμονικής του Δήμου και των λοιπών Φιλαρμονικών, προκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις πολιτιστικού χαρακτήρα, όχι, όμως, και των πολιτών-συγγενών του προσωπικού του Δήμου, δεδομένου ότι αυτοί δεν εξυπηρετούν υπηρεσιακές ανάγκες. 2. Είναι δυνατή, κατ άρθρο 2 παρ.1 εδ.στ του Ν.251/1976, η μεταβίβαση στην "Εταιρεία Ανάπτυξης Λίμνης Τριχωνίδας Ανώνυμη Εταιρεία" αυτοκινήτου από τον Ο.Δ.Δ.Υ., δεδομένου ότι ο σκοπός της είναι κατά κύριο λόγο κοινωφελής, το δε ζητούμενο αυτοκίνητο πρόκειται να εξυπηρετήσει το σκοπό αυτό.