ΝΣΚ/476/2000
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Τήρηση ή μη υποχρεώσεων αναδόχου του έργου της δωρεάν διανομής ελαιολάδου στους απόρους έτους 1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η ανάδοχος του έργου της δωρεάν διανομής ελαιολάδου περιόδου 1999 στους απόρους της χώρας εκπλήρωσε πλημμελώς το αναληφθέν έργο αφού ως την 10-3-2000 δεν είχε διανείμει τη συμφωνηθείσα ποσότητα ελαιολάδου, άρα υφίσταται πλημμέλεια ως προς την ολοκλήρωση του έργου εντός της ταχθείσης προθεσμίας. Υφίσταται όμως πλημμέλεια και ως την τελικώς διανεμηθείσα ποσότητα εξαιρετικά παρθένου ελαιολάδου που υπολείπεται της συμβατικώς καθορισθείσης, το δε αίτημα αναπροσαρμογής θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη και να εξεταστεί μόνο αν η ανάδοχος είχε παραλάβει από τα κέντρα παρέμβασης εμπροθέσμως κατά τα οριζόμενα στην ΚΥΑ το σύνολο της ποσότητας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/223/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Εκτέλεση έργου δωρεάν διανομής ελαιολάδου. Κοινοτικό πρόγραμμα 1999. Ανάδοχος έργου ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΗ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Ο σκοπός της παρεχόμενης από την σχετική κ.υ.α., ευχέρειας αναπροσαρμογής της προσφοράς της αναδόχου του έργου της δωρεάν διανομής extra παρθένου ελαιόλαδου στους απόρους της χώρας του κοινοτικού προγράμματος 1999, συνίσταται στην αποκατάσταση της διαταραχθείσης ισορροπίας μεταξύ προσφοράς, και εργολαβικού ανταλλάγματος, ήτοι του αποθεματοποιημένου ελαιολάδου, του οποίου η αξία μειώθηκε, αποκλειστικά λόγω της ποιοτικής υποβάθμισής του. Για τον υπολογισμό της αξίας αυτής, δεν είναι κατάλληλη ούτε η τιμή παρέμβασης, η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά για λογιστικούς σκοπούς στις μεταξύ κρατών μελών και Κοινότητας σχέσεις, ούτε η εμπορική τιμή του ελαιολάδου κατά τον χρόνο παραλαβής, η οποία εξαρτάται και διαμορφώνεται από πλείστους όσους παράγοντες της αγοράς, εκτός του κρίσιμου στοιχείου της ποιοτικής υποβάθμισης, αλλά η εμπορική τιμή του αποθεματοποιημένου ελαιολάδου της κατηγορίας στην οποία υποβαθμίστηκε τελικά, κατά το χρόνο υποβολής της προσφοράς. Επομένως η διανεμητέα ποσότητα είναι αντίστοιχη, κατ αξία, προς το εργολαβικό αντάλλαγμα, μετά την ποιοτική υποβάθμισή του, και την μείωση της αξίας του, όπως η μείωση αυτή προσδιορίζεται βάσει της διαφοράς της εμπορικής τιμής αυτού μεταξύ της αναφερομένης στο Παράρτημα ΙΙ της διακήρυξης του έργου ποιοτικής κατηγορίας, και αυτής, στην οποία μετέπεσε, εν αναφορά προς σταθερό χρόνο υπολογισμού, ήτοι αυτόν της υποβολής της προσφοράς. Η αξίωση της αναδόχου για αποζημίωση από σταλίες πλοίων λόγω καθυστέρησης εκ της δικαστικής εμπλοκής της υποθέσεως δεν είναι βάσιμη, διότι η αναμονή εκβάσεως της ασκηθείσης αιτήσεως ασφαλιστικών μέτρων αποτελεί ενέργεια σύμφωνη με τις αρχές της χρηστής διοικήσεως, και δεν μπορεί να θεμελιώσει ευθύνη της αναθέτουσας αρχής για την καθυστέρηση εκτελέσεως της προμήθειας. Ομοίως, η αξίωση για αποζημίωση από επιπλέον προμήθεια της εκδούσης την εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης του έργου Τράπεζας, λόγω καθυστέρησης στην εκκαθάριση της δαπάνης, δεν είναι βάσιμη, διότι για την αποδέσμευση της εγγύησης δεν συντρέχει η προϋπόθεση της οριστικής παραλαβής, αφού δεν έγινε προσήκουσα και εμπρόθεσμη διανομή σύμφωνα με τη σύμβαση.
279/23460/2013
Καθορισμός κριτηρίων επιλεξιμότητας τελικών δικαιούχων και φορέων εκπροσώπησης τους, του προγράμματος Δωρεάν Διανομής τροφίμων σε απόρους της Ε.Ε.
ΚΥΑ 455/22800/2013
Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής του μέτρου της δωρεάν διανομής τυριών Π.Ο.Π. σε απόρους της χώρας βάσει προγράμματος της Ε.Ε..
732/2013
Σχετικά με τον καθορισμό κριτηρίων επιλεξιμότητας τελικών δικαιούχων και φορέων εκπροσώπησής τους για το πρόγραμμα Δωρεάν Διανομής τροφίμων σε απόρους
258/31644/2013
Καθορισμός λεπτομερειών εφαρμογής των προγραμμάτων δωρεάν διανομής ζυμαρικών, ρυζιού και ελαιολάδου, σε άπορους της χώρας βάσει προγράμματος της Ε.Ε., έτους 2013.
6125/141181/2015
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 4973/118692/2015 υπουργικής απόφασης Κατανομής τροφίμων «Εθνικού Προγράμματος Δωρεάν διανομής Ρυζιού Parboiled σε απόρους της Χώρας», 2015.
4973/118692/2015
Κατανομή τροφίμων "Εθνικού Προγράμματος Δωρεάν διανομής Ρυζιού Parboiled σε απόρους της Χώρας", 2015.(Tροποποιήθηκε με την αριθμ.6125/141181/2015,ΦΕΚ-2758/Β/18.12.2015)
ΝΣΚ/131/2004
Εγγύηση καλής εκτέλεσης του έργου της δωρεάν διανομής φέτας ΠΟΠ στους απόρους της χώρας. Κατάπτωση ποσοστού εγγυήσεως – έννοια δειγματισθείσας παρτίδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με τις διατάξεις του άρθρου 11 Γ της ΚΥΑ 491/278351/12-8-02 «Καθορισμός λεπτομερειών μέτρου δωρεάν διανομής τυριού φέτας στους απόρους της χώρας βάσει προγράμματος Ε.Κ. για το έτος 2002» προβλέπεται, μεταξύ άλλων, ότι σε περίπτωση διαπίστωσης, βάσει των αναλύσεων του Γεν. Χημείου του Κράτους ότι το προϊόν παρεκκλίνει των προβλεπομένων από την εθνική νομοθεσία προδιαγραφών ως προϊόντος ΠΟΠ, καταπίπτει ποσοστό της εγγύησης του αναδόχου ίσο με το τριπλάσιο του ποσοστού που αντιπροσωπεύει η δειγματισθείσα παρτίδα σε σχέση με τη συνολική ποσότητα της προσφοράς του αναδόχου και περαιτέρω ότι για τις ανάγκες εφαρμογής του παρόντος εδαφίου ως «….παρτίδα» θεωρείται η συνολική ποσότητα προϊόντος η οποία, κατά περίπτωση, περιέχεται είτε σε ολόκληρο το ελεγχόμενο τυροκομείο είτε …σε κάθε φορτηγό ψυγείο μεταφοράς. Από την ερμηνεία των ως άνω διατάξεων σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 22 παρ.1 του Καν. 2220/85 κατά το οποίο «η εγγύηση καταπίπτει στο σύνολό της, όσον αφορά την ποσότητα για την οποία έχει τηρηθεί μια από τις πρωτογενείς απαιτήσεις» συνάγεται ότι, στην υπό κρίση περίπτωση κατά την οποία δειγματισθείσα παρτίδα για την οποία διαπιστώθηκε παρέκκλιση από τις προδιαγραφές φέτας ΠΟΠ δεν ήταν η, κατά την έννοια του άρθρου 11 της ΚΥΑ, «παρτίδα» των 17.765 κιλών φέτας που βρισκόταν στο φορτηγό, αλλά μέρος αυτής (5.221 κιλά), η αρμόδια υπηρεσία πρέπει να προβεί στην κατάπτωση ποσοστού εγγυήσεως, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο άρθρο 11 Γ της ως άνω ΚΥΑ, θεωρώντας όμως ως δειγματισθείσα παρτίδα (στην υπό κρίση περίπτωση) την ποσότητα των 5.221 κιλών φέτας.
ΝΣΚ/417/2013
Εξέλιξη του διαγωνισμού δωρεάν διανομής ρυζιού parboiled στους απόρους της Χώρας για το 2013 – Οφειλόμενες ενέργειες της Διοίκησης – Ενδεχόμενη ματαίωση του έργου, δεδομένης και της παρόδου της καταληκτικής προθεσμίας για την πληρωμή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεδομένης της απόρριψης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή του ελληνικού αιτήματος για παράταση της καταληκτικής προθεσμίας της 15-10-2013 για την πληρωμή του δικαιούχου κατά το άρθρο 4 του Κανονισμού 1020/2012 της Επιτροπής της 6ης Νοεμβρίου 2012, και κατά συνέπεια της ανατροπής του προβλεπόμενου από την κοινοτική νομοθεσία και την Διακήρυξη χρονοδιαγράμματος, η κατά παράβαση της εν λόγω προθεσμίας εκτέλεση της δωρεάν διανομής ρυζιού parboiled στους απόρους της Χώρας για το έτος 2013, θα έχει ως συνέπεια την επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού με το σύνολο της δαπάνης, λόγω της άρνησης της Ευρωπαϊκής Ένωσης να την χρηματοδοτήσει και μάλιστα στην παρούσα κρίσιμη για την οικονομία της Χώρας χρονική στιγμή. Επομένως, το ανωτέρω αντικειμενικό γεγονός, συνιστά νόμιμο λόγο δημοσίου συμφέροντος που μπορεί να δικαιολογήσει την οριστική ματαίωση των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού κατά το άρθρο 21 εδ.ζ’ του Π.Δ. 118/2007. (ομοφ.)
ΝΣΚ/90/2003
Κοινοτικό Δίκαιο – Γεωργία. Κλειστός μειοδοτικός διαγωνισμός. Παρέλευση της τασσόμενης στη διακήρυξη προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου πριν τη διενέργεια του διαγωνισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η, ήδη κατά την ημέρα διενέργειας του διαγωνισμού, υπέρβαση της προθεσμίας ολοκλήρωσης του έργου της δωρεάν διανομής ρυζιού στους απόρους της χώρας ισοδυναμεί με έλλειψη προσδιορισμού στη διακήρυξη προθεσμίας εντός της οποίας πρέπει να εκτελεσθεί το έργο, έλλειψη η οποία, ως αφορώσα απαραίτητο κατά το άρθρο 2 παρ.2γ και παρ.3α του ΠΔ 394/96 όρο της διακήρυξης και απαραίτητο στοιχείο διεξαγωγής του διαγωνισμού, καθιστά την διακήρυξη ανίσχυρη και ανεφάρμοστη και συνακόλουθα αδύνατη την, βάσει αυτής, διενέργεια του διαγωνισμού. (πλειοψ.)