×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/485/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΕΙ. Γνησιότητα Επιστημονικής Εργασίας. Διενέργεια δεύτερης ΕΔΕ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πειθαρχική διαδικασία - ΕΔΕ. Διενέργεια δεύτερης ΕΔΕ, μετά την ήδη διενεργηθείσα ολοκληρωμένη ΕΔΕ, προσκρούει στην αρχή της χρηστής διοικήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/78/2011

Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) – Ορισμός τριμελούς Επιτροπής – Νομιμότητα ή μη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 126 του Υ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο ορισμός τριμελούς Επιτροπής για διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης, στο βαθμό που ορίζεται ένας υπεύθυνος και δύο για επικούρησή του, δεν προσκρούει στις διατάξεις του άρθρου 126 του Ν 3528/2007. Αν όμως ορίζεται η διενέργεια ΕΔΕ από κοινού, τότε εκτιμάται ως αμφιβόλου νομιμότητας η διενέργεια της ΕΔΕ, αφού η ενέργεια αυτή είναι αντίθετη με τις επιταγές της παρ.2 του άρθρου 126 του Υ.Κ. (Ν.3528/2007).


ΝΣΚ/351/2011

ΑΕΙ-ΔΕΠ – Πειθαρχική δίωξη μελών ΔΕΠ – Σχέση πειθαρχικής και ποινικής δίκης – Παραγραφή – Αναστολή παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1.α) Μετά την έκδοση της 7612/2009 απόφασης, δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος (Πρύτανης ή επέχων θέση Πρύτανη) να παραπέμψει τον κ. Ι.Β. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. β) Μετά την έκδοση της 7078/2010 αθωωτικής για αυτόν τελεσίδικης απόφασης του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων Αθηνών, παρέχεται μεν η νομική δυνατότητα στο Πρύτανη να ασκήσει πειθαρχική δίωξη κατά του κ. Ι.Β., πλην η άσκηση αυτή προϋποθέτει και τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων, ήτοι την ύπαρξη σοβαρών υπονοιών ή σαφών ενδείξεων και επαρκών στοιχείων για τη, σε βάρος του κ. Ι.Β., στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος και κυρίως ότι δεν συντρέχει περίπτωση παραγραφής. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει ο Πρύτανης να απόσχει από κάθε σχετική ενέργεια και να θέσει την υπόθεση στο αρχείο. ια) Υπό την εκδοχή της αιτιολογημένης κρίσης του Πρύτανη για άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά του κ. Ι.Β., στοιχειοθετείται το πειθαρχικό παράπτωμα του άρθρου 326 του Ν 5343/1932, ότι «επιδεικνύει διαγωγή που απάδει στην αξιοπρέπεια του πανεπιστημιακού λειτουργού». ιβ) Η παραπομπή θα γίνει απ’ ευθείας από τον Πρύτανη, εφόσον τα στοιχεία είναι επαρκή για τη στοιχειοθέτηση πειθαρχικού παραπτώματος. Εναπόκειται στην κυρίαρχη κρίση του Πρύτανη να διατάξει ή όχι τη διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (προκαταρκτικής εξέτασης ή ΕΔΕ), κατά τα άρθρα 125 και 126 του νέου Υ.Κ., που έχουν ανάλογη εφαρμογή και για τα μέλη ΔΕΠ. (ομοφ.) 2. Μετά την 49523/2008 απόφαση δεν έχει τη νομική δυνατότητα η Διοίκηση του Ιδρύματος να παραπέμψει τον κ. Ι.Ε. στο Πειθαρχικό Συμβούλιο μελών ΔΕΠ, αφού κρίθηκε αμετάκλητα ότι δεν έχει διαπράξει τις πράξεις που του αποδόθηκαν. Η πενταετής παραγραφή συμπληρώθηκε στις 27-5-2009. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/404/2011

ΑΕΙ – Μέλη ΔΕΠ – Πειθαρχική διαδικασία – Ένορκη Διοικητική Εξέταση – Αναστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (Ε.Δ.Ε.) διατάσσεται κάθε φορά που η Υπηρεσία έχει σοβαρές υπόνοιες ή σαφείς ενδείξεις για τη διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος. Η Ε.Δ.Ε. ολοκληρώνεται διαδικαστικά με τη σύνταξη και υποβολή αιτιολογημένης έκθεσης στο όργανο που διέταξε τη διενέργεια αυτής και συνοδεύεται υποχρεωτικά από όλα τα στοιχεία (καταθέσεις μαρτύρων, έγγραφα κ.λπ.), τα οποία θεμελιώνουν το περιεχόμενό της. Με το άρθρο 114 του Υ.Κ. όπως υποδηλώνει και ο τίτλος του, ρυθμίζονται οι σχέσεις μεταξύ της πειθαρχικής διαδικασίας και της ποινικής δίκης. Ειδικότερα στην παράγραφο 1 αυτού θεσπίζεται, ως κανόνας, η αυτοτέλεια και ανεξαρτησία της πειθαρχικής διαδικασίας από την ποινική δίκη, υπό την έννοια ότι δεν ταυτίζεται με αυτή ούτε και επηρεάζεται κατ’ αρχήν από τις συνέπειες αυτής. Αυτοτελής και ανεξάρτητη επίσης είναι η πειθαρχική διαδικασία και από «άλλη δίκη», ήτοι από την αστική ή τη διοικητική δίκη. Δεν επιτρέπεται η αναστολή της πειθαρχικής διαδικασίας, στην οποία εντάσσεται συστηματικά και η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (Ε.Δ.Ε.) (Τμήμα Β’ – ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ – Κεφάλαιο Β’ – Άρθρο 126 Υ.Κ.), με αφορμή την εκκρεμοδικία προς επίλυση των αυτών πραγματικών περιστατικών ή συναφούς υπόθεσης ενώπιον των πολιτικών (αστικών) ή των διοικητικών δικαστηρίων, αφού το ζήτημα της αναστολής ρυθμίζεται κατά τρόπο ειδικό και εξαντλητικό από τις διατάξεις αυτές, που επιτρέπουν την αναστολή μόνον ένεκα ποινικής δίκης. Ο Πρύτανης του Ε.Μ.Π., υπό την ιδιότητά του ως πειθαρχικώς προϊστάμενος, δεν δύναται κατά νόμο να διατάξει την αναστολή της διαταχθείσας Ε.Δ.Ε., το μεν διότι τα εκτιθέμενα αορίστως στο έγγραφο του κ. Ι.Γ., ως περιεχόμενο της αγωγής, και αληθή υποτιθέμενα, δεν συνιστούν τους «εξαιρετικούς λόγους» της παραγράφου 2 του άρθρου 114 Υ.Κ., το δε διότι, ελλείψει οιασδήποτε διαφορετικής ειδικότερης ρύθμισης για το συγκεκριμένο ζήτημα, η πολιτική δίκη δεν αναστέλλει την πειθαρχική διαδικασία.


ΝΣΚ/115/2002

Χαρακτηρισμός ενεργειών οργάνων της διοικήσεως ως πειθαρχικών παραπτωμάτων. Παραχώρηση δάσους ή δασικής εκτάσεως για την εγκατάσταση σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Πρέπει να διαπιστωθεί, με διενέργεια νομότυπης διοικητικής έρευνας (ΕΔΕ κλπ) αν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου δυνάμει του οποίου, οι περιγραφόμενες στο ερώτημα ενέργειες των οργάνων της Διοικήσεως δύναται να χαρακτηρισθούν πειθαρχικά αδικήματα. 2) Το νέο νομοθετικό πλαίσιο επιτρέπει την παραχώρηση δάσους και δημόσιας δασικής εκτάσεως για την εγκατάσταση σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και κατασφαλίζει ως νόμιμη και ισχυρή τυχόν προηγουμένως χορηγηθείσα υπέρ τέτοιου σταθμού άδεια εγκαταστάσεως εντός δάσους ή δασικής εκτάσεως. Η Διοίκηση δεν δύναται να ολοκληρώσει σχέδιο πράξεως παραχωρήσεως, το περιεχόμενο του οποίου είναι διαμορφωμένο με την παράθεση των ονομάτων των διοικητικών οργάνων (Γεν. Γραμματέων) τα οποία δεν κατέχουν την ιδιότητα αυτή στο Υπουργείο, δύναται όμως να προχωρήσει στην παραχώρηση δάσους ή δημόσιας δασικής εκτάσεως για τον προαναφερόμενο σκοπό επιλέγουσα είτε την βάση των διατάξεων του άρθρου 58 του Ν 998/79 είτε του άρθρου 13 παρ.Α περ.γ όπως αμφότερα (άρθρα) ισχύουν μετά τον Ν 2941/2001, λαμβάνουσα οπωσδήποτε υπ όψη την δεδομένη εκ του νόμου ισχύν τυχόν προεκδοθείσας άδειας υπέρ συγκεκριμένου προσώπου σε δημόσιο δάσος ή δασική έκταση και το ανεπηρέαστο του κύρους αυτής της άδειας από το δεδικασμένο και τις συνέπειες των ως άνω αποφάσεων του ΣτΕ.


ΝΣΚ/180/2000

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Αναστολή εκτελέσεως αποφάσεως. Δημόσιο συμφέρον. Συμμόρφωση Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος Η αναστολή εκτέλεσης της προσβαλλόμενης πράξης αφορά μόνο την αιτούσα Ένωση και τα μέλη αυτής και ισχύει μέχρι να εκδοθεί απόφαση για την αίτηση αναστολής. Άρα η προσβαλλόμενη απόφαση του Γεν.Δ/ντή Φυτικής Παραγωγής με αριθμό πρωτ.332758/10.3.2000 δύναται να εφαρμοστεί σε όλες τις επιχειρήσεις που αφορά και οι οποίες δεν είναι μέλη της Ένωσης Ελλήνων Παραγωγών και Εμπόρων Σπόρων (ΕΕΠΕΣ). Βεβαίως η Διοίκηση έχει πάντοτε την ευχέρεια με βάση την αρχή της χρηστής διοίκησης ή της ίσης μεταχείρισης να αναστείλει την εκτέλεση μιας διοικητικής πράξης αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση ενόψει και της διαλαμβανόμενης στο σώμα της προσβαλλόμενης απόφασης αιτιολογίας που επιτάσσει την άμεση διενέργεια των ελέγχων για υπέρτερους λόγους προστασίας του δημοσίου συμφέροντος (π.χ. αποφυγή επιμόλυνσης, προστασία δημόσιας υγείας, προστασία γεωργικής παραγωγής κλπ) η Διοίκηση οφείλει να εφαρμόσει και εκτελέσει άμεσα την απόφαση 332758/10.3.2000 σε όλα τα εμπλεκόμενα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που δεν προσέφυγαν όπως η ΕΕΠΕΣ στα δικαστήρια.