ΝΣΚ/488/2005
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Τροποποίηση του άρθρου 22.2.2 της Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Δημόσιο μόνο με νόμο μπορεί να μειώσει την προμήθεια που προβλέπει το άρθρο 22.2.2 της Σύμβασης Ανάπτυξης του Αεροδρομίου. (πλειοψ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν. 2338/1995
Κύρωση Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα, ίδρυση της εταιρείας "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.", έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άλλες διατάξεις
ΝΣΚ/357/2002
Ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 12.2.5 του Ν 2338/95 «Κύρωση Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα, ίδρυση της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών ΑΕ, έγκριση περιβαλλοντικών όρων και άλλες διατάξεις».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαλλακτική διάταξη του άρθρου 12.2.5 λειτουργεί μόνον υπέρ του αλλοδαπού προσωπικού, το οποίο προσλαμβάνεται από την Εταιρεία Αεροδρομίου, τα Συγγενή με αυτήν Νομικά Πρόσωπα ή οποιονδήποτε εργολάβο ή υπεργολάβο για τις ανάγκες του Έργου, όπως αυτό προσδιορίζεται στην Σύμβαση, υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι η παροχή εργασίας δεν θα υπερβαίνει τους έξη μήνες, συνεχώς ή διακεκομμένως παρεχομένη, από την ημέρα εισόδου του αλλοδαπού εργαζόμενου στην Ελλάδα. Συνεπώς, λόγω της καθιερούμενης κατά τα άνω αντικειμενικής απαλλαγής η αμοιβή που καταβάλλεται στο αλλοδαπό προσωπικό το οποίο απασχολείται για τις ανάγκες του έργου, απαλλάσσεται από κάθε φόρο στην Ελλάδα για ένα εξάμηνο από την ημέρα που εισήλθε στην Ελλάδα.
ΝΣΚ/421/2005
Επίταξη – Αναγκαστική μίσθωση των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η επίταξη των εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ», καθώς και των υπηρεσιών του αναγκαιούντος προσωπικού σε περίπτωση πολέμου, κρίσεων και ταχύτατα εξελισσομένων καταστάσεων που απαιτούν άμεση κινητοποίηση των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες καταστάσεις μπορεί να εξελιχθούν σε πολεμικά γεγονότα. Εν καιρώ ειρήνης, η ανάγκη των Ενόπλων Δυνάμεων για την εξυπηρέτηση των εθνικών σχεδίων δύναται να γίνει στο πλαίσιο των όρων και προϋποθέσεων της συμβάσεως αναπτύξεως του νέου διεθνούς αεροδρομίου της Αθήνας που κυρώθηκε με το Ν 2338/1995.
ΝΣΚ/149/2002
Εφαρμογή διατάξεων του Ν 2696/99 (ΚΟΚ) στους χώρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η Κύρια Οδός Πρόσβασης του Αεροδρομίου, έχει τον χαρακτήρα της οδού εντός του κλειστού χώρου του ακινήτου του Αεροδρομίου, όπως αυτό έχει οριοθετηθεί από τη Σύμβαση Ανάπτυξης του Αεροδρομίου, κατά την έννοια της περίπτωσης δ της παραγράφου 6 της υπ αριθμ. ΣΤ 1831/1978 απόφασης του Υπουργού Συγκοινωνιών. β) Επί της ανωτέρω οδού και του εσωτερικού οδικού δικτύου του χώρου του Αεροδρομίου, που διεξάγεται δημόσια κυκλοφορία οχημάτων, εφαρμόζονται οι διατάξεις του Ν 2696/99 (ΚΟΚ). γ) Η αρμοδιότητα για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων επί της Κύριας Οδού Πρόσβασης του Αεροδρομίου και την εφαρμογή των διατάξεων του ΚΟΚ, ανήκει στο Τμήμα Τροχαίας του Αεροδρομίου Αθηνών.
N.4594/2019
Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της «Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου», που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202).
N.3495/2006
Κύρωση του νέου αναθεωρημένου κειμένου της Διεθνούς Σύμβασης Προστασίας Φυτών.
ΝΣΚ/366/2001
ΣΚΟΠ - Διάλυση. Καταβολή αποδοχών πρώην υπαλλήλου. Εκτέλεση δικαστικής απόφασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Το Ελληνικό Δημόσιο οφείλει κατά το νόμο να καταβάλλει στον αιτούντα τα επιδικασθέντα με την υπ αριθ. 2021/2000 αμετάκλητη απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθήνας (Τμήμα Εργατικών Διαφορών) ποσά.
261/2017
Έγκριση σχεδίου σύμβασης παράτασης της από 31.07.1995 Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, της εταιρείας “Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε.” και της εταιρείας “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.” και παροχή εξουσιοδότησης στον Υπουργό Οικονομικών για υπογραφή αυτής.
ΝΣΚ/338/2016
Συμψηφισμός οφειλών του Ελληνικού Δημοσίου με το μέρισμα που δικαιούται το Ελληνικό Δημόσιο από το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ ΑΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν απαιτείται ούτε και κρίνεται σκόπιμη η τήρηση της διαδικασίας κήρυξης ως εκτελεστής της υπ’ αριθ. 142821/21.1.2016 αποφάσεως του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου του Λονδίνου, όπως αυτή διορθώθηκε με το από 24 Φεβρουαρίου 2016 Μνημόνιο Διορθώσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 4220/1961. β) Η αναγνωρισθείσα με την ως άνω απόφαση απαίτηση της εταιρείας «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Ανώνυμη Εταιρεία» νόμιμα συμψηφίσθηκε με το οφειλόμενο εκ μέρους της εταιρείας μέρισμα στο Ελληνικό Δημόσιο, ως μέτοχο αυτής. γ) Ο προβλεπόμενος στο άρθρο 32.4 της Σύμβασης Ανάπτυξης του Αεροδρομίου συμψηφισμός διέπεται από τις περί συμψηφισμού διατάξεις του Α.Κ.. δ) Αρμόδιες για τη διενέργεια της διαδικασίας του συμψηφισμού είναι οι καθ’ ύλην αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών (ομόφ.). Παραπέμφθηκε με την υπ’ αριθ. 264/2016 Γνωμ. Α΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΝΣΚ/342/2004
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών. Έκδοση πιστοποιητικού ενεργητικής πυροπροστασίας για τη λειτουργία εμπορικών καταστημάτων εντός αυτού. Αρμοδιότητα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για άσκηση ποινικής διώξεως κατ’ άρθρο 433 του Π.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν απαιτείται χορήγηση πιστοποιητικού πυροπροστασίας για το Κεντρικό Κτίριο Αφίξεων του Αεροδρομίου, δοθέντος ότι για την έκδοση οποιασδήποτε συναινέσεως, άδειας λειτουργίας, άδειας ή εγκρίσεως από τις αναφερόμενες στο άρθρο 10.1 της Συμβάσεως Αναπτύξεως Αεροδρομίου, δεν προβλέπεται άλλη διαδικασία πέραν της οριζομένης στο άρθρο 10.3 της συμβάσεως, οι επιχειρήσεις όμως που λειτουργούν στο Κεντρικό Κτίριο Αφίξεων του Αεροδρομίου και οι οποίες ασκούν δραστηριότητες μη αναγόμενες στη γενική λειτουργία και διεύθυνση του αεροδρομίου, οφείλουν να αιτούνται την έκδοση πιστοποιητικού πυροπροστασίας, εφόσον τούτο προβλέπεται και επιβάλλεται από την κείμενη νομοθεσία, η έκδοση δε αυτού πρέπει να είναι σύμφωνη προς τους ισχύοντες κατά περίπτωση κανονισμούς πυροπροστασίας. β) Σε σχέση με τις δραστηριότητες αυτές, που διεξάγονται από επιχειρήσεις εντός του ακινήτου του αεροδρομίου σε κτίρια ή τμήματα κτιρίων, η χρήση των οποίων δεν σχετίζεται άμεσα με την λειτουργία του αεροδρομίου, ως αερολιμένα, εφόσον από τις ειδικές διατάξεις, με τις οποίες καθορίζεται η διαδικασία και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για τη χορήγηση των ως άνω αδειών, συναινέσεων ή εγκρίσεων προβλέπεται, μεταξύ άλλων, και πιστοποιητικό της αρμόδιας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για την πιστοποίηση της λήψεως των απαιτούμενων μέτρων και μέσων ενεργητικής πυροπροστασίας, είναι υποχρεωτική ή έκδοση τούτου. γ) Η Πυροσβεστική Υπηρεσία στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της, όπως αυτές αναλυτικώς ορίζονται στο άρθρο 1 του ΠΔ 210/1992, έχει δικαίωμα, μεταξύ άλλων, να ελέγχει τις μελέτες πυρασφάλειας των κτιρίων που βρίσκονται στο ακίνητο του αεροδρομίου, να ενεργεί αυτεπάγγελτα έλεγχο σ’ αυτά οποτεδήποτε κρίνει σκόπιμο, για την ορθή εφαρμογή των μελετών και τη καλή λειτουργία των συστημάτων πυροπροστασίας που προβλέπονται σ’ αυτές και να υποδεικνύει, όπου δεν απαιτείται κατά την κείμενη νομοθεσία μελέτη πυροπροστασίας, τα κατά την κρίση της κατάλληλα μέτρα πυρασφάλειας, περαιτέρω δε, εφόσον διαπιστώσει παράβαση των διατάξεων του άρθρου 433 του Ποινικού Κώδικα, να προβαίνει στις αναγκαίες ενέργειες προς άσκηση ποινικής διώξεως κατά των υπαιτίων. δ) Για την ενεργητική πυροπροστασία κατά την μελέτη και κατασκευή οποιουδήποτε κτιρίου στο ακίνητο του αεροδρομίου, στα πλαίσια της συμβάσεως αναπτύξεως του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας, εφαρμόζονται οι διατάξεις αυτής, οι οποίες υπερισχύουν των διατάξεων του ΠΔ 71/1988 που ίσχυαν κατά την ημερομηνία ενάρξεώς της, πλην όμως, εφόσον η εν συνεχεία λειτουργία ή δραστηριότητα αυτού δεν ανάγεται στη γενική λειτουργία και διεύθυνση του αεροδρομίου, πριν από την έναρξη της λειτουργίας ή δραστηριότητας αυτής απαιτείται να ληφθεί ίδιο πιστοποιητικό πυροπροστασίας, εφόσον κατά την ισχύουσα νομοθεσία απαιτείται τούτο.