×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/489/2007

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Τουριστικά γραφεία των ΚΤΕΛ Α.Ε. – Ανάκληση παράνομης διοικητικής πράξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση έχει την διακριτική ευχέρεια εντός ευλόγου χρόνου να ανακαλέσει τα ειδικά σήματα λειτουργίας τουριστικού γραφείου, τα οποία χορηγήθηκαν στις ΚΤΕΛ Α.Ε. κατά παράβαση των κειμένων διατάξεων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/325/2002

Τουριστικά γραφεία. Ανταλλακτήρια συναλλάγματος. Συστέγαση με τουριστικά γραφεία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα ανταλλακτήρια συναλλάγματος δεν δύνανται κατά νόμο να συστεγάζονται με τουριστικά γραφεία, ούτε να τους χορηγηθεί άδεια (ειδικό σήμα) λειτουργίας τουριστικού γραφείου και να διενεργούν τραπεζικές εργασίες ανταλλαγής συναλλάγματος.


ΝΣΚ/95/2007

Τουριστικές επιχειρήσεις – ΚΤΕΛ Α.Ε.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν επιτρέπεται η χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας τουριστικού γραφείου σε ΚΤΕΛ Α.Ε.


ΝΣΚ/137/2010

Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου σε επιχειρήσεις ΚΤΕΛ Α.Ε. Δυνατότητα ή μη παραχώρησης της χρήσης κινητών και ακινήτων πραγμάτων των ΚΤΕΛ Α.Ε. στις εν λόγω επιχειρήσεις και ίδρυσης προμηθευτικών συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι ζήτημα πραγματικό που κρίνεται κατά περίπτωση, αν συντρέχει η έννοια της ανεξάρτητης μεταφορικής επιχείρησης, που μπορεί να συστήσει ΚΤΕΛ Α.Ε. μετά την ισχύ του άρθρου 25 παρ.2 του Ν 3710/2008 προκειμένου η τελευταία να λάβει Ειδικό Σήμα Λειτουργίας Τουριστικού Γραφείου. Η εν λόγω ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση δεν μπορεί να χρησιμοποιεί για την επίτευξη του σκοπού της λεωφορεία ή εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ Α.Ε. που αποκτήθηκαν ή κατασκευάσθηκαν για τη θεραπεία του κοινωφελούς έργου της εκτέλεσης και εκμετάλλευσης του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών και υπεραστικών γραμμών και της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού, που κατά κρατική παραχώρηση ανατέθηκε αποκλειστικά ως την 31-12-2019 στο ιδρυτικό ΚΤΕΛ Α.Ε. Επίσης δεν υφίσταται δυνατότητα στην ανεξάρτητη μεταφορική επιχείρηση να ιδρύσει από κοινού με ΚΤΕΛ Α.Ε. προμηθευτικούς συνεταιρισμούς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την προμήθεια εκ μέρους της οχημάτων, ανταλλακτικών και εξαρτημάτων, καθόσον η προβλεπόμενη στο νόμο δυνατότητα αναφέρεται αποκλειστικά στο συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ Α.Ε.


Α 24937/1323/2020

Παράταση προθεσμιών σε ορισμένες διαδικασίες που αφορούν τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ) και τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ειδικά τουριστικά λεωφορεία, ειδικά τουριστικά λεωφορεία Δημοσίας Χρήσης ανοικτού τύπου, σχολικά λεωφορεία ιδιωτικής χρήσης και επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) με οδηγό στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19 (κορωνοϊού) ΑΔΑ: ΨΧΨ7465ΧΘΞ-3ΩΞ 


20345/1085/2020

Παράταση προθεσμιών σε ορισμένες διαδικασίες που αφορούν τους φορείς παροχής συγκοινωνιακού έργου (ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ) και τις επιχειρήσεις που διαθέτουν ειδικά τουριστικά λεωφορεία και επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) με οδηγό στο πλαίσιο λήψης έκτακτων μέτρων για την αποφυγή και τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19 (κορωνοϊού).ΑΔΑ:6ΟΟΜ465ΧΘΞ-4Ι3


ΝΣΚ/158/2004

Τουριστικά γραφεία. Χορήγηση ειδικού σήματος λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ως εμβαδόν της απαιτούμενης κατ’ άρθρο 4 παρ.1 του Ν 393/1976 (Α’ 199), όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 3 του ΠΔ 288/1991, γραφειακής εγκατάστασης τουριστικού γραφείου νοείται ελεύθερη επιφάνεια χρήσης και δεν συνυπολογίζεται το πάχος των τοίχων του κτίσματος ή άλλων βοηθητικών χώρων.


87618/2020

Μέτρα στήριξης ΚΤΕΛ Κ.Τ.Ε.Λ. Α.Ε., ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., επιχειρήσεων τουριστικών γραφείων και Τουριστικών Επιχειρήσεων Οδικών Μεταφορών (Τ.Ε.Ο.Μ.) που διαθέτουν τουριστικά λεωφορεία δημόσιας χρήσης (Δ.Χ.).

Ν.4764/2020-ΦΕΚ: 256/A/23.12.2020 Άρθρο 139: 2. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος παύει η ισχύς της κοινής υπουργικής απόφασης υπ’ αρ. 87168/7.11.2020 (Β΄ 4901).

18130/2020 ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ ΤΩΝ Δ.Χ.Τ.Λ. ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΙΟΥΛΙΟΥ – ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2020 ΑΔΑ: ΩΤΙ6465ΧΘΟ-Ε72 


ΝΣΚ/232/2019

Δυνατότητα ή μη ανάκλησης πράξεων προσλήψεων αναπληρωτών του κλάδου ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι δεν διαθέτουν το απαιτούμενο πτυχίο για την ένταξή τους στον κλάδο. Αναζήτηση ή μη των ποσών που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση (δια του Διευθυντή εκάστης οικείας Π.Δ.Ε.) δύναται (κατά διακριτική ευχέρεια) αλλά με αιτιολογημένη απόφαση, να ανακαλέσει τις πράξεις/αποφάσεις που εξέδωσαν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) εντός της τελευταίας πενταετίας για την πρόσληψη αναπληρωτών κλάδου ΔΕ1 Ε.Β.Π., οι οποίοι δεν διαθέτουν τα τυπικά προσόντα διορισμού του κλάδου, ενώ για τη νομική θεμελίωση της ανάκλησης, για την ίδια ως άνω αιτία, των πέραν της πενταετίας εκδοθεισών πράξεων/αποφάσεων πρόσληψης απαιτείται ειδική αιτιολόγηση με επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος ή δόλιας συμπεριφοράς του διοικουμένου. Σε κάθε περίπτωση, η λόγω της ανάκλησης αναδρομική εξαφάνιση της παράνομης διοικητικής πράξης επιφέρει ως αυτόθροη συνέπεια, τη διαγραφή της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε στον ίδιο κλάδο εντός του διαστήματος που αφορά η ανακαλούμενη πράξη (ομόφ.). Σε περίπτωση ανάκλησης, κατά διακριτική ευχέρεια, των προαναφερομένων παρανόμων πράξεων, εναπόκειται στη Διοίκηση να κρίνει αν συντρέχουν κατά περίπτωση οι προϋποθέσεις για την αναζήτηση ή μη των ποσών που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως, στους μη νόμιμα προσληφθέντες αναπληρωτές του κλάδου ΔΕ1 Ε.Β.Π. σε εκτέλεση άκυρων συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, στο πλαίσιο των αρχών της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης (πλειοψ.).


ΝΣΚ/30/2024

Ερωτάται εάν: α) νομικά πρόσωπα (όπως ενδεικτικά οι επιχειρήσεις “Τ.Π.Π. Α.Ε.”, “Ε.F.E.E.S. S.A.” και "Ν.Χ. Α.Ε.”) στα οποία έχουν υπο-παραχωρηθεί από τον οικείο φορέα διαχείρισης εγκαταστάσεις εντός της λιμενικής περιοχής αρμοδιότητάς του για την άσκηση ναυπηγικών/ναυπηγοεπισκευαστικών επιχειρήσεων, υπάγονται στον κατά το άρθρο 2 παρ. 1 περ. (ιθ) ορισμό της υπ΄ αριθμ. 3122.3-15/71164/30.9.2021 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής, στον οποίο ορίζεται ότι: «ιθ) φορέας διαχείρισης λιμένων: οποιοσδήποτε φορέας διαχειρίζεται τους λιμένες της περιοχής αρμοδιότητάς του (όπως ενδεικτικά Οργανισμοί Λιμένων Α.Ε., Λιμενικά Ταμεία, Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, δημοτικά λιμενικά γραφεία, ΟΤ.Α., Ελληνικά Τουριστικά Ακίνητα Α.Ε., Ιδιωτικές Επιχειρήσεις). Στον όρο αυτόν περιλαμβάνονται και οι πάσης φύσης επιχειρήσεις που διαθέτουν ιδιωτικές παράκτιες εγκαταστάσεις στις οποίες καταπλέουν πλοία στα οποία εφαρμόζεται η παρούσα απόφαση», και αν τα εν λόγω νομικά πρόσωπα (ναυπηγεία/ ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις) δύνανται να εισπράττουν λιμενικά τέλη παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορέων πλοίων σύμφωνα με τις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2019/883, όπως ενσωματώθηκε με την ως άνω Κ.Υ.Α. β) Αν επιχειρήσεις στις οποίες έχουν υπο-παραχωρηθεί από την ΟΛΠ Α.Ε. Χώροι που βρίσκονται εντός της λιμενικής περιοχής της οποίας φορέας διαχείρισης είναι η ΟΛΠ Α.Ε. δυνάμει της ως άνω Σύμβασης Παραχώρησης, δύνανται να καταρτίζουν ξεχωριστό σχέδιο παραλαβής αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων σύμφωνα με τις διατάξεις της ως άνω με αριθμό 3122.3-15/71164/30.9.2021 Κ.Υ.Α., ή αν οφείλουν να υπαχθούν στο σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων της ΟΛΠ Α.Ε. και γ) Αν οι φορείς διαχείρισης λιμένων (όπως ενδεικτικά η ΟΛΠ Α.Ε.) δύνανται να συμπεριλαμβάνουν στο σχέδιο παραλαβής και διαχείρισης αποβλήτων και καταλοίπων φορτίου πλοίων, που καταπλέουν στις λιμενικές εγκαταστάσεις αρμοδιότητάς τους, απόβλητα που προκύπτουν από δραστηριότητες επισκευής πλοίων που διενεργούνται σε ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες και απόβλητα που προέρχονται από επιχειρήσεις ναυαγιαίρεσης – απορρύπανσης(....)


ΝΣΚ/163/2016

Δυνατότητα της Διοίκησης να ανακαλέσει παράνομη μετάταξη υπαλλήλου από τον Ε.Ο.Τ. στο Δημόσιο, μετά τη λύση της υπαλληλικής σχέσης του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι επιτρεπτή η ανάκληση της παράνομης πράξης μετάταξης του υπαλλήλου του ερωτήματος, επειδή εκδόθηκε με βάση μη γνήσιο τίτλο σπουδών που αυτός υπέβαλε, η δε διαπίστωση της μη γνησιότητας του τίτλου είχε προηγηθεί της αποχώρησης του υπαλλήλου από την υπηρεσία, χωρίς να ασκεί έννομη επιρροή το γεγονός ότι έχει ήδη μεσολαβήσει η λύση της υπαλληλικής σχέσης του λόγω διαθεσιμότητας. (ομοφ). Όταν η Διοίκηση διαπιστώσει ότι η έκδοση της πράξης μετάταξης είναι παράνομη, διότι προκλήθηκε δολίως με την εκ μέρους του υπαλλήλου υποβολή, ως δικαιολογητικού για τη μετάταξή του, μη γνήσιου τίτλου σπουδών, η ανάκληση της πράξης μετάταξης είναι υποχρεωτική για τη διοίκηση και δεν ανήκει στη διακριτική της ευχέρεια (πλειοψ). Οι δημόσιοι υπάλληλοι έχουν υποχρέωση να ανακοινώσουν χωρίς χρονοτριβή στον αρμόδιο εισαγγελέα ο,τιδήποτε πληροφορούνται, κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, για αξιόποινες πράξεις που διώκονται αυτεπαγγέλτως (ομοφ.) Παραπομπή στην Ολομέλεια για το δεύτερο ερώτημα η γνώμη επί του οποίου εκδόθηκε κατά πλειοψηφία --ΑΠΟΔΕΚΤΗ ως προς το 1ο και 3ο ερώτημα. -- Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 280/2016 Γνωμ. Α΄Ολομέλειας ΝΣΚ.