×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/232/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δυνατότητα ή μη ανάκλησης πράξεων προσλήψεων αναπληρωτών του κλάδου ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι δεν διαθέτουν το απαιτούμενο πτυχίο για την ένταξή τους στον κλάδο. Αναζήτηση ή μη των ποσών που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η Διοίκηση (δια του Διευθυντή εκάστης οικείας Π.Δ.Ε.) δύναται (κατά διακριτική ευχέρεια) αλλά με αιτιολογημένη απόφαση, να ανακαλέσει τις πράξεις/αποφάσεις που εξέδωσαν οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Π.Δ.Ε.) εντός της τελευταίας πενταετίας για την πρόσληψη αναπληρωτών κλάδου ΔΕ1 Ε.Β.Π., οι οποίοι δεν διαθέτουν τα τυπικά προσόντα διορισμού του κλάδου, ενώ για τη νομική θεμελίωση της ανάκλησης, για την ίδια ως άνω αιτία, των πέραν της πενταετίας εκδοθεισών πράξεων/αποφάσεων πρόσληψης απαιτείται ειδική αιτιολόγηση με επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος ή δόλιας συμπεριφοράς του διοικουμένου. Σε κάθε περίπτωση, η λόγω της ανάκλησης αναδρομική εξαφάνιση της παράνομης διοικητικής πράξης επιφέρει ως αυτόθροη συνέπεια, τη διαγραφή της προϋπηρεσίας που αποκτήθηκε στον ίδιο κλάδο εντός του διαστήματος που αφορά η ανακαλούμενη πράξη (ομόφ.). Σε περίπτωση ανάκλησης, κατά διακριτική ευχέρεια, των προαναφερομένων παρανόμων πράξεων, εναπόκειται στη Διοίκηση να κρίνει αν συντρέχουν κατά περίπτωση οι προϋποθέσεις για την αναζήτηση ή μη των ποσών που καταβλήθηκαν αχρεωστήτως, στους μη νόμιμα προσληφθέντες αναπληρωτές του κλάδου ΔΕ1 Ε.Β.Π. σε εκτέλεση άκυρων συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου, στο πλαίσιο των αρχών της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

137068/Γ6/2014

Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2014-2015»(ΑΔΑ:Ω3ΧΟ9-2ΜΗ)(Τροποποιήθηκε με την αριθμ.148302/Γ6/2014) 

148302/Γ6/2014

Τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ. 137068 / Γ6/ 01-09-2014 « Πρόσκληση υποψηφίων για πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων από τους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και αναπληρωτών από τον κλάδο ΔΕ1 Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) για τις Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. για το σχολικό έτος 2014-2015» στο μέρος που αφορά την προθεσμίας υποβολής ενστάσεων μετά την ανάρτηση πινάκων των μελών ΕΕΠ ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές και των μελών ΕΒΠ ως αναπληρωτές (ΑΔΑ:ΒΘΒΙ9-0Υ5) 

ΝΣΚ/175/2008

Προϋποθέσεις ανάκλησης οικοδομικών αδειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οικοδομική άδεια. Αίτημα «αναθεώρησης» με υποβολή νέου τοπογραφικού διαγράμματος γηπέδου: Νέα αίτηση, υπό τους ισχύοντες κατά το χρόνο υποβολής της όρους και όχι αναθεώρηση προηγούμενης άδειας επί άλλου τοπογραφικού γηπέδου με διαφορετικά όρια. Γήπεδο: Ενιαία συνεχόμενη έκταση ανήκουσα στον ίδιο ιδιοκτήτη ή σε πολλούς εξ αδιαιρέτου, με ποσοστό συνιδιοκτησίας εκάστου ίσο με όλη την έκταση. Αδιάφορη μονομερής δήλωση κατάτμησης, χωρίς μεταβίβαση τμήματος σε τρίτον. Οικοδομική άδεια δεν ανακαλείται, πλην επί παρανομίας ή ειδικού λόγου ρητά προβλεπόμενου. Ανακλητέα και επί απωλείας νομίμου ερείσματός της ως επί δικαστικής ακύρωσης οριοθέτησης οικισμού εντός του οποίου το γήπεδο. Παράνομη άδεια πάντοτε ανακλητέα εντός πενταετίας υπό τους όρους ανάκλησης παράνομων διοικητικών πράξεων. Διακριτική ευχέρεια και όχι υποχρέωση της Διοίκησης. Μετά πενταετία ανάκληση νόμιμη μόνον επί δόλου ή συνδρομής ειδικών λόγων δημοσίου συμφέροντος.


ΝΣΚ/329/2005

Προϋποθέσεις ένταξης εκπαιδευτικών σε ενιαίους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Η προϋπηρεσία που έχει προσφερθεί σε ένα κλάδο δεν προσμετράται για την ένταξή του σε ενιαίο πίνακα αναπληρωτών του Ν 3255/2004 άλλου κλάδου. Β) 1. Δεν είναι νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή και ο διορισμός τους ως μονίμων εκπαιδευτικών κατόχων πτυχίου ωδείου που δεν έχουν λάβει βαθμολογική βάση σε διενεργηθέντα διαγωνισμό παρά μόνον αν έχουν προσληφθεί νομίμως σε μουσικά σχολεία. 2. Μη νόμιμη η πρόσληψη ως αναπληρωτών ή ωρομισθίων πτυχιούχων ωδείου που πέτυχαν τη βαθμολογική βάση σε παλαιότερους διαγωνισμούς (1992-1995) των οποίων η ισχύς έχει προ πολλού λήξει. α) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που πέτυχαν την βαθμολογική βάση σε προγενέστερο διαγωνισμό (έτους 1992, 1995 ή του ΑΣΕΠ) εντάσσονται στους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών της παρ.2α, περ.β και της παρ.4 του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 μόνον εφόσον η προϋπηρεσία αυτών είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεως. β) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με προϋπηρεσία που έχει αποκτηθεί χωρίς προηγούμενη συμμετοχή τους σε σχετικό διαγωνισμό δεν εντάσσονται στους ανωτέρω πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του Ν 3255/2004, εκτός εάν η προϋπηρεσία τους αυτή είχε κτηθεί κατόπιν νομίμου προσλήψεώς τους σε μουσικά σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις της με αριθ. 3345/2-9-1988 σχετικής υπουργικής αποφάσεως και με την προϋπόθεση ότι έχουν τα απαιτούμενα από το νόμο τυπικά προσόντα του κλάδου. γ) Δεν είναι δυνατόν να ενταχθούν στο σχετικό πίνακα του Ν 3255/2004 μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου με 30 μήνες προϋπηρεσία μέχρι 30-6-2004, εφόσον επιτύχουν τη βαθμολογική βάση σε διαγωνισμό, ο οποίος θα διενεργηθεί μέχρι και το έτος 2007-2008, που είναι η καταληκτική ημερομηνία για το διορισμό των εκπαιδευτικών αυτών, διότι σύμφωνα με τα προαναφερθέντα η 30μηνη προϋπηρεσία τους δεν έχει νομίμως αποκτηθεί, αφού δεν ήταν και στο παρελθόν επιτυχόντες σε διαγωνισμό του κλάδου ΠΕ16. δ) Μουσικοί κάτοχοι πτυχίων ωδείου χωρίς απολυτήριο Λυκείου, δεν μπορούν να ενταχθούν στον πίνακα αναπληρωτών κλάδου ΠΕ16 για μόνιμο διορισμό, διότι δεν διαθέτουν το τυπικό προσόν για ένταξή τους σε κλάδο ΠΕ. ε) Μπορεί, κατά τη γνώμη του Τμήματος, να προσμετρηθεί για εγγραφή στους αντίστοιχους πίνακες και μόνιμο διορισμό τους η προϋπηρεσία μουσικών κατόχων πτυχίων ωδείου που εργάσθηκαν ως εμπειροτέχνες σε μουσικά σχολεία, μόνον εάν έχουν προσληφθεί ως εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία αυτά κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω σχετικής υπουργικής αποφάσεως, με την προϋπόθεση, βέβαια, ότι διαθέτουν τουλάχιστον απολυτήριο Λυκείου, προκειμένου να διορισθούν στον κλάδο ΠΕ16. Στις περιπτώσεις, όμως, που αυτοί εργάσθηκαν στα μουσικά σχολεία ως έκτακτοι συνεργάτες, αυτοί δεν πληρούν τις προϋποθέσεις εγγραφής τους στους πίνακες αυτούς και περαιτέρω διορισμού τους στον κλάδο ΠΕ16 Μουσικών του ΥΠΕΠΘ. Γ) Η παρασχεθείσα προϋπηρεσία ωρομισθίων εκπαιδευτικών, καθ’ υπέρβαση του νομίμου ωραρίου τους (11 ωρών εβδομαδιαίως) και μέχρι συμπληρώσεως του υποχρεωτικού ωραρίου νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του οικείου κλάδου, που αποδεικνύεται από τις σχετικές βεβαιώσεις των Δ/νσεων Εκπαίδευσης, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη για την ένταξή τους στους πίνακες αναπληρωτών του Ν 3255/2004 α) για πρόσληψη αναπληρωτών (άρθρο 6 παρ.5), β) για μόνιμο διορισμό (άρθρο 6 παρ.2α, περ.ββ΄) και γ) για μόνιμο διορισμό - περίπτωση τριαντάμηνης προϋπηρεσίας (άρθρο 6 παρ.4). Δ) Δεν εντάσσονται στους πίνακες αναπληρωτών για μόνιμο διορισμό του άρθρου 6 του Ν 3255/2004 όσοι δεν έχουν αποδεχθεί το διορισμό τους σε θέσεις μονίμων εκπαιδευτικών καθώς και όσοι έχουν παραιτηθεί μέσα στο πρώτο έτος από το διορισμό τους. Ε) Υποψήφιοι εγγεγραμμένοι στον πίνακα αναπληρωτών του άρθρου 138 του Ν 2725/1999, οι οποίοι δεν υπέβαλαν αίτηση για μόνιμο διορισμό κατόπιν προσκλήσεως για το σχολικό έτος 2004-2005 δεν έχουν δικαίωμα να υποβάλουν αίτηση για μόνιμο διορισμό το σχολικό έτος 2005-2006 κατ’ εφαρμογή της διατάξεως της παρ.1 του άρθρου 7 του Ν 3027/2002.


ΝΣΚ/66/2021

Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας.(...)Η Διοίκηση δύναται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 98 του Υ.Κ. και του π.δ. 69/2016, το χρόνο προϋπηρεσίας υπαλλήλων μετά τη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία, ακόμη και αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και την ήδη μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία. Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας, δύναται να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς για τον καλόπιστο διοικούμενο έννομες συνέπειες (ομόφωνα).


ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/239/2024

Με την έφεση αυτή και τους από 13.01.2022, πρόσθετους λόγους, όπως αναπτύσσονται με το νομίμως κατατεθέν από 11.2.2022 υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση, άλλως η μεταρρύθμιση της ... απόφασης του Διοικητή του Ο.Γ.Α., με την οποία καταλογίστηκε εις βάρος της εκκαλούσας, πρώην υπαλλήλου του Ο.Γ.Α, κλάδου ΔΕ Διοικητικών Υπαλλήλων Β΄ και υπέρ του Ο.Γ.Α., ποσό 52.651,09 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί στο σύνολο των αποδοχών που φέρεται ότι καταβλήθηκαν σε αυτήν αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 19.7.2011, ημερομηνία ανάληψης εκ μέρους της υπηρεσίας στον Ο.Γ.Α. μετά από μετάταξή της σε αυτόν, μέχρι τις 29.8.2014, ημερομηνία δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης της πράξης αναδρομικής ανάκλησης της ως άνω μετάταξης, λόγω χρήσης πλαστού τίτλου σπουδών


ΝΣΚ/116/2011

Ανάρτηση στο Διαδίκτυο των συμβάσεων, πράξεων και αποφάσεων καταβολής δαπανών που σχετίζονται με τη λειτουργία ειδικών υπηρεσιών διαχείρισης του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013, στο πλαίσιο της διάταξης του άρθρου 2 παρ.4 του Ν.3861/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στην έννοια του άρθρου 2 παρ.4 του Ν.3861/2010 εμπίπτουν οι συμβάσεις και πράξεις που αφορούν το συγχρηματοδοτούμενο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδας 2007-2013. Ειδικότερα, με την επιφύλαξη όσων ορίζονται στο άρθρο 5 του Ν.3861/2010 περί προστασίας προσωπικών δεδομένων και απορρήτων, είναι αναρτητέες στο Διαδίκτυο αποφάσεις προέγκρισης, έγκρισης, ανάκλησης έγκρισης πράξεων και ολοκλήρωσης πράξεων για τα μέτρα/δράσεις του Π.Α.Α., αποφάσεις ένταξης/ χρηματοδότησης πράξεων του Π.Α.Α., τροποποιήσεις και ανακλήσεις αυτών και αποφάσεις ολοκλήρωσης πράξεων, έγγραφα για την καταβολή των οικονομικών ενισχύσεων για τα μέτρα/δράσεις του Π.Α.Α. και αποφάσεις χρηματοδότησης από το Π.Δ.Ε., αποφάσεις προέγκρισης σταδίων εξέλιξης έργων, ήτοι προέγκρισης της δημοπράτησης, προέγκρισης της σύμβασης και προέγκρισης τροποποίησης της σύμβασης. Στον όρο «αποφάσεις έναρξης παραγωγικής λειτουργίας επενδύσεων» του άρθρου 2 παρ.4 αρ.15 του Ν.3861/2010, εμπίπτουν και οι αποφάσεις διαπίστωσης της ολοκλήρωσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου και της νόμιμης λειτουργίας ενός έργου συγχρηματοδοτούμενου από το Π.Α.Α. Οι ειδικές υπηρεσίες διαχείρισης του Π.Α.Α. υποχρεούνται να αναρτούν αποφάσεις καταβολής δαπανών ανεξαρτήτως του ύψους αυτών, ακόμα και για μικρά ποσά, ελλείψει αντίθετης σχετικής ρύθμισης. Η ειδική υπηρεσία διαχείρισης του Π.Α.Α. θα πρέπει να έχει δική της Ομάδα Διοίκησης Έργου με αντικείμενο την υποστήριξη της ανάρτησης πράξεων στο Διαδίκτυο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/13/2022

Ερωτάται, αν μπορεί ο e-ΕΦΚΑ να προβεί σε υλοποίηση των προτάσεων που τίθενται με την με αριθμό 6/2020 έκθεση ελέγχου της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, σύμφωνα με την οποία διαπιστώνεται ότι ο e-ΕΦΚΑ αν και γνωρίζει από το 2016 ότι το από 30.10.2000 πιστοποιητικό παρακολούθησης του Μεταπτυχιακού Κύκλου Σπουδών του Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων, Β΄ Ευρωπαϊκή Έδρα Jean Monnet, με τίτλο «Ευρωπαϊκή Ένωση και Αναπτυσσόμενες Χώρες» δεν αποτελεί Μεταπτυχιακό Δίπλωμα σε επίπεδο Masters, εν τούτοις δεν φέρεται να προέβη σε ενέργειες για άρση των συνεπειών αναγνώρισής του από το Υπηρεσιακό Συμβούλιο και χρήσης αυτού από την υπάλληλο Μ.Μ., λαμβανομένου υπόψη ότι έχει ήδη εκδοθεί η με αριθμό 105/2018 Ατομική Γνωμοδότηση του ΝΣΚ η οποία έχει γίνει αποδεκτή από τον Διοικητή του ΕΦΚΑ, με την οποία έγινε μεταξύ άλλων δεκτό, ότι η Διοίκηση δεν έχει υποχρέωση αλλά διακριτική ευχέρεια να ανακαλέσει τις πράξεις της που εκδόθηκαν βάσει του εν λόγω πιστοποιητικού σπουδών.(...)α) Επιβάλλεται στη Διοίκηση να ανακαλέσει δια του αρμόδιου οργάνου της, τις αποφάσεις με αριθ. 223/32η συν./17.6.2004 και 138/18η συν./2.4.2004 του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου υπαλλήλων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως μη σύννομες, για το λόγο ότι εκδόθηκαν χωρίς να συντρέχουν οι νόμιμες προς τούτο προϋποθέσεις. Ακολούθως καθίστανται ανακλητέες, από το όργανο που τις εξέδωσε, και όλες οι διοικητικές πράξεις, οι οποίες εκδόθηκαν στη συνέχεια και αφορούσαν τόσο στη χορήγηση του επιδόματος μεταπτυχιακών σπουδών όσο και στη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των υπαλλήλων, εφόσον δε, συντρέχει περίπτωση, πρέπει να ακολουθήσει τυχόν επανακατάταξή τους στο σωστό μισθολογικό κλιμάκιο. Για τη νομική θεμελίωση της ανάκλησης, η οποία ανάγεται σε χρόνο πέραν της πενταετίας, απαιτείται ειδική αιτιολόγηση με επίκληση λόγων δημοσίου συμφέροντος ή και δόλιας συμπεριφοράς των διοικουμένων εφόσον η τελευταία συντρέχει. Προηγούμενη ακρόαση των υπαλλήλων θα απαιτηθεί μόνο σε περίπτωση συνδρομής δόλου (πλειοψ.). β) Όσον αφορά την αναζήτηση των ως αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών μετά την ανωτέρω ανάκληση, τα οικονομικά αποτελέσματα επέρχονται για το μέλλον και μόνο σε περίπτωση συνδρομής δόλου στο πρόσωπο των διοικουμένων ανατρέχουν στο χρόνο έκδοσης των παράνομων διοικητικών πράξεων (ομόφωνα). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια του ΝΣΚ λόγω της αντίθεσής του, ως προς το σκέλος της αναζήτησης ή μη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, προς την 32/2021 Γνωμοδότηση του Γ΄ Τμήματος του ΝΣΚ.


ΝΣΚ/136/2023

Αναγνώριση προϋπηρεσίας, εκτός Δημοσίου, υπαλλήλων που είχαν καταθέσει αίτηση για την αναγνώριση πριν από την μετάταξή τους σε ανώτερη κατηγορία /εκπαιδευτική βαθμίδα. -Προβάδισμα-Ανάκληση αποφάσεων αναγνώρισης χρόνου υπηρεσίας. (...) α) Μετά τη μετάταξη υπαλλήλων σε ανώτερη κατηγορία, δεν είναι κατά το νόμο δυνατή η εκ μέρους της Διοίκησης αναγνώριση του εκτός δημοσίου τομέα χρόνου προϋπηρεσίας αυτών, ο οποίος διανύθηκε χωρίς την κατοχή των τυπικών προσόντων (τίτλων σπουδών) της ανώτερης κατηγορίας στην οποία μετατάχθηκαν, αδιαφόρως αν παρήλθε μεγάλο χρονικό διάστημα από την κατάθεση των αιτήσεων αναγνώρισης μέχρι την εξέτασή τους από το αρμόδιο Υ.Σ. (κατά πλειοψηφία) β) Η Διοίκηση έχει κατά κανόνα διακριτική ευχέρεια ανάκλησης των παρανόμων διοικητικών πράξεων και, κατά την άσκηση αυτής της ευχέρειας στην περίπτωση της ανάκλησης των παρανόμων ευμενών διοικητικών πράξεων, οφείλει να σταθμίσει και να συνεκτιμήσει τις δυσμενείς έννομες συνέπειες που θα επέλθουν από την ανάκληση, ως προς τους καλόπιστους ενδιαφερόμενους υπαλλήλους και από τη διατήρηση των πράξεων αυτών, ως προς τους λοιπούς υπαλλήλους, των οποίων η υπηρεσιακή κατάσταση επηρεάζεται απ΄ αυτές, λαμβάνοντας υπόψη και την κατά περίπτωση πάροδο ή μη του ευλόγου χρόνου από την έκδοσή τους (ομόφωνα). Με το Φ.479.4/26/825001/27.07.2023 έγγραφο της Β5 (ΔΠΠ) ΥΔΝΣΗ ΔΚΟΥ-ΟΙΚ Τμήμα 4ο υπηρεσίας του ΓΕΣ, που υπογράφεται από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ζητήθηκε η παραπομπή του πιο πάνω ερωτήματος επί του οποίου εκδόθηκε η με αριθμό 66/2021 γνωμοδότηση του Δ΄ Τμήματος, στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ.


ΝΣΚ/34/2020

Δυνατότητα ή μη ανάκλησης απόφασης του Υπουργού Οικονομικών με την οποία εγκρίθηκε η μεταβίβαση σε κατέχοντες ανταλλάξιμο ακίνητο λόγω αδυναμίας καταβολής του ορισθέντος τιμήματος, σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση.(...)Η Διοίκηση υποχρεούται όπως εξετάσει, σε συμμόρφωση με αμετάκλητη απόφαση του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης, τη με αριθμό κατάθεσης 3471/09.05.2013 αίτηση των αγοραστών, με βάση το αιτιολογικό και διατακτικό της ακυρωτικής αυτής απόφασης. Στο πλαίσιο αυτό, ασκώντας τη διακριτική της ευχέρεια, δύναται να ανακαλέσει ή μη τους με αριθμό 5485/22.12.2008 και 5489/23.04.2009 τίτλους κυριότητας του Υπουργείου Οικονομικών/Κτηματικής Υπηρεσίας Θεσσαλονίκης, με γνώμονα τις γενικές αρχές που ισχύουν για την ανάκληση των διοικητικών πράξεων, συνεκτιμώντας όλα τα πραγματικά δεδομένα της υπόθεσης, το δημόσιο συμφέρον και τα συμφέροντα των αιτούντων, χωρίς αυτό να αποκλείεται από τις ειδικές διατάξεις που διέπουν την ανταλλάξιμη περιουσία (ομόφωνα).