ΝΣΚ/490/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Χορήγηση ειδών διαβιώσεως, περιθάλψεως και χρηματικών βοηθημάτων από τους πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Στα γενικού χαρακτήρα ζητήματα ερμηνείας των ρυθμίσεων της παρ.2 του άρθρου 202 του Ν 3463/2006 τα οποία τίθενται στο πρώτο ερώτημα, προσήκει η αναλυτικά εκτιθέμενη στη γνωμοδότηση απάντηση, σχετικά με την εφαρμογή γενικών και αντικειμενικών κριτηρίων για την ερμηνεία των αορίστων εννοιών και την εκτίμηση από τα αρμόδια όργανα, με βάση το κατά περίπτωση πραγματικό, της συνδρομής ή μη των περιπτώσεων που διαλαμβάνονται στην προαναφερόμενη διάταξη, καθόσον δεν είναι δυνατός ο εκ των προτέρων προσδιορισμός και η απαρίθμηση των περιπτώσεων οι οποίες εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο αυτής. Ενδεικτική περιπτωσιολογία. Περιεχόμενο της σχετικώς εκδιδόμενης απόφασης και έκταση ελέγχου αυτής. β) Οι κατηγορίες των οικονομικά αδυνάτων και των πολυτέκνων είναι διαφορετικές. γ) Οι περιπτώσεις των «εξαιρετικών περιπτώσεων», «της έκτακτης» και «της σοβαρής ανάγκης» τίθενται εναλλακτικώς, ως προς τη συνδρομή τους, είτε ως προς τους οικονομικά αδυνάτους, είτε ως προς τους πολύτεκνους.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣΤΕ/2367/2021
ΑΔΕΙΑ ΑΝΑΤΡΟΦΗΣ ΤΕΚΝΟΥ«…Επειδή, σύμφωνα με τις προπαρατεθείσες διατάξεις του άρθρου 53 παρ. 2 του ν. 2721/1999, γονέας εκπαιδευτικός δικαιούται να λάβει για την ανατροφή του τέκνου του τις προβλεπόμενες για τον σκοπό αυτό διευκολύνσεις, δηλαδή μειωμένο διδακτικό ωράριο και απαλλαγή από πρόσθετες υπηρεσίες, ή, εναλλακτικώς, την κατ’ άρθρο 35 παρ. 2 του ν. 3528/2007 ειδική άδεια ανατροφής με αποδοχές, χρονικής διάρκειας εννέα (9) μηνών (και, πάντως, μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο το απώτατο ηλικιακό όριο των τεσσάρων ετών). Για τη χορήγηση, εξάλλου, της άδειας αυτής τίθενται ως μόνες προϋποθέσεις αφενός ότι το τέκνο δεν έχει συμπληρώσει, κατά τον χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης, το τέταρτο έτος της ηλικίας του και αφετέρου ότι δεν έχει γίνει χρήση, για την ανατροφή του ίδιου τέκνου, των εναλλακτικώς προβλεπόμενων διευκολύνσεων. Επομένως, εκπαιδευτικός με τέκνο μικρότερο των δύο ετών κατά τον διορισμό του μπορεί να επιλέξει, βάσει των ιδιαίτερων οικογενειακών αναγκών του, είτε την παροχή εργασίας με μειωμένο ωράριο μέχρι να συμπληρώσει το τέκνο του την ηλικία των δύο ετών είτε τη λήψη εννεάμηνης άδειας ανατροφής. Αντιστοίχως, εκπαιδευτικός με τέκνο μεγαλύτερο των δύο ετών κατά τον χρόνο του διορισμού δεν δικαιούται μεν μειωμένο ωράριο για την ανατροφή του, μπορεί, όμως, να λάβει, για τον ίδιο σκοπό, ειδική άδεια διάρκειας εννέα (9) μηνών (ή μέχρι τη συμπλήρωση από το τέκνο της ηλικίας των τεσσάρων ετών, αν υπολείπεται των εννέα μηνών ο χρόνος που απομένει μέχρι το ηλικιακό αυτό όριο)…»,
ΝΣΚ/271/2004
Βιβλιάρια ανασφαλίστων και οικονομικά αδυνάτων πολιτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ρυθμίσεις της υπ’ αριθ. 2928/1999 κ.υ.α., με την οποία παρέχεται ευθύς και αμέσως στα ανασφάλιστα και οικονομικώς αδύνατα άτομα το δικαίωμα στη νοσοκομειακή και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε δημόσια θεραπευτήρια, είναι λεπτομερείς, απολύτως επαρκείς, σαφείς και αμέσως εφαρμοστέες. Επομένως και πριν τη δημιουργία ενιαίου, ηλεκτρονικής μορφής, μητρώου ανασφαλίστων και οικονομικώς αδυνάτων ατόμων, οι Υπηρεσίες Υγείας των κατά τόπον αρμοδίων Νομ/κών Αυτ/σεων θα πρέπει, κατ’ εφαρμογήν της παρ.Γ’ της ανωτέρω κ.υ.α., να χορηγούν βιβλιάρια υγείας, ύστερα από απόφαση της συγκροτούμενης με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ειδικής επιτροπής, σε όσους προσκομίζουν όλα τα αναφερόμενα στην παρ.Β’ αυτής δικαιολογητικά.
ΝΣΚ/254/2015
Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 216/2015 Γνωμ.Τμ.Β΄ ΝΣΚ.
ΝΣΚ/216/2015
Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 254/2015 Γνωμ. της Α΄Ολομ. ΝΣΚ.
ΝΣΚ/20/2021
Εάν είναι νομικά επιτρεπτή η απασχόληση στο ΚΕΜΕΑ (Κέντρο Μελετών Ασφαλείας) με οποιασδήποτε φύσης συμβατική δέσμευση (είτε με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας είτε με σύμβαση έργου ή με σύμβαση παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών), Καθηγητών Πανεπιστημίου-μελών ΔΕΠ ΑΕΙ, παράλληλα με την άσκηση των ακαδημαϊκών τους καθηκόντων, και εάν ναι, υπό ποίες ειδικότερες προϋποθέσεις.(...)Είναι νομικά επιτρεπτή η απασχόληση στο ΚΕΜΕΑ Καθηγητών Πανεπιστημίου-μελών ΔΕΠ ΑΕΙ, παράλληλα με την άσκηση των ακαδημαϊκών τους καθηκόντων, με την παροχή από αυτούς κάθε είδους υπηρεσιών με οποιασδήποτε μορφής σχέση εργασίας ή σύμβαση έργου ή ανεξαρτήτων υπηρεσιών, υπό τους ειδικότερους, όμως, περιορισμούς που τίθενται από τις διατάξεις των άρθρων 23 και 24 του ν. 4009/2011 (κατά πλειοψηφία).
ΝΣΚ/475/2000
Βουλευτές. Εκλογικά κέντρα. Απαγορεύσεις άρθρου 10 παρ.1 ν.2429/1996.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι απαγορεύσεις που τίθενται από τις διατάξεις του άρθρου 10 παρ.1 περιπτ.α του Ν.2429/96, όπως ισχύουν, έχουν όριο τους χώρους των εκλογικών κέντρων, των οποίων δικαιούται να κάνει χρήση ο υποψήφιος βουλευτής σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.2 του ίδιου άρθρου. Οι λοιπές, όμως, απαγορεύσεις (των περιπτώσεων β και γ της παρ.1 του άρθρου 10 του Ν.2429/96, όπως ισχύει) έχουν απόλυτο χαρακτήρα.
ΕΣ/Τ7/257/2007
Μελέτες.Υπέρβαση τάξης πτυχίου και ανάθεση στον αρχικό ανάδοχο συμπληρωματικών εργασιών μη νόμιμη. Και τούτο, διότι από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει γιατί οι εργασίες των συμπληρωματικών μελετών κατέστησαν αναγκαίες κατά την εκτέλεση της αρχικής σύμβασης και είτε δεν μπορούσαν τεχνικά ή οικονομικά να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, χωρίς να δημιουργήσουν μείζονα προβλήματα για το Δήμο, είτε παρά τη δυνατότητα διαχωρισμού τους, ήταν απόλυτα αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της, ώστε να υπάρχει παρέκκλιση από τη διαγωνιστική διαδικασία για την ανάθεση της συμπληρωματικής μελέτης.
ΝΣΚ/537/2005
Έννοια «αγροτικών εκμεταλλεύσεων» για την καταβολή επιχορήγησης σ’ αυτές κατ’ άρθρο 36 του Ν 2459/1997.Στον όρο «αγροτικές εκμεταλλεύσεις», ο οποίος αναφέρεται στην κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 36 του Ν 2459/1997 εκδοθείσα υπ’ αριθ. 18171/Β.1027/16.5.2005 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης και ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., για τις ανάγκες εφαρμογής των διατάξεών τους, περιλαμβάνονται οι οικονομικά οργανωμένες γεωργικές και κτηνοτροφικές επιχειρήσεις είτε ανήκουν σε ένα ή περισσότερα φυσικά πρόσωπα είτε σε νομικό πρόσωπο, των οποίων τα ζημιωθέντα περιουσιακά στοιχεία είναι εξ αυτών που περιγράφονται στην εν λόγω απόφαση και όχι οι ιδιώτες αγρότες και κτηνοτρόφοι ως προς τις ζημιωθείσες γεωργικές τους καλλιέργειες και ως προς τα εκτρεφόμενα απ’ αυτούς και πληγέντα από τη θεομηνία ζώα.
ΝΣΚ/344/2016
Πεδίο εφαρμογής της έννοιας των «εκκρεμών περιπτώσεων» της διάταξης του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016.(..)Θεωρούνται ως «εκκρεμείς περιπτώσεις», κατά την έννοια του τελευταίου εδαφίου του άρθρου 104 του ν. 4387/2016, οι αναφερόμενες στο ερώτημα περιπτώσεις επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθεισών στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισφορών, είτε δηλαδή όταν οι αιτήσεις επιστροφής υποβλήθηκαν πριν την 12/5/2016 (ημερομηνία εφαρμογής του νόμου) είτε και μετά την 12/5/2016, εφόσον, όμως, η αξίωση επιστροφής είχε γεννηθεί πριν την ημερομηνία αυτή και δεν είχε ικανοποιηθεί το σχετικό αίτημα, ενόψει των διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για την έκδοση των σχετικών οριστικών διοικητικών πράξεων επιστροφής ή συμψηφισμού των εισφορών που εισπράχθηκαν αχρεώστητα
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/235/2017
Δαπάνες μετακίνησης. (..) η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη κατ’ αμφότερα τα επιμέρους κονδύλιά της, διότι α) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του ν. 4336/2015 η καταβολή οποιωνδήποτε εξόδων κίνησης – είτε χιλιομετρικής αποζημίωσης, είτε αντιτίμου εισιτηρίου συγκοινωνιακού μέσου – για τις εντός έδρας μετακινήσεις υπαλλήλων Ο.Τ.Α. και μάλιστα με χρήση Ι.Χ. αυτοκινήτου, εκτός των περιοριστικώς απαριθμούμενων στα άρθρα 6 και 9 της υποπαραγράφου Δ9 περιπτώσεων στις οποίες όμως δεν εμπίπτει ο φερόμενος ως δικαιούχος, και β) δεν προβλέπεται από τις διατάξεις της αυτής υποπαραγράφου καταβολή ημερήσιας αποζημίωσης για τις εντός έδρας μετακινήσεις, όπως στην προκείμενη περίπτωση.