×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/216/2015

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή του ερωτήματος στην Ολομέλεια του Ν.Σ.Κ. Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 254/2015 Γνωμ. της Α΄Ολομ. ΝΣΚ.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/254/2015

Υπάλληλοι Υπουργείου Εξωτερικών σε αργία – Δυνατότητα υπαγωγής των επιβατικών αυτοκινήτων τους στο καθεστώς της προσωρινής εισαγωγής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που τίθενται σε αργία και εξ αυτού του λόγου δεν ασκούν πραγματική υπηρεσία, είτε επιστρέφουν προσωρινώς ή με μετάθεση, είτε ευρίσκονται στην χώρα, στερούνται του δικαιώματος της προσωρινής εισαγωγής με αναστολή δασμών, φόρων και λοιπών επιβαρύνσεων του προσωρινά εισαχθέντος επιβατικού αυτοκινήτου τους. (πλειοψ.) Παραπομπή από την υπ' αριθμ. 216/2015 Γνωμ.Τμ.Β΄ ΝΣΚ.


ΝΣΚ/89/2016

Καταβολή εξόδων πρώτης εγκατάστασης σε υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών που ευρίσκονται σε καθεστώς δυνητικής αργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλοι του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, που έχουν τεθεί σε κατάσταση δυνητικής αργίας, δικαιούνται λόγω της επιστροφής τους από το εξωτερικό και της μετάθεσής τους στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, τα προβλεπόμενα στο άρθρο 157 του Ν 3566/2007 (Οργανισμός ΥΠΕΞ) έξοδα πρώτης εγκατάστασης, χωρίς το δικαίωμά τους αυτό να επηρεάζεται από το γεγονός ότι είχαν τεθεί σε δυνητική αργία και ελάμβαναν ως αποδοχές αργίας το ήμισυ των αποδοχών τους. Τα έξοδα πρώτης εγκατάστασης που θα πρέπει να καταβληθούν σε αυτούς ανέρχονται στο σύνολο των μηνιαίων αποδοχών εσωτερικού και του μηνιαίου επιδόματος υπηρεσίας αλλοδαπής, που ελάμβαναν κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα της μετάθεσής τους στην Κεντρική Υπηρεσία (πλειοψ.).


ΝΣΚ/295/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Απόσπαση του επιστημονικού προσωπικού της ΕΝΥ του Υπ.Εξωτερικών. Φύση της αποσπάσεως ως μεταθέσεως. Χορήγηση βεβαιώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Φ.Γεωργακόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι νόμιμη η άρνηση της Υπηρεσίας να χορηγήσει βεβαίωση προσωρινής υπηρεσίας στην Ελλάδα, προκειμένου να υπαχθούν στο καθεστώς προσωρινής εισαγωγής, στο επιστημονικό προσωπικό της ΕΝΥ για μόνο το λόγο ότι δεν προβλέπεται ρητή δυνατότητα μεταθέσεώς τους στην εξωτερική υπηρεσία.


ΝΣΚ/90/2012

Ποινική δίωξη υπαλλήλου του ΥΠΕΞ – Πειθαρχική ποινή οριστικής παύσεως – Αυτεπάγγελτη αργία – Αφαίρεση ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου – Έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την έννοια του άρθρου 68 παρ.5 του Οργανισμού του ΥΠΕΞ και για την αφαίρεση διπλωματικού ή ειδικού υπηρεσιακού διαβατηρίου, δεν απαιτείται όπως οι τελεσθείσες πράξεις από κατόχους διπλωματικών ή ειδικών υπηρεσιακών διαβατηρίων διαγνωσθούν αμετακλήτως είτε στο πεδίο του ποινικού δικαίου, είτε στο τοιούτο του πειθαρχικού δικαίου αρκούντος του γεγονότος ότι αυτές απάδουν στον τίτλο, στην ιδιότητα ή στην αποστολή του κατόχου των άνω διαβατηρίων. Η κρίση περί της βαρύτητας του παραπτώματος ως και το αν αυτό απάδει ή όχι προς τα άνω στοιχεία απόκειται στον Υπουργό Εξωτερικών, ο οποίος ενόσω διαπιστώσει την άνω απάδουσα συμπεριφορά οφείλει ν’ αφαιρέσει το άνω διαβατήριο τόσο από τον υπάλληλο όσο και από τα μέλη της οικογενείας του. Εξάλλου η θέση του υπαλλήλου σε αυτεπάγγελτη αργία αιτιολογεί σύννομα την άνω αφαίρεση. (ομοφ.)


ΝΣΚ/55/2013

Zητήματα ερμηνείας και εφαρμογής του άρθρου πρώτου (αργία-αναστολή άσκησης καθηκόντων) και άρθρου δεύτερου (πειθαρχικό δίκαιο) του ν. 4057/2012.1) Για την εφαρμογή των άρθρων 103 και 105 είτε του ν. 3528/2007 (Α΄26), είτε του ν. 4057/2012 (Α΄54), λαμβάνεται υπόψη η ημερομηνία έναρξης της προσωρινής κράτησης των υπαλλήλων, ανεξάρτητα από τον χρόνο της έκδοσης του εντάλματος προσωρινής κράτησης. 2) Μια πειθαρχική υπόθεση θεωρείται εκκρεμής με την έναρξη της πειθαρχικής δίωξης, η οποία αρχίζει είτε με την επίδοση της κλήσης του υπαλλήλου σε απολογία από το μονομελές πειθαρχικό όργανο, είτε με την έκδοση του εγγράφου περί παραπομπής αυτού στο Πειθαρχικό Συμβούλιο (άρθρο 122 παρ. 1 του ν. 3528/2007, είτε του ίδιου άρθρου όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. 3) Για τα πειθαρχικά παραπτώματα που τελέστηκαν πριν την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν οι ουσιαστικού χαρακτήρα διατάξεις του προϊσχύσαντος πειθαρχικού δικαίου (άρθρο 106 επ. ν. 3528/2007) και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα (άρθρο δεύτερο ν. 4057/2012). Για εκείνα εκ των παραπτωμάτων που εξακολούθησαν και μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4057/2012 θα εφαρμοστούν τόσο οι ουσιαστικής όσο και οι διαδικαστικής φύσεως διατάξεις του νέου πειθαρχικού κώδικα του ν. 4057/2012 και 4) Για τον καθορισμό του ύψους των αποδοχών των υπαλλήλων, κατά τον χρόνο κατά τον οποίο αυτοί έχουν περιέλθει σε κατάσταση αυτοδίκαιης αργίας, στην μεν, ως άνω, πρώτη περίπτωση θα εφαρμοστεί η διάταξη του προϊσχύσαντος άρθρου 105 του ν. 3528/2007, στη δε δεύτερη περίπτωση η διάταξη του άρθρου 105 όπως αντικαταστάθηκε από τον ν. 4057/2012. (ομοφ.)


ΝΣΚ/253/2012

Τελωνειακή Αρχή – Διασφαλιστικά μέτρα κατ’ άρθρο 153 του Ν. 2960/2001 κατά της διαφυγής δασμοφορολογικών επιβαρύνσεων – Λαθρεμπορία και απάτη εις βάρος του Δημοσίου και της Ε.Ε. – Χρονική διάρκεια της ισχύος των μέτρων – Έκδοση διοικητικής πράξης ή μη για την άρση αυτών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα διασφαλιστικά μέτρα ισχύουν ενόσω παραμένουν αλώβητες οι πράξεις επιβολής των μέτρων και της κύριας κυρώσεως και επομένως, παύουν να ισχύουν στις εξής περιπτώσεις: α) από και δια της εκδόσεως της κατ’ άρθρο 153 παρ. 4 του Ν. 2960/2001 αποφάσεως του Υπουργού, β) από και δια της εκδόσεως προσωρινής διαταγής του δικαστηρίου ή δικαστικής αποφάσεως περί προσωρινής αναστολής της πράξεως επιβολής των μέτρων ή και της ρητής ή σιωπηρής απορρίψεως από τον Υπουργό της αιτήσεως για άρση των μέτρων, χωρίς ανάγκη εκδόσεως σχετικής διοικητικής πράξεως, γ) από και δια της εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως με την οποία ακυρώνεται η πράξη επιβολής των μέτρων ή και κατ’ άρθρο 153 παρ. 4 του Ν. 2960/2001 ρητή ή σιωπηρή απόρριψη από τον Υπουργό της αιτήσεως για άρση των μέτρων, χωρίς να απαιτείται η έκδοση ρητής πράξεως οργάνου της διοικήσεως, δ) από και δια της εκδόσεως δικαστικής αποφάσεως με την οποία ακυρώνεται στο σύνολό της, για λόγους ουσιαστικούς, η καταλογιστική πράξη επιβολής της κύριας κυρώσεως, η δε διοίκηση οφείλει να προβεί στην άρση των μέτρων με την έκδοση σχετικής πράξεως, ε) όταν ο παραβάτης καταβάλει ποσόν μεγαλύτερο ή ίσο του 70% των διαφυγόντων δασμών και φόρων, αίρονται με σχετική αίτησή του προς τον Προϊστάμενο της αρμόδιας τελωνειακής υπηρεσίας, άλλως αίρονται αυτοδικαίως μετά την πάροδο δύο μηνών, στ) σε περίπτωση ολοσχερούς εξοφλήσεως του οφειλομένου ποσού, με την έκδοση σχετικής πράξεως της αρμόδιας αρχής περί άρσεως των μέτρων, ζ) από και δια της εκδόσεως πράξεως της αρμόδιας αρχής περί άρσεως των μέτρων, είτε διότι εκδόθηκε απαλλακτική πράξη, είτε διότι δεν κρίνονται πλέον αναγκαία. Περαιτέρω, τα διασφαλιστικά μέτρα είναι προφανές ότι έχουν ένα ακρότατο χρονικό σημείο ισχύος, το οποίο, εφόσον δεν προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 153 του Ν. 2960/2001, αποτελεί η πάροδος ενός ευλόγου χρόνου, που εκτιμάται με βάση τις ειδικές συνθήκες της συγκεκριμένης περιπτώσεως. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/21/2007

Εφαρμογή ή μη της διάταξης της παρ.9 του άρθρου 8 του Ν 3194/2003 στις αποσπάσεις των εκπαιδευτικών, που υπηρετούν στην «Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων» (ΝΠΔΔ) – Αποσπάσεις δοκίμων εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1) Η διάταξη της παρ.9 του άρθρου 8 του Ν 3194/2003 (ΦΕΚ 267 Α’), η οποία δίνει το δικαίωμα στους εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, των οποίων οι σύζυγοι είτε είναι μόνιμοι υπάλληλοι του Υπουργείου Εξωτερικών, που υπηρετούν σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας, είτε είναι μόνιμοι άλλων Υπουργείων, δημοσίων υπηρεσιών, ΝΠΔΔ ή ΟΤΑ α’ και β’ βαθμού, (που υπηρετούν ή είναι διαπιστωμένοι σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου Εξωτερικών), ν’ αποσπώνται, με αίτησή τους, για συνυπηρέτηση σε υπηρεσία του ΥΠΕΠΘ ή του Δημοσίου, που βρίσκεται στο εξωτερικό, στην ίδια πόλη με την αρχή, που υπηρετεί ο ή η σύζυγος ή στην ίδια την αρχή ή σε αρχή, που εδρεύει στην ίδια πόλη, εφαρμόζεται και στους εκπαιδευτικούς, που υπηρετούν στην «Σιβιτανίδειο Δημόσια Σχολή Τεχνών και Επαγγελμάτων» (ΝΠΔΔ) και 2) δεν επιτρέπονται οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών που είναι δόκιμοι.


ΝΣΚ/36/2020

Εάν η έκδοση διαπιστωτικής διοικητικής πράξης θέσεως αιρετού τοπικής αυτοδιοίκησης σε κατάσταση αργίας, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, προϋποθέτει να συνέτρεξαν άπαξ στο πρόσωπο του αιρετού η αμετάκλητη παραπομπή για κακούργημα και η επιβολή σε βάρος του περιοριστικών όρων ή προσωρινής κράτησης, χωρίς να απαιτείται να εξακολουθούν να συντρέχουν οι καταστάσεις αυτές και κατά το χρόνο έκδοσης της διαπιστωτικής πράξης και, σε καταφατική περίπτωση, εάν το επιβληθέν με τη διαπιστωτική πράξη διοικητικό μέτρο της αργίας ανατρέχει και σε προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, κατά την οποία συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις στο πρόσωπο του αιρετού.Η έκδοση σε βάρος αιρετού διαπιστωτικής πράξης περί θέσεώς του σε αργία, κατ’ εφαρμογή του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 236Α του ν. 3852/2010, επιβάλλεται όταν συντρέξουν άπαξ στο πρόσωπό του οι καταστάσεις που περιγράφονται στη διάταξη αυτή, ήτοι παραπομπή για κακούργημα με αμετάκλητο βούλευμα ή κλητήριο θέσπισμα με περιοριστικούς όρους ή προσωρινή κράτηση σε βάρος του που, είτε ίσχυαν κατά το χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα έγιναν αμετάκλητα, είτε επιβλήθηκαν μετά την αμετάκλητη παραπομπή μέχρι τη λήξη της υποδικίας με την έκδοση είτε καταδικαστικής σε πρώτο βαθμό είτε τελεσίδικης αθωωτικής απόφασης και εφόσον ο αμετακλήτως παραπεμπόμενος κατείχε ή απέκτησε την ιδιότητα του αιρετού από το χρόνο που συνέτρεξαν οι καταστάσεις αυτές μέχρι τη λήξη της ως άνω υποδικίας. Η ισχύς του μέτρου της αργίας θα ανάγεται, είτε στο χρόνο που το παραπεμπτικό βούλευμα ή το κλητήριο θέσπισμα κατέστησαν αμετάκλητα, όταν οι περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση ίσχυαν κατά το χρόνο αυτό, είτε στο χρόνο που επιβλήθηκαν σε βάρος του παραπεμπόμενου αιρετού περιοριστικοί όροι ή προσωρινή κράτηση, όταν οι τελευταίοι επιβλήθηκαν μετά το αμετάκλητο της παραπομπής και μέχρι τη λήξη της υποδικίας. Η αναδρομικότητα, όμως, της διαπιστωτικής πράξης δεν μπορεί να επεκταθεί σε προηγούμενη και ήδη λήξασα αυτοδιοικητική περίοδο, ούτε επεκτείνεται σε επακολουθούσα αυτοδιοικητική περίοδο, ώστε, στην τελευταία περίπτωση, απαιτείται η έκδοση νέας πράξης περί θέσεως του αιρετού σε αργία, εφόσον εξακολουθεί να ισχύει η κατάσταση της υποδικίας και κατά τη νέα αυτοδιοικητική περίοδο, με χρόνο έναρξης αυτό της ανάληψης των καθηκόντων του. Στη δε περίπτωση που συνέτρεξαν οι πιο πάνω καταστάσεις σε ορισμένο πρόσωπο προτού αυτό αποκτήσει την ιδιότητα του αιρετού, η πράξη θα ισχύσει από το χρόνο που απέκτησε το πρόσωπο αυτό την ιδιότητα του αιρετού και μέχρι τη λήξη της υποδικίας (ομόφωνα).


ΝΣΚ/4/2021

Τρόπος συμμόρφωσης της Διοίκησης προς δικαστικές αποφάσεις, που ακύρωσαν αποφάσεις απορριπτικές αιτήσεων πολιτογράφησης αλλογενών αλλοδαπών, για έλλειψη αιτιολογίας, αναπέμποντας τις υποθέσεις στη Διοίκηση και ειδικότερα: α) Ποιό όργανο είναι αρμόδιο για την πλήρη αιτιολόγηση της νέας απόφασης, η Επιτροπή Πολιτογράφησης με επαναδιατύπωση της αιτιολογίας στο περιεχόμενο της γνωμοδότησής της, ή απευθείας η υπηρεσία που είναι αρμόδια για τη σύνταξη του νέου σχεδίου υπουργικής απόφασης. β) Εάν είναι επιτρεπτή η επανάληψη της προβλεπόμενης συνέντευξης ενώπιον της αρμόδιας Επιτροπής Πολιτογράφησης και γ) Στην περίπτωση αρνητικής απάντησης επί του β΄ υποερωτήματος, εάν η νέα απόφαση θα στηριχθεί στα ήδη υπάρχοντα στον φάκελο στοιχεία, επί των οποίων στηρίχθηκε η υπουργική απόφαση ή και σε νεώτερα των οποίων μπορεί να ζητηθεί η προσκόμιση.(...)Προς το σκοπό συμμόρφωσης της Διοίκησης προς τις με αριθμούς 2010/2019 και 628/2020 αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών (Τμήμα Θ΄ Ακυρωτικός Σχηματισμός), α) Σήμερα και μέχρι την 31η.3.2021, οι υποθέσεις των E.G. και R.S., ευρίσκονται σε εκκρεμότητα ενώπιον της Επιτροπής Πολιτογράφησης της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, υπό τη συγκρότηση και σύνθεση που έχει σήμερα και μέχρι την 31η.3.2021, η οποία είναι αρμόδια να προβεί σε διατύπωση νέας, ειδικής και επαρκώς αιτιολογημένης γνώμης. Η Επιτροπή αυτή, κατά τη νέα κρίση της, πρέπει να λάβει υπόψη της το νομικό και πραγματικό καθεστώς της κάθε υπόθεσης, κατά το χρόνο έκδοσης της ακυρωθείσας απόφασης, συνεκτιμώντας τα στοιχεία του οικείου υπηρεσιακού φακέλου, όπως αυτός έχει συγκροτηθεί. Η ίδια Επιτροπή, εφόσον σε αυτή μετέχουν για πρώτη φορά ένα ή περισσότερα νέα μέλη, που πρέπει να αποκτήσουν δική τους αντίληψη, ή/και από την προηγηθείσα συνέντευξη δεν μπορεί να μορφώσει ασφαλή γνώμη, προκειμένου να διατυπώσει πλήρως αιτιολογημένη γνώμη προς τη Διοίκηση, δύναται να επαναλάβει τη συνέντευξη, αφού προηγουμένως, για λόγους πρόνοιας έναντι κινδύνου τυχόν ακυρότητας, προβεί στις κατά τα ανωτέρω διαπιστώσεις με παρεμπίπτουσα πράξη της. Εφόσον η Επιτροπή διαπιστώσει την ανάγκη συνέντευξης, καλείται ο ενδιαφερόμενος σε συνέντευξη σε ορισμένο τόπο και χρόνο και, είτε από την Επιτροπή είτε από την Περιφερειακή Διεύθυνση, σε προσκόμιση τυχόν πρόσθετων στοιχείων που θεωρεί χρήσιμα για να τεκμηριώσουν τη συνδρομή στο πρόσωπό του των ουσιαστικών προϋποθέσεων του άρθρου 5Α, πλην της γνώσης της ελληνικής γλώσσας, τα οποία πρέπει να είναι προγενέστερα του χρόνου της αρχικής κρίσης και όχι μεταγενέστερα, έστω και αν αυτά ανάγονται σε προηγούμενο χρόνο. β) Μετά την 1η.4.2021, η πλήρης αξιολόγηση και αιτιολόγηση ως προς τη συνδρομή των ουσιαστικών προϋποθέσεων της περίπτωσης β΄ του άρθρου 5Α (επαρκής γνώση ελληνικής ιστορίας, γεωγραφίας, πολιτισμού κλπ.), μπορεί να γίνει μόνο με τις διαδικαστικές διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του τροποποιηθέντος με το άρθρο 6 του ν. 4735/2020 άρθρου 7 του Κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας (ΚΕΙ), ενώ, περαιτέρω, ως προς τη συνδρομή όλων των ουσιαστικών προϋποθέσεων του άρθρου 5Α, αρμόδιοι προς πλήρη αξιολόγηση και αιτιολόγηση, είναι οι τρείς υπάλληλοι της παρ. 7 του τροποποιηθέντος άρθρου 7 του ΚΕΙ, τηρουμένης της διαδικασίας των παρ. 6 και 7 του ιδίου άρθρου, ειδικότερα δε : α) κατόπιν διεξαγωγής συνέντευξης για τη συνδρομή των προϋποθέσεων των περ. γ΄ και δ΄ και, στη συνέχεια, β) κατόπιν συνολικής αξιολόγησης κάθε αιτούντος, δηλαδή με αξιολόγηση και ως προς τις λοιπές (πλην της γνώσης της ελληνικής γλώσσας) ουσιαστικές προϋποθέσεις. Η οικεία Περιφερειακή Διεύθυνση υποχρεούται να καλέσει τον ενδιαφερόμενο στην κατά τα ανωτέρω συνέντευξη σε ορισμένο τόπο και χρόνο, χωρίς όμως να τον καλέσει να προσκομίσει, τυχόν πρόσθετα στοιχεία που αυτός θεωρεί χρήσιμα για να τεκμηριώσουν τη συνδρομή στο πρόσωπό του των ουσιαστικών προϋποθέσεων του άρθρου 5Α, ενώ, από τις νέες αυτές διαδικαστικές διατάξεις δεν προβλέπεται ούτε είναι ανεκτή η με οποιονδήποτε τρόπο συμπλήρωση του υπηρεσιακού φακέλου με οποιοδήποτε στοιχείο. γ) Σε κάθε περίπτωση, το τελικώς αποφασίζον όργανο της Διοίκησης, μπορεί να εκδώσει αντίθετη προς τη γνωμοδότηση απόφαση, σχετική με την πολιτογράφηση του αλλογενούς αλλοδαπού, παραθέτοντας πλήρη αιτιολογία. δ) Πέραν και ανεξαρτήτως των ανωτέρω, η Διοίκηση δύναται και πρέπει, εφόσον έχει αμφιβολίες, απευθυνόμενη εγκαίρως στο Δικαστήριο, να ζητήσει την συνδρομή του, προκειμένου να συμμορφωθεί προς την ακυρωτική του απόφαση, κατά το άρθρο 3 παρ. 2 του Ν. 3068/2002, ζητώντας συγκεκριμένες οδηγίες για τα κατά περίπτωση αντιμετωπιζόμενα ζητήματα