ΝΣΚ/497/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Απαγόρευση συμμετοχής των Ο.Τ.Α. και των επιχειρήσεών τους στο μετοχικό κεφάλαιο των Ποδοσφαιρικών Ανωνύμων Εταιριών (Π.Α.Ε.).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την ισχύ του Ν 2539/1997 (4-12-1997), δεν επιτρέπεται η συμμετοχή των Ο.Τ.Α. και των επιχειρήσεών τους στο μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΠΟΛ.1083/2014
Προϋποθέσεις και διαδικασία εκχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο απαιτήσεων υπό εκκαθάριση ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών (Π.Α.Ε.) έναντι τρίτων ληξιπρόθεσμων χρεών κατά τις διατάξεις του άρθρου 10 του ν. 4224/2013 (ΦΕΚ 288 Α΄).(ΑΔΑ: ΒΙΞΒΗ-ΘΦ3)
ΝΣΚ/308/2013
α) Δυνατότητα ή μη καταχώρισης στο Γ.Ε.ΜΗ. (Γενικό Εμπορικό Μητρώο) ορισμένων πράξεων και στοιχείων από Ποδοσφαιρικές Ανώνυμες Εταιρείες (Π.Α.Ε.) που τελούν υπό εκκαθάριση, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει απόφαση αναβίωσης αυτών. β) Δυνατότητα ή μη «αυτεπάγγελτης» μεταβολής των καταχωρίσεων περί λύσης και εκκαθάρισης των εν λόγω Π.Α.Ε., από την αρμόδια για την καταχώρισή τους Υπηρεσία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η μη ύπαρξη απόφασης αναβίωσης των αφορώντων το ερώτημα Π.Α.Ε. από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων τους, κατά τις διατάξεις του άρθρου 111 του Ν. 2725/1999, σε συνδυασμό με τις οικείες διατάξεις του θεσμικού νόμου των ανωνύμων εταιρειών (κ.ν. 2190/1920), έχει ως συνέπεια ότι αυτές εξακολουθούν να τελούν υπό εκκαθάριση, και επομένως, δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την καταχώριση των επίμαχων πράξεων και στοιχείων τους στο Γ.Ε.ΜΗ., πριν την αναβίωση αυτών, καθώς οι εν λόγω πράξεις και στοιχεία συνάπτονται με την καταστατική λειτουργία τους ως ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών. β) Ενόψει των πραγματικών δεδομένων της υπόθεσης, δεν μπορεί να διαγνωσθεί εάν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις του άρθρου 11 παρ.2 του Ν. 3419/2005 για την «αυτεπάγγελτη» μεταβολή των καταχωρίσεων περί λύσης και εκκαθάρισης των εν λόγω Π.Α.Ε. από την αρμόδια για την καταχώρισή τους Υπηρεσία. (ομοφ.)
ΝΣΚ/117/2000
Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών (ΕΣΑΠΕ). Επιχορήγηση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Θ.Θεοφανόπουλος, Νομικός Σύμβουλος Δεν είναι δυνατή ούτε επιτρεπτή, από τις κείμενες διατάξεις (ν.2725/1999) η εκ μέρους της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού οικονομική επιχορήγηση του Ελληνικού Συνδέσμου Ανωνύμων Ποδοσφαιρικών Εταιρειών για την βελτίωση και εκσυγχρονισμό των γηπεδικών εγκαταστάσεων στις οποίες διεξάγονται ποδοσφαιρικοί αγώνες των επαγγελματικών πρωταθλημάτων.
ΝΣΚ/48/2003
Επιχορήγηση από την ΓΓΑ στο νπιδ «Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Καλαθοσφαιρικών Εταιριών» (ΕΣΑΚΕ) για την διοργάνωση και διεξαγωγή του πρωταθλήματος καλαθοσφαίρισης, μετά από τη διάταξη του άρθρου 37 του Ν. 3057/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν επιτρέπεται στη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 50 του Ν. 2725/1999, να επιχορηγεί φορείς, μη εντασσόμενους στο Α’ Κεφάλαιο του νόμου αυτού με τίτλο «Ερασιτεχνικός Αθλητισμός», χωρίς ρητή και σαφή προς τούτο διάταξη νόμου. Οι διατάξεις των άρθρων 37 του Ν. 3057/2002 και 106 του Ν. 2725/1999 δεν παρέχουν δυνατότητα στη Γ.Γ.Α. να επιχορηγήσει το ν.π.ι.δ. με επωνυμία «Ελληνικός Σύνδεσμος Ανωνύμων Καλαθοσφαιρικών Εταιριών» (ΕΣΑΚΕ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 50 του Ν 2725/1999. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/16/2011
Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως στο Διαδίκτυο των ατομικών διοικητικών πράξεων με τις οποίες εγκρίνεται η σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή η τροποποίηση αυτού, καθώς και η συγχώνευση, μετατροπή ή διάσπαση αυτής.Οι ατομικές διοικητικές πράξεις με τις οποίες η Διοίκηση εγκρίνει την σύσταση και το καταστατικό ανωνύμου εταιρείας ή την τροποποίηση καταστατικού, επί ανωνύμων εταιρειών με μετοχικό κεφάλαιο άνω των 3.000.000 ευρώ καθώς και η μετατροπή, συγχώνευση ή διάσπαση αυτών ανεξαρτήτως ποσού αναρτώνται υποχρεωτικά στο Διαδίκτυο. Οι ανακοινώσεις περί καταχωρίσεως των ως άνω διαδικαστικών πράξεων στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών δεν αναρτώνται στο Διαδίκτυο. Η ανάρτηση των προμνημονευθέντων ατομικών διοικητικών πράξεων πρέπει να προηγείται της δημοσιεύσεως των σχετικών ανακοινώσεων στο τεύχος Α.Ε. και Ε.Π.Ε.
ΝΣΚ/122/2002
Απαλλαγή της ΕΘΕΛ ΑΕ, ως θυγατρικής εταιρείας του ΟΑΣΑ, από τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 23 περ.ια του Ν 2459/1997.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν θεμελιώνεται, κατά νόμο (άρθρο 23 περ.ια του Ν 2459/1997), λόγος απαλλαγής της ΕΘΕΛ ΑΕ από τον Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), εφόσον το μετοχικό της κεφάλαιο δεν ανήκει κατά το ήμισυ τουλάχιστον, ευθέως στο Δημόσιο.
ΝΣΚ/86/2012
Μετατροπή σε ευρώ του μετοχικού κεφαλαίου και της ονομαστικής αξίας της μετοχής της λυθείσης και τεθείσης υπό εκκαθάριση ανώνυμης εταιρείας «Οργανισμός Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού (ΟΠΕΠ) Α.Ε.», με τροποποίηση του καταστατικού της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Σχετικά με το υπ’ αριθμ.πρωτ. 24629/6-10-2011 έγγραφο της Διεύθυνσης Ανωνύμων Εταιρειών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Αθηνών – Πειραιώς, πρέπει με απόφαση της Γενικής Συνελεύσεως της εταιρείας ΟΠΕΠ ΑΕ, στην οποία το ΤΑΠΑ εκπροσωπείται από το διοικητικό του συμβούλιο, να τροποποιηθεί το καταστατικό, ώστε να μετατραπεί το μετοχικό κεφάλαιο και η ονομαστική αξία της μετοχής της σε ευρώ και να γίνει η σχετική καταχώριση στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/439/2001
Επιμελητήρια. Συμμετοχή τους σε ΑΕ και στην διοίκησή τους, υπό την έννοια του ελέγχου αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στους σκοπούς των Επιμελητηρίων, που προσδιορίζονται από την διάταξη της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 2081/92, δεν εμπίπτει και η συμμετοχή των στο μετοχικό κεφάλαιο Ανωνύμων Εταιρειών, υπό την έννοια της επιδιώξεως ιδρύσεως ΑΕ, είτε του ελέγχου αυτών, δια της αποκτήσεως αριθμού μετοχών, με τον οποίο να δύνανται, να σχηματίζουν απαρτία στην γενική συνέλευση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ΚΝ 2190/1920.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/332/2023
«Αναβάθμιση, βελτίωση και εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων του Χιονοδρομικού Κέντρου ..». (...)Ενόψει, δε, της παραδοχής ότι η χρηματοδότηση που καταβάλλεται για την υλοποίηση με την ελεγχόμενη σύμβαση του υπό ανάθεση έργου δεν αποτελεί περίπτωση έμμεσης επιχορήγησης της Δημοτικής Επιχείρησης που διαχειρίζεται το χιονοδρομικό κέντρο Καλαβρύτων, παρέλκει ως αλυσιτελής η εξέταση του προβαλλόμενου με τις κρινόμενες προσφυγές λόγου ότι πλέον, μετά την τροποποίηση του δεύτερου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου 265 του ν. 3463/2006 με το άρθρο 42 του ν. 4954/2022 (Α΄ 136/9.7.2022), κατ’ εξαίρεση είναι επιτρεπτή η επιχορήγηση «από Ο.Τ.Α. των ανωνύμων εταιριών Ο.Τ.Α. της παρ. 3 του άρθρου 252 του παρόντος, στο κεφάλαιο των οποίων συμμετέχουν κατά πλειοψηφία Ο.Τ.Α. κατά την 30ή.4.2022 και οι οποίες έχουν σκοπό τη λειτουργία και εκμετάλλευση χιονοδρομικών κέντρων». Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, νομίμως, όπως βασίμως προβάλλεται με τις κρινόμενες προσφυγές, η προσφεύγουσα Α.Α. ανέλαβε την ανάθεση και την χρηματοδότηση της ελεγχόμενης σύμβασης.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται τις προσφυγές ανάκλησης. Ανακαλεί την 43/2022 Πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΝΣΚ/111/2014
Απορρόφηση ανώνυμης εταιρείας από άλλη ανώνυμη εταιρεία σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.δ. 1297/1972 – Άρση ή μη των φορολογικών απαλλαγών και διευκολύνσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εφόσον με τα δεδομένα της 31-8-2008 (ημερομηνία καταχωρήσεως στο Μητρώο Ανωνύμων Εταιρειών της εγκριτικής αποφάσεως της συγχωνεύσεως, οπότε και ολοκληρώνεται νομικά η συγχώνευση) τόσο το μετοχικό κεφάλαιο της απορροφώσας εταιρείας, στο οποίο δεν περιλαμβάνεται το αποθεματικό από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο πριν από την κεφαλαιοποίησή του όσο και η καθαρή θέση αυτής, στην οποία περιλαμβάνεται το αποθεματικό από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο, υπερβαίνουν κατά πολύ το κατά το άρθρο 4 περ.α’ του ν.δ. 1297/1972 απαιτούμενο ελάχιστο όριο του ολοσχερώς καταβεβλημένου κεφαλαίου των 300.000 ευρώ υφ’ οιανδήποτε έννοια και εάν εκληφθεί ο όρος «καταβεβλημένο κεφάλαιο», δηλαδή είτε ότι απηχεί το μετοχικό κεφάλαιο είτε την καθαρή θέση της απορροφώσας, η οικεία συγχώνευση υπήγετο στις απαλλακτικές διατάξεις του ν.δ. 1297/1972 και δεν συντρέχει περίπτωση άρσεως των φορολογικών απαλλαγών και διευκολύνσεων. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την υπ' αριθ. 371/2013 γνωμ. Β΄ Τμήματος ΝΣΚ. Έγινε αποδεκτή η γνώμη της πλειοψηφίας.