ΝΣΚ/499/2006
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Λήψη άδειας εξετάσεων από εργαζόμενο για την απόκτηση δεύτερου πτυχίου της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Εργαζόμενος στον ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είναι σπουδαστής σε εκπαιδευτικό ίδρυμα αναγνωρισμένο από το κράτος με σκοπό την απόκτηση δεύτερου πτυχίου της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας, δικαιούται και για την απόκτηση του πτυχίου αυτού ειδική άδεια εξετάσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/71/2013
Μετάταξη προσωπικού της Βουλής με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από μία ειδικότητα σε θέση άλλης ειδικότητας της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η μετάταξη του προσωπικού της Βουλής με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από μία ειδικότητα σε θέση άλλης ειδικότητας της ίδιας εκπαιδευτικής βαθμίδας της Βουλής, επιτρέπεται μόνον εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που θέτουν οι διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 34 του Π.Δ. 410/1988.
ΝΣΚ/18/2017
Μετάταξη υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. - Συνέπειες ανακλήσεως της αιτήσεως για μετάταξη από τον υπάλληλο.:H δεύτερη αίτηση - ανάκληση της αρχικής αιτήσεως του υπαλλήλου Ι.Δ.Α.Χ. διακόπτει την διαδικασία μετάταξης σε θέση της ίδιας κατηγορίας που έχει ξεκινήσει, εφόσον υποβλήθηκε πριν την έκδοση της τελικής απόφασης του Υπουργού με την οποία ολοκληρώνεται η σύνθετη διοικητική πράξη της μετάταξης. Η ανάκληση της αιτήσεως από τον εργαζόμενο, δεν μπορεί να χαρακτηριστεί καταχρηστική, ενόψει του δεδομένου πραγματικού. H Υπηρεσία δεν μπορεί να μετατάξει αυτεπαγγέλτως τον εν λόγω εργαζόμενο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε θέση της ίδιας κατηγορίας κατ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 69 παράγ. 1 του ν. 3528/07. H διαδικασία μετάταξης σε θέση ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, διακόπτεται με την ανάκληση της αιτήσεως του ενδιαφερομένου που κίνησε τη διαδικασία μετατάξεως, καθόσον έλαβε χώρα πριν την έκδοση της τελικής υπουργικής απόφασης. (ομοφ.)
ΝΣΚ/137/2016
Μετάταξη υπαλλήλων ΥΕ με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου του Υπουργείου Πολιτισμού σε διαφορετικές ειδικότητες ίδιας βαθμίδας εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι υπάλληλοι ΙΔΑΧ του Υπουργείου Πολιτισμού ή άλλων δημόσιων φορέων, που υπηρετούν σε ειδικότητες της ΥΕ εκπαιδευτικής βαθμίδας δεν επιτρέπεται κατά νόμο να μεταταχθούν στις ειδικότητες ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων και ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α, με μεταφορά της οργανικής θέσης τους. Αντιθέτως, επιτρέπεται η μετάταξη, με μεταφορά της οργανικής τους θέσης, υπαλλήλων ΙΔΑΧ του ΥΠ.ΠΟ.Α από την ειδικότητα ΥΕ Ημερησίων Φυλάκων Αρχαιοτήτων στην ειδικότητα ΥΕ Νυχτοφυλάκων Αρχαιοτήτων και αντίστροφα (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/92/2019
Δυνατότητα μετάταξης υπαλλήλων κατηγορίας ΔΕ, της Υπηρεσίας Διοικητικής Μέριμνας της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, σε μη υφιστάμενο κλάδο ανώτερης κατηγορίας (ΠΕ Διοικητικού) της ίδιας Υπηρεσίας.(...)Δεν είναι δυνατή η μετάταξη υπαλλήλων της Υπηρεσίας Διοικητικής Μέριμνας της Γενικής Γραμματείας Πρωθυπουργού, κατηγορίας ΔΕ, σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας (ΠΕ Διοικητικού), λόγω κτήσεως τίτλου σπουδών ανώτερης εκπαιδευτικής βαθμίδας, σε μη υφιστάμενο κλάδο ΠΕ Διοικητικού της Υπηρεσίας Διοικητικής Μέριμνας, αλλά ούτε και στα υπαγόμενα στη Γενική Γραμματεία Πρωθυπουργού Γραφεία (ομόφ.).
ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)207/2014
Α. Νόμιμη η πρόσληψη από Δημοτικό Οργανισμό Δήμου προσωπικού με συμβάσεις εργασίας ι.δ.ο.χ. για τη διδασκαλία πιάνου, κιθάρας και θεωρητικών, διότι οι ως άνω μουσικοί τελούν υπό τις αυτές προϋποθέσεις με τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης με ειδικότητα μουσικού, οι οποίοι με βάση τις διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3475/2006, εντάσσονται στην κατηγορία Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.), χωρίς να διαθέτουν πτυχίο Τεχνολογικού Εκπαιδευτικού Ιδρύματος (Τ.Ε.Ι.) της ημεδαπής ή ισότιμο της αλλοδαπής, ενώ, αρκεί για την υπαγωγή τους στον Κλάδο της κατηγορίας Τ.Ε. η κτήση πτυχίου ή διπλώματος από Μουσικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα, αναγνωρισμένο από το Κράτος.
Β. Μη νόμιμη η πρόσληψη μουσικού, κατηγορίας ΔΕ, για τη διδασκαλία μπουζουκιού, καθόσον αυτός, ούτε διαθέτει, αλλά ούτε και αποδεικνύει ότι διαθέτει τα οριζόμενα στη σχετική διακήρυξη κύρια τυπικά προσόντα, διότι ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό ή μη της συγκεκριμένης θέσης, ως θέση κατηγορίας Δ.Ε. και της ασάφειας του οικείου όρου της διακήρυξης περί προσκόμισης εν γένει βεβαιώσεων σπουδών και μουσικών τίτλων, το πιστοποιητικό σπουδών που προσκομίζει ο ανωτέρω, αφορά στις υπηρεσίες διδασκαλίας που προσέφερε ο ίδιος ως καθηγητής μπουζουκιού σε Παράρτημα του «Ελληνικού Ωδείου», χωρίς να προκύπτει ότι αυτός διαθέτει κάποιον συναφή, κατ’ ερμηνεία του σχετικού όρου της διακήρυξης, μουσικό τίτλο.
ΝΣΚ/99/2001
1) Δεν εφαρμόζεται το άρθρο 29 του Ν 1268/1982 στους φοιτητές του ΕΑΠ ενώ έχει αυτό εφαρμογή σε όλους τους φοιτητές των ΠΣΕ ανεξαρτήτως ηλικίας. 2) Οι φοιτητές του ΕΑΠ που είναι δημόσιοι υπάλληλοι δικαιούνται των αδειών εξετάσεων των άρθρων 59 και 60 του Ν 2683/99 αλλά όχι της εκπαιδευτικής άδειας του άρθρου 58 του ίδιου ως άνω νόμου. 3) Δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών προπτυχιακών τμημάτων του ΕΑΠ σε οποιοδήποτε άλλο προπτυχιακό τμήμα σπουδών (κανονικό ή ΑΣΕ) άλλου ΑΕΙ, καθώς επίσης δεν επιτρέπεται η παράλληλη φοίτηση φοιτητών σε οποιοδήποτε προπτυχιακό τμήμα ΠΣΕ ανεξαρτήτως αν γίνεται για λήψη πτυχίου ή απλής βεβαιώσεως παρακολούθησης μαθημάτων σε προπτυχιακό τμήμα σπουδών οποιουδήποτε άλλου ΑΕΙ.
ΝΣΚ/142/2003
Αρμοδιότητα Συμβουλίου Επιλογής Διευθυντών Ιατρών ΕΣΥ, προκειμένου να προβεί σε επανάκριση για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ για το Γ.Ν. – Κέντρο Υγείας Σητείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Με το δεδομένο ότι προς απόκτηση της ειδικότητος της Γενικής Ιατρικής απαιτείται όπως χρονικό διάστημα 6 μηνών από την απαιτούμενη τετραετή άσκηση διανύεται στην Παθολογία, συνάγεται ότι, αρμόδιο πλέον Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών για να επιληφθεί της αναπεμφθείσας υπόθεσης, ήτοι για να κρίνει και κατατάξει τους υποψηφίους για την πλήρωση μιας θέσης Δ/ντού Γενικής Ιατρικής ή Παθολογίας του κλάδου ΕΣΥ που προκηρύχθηκε για το Νομαρχιακό Γενικό Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας Σητείας, εφόσον το, μέχρι την θέση σε ισχύ των ως άνω Συμβουλίων, αρμόδιο ΣΚΕΙΟΠΝΙ Κρήτης έχει καταργηθεί, είναι το Συμβούλιο Επιλογής Διευθυντών Γενικής Ιατρικής, καθόσον για την απόκτηση της τελευταίας αυτής ειδικότητας προϋποτίθεται η άσκηση των μετεκπαιδευομένων ιατρών, μεταξύ άλλων, και στην παθολογία, ενώ δεν συμβαίνει το αντίστροφο, τα δε, εκτός του Προέδρου (Πρόεδρος του ΠεΣΥ), μέλη του Συμβουλίου αυτού (τρεις Διευθυντές ιατροί ΕΣΥ της ίδιας ή συναφούς ειδικότητας και ένας Πανεπιστημιακός καθηγητής Α’ ή Β’ βαθμίδας της ίδιας επίσης ή συναφούς ειδικότητας) έχουν υποβληθεί στην αναγκαία μετεκπαίδευση και έχουν την απαιτούμενη εμπειρία για να κρίνουν, οπωσδήποτε, τους ιατρούς ειδικότητας Γενικής Ιατρικής, αλλά, σύμφωνα με τα παραπάνω, και τους ιατρούς ειδικότητας Παθολογίας.
ΝΣΚ/172/2018
Δασμοφορολογικές απαλλαγές κατά την εισαγωγή/παραλαβή επιβατηγών αυτοκινήτων για υπηρεσιακή χρήση από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες – Δασμοφορολογικές απαλλαγές κατά την εισαγωγή ειδών από το Γραφείο UNHCR για τη λειτουργία Κέντρων Υποδοχής Προσφύγων – Απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων υπηρεσιακής χρήσης της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1.Το τέλος ταξινόμησης, όπως και ο ΦΠΑ, εμπίπτουν στην έννοια των εσωτερικών φόρων κατανάλωσης του Άρθρου Δεύτερου, Τμήματος 8 της Συμβάσεως περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών που έχει κυρωθεί με το ν.412/1947. Όμως για την απαλλαγή από την καταβολή ή την επιστροφή τους, δυνάμει της ως άνω διάταξης, απαιτείται απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, αντιστοίχως, της εισαγωγής. Απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και το ΦΠΑ παρέχεται και από τις διατάξεις των άρθρων 27 παρ.1 του ν.2859/2000 και 132 παρ.13 του ν.2960/2001. (ομόφ.) 2. Στην έννοια της ατελούς εισαγωγής του Άρθρου Πέμπτου, Τμήματος 18 περ. η' της σύμβασης «Περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών», εμπίπτει ο ΦΠΑ εισαγωγής και ο εισαγωγικός δασμός, δεν εμπίπτει το τέλος ταξινόμησης ως εσωτερικός φόρος. Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ εισαγωγής και τον εισαγωγικό δασμό κατά την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων, για το μη ελληνικής καταγωγής ανώτερο προσωπικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, παρέχεται και από τη διάταξη του άρθρου Μόνου του ν.δ.2402/1953. Η απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης παρέχεται από τη διάταξη του άρθρου 132 παρ.13 του ν.2960/2001. (ομόφ.) 3. Η απαλλαγή από το ΦΠΑ παρέχεται από τις διατάξεις του άρθρου 27 παρ.1 περ. στ’ υποπερ. ββ) του ν. 2859/2000, σε συνδυασμό με το άρθρο 29 παρ.1 περ.α’ του ιδίου νόμου. Η απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης παρέχεται με τις διατάξεις του άρθρου 132 παρ.13 του ν.2960/2001, όπου ρητά ορίζεται ότι απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης τα αυτοκίνητα οχήματα που παραλαμβάνονται από το προσωπικό των αναγνωρισμένων στην Ελλάδα διεθνών οργανισμών. Επίσης όπως προεκτέθηκε, το τέλος ταξινόμησης, ως εσωτερικός φόρος, δεν καλύπτεται από την ατέλεια του Άρθρου Πέμπτου, Τμήματος 18 περ. η’ της σύμβασης περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών, διότι δεν συνιστά χρηματική εισφορά που καταβάλλεται κατά την εισαγωγή του επιβατικού αυτοκινήτου στη χώρα και εξ’ αιτίας αυτής, αλλά κατά τη θέση αυτού σε κυκλοφορία. Επομένως δεν τίθεται ζήτημα αν οι διατάξεις των διεθνών συνθηκών έχουν την έννοια, ότι η απαλλαγή από το ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης αφορά και την παραλαβή αυτοκινήτων οχημάτων από άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. (ενδοκοινοτική απόκτηση). Σε κάθε περίπτωση τόσο η εισαγωγή όσο και η παραλαβή αγαθών, πρέπει να αντιμετωπίζονται όμοια, κατά την εφαρμογή των απαλλακτικών διατάξεων, που προβλέπονται από διεθνείς συνθήκες. (ομόφ.) 4. Τα είδη που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τον εξοπλισμό των χώρων υποδοχής προσφύγων, εφόσον εισάγονται από το Γραφείο UNHCR για την επίτευξη του σκοπού της ίδρυσής του, που είναι η προστασία των προσφύγων, εμπίπτουν στην έννοια της «επίσημης» από αυτό χρήσης. (πλειοψ.) 5. Η διάταξη του άρθρου 3 του Πρωτοκόλλου περί των Προνομίων και Ασυλιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ε.Ε. έχει την έννοια ότι χορηγείται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα για την υπηρεσιακή αυτής χρήση με την έκδοση, κατά περίπτωση, απόφασης της αρμόδιας αρχής, εφόσον, κατά την ουσιαστική αυτής κρίση, πρόκειται για σημαντικές αγορές ειδών, που επιφέρουν μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. (ομόφ.)