ΝΣΚ/5/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Πανεπιστήμιο. Συμμόρφωση προς ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ. Δεδικασμένο από ακύρωση συνθέτου διοικητικής πράξης προαγωγής μελών ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το Πανεπιστήμιο οφείλει να συμμορφώνεται στις ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ. Έκταση δεδικασμένου, πάροδος προθεσμίας προσβολής διοικητικής πράξης. Μετά την ακύρωση συνθέτου διοικητικής πράξης υποψήφιος Καθηγητής είναι ο καλυπτόμενος από το δεδικασμένο, ενώ οι άλλοι υποψήφιοι δεσμεύονται από το τεκμήριο νομιμότητας της διοικητικής πράξης. Δυνατότητα ορισμού μελών τριμελούς εισηγητικής επιτροπής των αποχωρήσαντων λόγω συμπληρώσεως ορίου ηλικίας. Στην περίπτωση που είχε ορισθεί εισηγητική επιτροπή πριν από 28-6-02 δικαίωμα ψήφου για την εκλογή Καθηγητή έχουν όλοι οι Καθηγητές.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/201/2003
Πανεπιστήμιο. Ακύρωση και αναπομπή στο Πανεπιστήμιο εισηγητικής έκθεσης τριμελούς εισηγητικής επιτροπής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Φιλοσοφίας Παιδαγωγικής Ψυχολογίας, η οποία θα κρίνει μετά από αναπομπή ακυρωθείσης από το ΣτΕ σύνθετης διοικητικής πράξης (εισηγητική έκθεση τριμελούς εισηγητικής επιτροπής), θα έχει την σύνθεση του χρόνου κρίσεως μετά την αναπομπή, η ίδια δε τριμελής επιτροπή θα επανασυντάξει την εισηγητική της έκθεση σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ.
ΝΣΚ/105/2003
Συμμόρφωση της Διοίκησης προς αποφάσεις του Ακυρωτικού Διοικητικού Εφετείου. Δεδικασμένο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση οφείλει να συμμορφώνεται στις αποφάσεις του Ακυρωτικού Διοικητικού Εφετείου. Έκταση δεδικασμένου. Πάροδος προθεσμίας προσβολής διοικητικής πράξης.
ΝΣΚ/220/2001
Ενέργειες της Διοικήσεως, που έχει εκτελέσει ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου, μετά τις κατ έφεση αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες απερρίφθησαν οι αιτήσεις ακυρώσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει τη δυνατότητα και δεν κωλύεται προς τούτο από το δεδικασμένο των αποφάσεων (183, 184/1997) του ΣτΕ, να μην ανακαλέσει την πράξη της περί εθελουσίας εξόδου από την υπηρεσία των ανωτέρω βοηθών εργαστηρίων ΑΕΙ και να μην επαναφέρει αυτούς στην υπηρεσία.
ΝΣΚ/465/2012
Φ.Μ.Α.Π. – Επιστροφή ή όχι, σε νομικά ή φυσικά πρόσωπα, της διαφοράς του ΕΤΑΚ ετών 2008 και 2009 ή ΦΑΠ 2010, που προκύπτει από τον υπολογισμό της αξίας των ακινήτων που βρίσκονται στη Β΄ Ζώνη Ψυχικού – Συμμόρφωση της Διοίκησης σε ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ύστερα από την ακύρωση, με την απόφαση 3626/2010 του ΣτΕ, της απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών 1088318/2449/ 00ΤΥ/Δ/16-9-2009, περί προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας των ακινήτων, που κείνται στη Β΄ Ζώνη Παλαιού Ψυχικού, η Διοίκηση δύναται, να προβεί στην έκδοση νέας κανονιστικής πράξης, με αναδρομική ισχύ, για το χρονικό διάστημα από 1-3-2007 έως 16-3-2011, με το ίδιο ή διαφορετικό περιεχόμενο, προς τις ακυρωθείσες υπουργικές αποφάσεις, συμμορφούμενη προς το συνολικό περιεχόμενο της απόφασης 2107/2009 του ΣτΕ. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΟΜΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ 419/2012.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/393/2025
Η απόφαση 393/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την έφεση πρώην ιατρού Παθολόγου κατά πράξης καταλογισμού ποσού 404.995,74 ευρώ, το οποίο φέρεται να του καταβλήθηκε αχρεωστήτως. Ο καταλογισμός βασίστηκε στην αναδρομική ανάκληση των αποφάσεων διορισμού του λόγω αμφισβήτησης της γνησιότητας του πτυχίου του από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης «FEDERICO II». Το Δικαστήριο, λαμβάνοντας υπόψη τις ακυρωτικές αποφάσεις 345 και 346/2023 του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, οι οποίες ακύρωσαν τις ανακλητικές αποφάσεις του Υπουργού Υγείας (διότι αποδείχθηκε ότι ο ιατρός είχε αποφοιτήσει επιτυχώς), έκρινε ότι η προσβαλλόμενη πράξη καταλογισμού έχει απωλέσει το νόμιμο έρεισμά της. Κατά συνέπεια, δέχτηκε την έφεση, ακύρωσε την πράξη καταλογισμού και διέταξε την απόδοση του παραβόλου.
ΝΣΚ/214/2008
Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτικές αποφάσεις του ΣτΕ, με τις οποίες ακυρώθηκε απόφαση καθορισμού ορίων παλαιού αιγιαλού, λόγω ανεπαρκούς αιτιολογίας και αναπέμφθηκε η υπόθεση στη Διοίκηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση συμμορφούμενη προς τις με αριθμούς 2087 και 2089/2007 αποφάσεις του ΣτΕ, βάσει της γενικής αρχής του διοικητικού δικαίου περί οικονομίας της δράσεως της Διοικήσεως και του ότι, εκ των αποφάσεων αυτών και του αντικειμένου των κριθέντων διαφορών, προκύπτει ότι προηγείται ως υποχρέωση χρονικώς η επανάκριση της υποθέσεως από τη Διοίκηση, δεν υποχρεούται να προβεί αμέσως στη σχετική διόρθωση της εγγραφής στο Βιβλίο Δημοσίων Κτημάτων, του εμβαδού του ακινήτου του Δημοσίου που εγγράφηκε ως παλαιός αιγιαλός. Υποχρεούται όμως αμελλητί και απροφασίστως να επισπεύσει την, κατόπιν αναπομπής, επανεξέταση του ζητήματος της χαράξεως γραμμής παλαιού αιγιαλού, κατά το μέρος που ακυρώθηκε απόφαση του Υπουργού των Οικονομικών, και, αναλόγως του αποτελέσματος της διοικητικής διαδικασίας, είτε να τροποποιήσει την εγγραφή στο ανωτέρω Βιβλίο, είτε να διατηρήσει αμείωτο το εμβαδόν του ακινήτου αυτού. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/200/2019
Έκταση συμμόρφωσης της Διοίκησης σε ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες ακυρώθηκαν παραλείψεις προαγωγών υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση υποχρεούται στο πλαίσιο της συμμόρφωσης προς τις ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες ακυρώθηκαν παραλείψεις προαγωγής υπαλλήλων του Υπουργείου Εξωτερικών, εκτός από την αναδρομική προαγωγή τους, να καταβάλει στους υπαλλήλους αυτούς και τις μισθολογικές διαφορές των αποδοχών του αναδρομικού διαστήματος. Η παραγραφή της αξίωσης αυτής είναι διετής και αρχίζει από την έκδοση της αποκαταστατικής πράξης της Διοίκησης, η οποία εκδίδεται σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση (πλειοψ.).
ΝΣΚ/142/2020
Τρόπος συμμόρφωσης (πράξεις – παραλείψεις) της Διοίκησης σε ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και έκταση της υποχρέωσης συμμόρφωσής της στο ακυρωτικό αποτέλεσμα των αποφάσεων αυτών που αφορούν μεταβίβαση ακινήτων του Δημοσίου στην ανώνυμη εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου ΑΕ».(...)α) Η Διοίκηση, στο πλαίσιο συμμόρφωσης προς τις ακυρωτικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας με αριθμ. 928-934/2020, οφείλει να μεριμνήσει για την εκ νέου μεταβίβαση των ακινήτων που αυτές αφορούν στο Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα, σύμφωνα με το άρθρο 196 παρ. 10 του ν.4389/2016, με αντίστοιχη καταχώριση στο αρμόδιο κτηματολόγιο ή υποθηκοφυλακείο, κατά περίπτωση. Σε περίπτωση δε έκδοσης νέων διοικητικών πράξεων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής και τον Υπουργό Οικονομικών, κατά τη διάταξη του άρθρου 196 παρ. 6 του ν. 4389/2016, θα πρέπει να ακολουθηθεί η διαγραφείσα στις παραπάνω αποφάσεις του ΣτΕ διαδικασία μεταβίβασης, ώστε να μη φέρουν τη διαπιστωθείσα από το ΣτΕ νομική πλημμέλεια. Οι ακυρωτικές αποφάσεις με αριθμ. 927 και 1013/2020, εκ της νομικής τους φύσης, δεν δημιουργούν υποχρέωση συμμόρφωσης (ομόφωνα). β) Οι με αριθμό 86/18.6.2018 και 0004586ΕΞ/2018/19.6.2018 αποφάσεις του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.) και του Υπουργού Οικονομικών, κατά το μέρος που ισχύουν μετά τις μερικές ανακλήσεις τους, πρέπει να ανακληθούν ως προς τις λοιπές σωρευόμενες όμοιες και μη ακυρωθείσες πράξεις, ακολούθως δε η Διοίκηση πρέπει να μεριμνήσει για την εκ νέου μεταβίβαση των ακινήτων αυτών στο Δημόσιο, χωρίς αντάλλαγμα, κατά το άρθρο 196 παρ.10 του ν. 4389/2016, με αντίστοιχη καταχώριση στο αρμόδιο κτηματολόγιο ή υποθηκοφυλακείο, κατά περίπτωση (κατά πλειοψηφία). γ) Οι με αριθμό 91/17.1.2019 και 100/3.5.2019 εξουσιοδοτικές αποφάσεις του ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π. καθώς και οι αντίστοιχες με αριθμό 0000548ΕΞ/21.1.2019 και 52054/27.5.2019 μερικά ανακλητικές αποφάσεις του Υπουργού Οικονομικών είναι σύννομες και παράγουν όλα τα αποτελέσματά τους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/367/2001
Κοινοτικό Δίκαιο. Ελαιοτριβεία. Διοικητική διαδικασία αιτήσεως θεραπείας εταιρίας. Επιρροή δεδικασμένου ποινικής αποφάσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Σε περίπτωση εκδόσεως απορριπτικής αποφάσεως ΣτΕ επί αιτήσεως ακυρώσεως κατά διοικητικής πράξεως, το κύρος και η νομιμότητα της τελευταίας καλύπτονται από το δεδικασμένο. Ανεξάρτητα από αυτό η Διοίκηση, στα πλαίσια της αρχής της χρηστής διοικήσεως λαμβάνοντας γνώση νέων πραγματικών περιστατικών τα οποία αναγόμενα στο χρόνο εκδόσεως της δυσμενούς διοικητικής πράξεως θα ηδύναντο να διαφοροποιήσουν την ουσιαστική κρίση της, δύναται να τροποποιήσει ή να ανακαλέσει τη διοικητική πράξη. Στην έννοια του νέου πραγματικού περιστατικού συγκαταλέγεται και το των εκ των υστέρων προκύπτον δεδικασμένο εκ ποινικής αποφάσεως.
ΝΣΚ/101/2011
ΑΕΙ – Εκλογή μέλους ΔΕΠ – Νομιμότητα ή μη συγκρότησης Εκλεκτορικού Σώματος λόγω εξέλιξης μέλους εκλεκτορικού σώματος σε ανώτερη βαθμίδα – Αντικατάσταση μέλους – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Η «εξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα» εμπίπτει στις περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις της παρ. 4 του άρθρου 6 περ. Δ΄ του Ν 2083/1992, που καθιστούν υποχρεωτική την αντικατάσταση ή αναπλήρωση των μελών ΔΕΠ από τη συμμετοχή τους στο εκλεκτορικό σώμα. Στο εκλεκτορικό, δηλαδή, σώμα του ερωτήματος μη νόμιμα μετείχε ο Καθηγητής Α.Μ. στη συνεδρίαση της 22-10-2009 και συνακόλουθα παρίσταται μη νόμιμος τόσον ο ορισμός της Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής όσο και η υποβληθείσα εισηγητική έκθεση. β) Το εκλεκτορικό σώμα που θα προκύψει μετά την αντικατάσταση του Α.Μ., εφόσον βεβαίως συντρέχουν και οι προεκτεθείσες πρόσθετες προϋποθέσεις (αριθμός υπολοίπων τακτικών μελών Ε.Σ. μικρότερος των έντεκα (11) ή να μην καλύπτονται τα ποσοστά συμμετοχής κάθε βαθμίδας, της παραγράφου 3) για την αντικατάσταση και σε περίπτωση μη συνδρομής των προϋποθέσεων αυτών, το υπάρχον εκλεκτορικό σώμα, θα προβεί στη συγκρότηση νέας Τριμελούς Εισηγητικής Επιτροπής και από το σημείο αυτό θα συνεχιστούν οι εκλογικές διαδικασίες κατά τις κείμενες διατάξεις.