ΝΣΚ/50/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ελεύθερη κυκλοφορία εργαζομένων στην Ε.Ε. και πρόσβαση σε θέσεις εργασίας. Αντίθεση προς το Κοινοτικό δίκαιο διατάξεων που θέτουν ως προϋπόθεση την Ελληνική ιθαγένεια. Εξαιρέσεις. Σύνδεση προς ορισμένο τόπο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι αντίθετες προς την Κοινοτική νομοθεσία και τα άρθρα 1 και 2 του Ν 2431/1996 οι διατάξεις νόμων, μεταξύ των οποίων και της παρ.11 του άρθρου 21 του Ν 2190/1994, που αξιώνουν ως όρο για την ελεύθερη πρόσβαση σε θέσεις εργασίας υπηκόων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την απόκτηση της Ελληνικής ιθαγένειας, με εξαίρεση εκείνες (θέσεις) που συνεπάγονται άσκηση δημόσιας εξουσίας ή διασφάλιση γενικών συμφερόντων του Κράτους ή άλλων δημόσιων φορέων. Ωστόσο απαραίτητη, σε περίπτωση έλλειψης, η ιδιότητα του κατοίκου της περιοχής κατά το αστικό δίκαιο, όταν η τοπική σύνδεση προς ορισμένο δήμο ή κοινότητα απαιτείται και για τους ημεδαπούς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/255/2015
Δυνατότητα ή μη διορισμού προσώπων με κυπριακή ιθαγένεια σε θέση μετακλητού υπαλλήλου στα Γραφεία πρώην Προέδρου της Βουλής και Προέδρου Κοινοβουλευτικής Ομάδας, αντίστοιχα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι αναφερόμενοι στο ερώτημα έχοντες κυπριακή ιθαγένεια, ευρωπαίοι πολίτες, δύνανται κατ’ αρχήν να διορισθούν στις αναφερόμενες σε αυτό θέσεις (Γραφεία τέως Προέδρου της Βουλής και Κοινοβουλευτικής Ομάδας, αντίστοιχα). Τυχόν άρνηση του αρμοδίου για το διορισμό οργάνου θα πρέπει να αιτιολογείται πλήρως και ειδικώς, σε αντιστοιχία με τα κριτήρια, που έχει θέσει το ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως έχει ερμηνευθεί και εφαρμοσθεί από το ΔΕΕ προκειμένου να εφαρμοσθεί η εξαίρεση της παρ.4 του άρθρου 45 της ΣΛΕΕ στην ελεύθερη κυκλοφορία των εργαζομένων στις συγκεκριμένες θέσεις ή να επικαλείται αιτιολογημένα λόγους δημόσιας τάξης, ασφάλειας ή υγείας ή επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος. Σε κάθε περίπτωση το αρμόδιο για τον διορισμό όργανο δύναται να διορίσει τους ιδίους, κατ’ εξαίρεση ως ομογενείς Κυπρίους στην ιθαγένεια μετά από εκτίμηση ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις, των οικείων διατάξεων, το οποίο και οφείλουν να αποδείξουν οι ενδιαφερόμενοι με κάθε μέσον. Και στην περίπτωση αυτή η πράξη απορρίψεως πρέπει να είναι πλήρως και ειδικώς αιτιολογημένη. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Δ17Γ 5026804 EΞ2012
Πρόσκληση προς τις Ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούν εξαγωγές σε Προτιμησιακές Χώρες να αποκτήσουν Άδεια Εγκεκριμένου Εξαγωγέα ως προς την καταγωγή ή την ελεύθερη κυκλοφορία. ΑΔΑ:Β4ΛΝΗ-5Ξ3
ΔΔΘΕΚΑ Β 1029596 ΕΞ 2023
Πρόσκληση προς τις Ελληνικές Εξαγωγικές Επιχειρήσεις, που πραγματοποιούν εξαγωγές σε Προτιμησιακές Χώρες, να αποκτήσουν την «Άδεια Εγκεκριμένου Εξαγωγέα» ως προς την προτιμησιακή καταγωγή ή/και την ελεύθερη κυκλοφορία (απλοποιημένη διαδικασία απόδειξης της προτιμησιακής καταγωγής). ΑΔΑ:ΩΧΓ546ΜΠ3Ζ-Ε38
ΝΣΚ/213/2009
Δυνατότητα ή μη, σύστασης αγροτικού συνεταιρισμού από αλλοδαπούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Οι αλλοδαποί είτε προέρχονται από Κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή από Κράτη μέλη εκτός Ε.Ε. μπορούν να συστήσουν με τις ίδιες προϋποθέσεις, δηλ. τις προϋποθέσεις του Ν 2810/2000, με τους ημεδαπούς αγροτικούς συνεταιρισμούς, αφού το δικαίωμά τους αυτό δεν περιορίζεται από κάποια συνταγματική ή άλλη διάταξη. Ειδικότερα δε για τους υπηκόους Κρατών μελών της Ε.Ε., αυτό ισχύει πολλώ μάλλον από τη στιγμή που οιοσδήποτε περιορισμός του σχετικού τους δικαιώματος θα ισοδυναμούσε με μέτρο ισοδύναμου αποτελέσματος, αντικείμενο στο άρθρο 30 της Συνθήκης για την Ευρωπαϊκή Ένωση (μέτρο ισοδυνάμου αποτελέσματος) και 59 επ. αυτής (ελεύθερη διακίνηση προσώπων). 2) Περαιτέρω, σε ότι αφορά την προσβολή ή την ακύρωση της σύστασης του συνεταιρισμού, αφενός μεν προβλέπεται η άσκηση έφεσης στο αρμόδιο δικαστήριο δυνάμει των διατάξεων των παρ.3 και 4 του άρθρου 3 του Ν 2810/2000, από πάντα έχοντα έννομο συμφέρον, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται αναμφίβολα και το Δημόσιο ως εποπτεύουσα Αρχή, αφετέρου δε είναι δυνατή η άσκηση αίτησης για διάλυσή του, δυνάμει των διατάξεων του άρθρου 23 παρ.1 στοιχ.δ και 2 του Ν 2810/2000, από την εποπτεύουσα Αρχή ενώπιον του αρμοδίου Πρωτοδικείου για παράβαση νόμου ή ουσιώδους διάταξης του καταστατικού του.
C-80/1986
Το ζήτημα αν μπορεί να γίνει επίκληση των διατάξεων, αυτών καθαυτών, της οδηγίας ενώπιον εθνικού δικαστηρίου δεν τίθεται παρά μόνο αν το οικείο κράτος μέλος δεν μετέφερε την οδηγία στο εθνικό δίκαιο εντός των προθεσμιών ή αν προέβη σε πλημμελή μεταφορά. Λαμβάνοντας υπόψη τις αρνητικές απαντήσεις που δόθηκαν στα δύο πρώτα ερωτήματα, οι λύσεις που επισημαίνονται σ' αυτές δεν είναι, ωστόσο, διαφορετικές στην περίπτωση που η ταχθείσα στο κράτος μέλος προθεσμία προς προσαρμογή της εθνικής νομοθεσίας δεν έχει ακόμα παρέλθει στην κρίσιμη ημερομηνία. Ως προς το τρίτο ερώτημα, που αφορά τα όρια που μπορεί να θέσει το κοινοτικό δίκαιο στην υποχρέωση ή στην ευχέρεια του εθνικού δικαστή να ερμηνεύει τους κανόνες του εθνικού του δικαίου υπό το φως της οδηγίας, αυτό το πρόβλημα δεν τίθεται κατά διαφορετικό τρόπο ανάλογα με το αν παρήλθε ή όχι η προθεσμία μεταφοράς στο εσωτερικό δίκαιο.
ΝΣΚ/163/2007
Παραχώρηση χρήσεως κινητών πραγμάτων χωρίς αντάλλαγμα από τα Περιφερειακά Ταμεία Ανάπτυξης στις Περιφέρειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Παρά τη στενή σύνδεση των Π.Τ.Α. προς την Περιφέρεια στα όρια της οποίας δρουν, υπάρχει πλήρης δημοσιονομική αυτοτέλεια μεταξύ τους, ενώ δεν προβλέπεται από το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο δυνατότητα παραχώρησης περιουσιακών στοιχείων τους προς την Περιφέρεια και μάλιστα ανεξαρτήτως προς τις ανάγκες συγκεκριμένου προγράμματος δράσης που εκπονείται ή υποστηρίζεται για λογαριασμό της Περιφέρειας από το Π.Τ.Α.
ΝΣΚ/284/2017
Υπηρεσιακό καθεστώς απασχόλησης των συμβασιούχων με σχέση stage, έργου και εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) που απασχολούνται μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων ή δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης απόφασης. Υπαγωγή ή μη αυτών στις διατάξεις του π.δ. 410/1988, που ρυθμίζουν τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων που κατέχουν οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).Συμβασιούχοι stage και έργου που απασχολούνται μετά τη λήξη της σύμβασής τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων, τελούν, για το διάστημα ισχύος του ασφαλιστικού μέτρου, υπό το εργασιακό καθεστώς της προηγούμενης σύμβασης αυτών (stage ή έργου) και δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ. 410/1988 περί υπαλλήλων εργασίας ΙΔΑΧ οργανικών θέσεων, εκτός αν η απόφαση ρητά επιβάλλει στο Δημόσιο την εξακολούθηση της αποδοχής των υπηρεσιών τους δυνάμει σύμβασης εξαρτημένης εργασίας (πλειοψ.). Το υπηρεσιακό συμβούλιο, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ που κατέχουν οργανικές θέσεις του π.δ. 410/1988 είναι αρμόδιο να εκφέρει σύμφωνη γνώμη προς το αρμόδιο όργανο για την έκδοση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ' αμοιβή, κατόπιν αιτή που υποβλήθηκε από συμβασιούχο με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ, ο οποίος απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του, δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Η παραβατική συμπεριφορά συμβασιούχου stage που απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης διέπεται από το πειθαρχικό δίκαιο του π.δ. 410/1988, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά και συμπληρωματικά του πειθαρχικού δικαίου του ν. 3528/2007 (πλειοψ.).
ΕΑΔΗΣΥ/1572/2022
Με την προδικαστική προσφυγή η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της υπ’ αριθμ. …/2022 απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής της αναθέτουσας αρχής, καθ’ ο μέρος κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά της παρεμβαίνουσας καθώς και κάθε συναφούς μεταγενέστερης ή προγενέστερης πράξης ή παράλειψης και, ειδικότερα, της παράλειψης της αναθέτουσας αρχής να της χορηγήσει εγκαίρως πρόσβαση προς έλεγχο των δειγμάτων της παρεμβαίνουσας.
ΝΣΚ/201/2007
Κατάργηση Προξενικών Αρχών – Τύχη συμβάσεων εκεί απασχολουμένων – Αποζημίωση.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Καταργουμένης Προξενικής τινος Αρχής, οι συμβάσεις εργασίας ωρισμένου ή αορίστου χρόνου λύονται δι’ απολύσεως των εκεί απασχολουμένων. Δυνατή η σύναψη νέων συμβάσεων εργασίας μετά των ως άνω απολυομένων, ωρισμένου όμως χρόνου (υπό την ισχύ του υφισταμένου Οργανισμού), σε άλλες Προξενικές Αρχές, εφ’ όσον υφίστανται στις Αρχές αυτές αντίστοιχες οργανικές θέσεις ή, εν εναντία περιπτώσει, εφ’ όσον συσταθούν τοιαύτες δια προεδρικού διατάγματος, το οποίο δύναται να είναι και αυτό, δια του οποίου καταργείται η οικεία Προξενική Αρχή, τηρουμένων βεβαίως των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων. Οι ως άνω απολυόμενοι, εάν μεν πρόκειται περί Ελλήνων, δικαιούνται αποζημιώσεως, υπό τις προϋποθέσεις του άρθρου 55 του ΠΔ 410/1988, εφ’ όσον ως εφαρμοζόμενο δίκαιο έχει καθορισθεί δια της σχετικής συμβάσεώς τους το ελληνικό τοιούτο, εάν δε πρόκειται περί αλλοδαπών εφαρμοστέο είναι το αλλοδαπό δίκαιο.
2/56156/0022/2012
Παρέχονται πληροφορίες (Αναφορικά με την καταβολη υπερωριακής αμοιβής στους Προισταμένους Διεύθυνσης και Γενικης Διεύθυνσης, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί στις εν λόγω θέσεις ευθύνης ύστερα απο κρίση του υπηρεσιακού συμβούλιου ή με απόφαση του αρμόδιου προς τούτου οργάνου, καθώς και των Αναπληρωτών αυτών)